Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzlétlo první letadlo, které pohání pouze tužkové baterie

Studenti Tokijského technologického institutu jako první na světě sestrojili jednomístné letadlo, které je poháněno pouze tužkovými bateriemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

technik

styroform?!?! (off topic?)
Tak za prve, "STYROFOAM" je anglicky nazev pro penovy polystyren. Za druhe, prekladatel, ktery tohle neprelozi spravne, je nula a ne profesional. Za treti, redaktor, ktery takovouhle blbou chybu prekladatele nezachyti, by snad technicke clanky vubec nemel psat. UCIT SE, UCIT SE, UCIT SE anglicky.
0/0
8.5.2006 3:54

Asutro

Ja som myslel...
V prvom momente som myslel, ze lietadlo bolo pohanane jednou tuzkovou bateriou
Ja budem lepsi - urobim lietadlo na baterky napr. CR1820 pripadne este mensie... x hrca kusov...
0/0
5.5.2006 8:52

ChorcheCh

Baterie
Proč nepoužili li-pol články ? To by s tím mohli létat akrobacii....
0/0
5.5.2006 8:18

Helena1

Uniká mi smysl akce
Nemělo by se to spíš jmenovat - pěkná propagační akce firmy Panasonic? Rvát do letadla 160 tužkových baterii místo jedné větší mi tedy opravdu nepřipadá chytré.
0/0
4.5.2006 21:33

sigenius

výrobní prostředek novináře
Zdravím novináře z Idnes. 1.Vzlétlo první letadlo poháněné tužkovými bateriemi. 2.Vzlétlo první letadlo, které je poháněno tužkovými bateriemi. 3. Vzlétlo první letadlo, které pohánějí tužkové baterie. 4. Vzlétlo první letadlo, které pohání tužkové baterie. Varianta 1. a 2. odpovídá zřejmě tomu, co myslelo Idnes. Varianta 3 má též stejný smysl, ale je kostrbatá. Varianta 4 nám říká, že letadlo zřejmě někam odesílá (pohání) tužkovky - zřejmě do kontejneru. Odpovídá ne-mateřštine ve smyslu masa-bob. Vím, že pravidla pravopisu umožňují v plurálu používat TAKÉ koncovku původně určenou pro singulár. Ale nedoporučoval bych to, pokud si neumím pohlídat logiku věty.
0/0
4.5.2006 18:34

Johny Kukuc

Srandisti
LOL Je videt ze i japonsti studenti maji smysl pro humor a cas na recesi. Kluci jedni sikmooci. :-)))
0/0
4.5.2006 12:06

John

Re: Srandisti
Protoze jenom blazen pohani letadlo 160 tuzkovyma bateriema (akce nejspise sponzorovana firmou Panasonic)... vetsina lidi by pouzila par bateriovych setu a mela by to bez prace a ne spojovat 160 tuzkovek (jeste k tomu na jednorazove pouziti).
0/0
4.5.2006 14:37

mpixel

Re: Re: Srandisti
bateriový set jsou stejně jen pospojované tužkovky. To je jen hra se slovíčky. Nicméně je to revoluční věc. Když budeme počítat že jedna baterie vydá 5Watthodin. Tak letadlu pro pohon stačilo 0,8 Kilowatthodin. To znamená že celý let letadla stál pouze asi 3Kč !!!!!!! Což je levnější než jízda autem.
0/0
4.5.2006 19:49

mpixel

Re: Re: Re: Srandisti
...samozřejmě pokud by byly baterie dobíjecí.
0/0
4.5.2006 19:53

edison

Re: Re: Re: Re: Srandisti
Tahle chyba je velmi oblíbená zejména u rádobyekologů prosazujících FV panely a větrníky. Akumulátor vydrží omezený počet cyklů, takže musíme započítat i odpis z pořizovací ceny. Např. velký olověný akumulátor (v současné době nejlevněší odpis) zdraží každou prošlou kWh o cca 2 Kč. U tužkových akumulátorů se odpis pohybuje nad 20 Kč/kWh...
0/0
4.5.2006 20:15

mpixel

Re: Re: Re: Re: Re: Srandisti
dobíjecí baterie dnes vydrží víc než 1000 cyklů. Tj pro jeden cyklus je to tisícina ceny baterie. A když budu počítat cenu 100Kč za baterii. tak je to 10 haléřů na jednu cestu letadlem :) navíc.
0/0
4.5.2006 20:20

Standa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Srandisti
krát 160 baterií dává 16Kč.
0/0
4.5.2006 22:08

Little Boy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Srandisti
S tema cyklama to neni uplne pravda, vydrz 1000 cyklu znamena, ze kapacita neklesne pod nevimkolik procet puvodni. Baterie je oznaceni pro sadu neceho (clanku), takze baterii 160 clanku tezko sezenete za 100kc. Jinak ty naklady na kW celkem shouhlasi s predchozim prispevkem ;)
0/0
5.5.2006 7:42

edison

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Srandisti
1000 cyklů maj tak maximálně NiCd, a ty maj zas malou kapacitu (do 1,5 Wh). NiMH s kapacitou 5 Wh maj výrobci deklarováno 400-500 do 60, nebo 80 % jm. kapacity. Krom klesající kapacity jim taky roste vnitřní odpor, takže pro větší výkony použitelnost končí u 200-300 cyklů, NiCd tak 600, ale zas jich potřebuješ 2x víc...
0/0
5.5.2006 16:13

pooh

Re: Re: Re: Srandisti
To bys měl vědět, že letadlo má menší spotřebu energie, než auo. Vem si ultralighty, jakej pidimotor je pohání a jak by to vypadalo , kdyby byl v autě.
0/0
5.5.2006 10:43

Tydyt

Re: Re: Re: Re: Srandisti
Tak 100 rotaxovych koni je podle tebe pidimotor? Clovece, co mas za auto?
0/0
8.5.2006 13:40

soc

Re: Re: Re: Re: Re: Srandisti
Hm, 100 rotaxovych koni uz je docela dost, a jak rychle a kam s tim doletis? Zkus to s autem...
0/0
8.5.2006 23:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.