Diskuze

Boříme mýty o digitální kvalitě - kompaktní disk versus gramofon

Digitální, nemusí nutně znamenat kvalitní. V současné době je tomu leckdy i naopak. Na pultech obchodů převládá digitální šunt a opravdová kvalita je neprávem přehlížena.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

brochant

15. 9. 2008 23:26
chci gramec

Jsem nadšený hifista a mám doma slušnou aparaturu komponenty tedy nikovil běžnou věž  ta nehraje! a budu k tomu kupovat gramec super zvuk!

0 0
možnosti

Stanik

15. 5. 2007 10:20
pro zasmani

Kdyz uz se tu mluvi o te audiofilii, tak neco pro zasmani:

http://www.audiocc.cz/template/high.html

0 0
možnosti

xwayer

24. 5. 2007 10:27
Re: pro zasmani

Moje

hodnocení: 100%+ ;-D

0 0
možnosti

Lukas

20. 7. 2006 9:15
Nostalgie
Ja bych rekl ze nezanedbatelnou roli v oblibenosti analogu u nekterych lidi hraje nostalgie. Tak jako mame dneska CD prehravace a ostatni digitalni techniku, mame i zarivky a zarovky, a presto je mnoha lidem stale prijemne posezeni u svicky nebo petrolejky :-)
0 0
možnosti

Myšpulín

19. 7. 2006 17:35
Vše je jinak
Vše ovlivňuje a mění zkreslení zesilovače které je potom tak velké, že to často hraje líp s gramofonem, protože je to analog který navíc má v předzesilovači strmý filtr na vysoké kmitočty, a nezatěžuje tolik zesilovač složitými a rychlými mikrozměnami signálu. Proto v sestavách které se používají opravdu v mnoha aspektech hraje gramofon nejlépe. S dokonalým zesilovačem a precizně vyřešeným CD přehrávačem ale nemůže soupeřit ani gramofon za 2500000. To je pravdivé, i když velmi zjednodušené vysvětlení zdejších názorových rozepří. To co píšu mám z praxe, a není to teorie.
0 0
možnosti

SB

21. 12. 2008 13:21
Re: Vše je jinak

Nelze ale popřít, že jakýkoliv digitální záznam trpí kvantizací, která je např. u kvality CD patrná při porovnání s analogem. Analog samozřejmě trpí zas jinými vadami.

0 0
možnosti

Myšpulín

19. 7. 2006 17:34
Vše je jinak
Ze svého pohledu mají vzhledem k nedostatku informací pravdu skoro všichni. Na líbivé zkreslení nevěřím, a vždy když něco hraje v některém aspektu lépe, tak to má i menší některé druhy zkreslení. To platí i pro lampáče. Nelze brát v úvahu jen měřená intermodulační a harmonická zkreslení, protože ty sice slyšet jsou, ale ze všech nejméně. Digitál má při bližším zkoumání mnoho problémů při praktické realizaci, a nebývají vyřešeny ani u většiny strojů nad 50000 kč. Ta laiky popisovaná zubatost digitálu nevadí uchu, ale hlavně zesilovači, a to hodně. Tam je zakopán pes, a zesilovače kterým to nevadí, asi na trhu nejsou. Proto tolik vadí rušení, řeší se síťové filtry propojovací kabely atd.
0 0
možnosti

Tajné

3. 8. 2006 21:58
Re: Vše je jinak
Zubatý signál do zesilovače pochopitelně nejde. Od toho jsou tam filtry co to odfiltrujou.
0 0
možnosti

med

7. 6. 2006 14:05
HI-FI onania
Nuz suvisly analogovy signal je mozno najlepsi mozny co sa ludskeho mozgu tyka, ibaze autor trochu miesa jablka s hruskami ked sa pusta do porovania kvality prenosu a kvality zaznamu. Nespochybnujem kvalitu analogoveho zaznamu co sa uzavreteho studia tyka, kde signal putuje par metrov od velmi kvalitneho prehravaca (paska) cez kvalitne tienene kable ku kvalitym reproduktorom s minimalnymi stratami (ale tie straty tam su) Uplne ina situacia nastava, ked tento kvalitny analogovy signal treba preniest desiatky kilometrov vzduchom cez vysielac k prijmacu. Tu vyhrava na plnej ciare digitalna technologia, pretoze vie preniest data takmer bez strat aj pri velmi slabom signale v porovnani s analogovym vysielanim, ktoreho kvalita zavisi od signalu a rusenia a kvality prijmaca. Kvalita zaznamu samozrejme zavisi od zvolenej kompresie, ale to nema nic spolocne s kvalitou prenosu signalu. Digitalna technika je ovela spolahlivejsia na prenos a zaznam za zlomok ceny v porovnani s analogovo
0 0
možnosti

Michal007

31. 5. 2006 9:10
Gramo versus DVD audio
Popsané DVD audio dá signál, kterému se žádná gramodeska nemůže vyrovnat - při stejném zesiovači a reprosoustavách. 16 bitů pro úroveň signálu je poměrně málo, u vážné hudby se musí uměle snižovat dynamika skladby. I těch 24 bitů nemusí někdy stačit.
Obdobné problémy jsou i u digitální fotografie ve srovnání s kinofilmem - největší omezení je opět v hloubce vzorkování signálu. Možnost vytažení informace z jasných a tmavých partií jednoho obrázku je lepší u kinofilmu.
Digitální signál přináší ještě jednu velkou výhodu - možnost samoopravného kódu, který do určitého stupně ztráty dat umožní rekonstruovat původní signál.
0 0
možnosti

Paflik

1. 6. 2006 12:07
Re: Gramo versus DVD audio
24 bitu je naprosto dostacujici..je to nad rozlisovaci schopnosti ucha..zkus si udelat wavku ve 24 bitech a dat tam treba sum a snizovat jeho uroven od 0dB do -nekonecno dB..s tim ze hlasitost zesilovace nastav tak aby pri 0dB byl rekneme prah bolesti..zjistis ze driv ty prestanes signal slyset nez on vyuzije cele rozliseni 24bit. Omezeneni neni v hloubce vzorkovani ani u fotky..opet sme nad rozlisovacimi schopnostmi oka..problem je spis v plynulosti prechodu (totiz ze sousedni mista na kinofilmu se ovlivnuji..kdezto u ccd nikoliv) samoopravny kod bych zas tak neprecenoval..pokud neni opravdu robustni (za cenu pomerne velkeho narustu velikosti dat) tak opravi jen jednoduche chyby. Tohle slouzi hlavne k detekci chyb predevsim pri prenosu(data se muzou prenest znovu). Pokud se tahle chyba vyskytne napriklad na disku..je cas menit disk
0 0
možnosti

\semicolon

26. 5. 2006 7:56
Poznámky samouka
Nejsem odborník, ale chtěl bych poznamenat pár věcí, o kterých se (nevím proč) nemluví. Prosím vzdělanější jedince o komentář.
1. Shannonova věta říká, že signál je možné zrekonstruovat ze záznamu s dvojnásobnou vzorkovací frekvencí, než je kmitočet, na kterém nám záleží. Asi to je možné, ale viděli jste ty vzorce, které by k takové rekonstrukci bylo třeba použít? To asi nikdo nedělá. Myslím si, že matematická kvalita výsledného signálu je prostě horší než 1/2 vzorkovací frekvence.
2. Antibiotika tetracyklinové řady ničí sluchový nerv. Poté, co jsem se jimi léčil, mi v obou případech dosti poklesla maximální frekvence, kterou slyším. Předtím se mi zdálo, že zvuk z gramofonu je jednoznačně lepší než z "běžné" CD věže (před 10 lety za 10 tis. Kč), ale myslím, že bez opravdu špičkových aparatur je těžké hodnotit kvalitu podstaty obou druhů záznamu.
3. Věřím tomu, že zpracování signálu v mozku je možné nazvat "digitální" (i když t
0 0
možnosti

Paflik

26. 5. 2006 10:46
Re: Poznámky samouka
kdyby sis precetl zbytek diskuze, najdes vsechno co te zajima..nicmene ver ze DA prevodnik neprovadi zadnou vysokou matematiku..proste jen interpoluje (vyrovnava) vystupni napeti podle vzorku co mu chodi..pricemz ono napeti (resp. analogove interpolacni obvody na vystupu) ma jistou setrvacnost a tendenci oscilovat..cili i pokud mu prijdou dva stejne vzorky za sebou (coz te patrne trapi a muze se to stat pokud samplujes sinusovku s presne polovicni frekvenci nez je samplovaci a nulovym fazovym posunem) pak i tehdy vytvori onu pozadovanou sinusovku.. Shannonova veta jen matematicky dokazuje ze to jde..
0 0
možnosti

da_Mikesh

25. 5. 2006 21:26
dobrý článek
Dobrý článek
0 0
možnosti