Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte hrubkám v gramatice jasné stop

Díky speciálnímu doplňku pro MS Word bude umět psát správně česky dokonce i hotentót. Dále poradíme, jak zobrazit závislosti vzorů v MS Excelu, ukážeme, jak skrýt PC v síti, řekneme vám o úpravě Start nabídky a prozradíme, jak se rychleji přihlašovat do Windows XP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vigo

Chyby
Naštěstí mi tyto základní gramatické poučky nedělají problémy a chybu napíši opravdu jen málokdy. Minimálně polovina internetové populace by však takový nástroj potřebovala při jakémkoliv psaní :-D
0/0
24.7.2006 17:17

Jim Dixon

Humus
Takzvanou kontrolu gramatiky v podání Billa a spol. jsem před časem testoval, a můžu zodpovědně prohlásit, že to je neskutečná s*ačka. Vůbec to nezvládá základy větného rozboru, takže to nemůže nic opravit, protože to v půlce případů nedokáže poznat, co je podmět a co přísudek. Umí to pár čistě formálních věcí (vícenásobné mezery, občas chybějící čárku) a jakž takž to zvládne primitivní věty typu "Máma má maso".
Až budete někdo psát slabikář, můžete to využít, jinak to k ničemu není. A hodně to ten Word zpomaluje.
Jestli tohle skutečně dělal Ústav pro jazyk český, tak moje mínění o něm kleslo zase o kousek níž.
Sečteno a podtrženo:
0/0
7.7.2006 14:23

TomášM

Re: Humus
zato skvělý open office, tvořený tisíci dobrovolníků ten umí co? úplný houno
0/0
24.7.2006 18:41

frey

Re: Re: Humus
tamnich 1000 dobrovolniku umi psat a neco takoveho nepotrebuje
0/0
22.8.2006 17:18

mpixel

Mě to nefunguje.
 Nainstaloval jsem to tam. Mám Office 2003. A napsal jsem třeba: Chlapy to znají. Nebo. Ženy tam byli. A nic mi to nepodtrhlo.  Nemusí se někde ještě něco aktivovat?
0/0
5.7.2006 18:05

mpixel

Re: Mě to nefunguje.
no ono to asi funguje, ale hodně podivně. Opraví to třeba větu:  Ti pánové tam byly. A někde aby to opravilo správně musí být i první písmeno ve větě malé. Třeba: pánové tam jely.
 
0/0
5.7.2006 18:23

Homer1

Tak tohle vyjde na iDnes...
to je snad největší ironie osudu...
 
Server, který nevypustí snad jedinou zprávu bez chyby a najednou takový článek.
Hotentóti snad budou psát bez chyb. Otázkou zůstává, jestli ten software zvládne i "redaktory" iDnes... Pokud ano, pak už zvládne kohokoli a cokoli!
0/0
18.6.2006 13:54

tester

Re: Tak tohle vyjde na iDnes...
Chtěl bych jen upozornit, že většina článků, alespoň podle mých informací, se píše v Notepadu, a pak se jako celek kopíruje do redakčního systému. Multilicence by asi byla, na všechny počítače, drahá.
0/0
21.6.2006 18:09

Majsner

Ano
Ano, dejte hrubkám v gramatice jasné stop a dodělejte konečně tu základní školu!
0/0
17.6.2006 17:15

Kubrt

Zkuste třeba ...
nechat opravit "ženy honily psi" :) to by mě zajímalo jestli to opraví "psy" nebo "honili" :) ... samozřejmě proč by ženy honily psy, takže spíše naopak by psi honili ženy, ale mohlo by se stát že platná by byla i ta méně pravděpodobná věta ... :-)
0/0
16.6.2006 17:02

Kubrt

...
... takže to asi tak samospasitelné taky nebude a guru na češtinu z vás ten program rozhodně neudělá ;-)
0/0
16.6.2006 17:03

simon

Re: ...

Mrzi me to, ze musim byt zlej, ale presne takovyhle srackoidni uvahy typu cos napsal kdyby v "serioznich" novinach nebyly...tak by cloveka nemusela bolet hlava z prehlceni zbytecnejma informacema, noviny by nemusely bejt ani tak tlusty...a mozna by se diky tomu spotrebovalo i min papiru!...

0/0
17.12.2006 19:01

rejca

gramatika
Dejte hrubkám v gramatice jasné stop Tak vetsi for jsem neslysel :-DDDD
0/0
15.6.2006 15:00

Admin

Tip 421 sem nepatří
Takovýhle tipy je lepší nezveřejňovat, kdejaký BFU si to tu přečte a zapne a my, správcí sítí se pak z nich budeme moc akorát tak zbláznit, ne-li přímo po*rat!
0/0
15.6.2006 14:53

rejca

Re: Tip 421 sem nepatří
taktak
0/0
15.6.2006 14:56

laiko

chyby
No myslel jsem si, že tenhle server vzhledem ke gramatickým chybám nemůže být horší www.ddworld.cz , ale mýlil jsem se ... technet píše o gramatice s chybama a navíc s nefunkčníma odkazama :) supr :) myslím, že sami ten korekotr nepoužívají :))
0/0
15.6.2006 12:14

jan.oldrich

Že by?
tak proč tam nenapíšeš správnou verzi písmena , které tam podle pravidel patří?
0/0
15.6.2006 11:54

guest

A co interpunkce a logické chyby?
Tam bohužel nepomůže žádný software :-(
0/0
15.6.2006 11:34

luk

Re: A co interpunkce a logické chyby?
Většinu interpunkce dokáže program zkontrolovat ;)
0/0
15.6.2006 12:22

bk

Re: Re: A co interpunkce a logické chyby?
Který?
0/0
15.6.2006 17:20

Anonym

Nedokonalosti
Word ovšem neopravuje všechnu gramatiku, hlásí pouze chyby, kterými si je 100% jistý. Za prvné nemůže vědět všechno, a za druhé, kdyby chybně označil i gramaticky správné věty, lidi by tomu přestali věřit a vypli by to. Není to tedy záchrana, ale další pomůcka k již existujícím jazykovým znalostem pisatele. Víze viz. http://tinyurl.com/neklj (rok stara diskuze, kde mimo jine Anička, spoluautorka toho doplňku píše jak se oprava gramatiky chová a proč se tak chová)
0/0
15.6.2006 10:56

tom

oprava pravopisu
Tak jsem to naistaloval, ale nevite kde se to objevi ve wordu ? dik
0/0
15.6.2006 10:43

matla

Re: oprava pravopisu
Zeleně podtržené chyby a při spuštění kontroly pravopisu (F7)
0/0
15.6.2006 10:47

tom

Re: Re: oprava pravopisu
Stejne nejak nefacha: "ženy běželi" mi to nepodthne. Co tam sakra uz musim napsat, aby to podtrhlo :-)
0/0
15.6.2006 11:02

koudedl¨¨

Re: Re: Re: oprava pravopisu
¨ženy nemají co běhat
0/0
15.6.2006 16:49

jindřich

Re: Re: Re: Re: oprava pravopisu
Ale co dělat, když už se stalo?
0/0
22.6.2006 13:26

tom

Re: oprava pravopisu
uz nic :-)
0/0
15.6.2006 10:49

jsiii

Blbej link
Kde se to dá stáhnout? Ten odkaz v článku nefunguje a když ho opravím, tak se to tam stejnak nedá najít. Díky.
0/0
15.6.2006 10:13

kabrno

Re: Blbej link
http://download.microsoft.com/download/b/8/c/b8ce3630-2b2c-4f10-8401-efde33657145/CzGram.EXE
0/0
16.6.2006 13:54

Bernard1

článek jsem nečetl
ale nebylo přeci jen lépe se pořádně tu gramatiku raději naučit?
0/0
15.6.2006 9:43

mujercita

Re: článek jsem nečetl
Ale mně by se to taky hodilo. Gramatiku samozřejmě umím , ale v dlouhém a méně přehledném textu se snadno ztratí překlep nebo nějaký úlet. Jenže to nemůžu najít.
0/0
15.6.2006 10:53

tomas

POUZIVAM PRAVIDLA
Word degradoval i zakladni typografická pravidla. Ignoroval evropské uvozovky - pouziva jen ty americké, dlouhé pomlčky, psaní datumu atd... Neverim ani teto dodelavce - pouzivam typografický manuál. Za spatne psani Y/I by si mel zodpovidat kazdy sam - to je jeho vizitka, vizitka blbce a lempla, který nemá úctu ani kvlastnímu jazyku... a ze vás tady je!!!!!!
0/0
15.6.2006 9:42

tomas

Re: POUZIVAM PRAVIDLA
:)))
0/0
15.6.2006 9:44

jsiii

Re: POUZIVAM PRAVIDLA
A ty úctu máš? Píšeš s diakritikou nebo bez?
0/0
15.6.2006 10:02

Bernard1

Re: Re: POUZIVAM PRAVIDLA
tvůj argument je zcestný a nesmyslný. Kolega píše o tom, že znalost pravopisu mateřského jazyka patří k základním znalostem. Je pravda, že čeština je těžký jazyk, ale to se nedá nic dělat.
0/0
15.6.2006 10:13

ptipi

Re: POUZIVAM PRAVIDLA
tak si to po sobě ještě jednou ty vizitko přečti a pořádně se podívej na tvary slova "datum"...
0/0
16.6.2006 13:42

Kwak

Re: POUZIVAM PRAVIDLA
Je celá řada vědců, kteří vynikají ve svém oboru, ale v některých případech mají problém s českou gramatikou. Na tom není nic špatného. To tak zkrátka. je. Připadá mi ale hloupé, jestliže se na všechny kdo mají problém s pravopisem díváš jako na hlupáky.
0/0
20.6.2006 6:37

legnaw

tupej autor
umi vubec autor vysvetlit co to znamena "hotentoth" kdyz to tak s prehledem pouziva???
0/0
15.6.2006 8:18

hotentoth

Re: tupej autor
Vzhledem k tomu, že je "hotentoth" :-) tak to určitě ví, nebo tuší, nebo myslí že tuší, nebo ...
0/0
15.6.2006 9:07

Hotentot

Re: Re: tupej autor
Hotentoth bude asi nějaký novotvar od hotentota a hotentóta zná možná jen MS Word 2010 nebo kolik.
0/0
15.6.2006 10:53

yaasepicnu

Re: Re: Re: tupej autor
Hotentoth je pražská zkomolenina výrazu "hen ten Tóth", což označuje nepřizpůsobivého a v pravopise slabého spoluobčana z dolního konce ulice.
0/0
15.6.2006 14:35

jupí bukaj

Re: Re: Re: Re: tupej autor
Ze slova hot ten toth je ihned patrné že pan Tóth zjistil u svého 10 potomka že je patří mezi 4% :o))
0/0
15.6.2006 20:48

Q

Proč to dělat jednoduše když to jde složitě
422 – jak zakázat přetahování položek ve Start menu tato volba je normálně dostupná z nabídky vlastnosti Hlavního panelu a nabídky Start. Pokud nad tlačítkem Start stisknete pravé tlačítko myši a vyberete položku vlastnosti, otevře se výše zmíněné okno. Pak stiknete tlačítko vlastní... Pokud používáte klasickou nabidku, tak v Upřesnění ... je volba Povolit přetahování myší, ti kdo používaní novou nabídku start musí ještě kliknout na ouško uřesnit a opět je zde volba Povolit přetahování myší. Nastavení se projeví ihned - není nutné restartovat.
0/0
15.6.2006 7:57

looser

Ten co nosí pětky
Znamená to tedy , že my co jsme měli ve škole při češtině vždy bůro a na pc máme verzi XP , budeme psát pořád jako tataři ??  Na XP to nejde stáhnout ? proč ?
0/0
15.6.2006 7:34

fix

Re: Ten co nosí pětky
Proč by to jako nemělo jít pod XP? Asi si měl bůro i ze čtení :-)
0/0
15.6.2006 12:11

luk

Re: Re: Ten co nosí pětky
Protože to s XP nefunguje :)
0/0
15.6.2006 12:25

Libor76

Re: Re: Ten co nosí pětky
XP nejsou jen Windows, ale i Office, tzv. 2002
0/0
15.6.2006 13:05

Martin

TOTÁLNÍ BLOKACE PC - GRAMATIKA VE WORDU 2003
Zajímaly by mne Vaše zkušenosti s "gramatikou do wordu 2003". Je to jistě perfektní fce, ale zkioušel jsem ji opakovaně na několika PC do 2,5 GHz taktu (byť např. 1 GB ram), ale Word s nainstalovanou Gramatikou pak blokuje i 95% systémových prostředků a de fakto zasekne počítač. Domnívám se, že v tom doplňku pro Word 2003 je nějaká chyba, protože k zabránění tomuto chování nestačí ani gramatiku vypnout, ale je potřeba ji odinstalovat. Nejhorší je, jak se tato fce chová u 20-ti a více stránkových dokumentů. Blokování systémových prostředků je tak velké, že nefunguje ani plynulé listování stránkami (a to neprestane ani po nekolik hodinách, kd yje texdt 100% zkontrolován). Je to škoda. Líbilo bi semi,pokud by tomohlo fongovat fakultativně,jen když se to zapne,ale aplikace je bohužel v tomto opravdu velůice špatná. Co se týká fukncí byl jsem příjemně překvapen, ale když to prostě nelze používat, tak je to bohužel na nic...
0/0
15.6.2006 7:32

Libor76

Re: TOTÁLNÍ BLOKACE PC - GRAMATIKA VE WORDU 2003
obrať se na technickou podporu Microsoftu. V práci to máme a pohoda (teda pohoda jako že to netuhne, nespoléhal bych se ne to), ale nezkoumal jsem to, s Wordem moc nedělám a doma Word nemám, tolik peněz se mi vyhazovat nechce.
0/0
15.6.2006 8:40

hotentoth

Re: TOTÁLNÍ BLOKACE PC - GRAMATIKA VE WORDU 2003
Nesmysl, pokud normálně jedou Off 2003, jede i kontrola. Funguje to i na nepříliš výkonných strojích. Jinak skutečně stopro se na to spoléhat nedá, občas to hlásí chyby, kde nejsou, občas je nenajde, ale je to v normě. Fajn je, že to opravuje i některé typografické chyby (mezery, trojtečky, pomlčky, rozdělovníky atd.).
0/0
15.6.2006 9:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.