Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co ještě nevíte o nové stanici metra

Poprvé v historii pražského metra jedou cestující od pátečních podvečerních hodin jet metrem 435 metrů přímo pod širým nebem. Na prodloužené trase A začal provoz oficiálně v sobotu 27. května 2006 s cestujícími až do stanice Depo Hostivař. Stavba stanice si nevyžádala vybudování žádných nových kolejí, s výjimkou těch rekostruovaných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Orthodox

Metro
Dá se někde už najít mapa kde je vlastně ta stanice?Nikde jsem to nenašel.Všude to končí na Skalce.
0/0
6.6.2006 11:07

tom

Re: Metro
Přímo v depu v Hostivaři, na Seznamu je na letecké mapě ještě původní stav před přestavbou
0/0
7.6.2006 12:32

Tom

Opravdu???
Provozní délka celé trasy A Dejvická – Depo Hostivař 11,004 km
0/0
31.5.2006 13:53

Květoš

Dobrá dokumentaristika
Líbí se mi, jak autor dokáže vyhmátnout technické zajímavosti a doplnit je obrázky.
0/0
30.5.2006 20:11

Vašek

Kvalita prací
Lidi, všimli jste si jak je ta stavba odfláknutá? Skrz střechy přístřešků co vedou k autobusům při dešti normálně crčí voda na zem a dokonce i do elektroinstalace (zářivky). Přístřešky nemají také žádné okapy, takže se za nimi při dešti tvoří v hlíně díry a nějaké úpravy terénu jsou hned pryč. Nechápu kdo na to dal štempl.
0/0
30.5.2006 17:02

Mirek ABC

Re: Kvalita prací
Všimli. To jsem zvědavý, za jak dlouho to opraví. Podle všeho by to nic stát nemělo - chybu při výrobě by měla zaplatit stavební firma.
0/0
31.5.2006 11:00

jihočeská Maminečka

předražené!
Proč jsou všechny státní zakázky trojnásobně předražené? Proč nestačí, aby byly předražené dvojnásobně? - na úplatky by přece i tak zbylo dost...
0/0
30.5.2006 13:16

milok

Re: předražené!
akorát že tohle není státní zakázka (protože to neplatil stát),ale je to městská zakázka, jinak souhlasím, že je to "krapet" předražené
0/0
30.5.2006 16:04

opop

Re: Re: předražené!
mestska nebo statni, to vyjde na stejno
0/0
30.5.2006 23:34

black_jack

.
je to spatne dostupna stanice z hlediska dalsi dopravni obsluznosti... nechapu jeji vyznam...
0/0
30.5.2006 10:18

Marv

Re: .
Význam je evidentní. Autobusy nebudou muset zajíždět (posunovat se v zácpě) až na Skalku, ale skončí o pořádný kus dříve. Auta totéž. S umístěním stanice se hýbat nemohlo, bo koleje i depo tam už nějaký ten pátek stojí a stavět stanici někde jinde a koleje k ní by náklady zvedlo několikanásobně.
0/0
30.5.2006 11:11

dave

Re: Re: .
Noi nevím jak často jezdíte po Černokostelecké a zvlášť pak přes křižovatku s Průmyslovou.... U Skalky žádné zácpy nejsou a tady skoro pořád...
0/0
1.6.2006 9:12

Jirik

a co take
a co take si predtavujete pod pojmom parkoviste P+R ?
0/0
30.5.2006 9:10

jalla

Re: a co take
Park + Ride = parkoviště na okraji města s blízkým přístupem k MHD (městské hromadné dopravě)
0/0
30.5.2006 11:13

hnt

Re: Re: a co take
nekdy to take znamena ze parkovaci listek se da pouzit jako jizdenka na MHD
0/0
30.5.2006 11:32

dave

Re: a co take
Byl sem tam vyzvednout v lijáku přítelkyni. Na to, že by to měla být "sběrná" staice pro venkovany, kteří dojedou do města tu není ani nejmenší nyvigace kudy kam autem a o možnosti parkovište K+R (jako třeba na Chodově) ani zmínka. Pouhé vysazení někoho z auta nebo na někoho chvíli počkat je skoro nemožné :-/
0/0
1.6.2006 9:16

Jirik

no to mi ho vyndej
tak oni p-r-o-m -r-d-a -j-i miliardu za rekonstrukci jednoho kilometru trate as to si jeste primator stezuje ze na to nedostal od statu penize ..... kdyz sem to slysel poprve tak sem myslel ze udelali aspon pet kilometru pod zemi .... a oni opravej neco pres kilak a jeste nad zemi. to mi p-o -s- -er prsa jahodama
0/0
30.5.2006 8:41

a-c

Re: no to mi ho vyndej
a kolik bys rekl, ze stoji kilometr dalnice??? ono to nebylo jenom o trati, ale o vsech stavebnich upravach (vcetne autobusaku a parkoviste).
0/0
30.5.2006 15:00

mooner

Re: Re: no to mi ho vyndej
za ty prachy ty dalnice muzou byt i pozlacene......opravdu
0/0
30.5.2006 22:09

J

Re: Re: no to mi ho vyndej
Ze by od 200 milionu/km v rovnem terenu do 800 milionu/km v nejakem horsim?
Tohle prodlouzeni metra mi prijde fakt drahy.
0/0
30.5.2006 23:12

PatrikChrz

Miliarda
Fakt by mě zajímalo, kam se poděla ta skoro miliarda, co to stálo. Koleje už ležely, hala se jenom zrekonstruovala, čekal jsem tak dvacet, třicet milionů....
0/0
30.5.2006 8:02

Martin

Re: Miliarda
Stavby pro vlastní Metro stály asi 1/3. Mnohem víc stál autobusový terminál, silnice a parkoviště P+R.
0/0
30.5.2006 9:03

Martin Ch

Semafor
Zajímavý článek, ale semafory jsou tak pro chodce nebo automobily, u vlaků (tedy i metra) to jsou návěstidla.
0/0
30.5.2006 6:49

vn

Re: Semafor
... aje to strašně důležitý, protože přes to nejede vlak...
0/0
30.5.2006 9:07

J_R_K

Re: Semafor
No jo, "technici" z technetu zase nezvladli terminologii oboru. Proc nedaji ten clanek nejdriv precist nekomu z oboru. Skoro bych se vsadil, ze za dve kila jim to zkontroluje kterejkoliv posunovac ci vlakvedouci  
A list of actual announcements that London Tube train drivers have made to their passengers: "May I remind all passengers that there is strictly no smoking allowed on any part of the Underground. However, if you are smoking a joint, it's only fair that you pass it round the rest of the carriage."
"Please allow the doors to close. Try not to confuse this with 'Please hold the doors open.' The two are distinct and separate instructions."
"To the gentleman wearing the long grey coat trying to get on the second carriage - what part of 'stand clear of the doors' don't you understand?"
"We can't move off because some idiot has their hand stuck in the door."
0/0
30.5.2006 12:09

Zuza

Re: Re: Semafor
0/0
30.5.2006 17:23

pilař

Re: Re: Semafor
lmfao!
0/0
3.6.2006 1:41

Rosťa

Re: Semafor
Výraz semafor byl použit zcela záměrně, protože pro většinu lidí se jedná právě o semafor a nikoliv o správný pojem návěstidlo. Záměny si všimnou fanoušci nebo znalci kolejové dopravy, za což se jim omlouvám. Nicméně je zajímavé, že nikdo nekomentuje napětí v napájecí koleji... (záměrně vynecháno)
0/0
30.5.2006 14:20

Oskar

Re: Re: Semafor
Semafor je v pořádku, souhlasím. Nicméně kolej = železniční trať, oproti tomu kolejnice = věc po které se valí kola vlaku => takže pro příště napájecí kolejnice
0/0
30.5.2006 21:54

mooner

Re: Re: Re: Semafor
po napajecce se nevali kolo takze je to spis jenom "glajzna"
0/0
30.5.2006 22:11

applecore

Re: Re: Semafor
No, tak ta třetí kolej je první věc, které jsem si všiml. V tunelu je to v pohodě, ale co venku? Mám pocit že nám kdysi dávno říkali ve škole, že je tam 750V == , ale nepamatuju si to přesně. No, ať je tam kolik chce, jak je to zabezpečené?
0/0
1.6.2006 10:49

Mirek ABC

Re: Semafor
Ono se také semaforům na silnicích správně říká světelné návěstidlo (nebo říkalo, než byl tento výraz nahrazen slovem semafor). Takže to je vlstně totéž.
0/0
30.5.2006 16:15

vinor

Re: Re: Semafor
SSZ  - světelné signalizační zařízení
0/0
30.5.2006 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.