Diskuze
Gumové silnice: vlaky i auta po stejné dráze
Děkujeme za pochopení.
Gridi
a co smyky
uz jste jeli po zamrzle koleji? Zkuste si to v Praze:-) v zime, po namraze. +za mokra, guma jede po gume... to by chtelo pisek po stranach, aby bylo pak kam zapichnout auto :-) ale jinak dobry napad.
maros
gumena cesta
ja len nechapem naco tie kolaje, nech spravia len gumovu cestu, ked je to lacnejsie a ekologickejsie.
Kamil
počet km
No nerad bych byl urejpanej, ale pokud taková Anglie ročně "vyprodukuje" 50mil jetých pneumatik a na jednu míli je potřeba 354tis, vychází mi, že ročně by se postavilo cca 141 mil cest, což se mi nezdá moc velké číslo ....
wostrey
koukam, ze vetsina lidi tu neumi cist
skoro v kazdem prispevku srazka vlakXauto pritom v clanku je jasne napasno, ze toto reseni je pro !*_NEVYUZIVANE_*! ci !*_MALO VYUZIVANE_*! trate, tudiz srazka z vlakem nehrozi...
Gumař
Dlouhé míle gumových cest
Takže jednoduchým počtem vychází - že v Anglii by mohli takovýchto cest postavit ročně celých 140 mil !!!baryj
Ještě jeden nápad
Ideální řešení pro vlečky - tedy jednokolejné žel.tratě, vyhrazené pro přepravu soukromou (návoz do a vývoz z fabriky). Po této úpravě máme jedinou přepravní cestu, kterou lze využívat jak pro TIRáky, tak pro přepravu vagony. Úspora místa i peněz. Ovšem pro případ (provozní) havárie v objektu .... hmmmm - no na zvážení by to bylo ! Mimochodem, o kolik je tato hmota (recyklovaná guma) třeba v podobě silničního panelu levnější/dražší než betoňák ?baryj
Shrnutí poznatků
Jedná se o řešení (dle článku) pro NEVYUŽÍVANÉ žel.tratě, kterých zatím u nás tolik není - druhá podmínka je - aby vedly ve směru, který potřebujeme - což asi taky moc splněno nebude. Jeden jízdní pruh je taky dost problém - ovšem znám horské silničky (a lesní cesty), kde při (výlučně) místním provozu (a nízkých rychlostech a výhybnách) to zas problém není. Jenže to je spíše pro traktory ..... Noa ? Taky dobré .... IMHO vidím značné využití zejména ve větších aglomeracích - tramvajové trati. Náhrada za betonové středové panely, nutno ještě vyřešit přechodový díl k asfaltové vozovce - a je po problému. Ovšem místo hliníkových vyrovnávacích lišt (rychlá montáž x snadné zcizení) bych to raději řešil výplní z vibrovaného štěrkopísku (námět pro ekology - a co recykláty ?). Ideální pro příměstskou dopravu (t.zv. tramvajovlaky). Kdo z nás v centrech měst občas nepředjede "po kolejích ? Třeba v Brně to je (nebo bylo?) běžné. Přilnavost (koeficient prokluzu) na styku guma-guma recyklovaná budebaryj
Shrnutí poznatků - díl II
nepochybně lepší, než guma - žulové kostky. Co se bezpečnosti provozu týče - není to v omezování rychlosti, je to v lidech ! No a jako dočasné řešení - jak v diskuzi zaznělo - fajn, ale kdo mi (dopředu) vybuduje tu žel.trať ? Jinak ANO - záleží však na ceně (a termínu) vybudování podkladních vrstev !Peta
Blbost
uz vidim, jak jedou dve auta, naborej se a pak je smete vlak a 8 mrtvejch..no nevim nevim, pani inzenyri to asi nedomysleli..Tom
Kravina
Silnice soucasne s provozem vlaku? To by na kazdem useku museli mit cetu, ktera kdyz pojede jednou za tyden vlak, tak usek uzavre a cely zkontroluje. Kravina. A schvalne, kdyz jsou nasi "sberaci" druhotnych surovin schopni za noc nepozorovane ukrast hezky kus ocelovych kolejnic, k jakym vykonum by se asi vybicovali s takovym mnozstvim hliniku? ;-)Banjo
Re: Jooo
Navíc to má tu výhodu, že v té době už to bude 100% odzkoušená technologie :-) Jen škoda, že se toho už nedožiju...Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Nyní startuje naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...