Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fotbalové mistrovství na nové televizi? Vybírejte obezřetně

Důvod pro koupi nového televizního přijímače může být různý. Možná, že nadcházející fotbalové mistrovství světa může někoho donutit, aby se zbavil své staré pravděpodobně malé televize a poohlédl se po nějaké novější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qbc

vypínání analogu
Z důvodu zvýšení výkonu německých digitálních rozhlasových vysílačů a tím vzniklého rušení analogových kmitočtů české TV,  se bude (muset)vypínat analogové vysílání TV na Domažlicku ještě letos a další kraje budou následovat..
Takže si klidně debatujte o svých analogových TV, které Vám už brzy budou  dobré jen a jen jako drahé těžítko na stůl.
0/0
7.6.2006 12:38

Viko1

Re: vypínání analogu
Výborná myšlenka. Má jen jednu chybu. Kup si dneska TV (jakoukoli technologii) s digitálním tunerem. A za 4 roky už budeš mít to samý, co já dneska koupím s analogovým tunerem. Spotřební věcí u digitálního vysílání už nebudou ani tak TV jako set top boxy, který budou držet dech s vysílací technologií vždycky. Prostě za 2 litry koupíš novej. Až s tou tvou TV schonou přijímat digi vysílání v MPEG2 narazíš na multiplexy který postupně přejdou na MPEG4, koupíš set top box taky. Jinak by ti zbylo jen strašně, oproti dnešním analogovým tunerům, drahý "težítko na stůl"...
0/0
7.6.2006 15:54

Tomáš

Vivat la CRT
Před časem jsem na www.datart.cz koupil LCD Panasnonic TX-32LX60P neboť jsem jí tam sehnal, za velice slušný peníze (v porovnání s ew či mall) a módní trend mi velil učinit tento nákup. Avšak s odstupem času musím říct že kvalitní CRT 100Hz Panasonic telka má při použití běžného analogu i dvbt opravdu lepší obraz. Rozdíl do plusu je pozorovatelný snad jen při propojení s barebone kdy je na panel posílán signál s nativním rozlišením a s vysokým datovým tokem. Takže když se dnes někdo zeptá co bych doporučoval. moje rada zní Loewe CRT. Protože jsou to poslední mohykáni v této oblasti  
0/0
7.6.2006 11:26

p

lepsi se tv zbavit uplne
Mám lepší návrh: zbavte se TV úplně a získejte tak moře volnýho času. Děláte jak kdyby vás za konzumaci reklamy někdo platil :) A na ten fotball se můžete mrknout v hospodě :-D
0/0
6.6.2006 9:32

Hujer-ovoce-zelenina

Já si počkám
Mám CRT Sony  12 let starou poctivou 100hzovku .V té době stávala cca70 litrů a jsem max.spokojen.Obraz,barvy i zvuk jak z praku ! Když to srovnám s těma shitama LCD co se nyní prodávají i za 100litrů ap.nedokáži to pochopit že to lidé kupují.Vždy na to koukám někde v obchodě a to podotýkám že tam běží demo DVD a nechápu jestli to myslí vážně.Obraz mě připomíná tak 5tou kopii nějaké VHS co mezi lidmi kolovala za bološevika.Prostě hnus.Jediné v čem je to snad lepší je kontrast a nařvané pouťové barvy,což zrovna nemusím.Jinak rozplizlej,máznutej neostrej obraz s pomalým překreslováním.A tak přátelé kupujte a kupujte,zaplaťte jim vývoj a já si ještě počkám    
0/0
5.6.2006 23:25

CZMiki

Re: Já si počkám
0/0
6.6.2006 9:23

fanprav

Re: Já si počkám
100% pravda
0/0
6.6.2006 13:51

waiter

Re: Já si počkám
Si trosku pozadu a obhajujes si neco co je prekonane, no ty jeste to nove nemas...
No a stou kvalitou - nevim na co si koukal, ale urcite ne na SONY Bravia nebo na novy Samsung, treba LE26R71...Ten je proste kvalitni i krasny...
 
0/0
10.6.2006 21:21

S1lver

HDTV??
Pan autor jaksi pozapomel na skutecnost, ze jiz ke konci tohoto leta se zacnou objevovat HD-DVD a BluRay pristroje, ktere budou vyzadovat prenos pres HDTV kabelaz a tedy i hdv kompatibilni pristroje. Toto je podle me celkem velky nedostatek co se clanku tyce...
0/0
5.6.2006 23:24

Kritik

Pro autora
Autorovi prispevku doporucuji se seznamit se s produkty od CRT televizoru az po projektory  a psat clanek obsahujici relevantni informace.  Informace v tomto clanku jsou nepresne a nevypovidajici o soucasnem trendu, nehlede na to, ze z pozice laika mi nic nevysvetlil a ani nedal doporuceni.
0/0
5.6.2006 22:37

káďa

mám lcd
mám lcd,! na televizi  nova  otřesné !!  prima čt1 europsort super !!  a na DVD uplně supééééér,, nova je strašný shit ve vysílání
0/0
5.6.2006 22:08

Elsin

LCD
Pokud LCD,pak jedině s rozlišením 1920x1080 full hdtv, s USB,čtečkou karet,2 tunery...v akci kolem 60 tis s 94 cm. A hlavně musí mít HDMi,jinak to rozlyšení při přehrávání DVD nikdy nevyužijete
0/0
5.6.2006 20:30

pindislav

Prosím o pomoc
Prosím vás mohl by mi někdo poradit? chci si koupit novou TV (kvůli financim jen) CRT.  Mohl by mi někdo poradit nějaký tip na dobrou CRT? Děkuji
0/0
5.6.2006 19:34

Elsin

Re: Prosím o pomoc
Thomson 32WM402. Jde sehnat kolem 11 tisíc,širokoúhlá,100Hz High focus a jinak celkově dobře vybavená...jsem s ní nadmíru spokojený
0/0
5.6.2006 20:26

Cwl

Re: Prosím o pomoc
Jsem docela spokojen s touto: http://www.mascom.cz/tv/f_100her.htm (mrknete, ale po jinych e-shopech, bude tam levnejsi)
0/0
5.6.2006 22:54

Datel

Univerzalni pravidlo..
...bud TV ktera zvladne MPEG2/4, nebo umoznuje upgrade. V opacnem pripade volit co nejlevnejsi 'jestevyhovujici' spotrebic, s vyhledem brzke vymeny. Za dva roky bude vypadat draha TV se settopboxem trapne .. krom toho ze bude znacne neprakticka.
Pro DVD recordery plati totez..
0/0
5.6.2006 18:42

Merk

Re: Univerzalni pravidlo..
Nesmysl. Budoucnost je samostatný zobrazovač a samostatný přijímač.
0/0
5.6.2006 19:08

Datel

Re: Re: Univerzalni pravidlo..
a to vsechno zavesene na ruznych mistech na zdi, predpokladam :-))) Sorry, ale jedine co opusti televizi budou reproduktory, komunikujici bezdratove. Naopak pribude HDD pro zaznam obrazu ;-)
0/0
5.6.2006 19:56

Prokop

Re: Re: Univerzalni pravidlo..
Přesně tak, konečně to někdo chápe. Řešením je dnes jednoznačně Media Center (nebo jiné HTPC) a zobrazovač (dle potřeby buď LCD nebo projektor). Jedině tak lze přizpůsobit vše svým požadavkům a dalšímu vývoji bez zbytečných kompromisů.
0/0
6.6.2006 0:09

ropii

Re: Univerzalni pravidlo..
Odešla mi TV Finlux a musel jsem na hokej něco narychlo koupit.Tak na 2-3 roky.Moje volby byla Loewe 72 cm 100Hz(13000.- v akci).Mám kabelovku a obraz je velice kvalitní,ale s digi-tv se nedá srovnat!!! Ale počkám si na Mpeg4.Myslím že je brzy kupovat drahé TV které jsou zatím dost předražené.Ažse přejde na Digitál komplexně ceny půjdou určitě dolů.
0/0
5.6.2006 19:39

Datel

Re: Re: Univerzalni pravidlo..
jo, to je rozumny. Nechapu talenty co si koupi analogovou plazmu/LCD za ~50-100 tisic, a to nejlip jeste na uver. Ted je veelmi nevhodna doba k velkym investicim do TV techniky..
0/0
5.6.2006 20:01

Prokop

Re: Re: Re: Univerzalni pravidlo..
Asi pak budeš čekat pořád... Je naivní si myslet, že se v určitém bodě vývoj zastaví a technologie se udrží na věky. Perioda obměny se neustále zkracuje, nové technologie rostou jako houby po dešti.
0/0
6.6.2006 0:13

Datel

Re: Re: Re: Re: Univerzalni pravidlo..
Nikoliv. Sesly se dve revolucni zmeny najednou - prechod od katod k plackam a od analogoveho vysilani na digitalni. Podobne vyznamna zmena byla snad jedine pri prechodu na barevne vysilani. Nejsme v dobe kdy se delaji bezne inovace, ale kdy se meni cela filosofie TV.  To co rikas platilo pred peti lety a za dalsich pet let to bude platit zas. Ovsem neplati to ted, plusminus (by oko) dva roky. Zmeny jsou prilis vyznamne a oddeluji dve ery v danem odvetvi. Kupodivu to spousta lidi nedocenuje. Za dva roky bude jasno - az si holt kazdej vyzkousi jak blbe vypada draha plasma s levnym settobboxem a nepraktickym druhym dalkovym ovladacem, o dalsich settobboxech a analogovych rekorderech v domacnosti ani nemluvim..
0/0
6.6.2006 0:56

Zed.

Úplně jednoduché..
takhle postávám v elektru a koukám na všechny ty krásný nový LCD a plazma bedýnky.. Běží fotbal, zřejmě analog příjem. No, vedle stojí staré zastaralé CRT, krásný obraz; nové LCD, bez výjimky značek a cen (25 - 125 tis.) - hnůj na který se nedá koukat. Místo fotbalistů to, co dělají v Navlastníoči, pokud chtějí někoho nechat v anonymitě. Zkrátka MEGAPIXEL :-) Jo, je to super, žrát ty kecy výrobců, jak je CRT v prd*li, však oni si jen potřebujou spravit zisky. Takhle prodat nedodělaný šmejdy 8x dráž než starou CRT televizi, to je geniální, ne?
0/0
5.6.2006 18:08

Petr

Re: Úplně jednoduché..
Co na to říct? Prostě jen těžkej souhlas. Snad jedinou výhodu vidím v úspoře místa, ale kvalita obrazu je více než špatná, zvlášť u sportovních přenosů. Navíc u rychlých scén pokulhává i digitální přenos za analogovým...
0/0
5.6.2006 18:38

fanprav

Re: Úplně jednoduché..
Treba prestať klamať seba samých lebo ozaj na LCD sa NEDA POZERAŤ / snáď len "Na vlastní oči" alebo "Vyvolení" a obávam sa že ak na to neprišli na MS v hokeji tak na MS vo futbale určite!
0/0
6.6.2006 13:58

Krtek

humus 16:9
Dost mně ale štve že televize vysílá většinu filmů 16:9 i s černejma pruhama nahoře a dole. Pak mi je širokoúhlá bedna stejně na nic páč zobrazí i ty pruhy a obraz je ještště rozplizlejší do stran.
0/0
5.6.2006 16:28

LeClair

Re: humus 16:9
Nesouhlas pokud je na TV system srovnani obrazu tak to je naprosto v poho :)
0/0
5.6.2006 16:41

Matěj

Re: humus 16:9
Pokud chytáš DVB-T tak nikoliv.
0/0
5.6.2006 16:51

Brouczech

Re: Re: humus 16:9
v tom případě opět platí to samé,co bylo napsáno před tebou...
0/0
5.6.2006 17:10

McMatěj

analogový DVDrekordér
Já bych se analogové TV nebál. Stejně mám analogový videorekordér a DVDrekordér, tak se set-top-boxu nevyhnu. Nebo snad televize s digitálním vstupem má analogový výstup například pro DVD rekordér?
0/0
5.6.2006 16:04

karel 4

Re: analogový DVDrekordér
Všechny přístroje mají vstupy scart + další, no problem.
0/0
5.6.2006 16:52

McMAtej

Re: Re: analogový DVDrekordér
To jo, ale když budu chtít nahrávat z digitální TV na analog. rekordér, tak
a) musím mít zapnutou TV, což v připadě že nejsem doma je trochu problém a
b) při nahrávání musím mít TV přepnutou na ten program co nahrávám, což je taky trochu od věci.
0/0
5.6.2006 19:18

Roumen

Re: Re: Re: analogový DVDrekordér
Mam settopbox s pruchozim analogem, takze to funguje jako dosud. Krom toho ma scart pro video, pak se da nahravat digitalne, ale musis naprogramovat i settopbox, aby se zapnul. Se SFI to neni takovej problem. Televize bezet nemusi. Trosku problem je, kdyz chces takhle neco nahravat a zaroven koukat na neco jinyho. ;-)
0/0
6.6.2006 0:10

Bagr

a co tohle?
Doma notes se 17" a TV tunerem. Dam si ho kam chci, pracuju, cumim na TV nebo na filmy. Kdyz prijde navsteva, tak k nemu jenom pripojim projektor a pred obytnou stenu vytahnu z podhledu platno 2x3m. A pak se da koukat na fotky, filmy, TV, proste pohoda. Navsteva odejde, vypnu projektor a notes si i s TV odnesu do kuchyne k veceri.
Nikde neni zadna bedna, se kterou se neda hybat a nikdo nekomentuje, ze jsem frajer/debil protoze mam/nemam nejaky model televize.
0/0
5.6.2006 15:19

kingtommy

Re: a co tohle?
do kuchyně k večeři? kolik notebooků takhle spořádáš??
0/0
5.6.2006 15:50

Vít

Re: a co tohle?
Zapomněl jsi na audio, nebo se koukáš beze zvuku? :-)
0/0
5.6.2006 23:52

heretic

???
ale vždyť stejně v televizi dávaj semé hlouposti a většina z vás sedí na netu a píše do diskuzí idnes, tak na cosi kupovat tv. Já má 17lcd 8ms u compu a spokojenost(jsem zjistil, že mám docela velkej stůl, když jsem vyhodil 17crt)..
0/0
5.6.2006 14:34

ruda straka

tv
ma pocit ze vetsina prispevatelu travi volno pred bednou. asi to je tim ze to vyjde levneji nez travit volno aktivne. znam asi dva takovy cvoky. bedna metr na metr a brecej ze nemaj na zradlo. ale proti me maj pocit ze jsou nadlidi protoze ja koukam na 15 let starou 55cm a nemam pocit ze bych vo neco prichazel. ty lidi nepochopi ze ja ty penize vrazim do neceho mnohem hodnotnejsiho
0/0
5.6.2006 12:43

Hordik

Re: tv
hmmm, zajimavi nazor. To, ze si nekdo koupi televizi neznamena, ze bud musi doma ohrizavat hlady omitku nebo stravi cely den pred televizi. I ty muzes s tvoji 15 let starou telkou stravit 22 z 24 hodin pred bednou, ze?!
0/0
5.6.2006 14:21

Mek

Plazma
Nevím, jestli jsem to přehlídl, ale u plazmové technologie nikde nevidím zmínku o největším záporu - poměrně rychlému zhoršování kvality obrazu jejím provozem.
0/0
5.6.2006 11:41

Rado

Re: Plazma
Rychlé? Za jak dlouho poznáš zhoršení barev - pokud vůbec? Za 50000 hodin? I kdyby to bylo 30000 hodin bez změny kvality, tak při průměru 5 hodin denně (celoročně to více u běžného člověka nebude) to máme zaokrouhleně 2000 hodin ročně, tj 15 let..... Televize morálně zestárne za míň než 5 let a nevím jak ty, ale já po 5-ti letech nahrazuji jednu ze dvou TV ve svém bytě systémem ta z obýváku doložnice a do obýváku novou... Takže toto bych vůbec, ale vůbec neřešil
0/0
5.6.2006 11:54

CZMiki

Re: Re: Plazma
Doporučuju se kouknout na 1-2 roky starou plazmu a budeš se upřímně divit, jaká nastala degradace obrazu
0/0
5.6.2006 12:02

Marek

Re: Re: Re: Plazma
To možná platilo před pěti lety o první generaci plasem, ty dnešní jsou 50000 hodin bez změn.... Neplaš lidi
0/0
5.6.2006 12:04

CZMiki

Re: Re: Re: Re: Plazma
Neplaším, kamarád ty přímotopy prodává a mám možnost to dost často posoudit na vlastní oči
0/0
5.6.2006 12:09

CZMiki

Re: Re: Re: Re: Re: Plazma
Možná bych to zmírnil a plazmy vyrobené za cca. poslední rok už jsou na tom o dost lépe, pořád je to ale oproti CRT a i LCD dost znát
0/0
5.6.2006 12:11

Hordik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Plazma
Stare plazmy, ale i dnesni lacine stroje nejsou zrnovna nejlepsi volby, technika udelala dost velky krok. 42'' Plasma a LCD za 35-40.000 nebudou zrovna nejlepsi investice, protoze maji casto pouze vstup HDMI, ale neumi to zobrazit, nebo pokulhava matice, ktera je na stavu roku 2004. Prvnich sto hodin PDP nebude davat nejlepsi obraz, bude se i ukazovat logo stanice, ale po 100 hod. to bude vse OK.
0/0
5.6.2006 12:22

Juzka

Re: Re: Re: Re: Re: Plazma
Nevěř na pověry, v práci mám 2,5 roku plazmu Panasonika s úhlopříčkou 120cm s poměrně statickým obrazem (barevné schéma provozu) a přes velkou obavu, že bude do roka vypálený obraz na něm dodnes nejsou žádné znaky změny obrazu. Už to není co to bývalo. Nevýhodou je spotřeba a topný výkon - ale obraz jak zvon (ale tehdy stála 300 000 korun českých)
0/0
5.6.2006 18:05

Janhura

To je ale anachronismus
Moderní LCD TV a k tomu dodělávky v podobě krabic set-top-boxů.
Připomíná mi to dodělávky krabic s konvertory pro příjem UHF, když se v TV pravěku začalo vysílat i na vyšších kanálech, než do té doby 1 - 12.
0/0
5.6.2006 11:07

Rado

Re: To je ale anachronismus
Pokud se bude zanedlouho měnit komprese digitálu z MPEG2 na 4, tak se tomu nevyhneš....
0/0
5.6.2006 11:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.