Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firefox ubírá podíl Internet Exploreru i ČEsku

Internetový prohlížeč Internet Explorer v tuzemsku dál ztrácí tržní podíl na úkor konkurenčního Firefoxu. Za poslední půlrok Explorer ztratil čtyři procentní body na 74,2 procenta, zatímco jeho největší konkurent zhruba stejně podíl navýšil na 19,5 procenta. Vyplývá to ze statistiky služby Navrcholu.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepe

Nazor amatera
Dlouho jsem pouzival IE, s Firefoxem jsem se setkal nahodou v internetove kavarne a uz na nej nedam dopustit. Zda se mi stabilnejsi, mozna i trosku rychlejsi a to nacitani stranek v panelech je bomba. Rozhodne se s FF necitim vic cool nez s IE.
0/0
19.6.2006 8:40

Martin

Nadpis
Firefox ubírá podíl Internet Exploreru i v Česku - neni to lepsi nazev clanku?
0/0
16.6.2006 15:52

Imperator_rex

jj
Myslim, ze se v IT docela vyznam...ale i tak mam stale IE...Sak vetsina z vas, co si instaluje ruzny Firefoxy a spol. to dela jen proto, ze to je in a kdo ma IE je lama   Ja mam IE leta, nikdy zadny problem, spokojenost...a ze je min bezpecnej? Sak pokud nechodite na rusky strany s pornem tak vas bezpecnost trapit nemusi
0/0
16.6.2006 12:51

KKK

Re: jj
Nejsi ty genius, tys me odhalil! Delam to jen proto, ze je to IN. Prohlizeni v panelech prece vubec nepotrebuji, pad systemu pri otevreni dobre upravene stranky je prece taky fajn ze? (I po stazeni vsech aktualnich zaplat lze způsobit pád systému pomocí prohlízení v IE)... tady se da pokracovat donekonecna.... Mezi nami devcaty, clovek co se chlubi ze se vyzna v IT a pak neumi napsat ani slovo "VŠAK" (-SAK-) je k smichu!
0/0
16.6.2006 13:00

Imperator rex

Re: Re: jj
Kdyz  jsi nesikovnej a zpusobis si pad systemu tak to je tvoje chyba...ne nadarmo se rika, ze 99 % problemu je mezi mysi a zidli, na ktery sedis   A opravdu je to i otazka mody....Velka cast uzivatelu si stahuje alternativni prohlizece jen proto, ze prece nebudou pouzivat ten IE od Mrkvosoftu, to delaj prece jen lamy   A u nas se sak rika normalne a bezne..
0/0
16.6.2006 13:07

KKK

Re: Re: Re: jj
Chytraku. Nestcape 8.0.4 pri pouziti renderovaci jadra IE mi oznami ze se IE pokousi restartovat pocitac, zda jsem si jisty ze chci stranku zobrazit jako IE... :o) Mimochodem, jsem rad, ze pouzivas IE, tim se prumerne IQ uzivatelu alternativnich prohlizecu vyrazne zvysuje!!!!
0/0
16.6.2006 13:47

Petr Tomeš - ptomes@gmail.com

Re: Re: Re: jj
Lidé používají Firefox, protože je lepší (novější, bezpečenější, efektivnější, přizpůsobivější a rozšiřitelnější) než IE: http://www.mozilla.com/press/awards.html
0/0
16.6.2006 15:02

JamesKirk

Re: Re: jj
...neblbni to je spisovná moravština
0/0
17.6.2006 7:58

mmm

Re: jj
Ty se teda fakt hustě vyznáš. Hlavně ať tě, proboha, tvůj šéf nepouští k nějaké práci v IT, kde bys mohl nadělat víc škody než užitku. Lidé jako ty, to je neštěstí...
0/0
16.6.2006 13:09

reakce

Re: jj
Co to kecas za pikoviny... si myslis ze je IE bezpecnej nebo co? houby, je to děravy jak reseto sakris...lidi vzpamatujte se a pouzivejte Links nebo Lynx :-)))))))) nic proti:-)
0/0
16.6.2006 19:47

Migelo

Firefox ubírá podíl Internet Exploreru i Česku
V čem že ubírá Firefox podíl Česku?
0/0
16.6.2006 11:12

jaj

Re: Firefox ubírá podíl Internet Exploreru i Česku
LOL
0/0
16.6.2006 14:22

p

dobr prevence viru ve firmach
Obcas delame pc podporu u nasich zakazniku (neni to hlavni zaber). A tam kam uz nechcem nebo jsme placeny pausalne, tam jim nenapadne dame na wokna Opery namisto IE. Prumerna zavirovanost se snizi asi 10x :-) Jsou obcas mizerny stranky, co VUBEC nejdou (ze se neco zobrazuje rozhozene pochopi i uzivatel, ze je to blbost autora a ani nepremysli nad tim, ze v necem jinem to bylo dobre -on totiz vetsinou ani nechape, ze pouziva neco jineho), ale ty se temer nepouzivaji. A kdyz jo, tak se da na plochu odkaz na ie co otevre rovnou tuhle stranku a vysvetli, ze je treba pouzit tohle. Nikdo stejne neumi otevrit nove okno, tak temer nehrozi, ze by s tim surfoval i jinde.
0/0
16.6.2006 9:26

Petr Tomeš - ptomes@gmail.com

Re: dobr prevence viru ve firmach
Mebylo by vhodnější instalovat uživatelům spíše Firefox, který je přeci jen výrazně lépe zaměřen na běžné uživatele (podobnost s IE, jednoduchost ovládání, lepší podpora webových stránek, automatické komfortní aktualiazce - nesrovnatelně rychlejší a jendodušší než u Opery, kterou je také zapotřebí udržoat aktuální...).
0/0
16.6.2006 10:05

David

Firefox versus Explorer
Explorera bych skoro nepoužíval kdybych nepracoval v oblasti WWW, protože je to úplně nejhorší prohlížeč. Neumí nic, prostě zmetek a myslim, že Microsoft ten boj už dávno vzdal.
0/0
16.6.2006 8:33

kido

Re: Firefox versus Explorer
... to ze kazdy vecer vytiras podlahu pod serverama jeste neznamena, ze pracujes v oblasti WWW ... a tvuj "fundovany" prispevek o tom take jasne vypovida ...
0/0
16.6.2006 9:47

KKK

To je preci jasne...
Odliv lidi od IE je pochopitelny. S tim jak lidi strizlivi z te velke medialni masaze, ze jen MS je pro ne jediny vhodny... tak zacinaji prechazet jinam.. Windows - Linux, IE - Firefox, Opera....atd.. A ze je to prave FF kdo ma nejvetsi podil po IE? Je velmi jednoduchy a obsahuje jen to, co clovek chce, aby obsahoval... coz se o Opere zrovna rici neda, navic mi Opera prijde dost neprehledna a chaoticka... ale to je prosim muj osobni nazor, nic vic...
0/0
16.6.2006 7:33

Antares

Re: To je preci jasne...
Já třeba používám doma nejvíc Operu, patrně kvůli nejlepší implementaci SVG , i když FF se v poslední době taky snaží. A co se týče přehlednosti, vlastně jde jen o zvyk, po čase se nezvyk stane zvykem...
0/0
16.6.2006 8:53

KKK

Re: Re: To je preci jasne...
Je zase fakt, že pod mým oblíbeným KDE jede opera o něco lépe.... známý problém GTK vs. QT :o)
0/0
16.6.2006 9:24

jaj

Re: Re: To je preci jasne...
Přeplácanou Operu má jenom ten, kdo jí přeplácanou chce mít. Já jem si různá tlačítka prostě z pnelů odstranil a různé pnely vypnul. V tomto případě je to ve Firefoxu problém. Uvidíme ve 2.0, ale zatím je i stršlivě pomalej (kde Opera bez problému a bez ztráty rychlosti otevře 30 tabů, tam se Firefox už u třech zadejchá tak, že je nepoužitelnej - priority tbů nezná pro jistotu vůbec - když v nějakym tbu browsim, znamená to, že v něm chci browsit pořád dál a ne ve Firefoxu čekat, než se mi načte ten otevřený do dalšího tabu - to zvládá bravurně jedině Opera). A proto na starší Pentia a Win95 dávám jenom Operu.
0/0
16.6.2006 14:26

War

IE vs Opera
mam operu a IE a myslim že IE ma jednu vyhodu kterou nikdo nemuže překonat :o((( Rychlost naběhu prohližeče :o( použivam sice operu a i když ma nějake mouchy ( flash animace atd ... ) tak pořad raději zmačknu na IE protože naběh okna je o ty 2 sekudny rychlejší :o((( bohužel to tak je a dokud microsoft nepřestane davat IE do sstemu asi se to nezměni :o(
0/0
16.6.2006 0:04

KKK

Re: IE vs Opera
No nevim, prijde mi to jako uplna ptakovina, zabyvat se tím, jestli prohlizec nabehne za 1 nebo 3 vteriny. Me osobne startuje Firefox pod 2 vteriny. Operu vubec nemusim, a IE je prohlizec pro ignoranty... Ale kazdemu podle jeho potreb :o) no flame.
0/0
16.6.2006 7:27

kraag

Re: Re: IE vs Opera
tak pro me je to naprosto zasadni. Prece si nebudu instalovat neco co ma veskrze podobny vlastnosti a startuje to pomalejc. Trebas takovej netscape. ta verze s peknou grafikou. Nacitala se strasne dlouho....
0/0
18.6.2006 20:37

David

Re: IE vs Opera
Podívej se na nastavení výkonu ve svojem stroji, to co popisuješ neni normální. :-)
0/0
16.6.2006 8:34

kenx

Re: IE vs Opera
IE je součástí windows a většina jeho komponent se startuje se startem systému a zbytek při prvním spuštění. I když si pak myslíš že jsi ho zavřel, není tomu tak a žere ti prostředky. Nastav si FF stejně.
0/0
16.6.2006 8:56

Petr Tomeš - ptomes@gmail.com

Re: IE vs Opera
1. IE je zastaralý a zaostalý (z roku 2001) prohlížeč, který je na tom s bezpečností nejhůře (viz různé statistiky) 2. K čemu je vámp rohlížeč, který naběhne o 2 větřiny rychleji než jiný, ale jehož neefektivita (resp. vaše neefektivita a pomalost práce) se projeví již při první ne/možnosti použití prohlížení v panelech, vyhledávacího pole, vyhledávání na stránce, postupného načítání stránek a desítkách dalších věcí?
0/0
16.6.2006 10:09

Tomas

Opera
V clanku se pise, ze diky tomu, ze je Opera ted zdarma, tak v posledni dobe pocet jejich uzivatelu roste... Ale vzdyt prece Opera je zdarma uz vice nez rok!?
0/0
15.6.2006 23:02

Petr Tomeš - ptomes@gmail.com

Re: Opera
Nemáte pravdu. Oepra je zdarma necelých 9 měsíců: http://www.opera.com/pressreleases/en/2005/09/20/
0/0
16.6.2006 10:10

JOe

ostuda
To se nikdo nenajde aby opravil tu hrubku v titulku???
0/0
15.6.2006 21:50

PF

Re: ostuda
Jdi do prdele štourale
0/0
16.6.2006 7:45

Astroman

IE
Bohuzel s vami hosi nemohu souhlasit. IE je dobry prohlizec, akorat je velmi, VELMI zastaraly. IE7 ktery je ve fazi vyvoje vsak mnohe nevyhody potlacuje a nabizi stejny, ba dokonce i lepsi ergonomii prohlizeni nez konkurence a dle mych pozorovani umi i lepe hospodarit s pameti nez prave FF. Umi dokonce vykreslovat pismo vyhlazene, coz FF neumi a ani jsem to v jeho nastaveni nenasel. Pluginy jsou v ie take samozrejmosti.
Naopak u FF mi velmi vadi, ze prisel s "prelomovym" dodrzovanim webovych standardu, takze to, co jsem se za 6 let prace vytvoril a naucil je diky FF znehodnocene...
0/0
15.6.2006 17:37

kenx

Re: IE
Prosim? Rozveď více co máš na mysli u FF že je špatně se standardy.
0/0
15.6.2006 18:23

stoural

Re: Re: IE
Puvodni autor prispevku nic takoveho nenapsal :o) Tupce.
0/0
15.6.2006 21:18

kenx

Re: Re: Re: IE
ale napsal, tak speciálně pro tebe cituji "Naopak u FF mi velmi vadi, ze prisel s "prelomovym" dodrzovanim webovych standardu, takze to, co jsem se za 6 let prace vytvoril a naucil je diky FF znehodnocene..."
0/0
16.6.2006 8:52

jaj

Re: Re: Re: Re: IE
Protože je to trubka, co umí HTML 2.0 z pravěku a CSS je pro něj sprostý slovo...
0/0
16.6.2006 14:28

Thommm

Re: IE
Neberte to jako urazku, ale pokud myslite, ze IE zobrazuje spravneHTML+CSS, tak jste se toho bohuzel moc nenaucil.
0/0
15.6.2006 19:02

Jméno

Re: IE
- FF vykresluje pismo vyhlazene (antialiasing) - pluginy v IE nejspis myslite ActiveX coby rozhrani predevsim pro viry - pokud jste 6 let tvoril zmrseny kod na miru jednomu prohlizeci, tak se nedivte, ze sklizite plody sveho snazeni - stranky funkcni jen v jednom z prohlizecu, ktery ztraci podil (od toho ty webove standardy jsou, abyste mohl stranky psat bez ohledu na to, ktery prohlizec je v kurzu prave dnes, bude za rok nebo za sest let)
0/0
15.6.2006 23:02

kraag

Re: Re: IE
jo a ty si 6 let programoval stranky pro to 1% uzivatelu. Prober se!!! nyni je to tech cca 20%.....
0/0
18.6.2006 20:40

KKK

Re: IE
Co to meles?? Kdo ti branil dodrzovat standardy. Jinymi slovy jsi 6 let odvadel fušerskou špatnou praci a ted si stazujes :o) Tak to dopadne kdyz je nekdo zavisly na produktech MS, tohle je presne ten pripad. Naucil ses neco MS-only a ted mas problem. Proto pouzivam opensource!
0/0
16.6.2006 7:29

DeatBoy

Re: Re: IE
Nic proti ale ty si myslis ze opensource te nauci dodrzovat standardy? Ja myslim ze ne. pokud se chces naucit pracovat s webovymi standardy tak doporucuju nastudovat materialy na w3c. A svete div se typni si kdo je clenem w3c consorcia ano i MS se tam najde ;)
A nikdo nebrani nikomu psat validni html kod na platforme MS jde o to ze platforma MS nabizi ruzne zlepsovaky. Jenze pokud je ten clovek blbej a nauci se pracovat jenom s nima tak je v pytli.
0/0
20.6.2006 8:44

PF

Re: IE
6 let si dělal s lopatou a teď Ti ukázali šroubovák?
0/0
16.6.2006 7:48

p

Re: IE
Obavam se toho, az IE7 bude plna verze. DIky vylepsenemu rozhrani by mohl zpozdit nastup kvalitnejsich browseru. S tema pismama nevim jak to myslis, normalne vyhlazuje. Jinak i verze 7 je strasne zaostala, naucila se sice alfa v PNG (to umely browsery na Amize, diky datatypum dokonce i ty, ktere byly starsi nez ten format) a celkove se o neco vylepsila podpora css, ale porad je to zoufale malo a clovek se bude muset dal hodne omezovat nebo delat veci zbytecne komplikvoane.
0/0
16.6.2006 9:31

Petr Tomeš - ptomes@gmail.com

Re: IE
Několik faktických poznámek: 1. Porovnávejte aktuální stabilní verze IE (6.0) se stabilními verzemi Firefoxu (1.5.0.4) nebo aktuální vývojové verze IE (7 beta 2) s vývojovými verzemi Firefoxu (2 alfa 3 +/ beta). 2. Pro IE 7 je několik desítek doplňků: http://www.ieaddons.com/ Pro Firefox 1.5/2 jsou jich tisíce: https://addons.mozilla.org/ 3. To, co jste se naučil a vytvořil v IE tak, že to nefunguje ve Firefoxu, je pravděpodobně ukázkou neznalosti, neschopnosti či přímo lajdáctví. Stránky lze vytvořit tak, aby fungovaly ve všech prohlížečích. Pokud se odpočátku tvoří podle standardů, je zapotřebí se věnovat i jejich odladění pro zastaralý, zaostalý a téměř neschopný IE 6.
0/0
16.6.2006 10:20

...

Re: IE
na vela stranok zaoberajucim sa webdizajnom na novy ie7.0 nadavaju, pretoze aj tak nedodrzuje vsetky standardy ako ma, takze bude zas dlhy cas trvat kym sa pride na tzv. ie hack, ktore sa pouzivali na optimalizaciu na starsie verzie ie5-6.
0/0
16.6.2006 12:49

Kub@s

Re: IE
TO MYSLITE VAZNE????? Jen ze zajímavosti (normálně používám Operu 8.5 - spokojeny uzivatel :) ) jsem si stahnul IE7 beta a podle me je to jeden z nejhnusnejsich prohlizecu....Ano, podporuje veci jako pluginy, ale design je dle meho nazoru nechutny.... A jeste bych se vas chtel zeptat, k cemuze si myslite ze jsou standady??? myslim si, ze IE6 je na tom s dodrzováním webových standardu hrozne (lehce se o tuto oblast zajimam) a je jedine dobre ze existuji prohlizece, ktere tyto standardy, i kdyz nerikam ze uplne dobre, dodrzuji, ne??
0/0
17.6.2006 9:37

JeCh

Re: IE
Ano souhlasím. Například taková stodvacítka je také velmi dobré auto, akorát je zastaralé. Tak lidi zahoďte ty svoje BMW a Mercedesy a kupte si stodvacítky. Njesou to špatný auta, jsou akorát zastaralý. IE> Pokud si se za 6 let nenaučil dělat stránky podle (X)HTML a CSS standardů, tak se na to radši vykašli a vzdej to. Dodržování standardů je jediná cesta ven z bahna. A to nejenom v IT odvětví.
0/0
18.6.2006 18:12

Astroman

Re: Re: IE
uplne jsem na tenhle topic zapomnel
tak jen strucne, pro ty co si ho jeste prectou: IE byl a stale je nejdominantnejsim prohlizecem a to ne jen o nekolik malo procet, ale o 50. Tedy stale programuji primarne pro tento prohlizec. I ze statistik webu, ktere monitoruji vyplyva, ze 80 - 98% uzivatelu pouziva IE.
XHTML a CSS jsou sice velmi fajn veci a pochopitelne se je v mezich snazim i co nejvice vyuzivat, ale nevim proc bych mel delat stejnou praci 2x, kdyz ji staci udelat jednou. To neni lajdactvi panove, to je time management. A kdo se chysta reagovat a opet rikat, ze jsem dement, necht si to dobre rozmysli, protoze stranky, ktere se zobrazuji dobre (v jakemkoli ie) ale i v Opere, se nezobrazi dobre ve FF. Nemyslite, ze ten Microsoft precijen nenese vsechnu vinu ?
Jak rikam, IE6 a starsi je brak, to se uz nesmi brat v potaz. Vse co ted rikam, prirovnavam k IE7b
A jeste dodatek k vete o lajdactvi
0/0
19.6.2006 1:23

Astroman

Re: Re: IE
S tim zobrazovanim kecam. FF zobrazuje stejne jako Opera. Ale panove opera a jeji processor management  Nevim, cemu tedy rikate rychlost
A koukam, ze minuly prispevek mi to ustrihlo, ale uz nevim co jsem napsal
0/0
19.6.2006 2:02

JeCh

Re: Re: Re: IE
Pokud tedy nepíšeš stránky podle (X)HTML a CSS, tak by mě zajímalo, v jakém jazyce je tedy vytváříš. Jiný totiž neexistuje. Pokud napíšu stránku bez chyb, tak ji zobrazí stejně Opera i Mozilla (až na pár chybiček v obou prohlížečích) a když ošetřím známé chyby Exploreru, tak to zobrazí stejně i ten. Výhoda je v tom, že vím, že mi tu stránku zobrazí úplně stejně i prohlížeče, které jsem nikdy předtím neviděl a netestovat, například Safari. Mimochodem podle statistiky na mých stránkách má IE podíl pod 50%!
0/0
19.6.2006 10:32

Astroman

Re: Re: Re: Re: IE
Vsak nemame stejne stranky  Ja pisu nejradeji v HTML 4.01 protoze me vyhovuje. S XHTML zatim delam jen pokusy. A formatuju vzhled do tabulek, coz je sice taky "zastarale" ale stale skvele funkcni ;) A nemus resit nejaky divy, ktery fungujou tady a tam zase ne.
0/0
19.6.2006 12:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.