Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta blízké budoucnosti: na co budou jezdit?

Francouzská přehlídka alternativních vozů ukázala, že konstruktéři zkouší řadu možností: vodík, elektřinu i biopaliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tom

O vodíku

Narazil jsem na www.hytep.cz myslim celkem seriozni zdroj informaci o vodiku. zadna propaganda :)

Tom

0/0
28.5.2007 14:45

neserteme

nevsiml jsem si ani jedne zminky o vode
ano o vode, auto na vodu. Videli jste nekdo dokument Zazraky vedy? Tam byl tipek co udelal takove zarizeni kam se naleje voda z kohoutku a pomoci elektrolyzi z toho dostane nekolika set procentrni ucinnost. To se ovsem nelibi napr. arabum, kteri mu za to nabizeji nekolika milionove uplatku aby se na to v.y.s.r.a.l. a chteli ho i odkrouhnout za to.. no na jednu stranu to jsou magori, ale zase je potreba si uvedomit, ze pokud by se ten vynalez dostal ven, tak by to zpusobile nemale problemy.. napr. by mohl mit doma kazdy svuj zdroj el.energie atd. Jinak na druhou stranu je fakt a bylo by to i dobry, aby nejaky to treba auto jezdilo na odpadky
0/0
14.7.2006 8:16

A_J_S

Kto, pre boha, pise pre iDNES tieto clanky ?!?
Spalovací motor je doplněn elektrickým, který se dobíjí ?!?
Podla iDNES sa da motor dobijat ?!? Keby blbci napisali, ze oba motory mozu dobijat akumulator, tak by sa to pod ten obrazok tiez zmestilo ...
0/0
11.7.2006 16:22

Durgen Chugaa

Asi nějaký čobol...
Sorry, nothing personal, just joke
0/0
11.7.2006 17:19

Petr

Na elektřinu
Budoucnost je v hybridních elektromotorech, kdy ve vozovce bude zabudované el. vedení a auta (včetně kamionů a autobusů) budou napájená indukčními sběrači. Mimo tyto úseky bude na palivový pohon (nafta, líh, ...). Indukčním přenosem el. energie se vyřeší nejvetší problém, který je v akumulaci el. energie (baterie a jejich životnost).  
0/0
8.7.2006 21:58

Koloděj

Re: Na elektřinu
Hmm to bych chtěl vidět účinnost takového indukčního přenosu, i když by byla vzduchová mezera jen několik pouhých mm (jakože to těžko bude). K výrobě elektřiny pro získání stejné energie na pohon bude pak spotřebováno strašlivé množství energie. Spíš bych možnost viděl ve vylepšování vlastností akumulátorů (benzín také musíte natankovat) nebo v miniaturních jaderných reaktorech, to by bylo z energetického hlediska asi nej.. řešení (samozřejmě lepší by byla fůze ale tu ještě neumíme ani v zařízeních obrovských rozměrů).
0/0
11.7.2006 15:50

mlicko

Jedinej duvod
proc budoucnost neni jiz dnes, jsou prachy. Stejne jako v internetu, zdravotnictvi, skolstvi, politice... ...proste vsude. Ale kazdy si myslete co chcete :o)
0/0
7.7.2006 23:12

Franta

Naco budou jezdit? - Na ELEKTRIKU !!
www.electroauto.cz  Jezdit se bude na elektriku, driv nebo pozdeji, at se to nekomu libi nebo ne !
0/0
7.7.2006 17:44

Kviiik

dieselove hybridy
Nevi nekdo nahodou, proc nikdo nedela naftove hybridy? Je v tom nejaka technologicka tezkost?
Napada me jeden mozny duvod - zdaleka nejvetsim cilovym trhem pro vyrobce hybridu je severni Amerika, ktera diesely jeste "nezna"... Cili marketingove a obchodni duvody, nikoliv technologicke. Ale nevim...
0/0
7.7.2006 7:36

kuny

Re: dieselove hybridy
Jo, to je asi ten hlavní důvod, další důvod je také ten, že naftový motor stejného výkonu je z principu věci robustnější, má více dílů okolo (turbo), tudíž celkově zabírá více místa..... Jen tak mimochodem, myslím si, že hybrid je naprosto slepá vývojová cesta. Má totiž mnohem vyšší hmotnost a absolutně se nehodí k dynamické jízdě a rychlé jízdě po dálnici (tam dostane v hospodárnosti na záda prakticky od každého).
0/0
7.7.2006 19:43

Petr

Nedoukove
"Hybrid: Spalovací motor je doplněn elektrickým, který se dobíjí, když auto jeden na benzin nebo brzdí. Spojit dva motory v jednom autě je složité, ale řada firem sází právě na tuto kartu." A prosim pekne jak se to dobiji ten elektricky motor?????
0/0
6.7.2006 15:22

Kviiik

Re: Nedoukove
To je opravdu tristni. Bohuzel, uroven nekterych redaktoru na iDnes je... jaka je. Pripocitam-li cim dal vlezlejsi reklamy (vcetne protivneho ozvuceni), bavi me iDnes cim dal min.
0/0
7.7.2006 7:29

Hony

Re: Re: Nedoukove
Jestli myslite tu jak tam klape psaci stroj, tak ta mi taky leze krkem :(
0/0
7.7.2006 8:32

Pete

Re: Nedoukove
V cem je problem?
0/0
10.7.2006 19:32

Martin Dvořák

A co takhle vzduch ... toho je vsude dost.
0/0
5.7.2006 21:16

Alternativa

Re: A co takhle vzduch ... toho je vsude dost.
Tak Tak, moje rec, proc se porad dokola resi co se bude "spalovat" misto ropy, kdyz je tady prece HAFO jinych pohonu. viz elektrina z jadra v bateriich v elektromobilech www.electroauto.cz  NEBO ten vzduch natlakovanej v nadrzich elektrickym kompresorem.
0/0
5.7.2006 21:33

Ali

Re: Re: A co takhle vzduch ... toho je vsude dost.
Tak staceny vzduch, no ta nadrz bymusela byt pomerne velka a navic dost tezka...
0/0
5.7.2006 23:43

alternativni ridic

neni treba cekat
desitky let az neco takoveho bude dostupne. Na ekologicka paliva se da jezdit navic levne uz dnes (naftaky). Treba tady se s tim zabyvaji www.rostlinnyolej.com
0/0
5.7.2006 20:54

cbx

uran
A co takhle Uran? Zabudujou malej reaktorek jak do ponorky a bude to na jednu dávku jezdit rok. A mohlo by to i nepřetržitě svítit :))
0/0
5.7.2006 19:07

Tom

Re: uran
Hmm, tak az se Vam bude chtit jezdit osobnim autem o velikosti autobusu, zamestnavat mepretrzite ze dva odborniky jako dozor nad reaktorem, platit pak horentni sumy za likvidaci (tedy zatim ulozeni) radioaktivniho odpadu a tahat s sebou bud cisternu z vodou a kazdych dvacet km ji tankovat, nebo mit auto neustale napojene na hadici kvuli chlazeni (nezapomente, ze ponorka ma dostatek chladiciho media kolem sebe), tak s tim zajiste nebude problem. No snad uz jen ta cena a bezpecnost.
0/0
5.7.2006 23:45

Ali

Re: uran
Dobry, ale vyhorely palivo asi jen tak nevyhodis, navic uz vidim jak pri nehode bude kazdy trochu z rentgenovan :-D, navic to je take vycerpatelny zdroj energie...
0/0
5.7.2006 23:46

PePa

Alternativni paliva
Proc se porad resi co se bude spalovat misto benzinu a nafty??  www.electroauto.cz  tam je spousta jiz vyrobenych a osvedcenych elektrickych systemu pohonu. To se o tom opravdu nic nevi??
0/0
5.7.2006 15:19

jirka

jádro
Osobní auta spotřebují zlomek vytěžené ropy. Uvolnění železničních sítí výhradně pro náklad a pohon lokomotiv elektrikou vyrobenou z jádra, výrazně ztenčí celkovou spotřebu ropy a zároveň sníží její cenu.
 
0/0
5.7.2006 9:36

Mirek

Re: jádro
NESOUHLASIM
0/0
5.7.2006 15:52

Lobo

no nevim
Kolik lidi jezdi treba denne do prace a najede okolo 60ti kilometru. Toto by resilo druhe auto na baterky. Taky mame v rodine druhe male auto. Kdyby nekdo nabidl male, treba dvousedadlove auticko na akumulatory s dojezdem treba 80Km a s cenou do 200k, tak bych do toho sel :-)
0/0
5.7.2006 8:47

Larus

Re: no nevim
Vsechny tyhlety idealisticke napady pomijeji jednu vec a to je mysleni lidi. Technicky neni problem dnes postavit male auto na baterky s dojezdem 100km a dobijenim ze zasuvky pres noc (nejsem si jisty cenou - Smart stoji nad 250tis. a neni elektro..). Ze to jeste nikdo neprodava muze signalizovat, ze proste neni zajem. Americke domaci pipky jezdi na manikuru v obrovskych SUV - myslite ze se o koupi rozhodovaly racionalne? Takove male levne elektricke auticko by mozna bylo osklive nebo by nebylo bezpecne - predstavte si elektro-Trabant. Je to fajn, dokud nepotkate blbce v SUV. On si skrabne podvozek a vas odvezou do marnice. Rad bych na dojizdeni mel male auto s malou spotrebou, ale kdyz se o tom s nekym bavim, tak mi kazdy rekne: "ale dyt to nema kufr/misto vzadu/bezpecnost/...". Jestli takhle uvazuje vetsina, tak je trzni nika pro elektroauta mala a tedy nerentabilni. Bohuzel.
0/0
5.7.2006 9:39

Tom

Re: Re: no nevim
Staci podobna akce jako planuji nektera evropska mesta. Planuji zakaz vjezdu SUV a podobnych aut do center, kvuli bezpecnosti tech mensich, kvuli parkovaicm mistum atd. Slo by treba udelat zony, centrum pesi, pak jen pro elektromobily, pak mimo SUV apod. a az pak vse ostatni, vyjimky jen vyjimecne, ne kazdemu znamemu.
0/0
5.7.2006 23:48

Fido

Re: Re: no nevim
Ono to je nerealne i z jineho duvodu. Znamenalo by to nutnost mit dve auta. Jedno male a druhe normalni. Kdyz pominu cenu toho maleho elektrickeho auta, dovedete si predstavit, kde to parkovat napr. na sidlistich?
0/0
7.7.2006 0:39

Larus

Re: Re: Re: no nevim
To je zase jina vec - sidliste bez parkovacich mist jsou dedictvi minulosti. Jinak jsem z venkova, tady jsou dve auta vicemene nutnost. Takze jde jen o to, kdo bude jezdit malym a kdo velkym. A mit ve meste dve auta je podle me blbost, pokud nejste zazobani a potom asi nebydlite v panelaku. Ve meste se jezdi MHDckem (ja chodim pesky).
0/0
7.7.2006 12:20

JS

Re: no nevim
No v Cine ted frci elektricke motorky - tiche, levne, rychle a se slusnym dojezdem. Nahrazuji tak postupne kola (misto aut), coz je super. Vyhoda v Cine je, ze jsou mesta zarizena pro cyklisty (a elektromotorky). Specialni pruhy a stezky jsou vsude a je to tak nejrychlejsi zpusob dopravy - auta vetsinou stoji v zacpe.
0/0
5.7.2006 10:22

ekolo

Re: no nevim

já vím!! www.elektromobil.wz.cz

0/0
21.1.2007 13:47

Thyronx

Ethanol neni reseni
Biopaliva maji nizkou ucinnost a tedy znacne vyssi spotrebu paliva (v porovnatelnem vykonu). Cenove plichta.
0/0
5.7.2006 3:58

Andee

Re: Ethanol neni reseni
Tady jde ale hlavně o obnovitelnost zdroje, přiblblo... cena může zůstat stejná, to nás zas tolik nepálí...
0/0
5.7.2006 10:16

JJ

Re: Re: Ethanol neni reseni
Take si myslim, ze to neni resenim. Uz spousta energie se spotrebuje pri vyrobe ethanolu.
0/0
5.7.2006 11:01

von Kleist

Re: Re: Re: Ethanol neni reseni
a pri vyrobe vodiku elektrolyzou bude snad cely konverzni retezec ucinnejsi?
0/0
5.7.2006 12:20

Thyronx

Palivove clanky
Vodik/elektrina ze je hudba prilis vzdalene budoucnosti? V roce 2016 tedy za 10 let maji byt v USA prvni vozy v prodeji pro sirokou verejnost. Nezapomente ze ropne/benzinove lobby ma obrovske penize a prostredky a nebude se chtit vzdavat svych zisku.
0/0
5.7.2006 3:54

von Kleist

Re: Palivove clanky
No vzhledem k tomu, ze nejlevnejsi vyroba vodiku je z ropy, tak je to za tak moc mrzet nemusi. A ropa nejsou jen PHM do aut, takze tezit se bude furt, dokud bude co.
0/0
5.7.2006 12:16

Bobo

0/0
5.7.2006 1:07

Thyronx

Re: ?
GM prislo na trh s elektrickymi auty uz davno. Dopadlo to tak, ze je nakonec stahli a znicili. EGV1 byl pred lety prvni seriove vyrabeny elektromobil. Baterie (znacne draha) nemela zivnotnost a ujeta vzdalenost kolem 100km na jedno nabiti je zoufale malo.
0/0
5.7.2006 3:56

Kviiik

Re: Re: ?
Jenze EV2 uz byl lepsi. Navic je to uz docela davno a od te doby technologie prece jen trochu pokrocily. Staci se podivat na ceny a kapacity obycejnych NiMH tuzkovych akumulatoru (nehovoric o Li-Ion, prip. Li-Pol, ktere v te dobe ani neexistovaly). Nebo na vyvoj pomeru objem/kapacita kondenzatoru. Pokud tyhle trendy bude pokracovat, je jista nadeje. Hybridy jsou urcitym kompromisem a mozna mezistupnem.
S hybridy je to zajimave. Zatimco Prius v USA stoji 22 tis. USD, u nas zacina na 825 tis. Kc. Nevim, proc to tak je, ale tohle spolu s faktem, ze American zatim nezna naftu (jediny vyrobce, ktery tam prodava diesely, je VW), odsuzuje Prius k neuspechu u nas a dava mu sanci jedine v USA. Jenze v soucasnosti se ceny nafty a benzinu v USA srovnali a VW zacne brzo s TDI sklizet vetsi uspech. Uvidime, co to udela s hybridy.
Ja bych si Priuse za 825k kvuli kombinovane spotrebe 4.3 l/100 km tedy nekoupil, to asi radsi mensi diesel za polovic. Navic oficial
0/0
5.7.2006 20:50

Kviiik

Re: Re: Re: ?
Navic oficialnim udajum o spotrebe neverim (a majitele v USA to potvrzuji). Jednak me zarazi kombinovana spotreba 4.3 l/100km pri 4.2 dalnice, 5.0 mesto. Za druhe neverim te dalnici, mozna tak pri 90-100 km/h s vetrem v zadech. Pri dalnicni jizde se totiz z hybridu stava "obycejny" benzinak a pri plynule jizde (pokud se moc nebrzdi) zcela ztraci svoji vyhodu - naopak, motor nejen bojuje s vyssi hmotnosti auta, ale jeste dobiji aku.Pri 130 km/h bude spotreba jiste vetsi - vetsi, nez u vetsiny commonrailovych dieselu. Vsimete si, jak se udaje o spotrebe lisi od hodnot uvadenych v USA (kde jsou dalnicni rychlostni limity nizsi nez u nas). Povida se, ze na zaklade pripominek majitelu Toyota s pristim faceliftem v USA udaje o spotrebe zkoriguje.
0/0
5.7.2006 21:04

cernobila_televize

na co budou jezdit auta v budoucnosti, tot totazka.
nevim nevim, ale tohle tema se resi pokazde asi tak 10x do roka :-)
0/0
5.7.2006 0:22

cernobila_televize

Re: na co budou jezdit auta v budoucnosti, tot totazka.
nebo, ze uz by tu byly okurky?
0/0
5.7.2006 0:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.