Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vrátí se Intel na špici a porazí AMD? Vše o novém procesoru Core 2

Architektura Intel Core, jádro Conroe, rodina procesorů Core 2 – takto v kostce by se dal shrnout stručný slovník pojmů provázející novou řadu desktopových procesorů od Intelu, která jej po dlouhé úmorné době ve stínu svého největšího rivala vynesla znovu na pomyslný vrchol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Misan

Hura konecne Intel neco nabidl
No hura konecne procesor ktery muze nahradit muj dosavadni P4 2.8 Northwood ... hura hura, uz jsem myslel ze nic takoveho neprijde, tohle ale vypada slibne
0/0
25.7.2006 7:04

JK

Re: Hura konecne Intel neco nabidl
Ano. presne tak.... Taky konecne muzu vymenit svuj Northwood. Videl bych to na E6600.
0/0
25.7.2006 9:16

TomášM

Nehádejte se
jestli je lepší Intel nebo AMD nebo cokoli jiného a buďte rádi, že je nějaká konkurence. Ta totiž žene výkon dopředu. NIC jiného. NIC
0/0
24.7.2006 19:27

JK

Jsem rad ze se mi vzdy podari rozpoutat flame...
:o) Nekteri lide jsou nepoucitelni. A chytnou se kazde moznosti na flame. To vas jeste nenapadlo, ze si z vas muze nekdo i utahovat? :o) Hlavne me vzdycky pobavi, jak nekdo zacne davat do technicke diskuze osobni invektivy. :o) Papa. Jdu si koupit Conroe.
0/0
21.7.2006 9:02

Danny_Kay

Tak to vypada...
...ze jediny,s kym tady souhlasim je xR...Zase se par chytraku, co precetli scripta z roku 96, snazi vypadat zajimave...
0/0
21.7.2006 0:24

Krtek

Nejlepší je PPC!
AMD i Intel jsou zmetci! Nejlepší je PowerPC a Pegasos.Existují dva základní typy procesorů.Cisový a rysový. Rysový procesor je bez instrukcí a je rychlejší. Cisový procesor je s instrukcemi, ten máme každý z nás doma(Athlony, Durony, Celerony, Pentia...) mezi něž patří i G4 a jsou pomalejší. Teď si asi opět říkáte, jak může být Pegasos rychlejší? Je to v počtu instrukcí. Normální procesory (Athlon, Duron, Pentium, Celeron...) mají myslím kolem milionu informací a G4 jich má pouze 200. Avšak jen to by nestačilo. Abychom dosáhli brutální výkonu, musíme procesor předělat v celé jeho stavbě tedy celkově optimalizovat architektutu CPU. Přesně to, co neumí Intel se svými procesory, aby neustále musel zvyšovat frekvenci. A ještě zajímavější, že je G4 1024 bitový a u AMD máme maximálně 64 bitový. Co to znamená? Že předběhli dobu a doufám,že je vše již jasné a tím jsem dokázal pravost sloganu: "PEGASOS - technologie zítřka dostupná již dnes !"
0/0
20.7.2006 17:38

JK

Jo pegasos je super
.. problem je v malem vyberu, pomalych pametech a male kompatibilite s nejnovejsim HW. Jinak bych si ho kopil hned! urcite krok spravnym smerem!
0/0
20.7.2006 17:41

Khadgar

Re: Jo pegasos je super
Teda vy dva jste se hledali, az jste se nasli :-) V zasade mate pravdu, ze jednotka AltiVec je mnohem vykonnejsi (i pri pouziti SSE registru), ALE pouze, pokud se daji instrukce nejakym zpusobem paralelizovat. A to NELZE udelat vzdycky. Nekdy opravdu rozhoduje pouze frekvence hodin.
0/0
20.7.2006 21:06

Josef

Re: Re: Jo pegasos je super
Mimochodem, verim, ze brutalni vykon G4 a rYsovych CPU byl duvodem proc Apple opustil tuto vetev procesoru a zakormidloval smerem k Intelu. Krtku, uz si uvedom, ze Amiga je zcela mrtva. A vsae pokusy o resucitaci, ze strany Pegacucu, jsou pri nejmensim .. no smesne.
0/0
23.7.2006 10:54

merge

Re: Re: Re: Jo pegasos je super
Amiga rulez, da se nekde stahnou takove to horni menu pro windows ? prikazy shellu pekne pohromade, vytridene, lockovani disku atd. bylo to super
0/0
23.7.2006 13:35

Jiri

Re: Nejlepší je PPC!
Mno, nevim jeslits to nahodou nerekl schvalne, ale mam takovy pocit zes mel na mysli procesory typu CISC a RISC, bohuzel te vsak musim zklamat, oba dva pouzivaji instrukce, jde jen o to jake ty instrukce jsou (RISC - mensi a rychlejsi instrukcni soubor, CISC - velky a slozitejsi instrukcni soubor...zjednodusene). Rict o Pentiu, Athlonu a podobnych x86 procesorech ze jsou CISCove je docela HODNE nepresne, ony se jako CISCove jen navenek tvari, uvnitr je RISCovy procesor ktery CISCove instrukce emuluje (kvuli zpetne kompatibilite). Takze nez zacnes vykrikovat do sveta nejake technicke informace o dle tveho mineni bozich procesorech PPC a Pegasos, tak si porsim nastuduj nejake zakladni informace o procacich at tu priste netocis nesmysly. Jo btw co by jako melo znamenat ze maji kolem milionu informaci? Jako treba informaci o sklizni brambor? Jo a intel uz davno pochopil ze cesta zvysovani frekvence neni nejlepsi, proto taky nasadil I. CORE ne?
0/0
21.7.2006 12:35

Krtek

Re: Re: Nejlepší je PPC!
Ty nemáš dostatek informací určitě si nebyl na lukyho Přednášce o PowerPC!! Už teď máme drtivý náskok a Pegasos je krásný stroj! Aneb: Za všechno může AltiVec, AltiVec, AltiVec ten co se skrývá v PowerPC, náhle si zrychlí ten svůj krok. PS. Kdyby někdo nepochopil ten konec, je to předělaný kousek písničky od Lenky Filipové: Za všechno může čas
0/0
21.7.2006 12:55

šáša Crusty

Re: Re: Re: Nejlepší je PPC!
ach ouvej. nepatříš k nějaké sektě?
co se týká informací, tak reálné fakty jsou takové, že obchodní značka Altivec, tedy označení pro jednotky pro práci s VLIV instrukcemi, není nic extra. V zásadě je to totéž (se stejnými výsledky) jako např. SSE2/3/4, 3Dnow! a podobné označení rozšířených VLIV sad.
 
BTW, kdo je to ten "luky"? Nějaký guru ohledně CPU? Neznám, uteklo mi něco?
0/0
21.7.2006 21:20

Luky

Re: Re: Re: Re: Nejlepší je PPC!

Ahoj! Krtek mel nejspis na mysli muj clanek o PowerPC: <a href="http://pegasos.jinak.cz/clanky/powerpc/" target="_blank">http://pegasos.jinak.cz/clanky/powerpc/</a>.

0/0
9.9.2006 15:25

Jiri

Re: Re: Re: Nejlepší je PPC!
Ne bohuzel nebyl...a navic nevim kdo je ten tvuj "luky", na druhou stranu vsak musim rict ze jsem byl na prednaskach o ostatnich procesorech od 286, pres pentia, itanium az po pikoJava (takze vsechny intelaky a AMDaky aj PPC)...ale velice by me zajimaly prednasky "lukyho", byl bys tak laskav a napsal na ktere univerzite prednasi, pripadne kdy tedka bude mit nejakou prednasku?
0/0
22.7.2006 21:36

Luky

Re: Re: Re: Re: Nejlepší je PPC!

Neprednasim, Krtek prehani! Jde jen o clanek: http://pegasos.jinak.cz/clanky/powerpc/

0/0
9.9.2006 15:26

Josef

Re: Re: Re: Nejlepší je PPC!
Ten Vas boj s realitou ... to je vazne pecka. Co s platformou a OS, ktery podporuje minimum uzivatelu, s cestnou vyjimkkou nekolika fanatikou (ty a luky). Co s predrazenym nevykonnym HW, ktery je naveseny kolem G4 procesoru ...  
0/0
23.7.2006 11:07

Luky

Re: Re: Re: Re: Nejlepší je PPC!

Vyprosuju si termin fanatik! Tak jsem fanousek, no a? Kazdopadne platformy, ktere ma urcite dost hodne vykonu pod kapotou - vypocty optimalizovane pro PowerPC provadi i Pegasos II G4 1GHz rychleji nez jakekoliv x86 PC! No ale jasne, PPC 1GHz neni nic extra, tesim se na Open Server Workstation se 4x G5 2.5GHz! Vykon Power procesoru je dost velky - staci se juknout na porovnani hernich konzoli XBox360 ci Playstation3 vuci PC. A predrazeny hw to take neni, to je Apple, ale Pegasos ne. PowerPC neni proste sunt, tak si za nej klidne priplatim, ale Opteron ci Xeon jsou mnohem drazi. Kazdopadne diky Pegasosu muzu vyuzivat MorphOS, ultrarychly OS, Windows ci Linux me se svymi extremnimi naroky a pomalosti fakt nebavi.

0/0
9.9.2006 15:35

šáša Crusty

Re: Nejlepší je PPC!
hmm.. Krtek bez instrukcí je rychlejší, ale pindá hrozné kraviny...
0/0
21.7.2006 21:13

Jiri

Re: Re: Nejlepší je PPC!
lol...wery good :-D
0/0
22.7.2006 21:27

JK

Re: Re: Nejlepší je PPC!
:o)
0/0
23.7.2006 7:47

TomášM

Re: Nejlepší je PPC!
jo, snažíš se o něčem někoho přesvědčit a přitom komolíš názvy. Žádný "rysový" ale Riscový
0/0
24.7.2006 19:17

M

Re: Nejlepší je PPC!
Fakt móc pěkné!
0/0
13.8.2006 22:21

JK

pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Pro pochopeni porovnani IBM/Motorola (PPC) vs. intel/AMd (PC) je treba si vysvetlit v cem je rodzil. Pomineme li, ze IBM ma lepsi architekturu (RISC), oproti Intelu (SISC), ktera zajistuje, ze napriklad procesor IBM G4 ma vykon 9W!!!! tkvi hlavni rozdil v jednotce Altivec, osazene v architekture powerPC od procesoru G4 vyse! Altivec je vektorova jednotka umoznujici provadet operace s celymi vektory. Predstavte si vektor o 10 souradnicich. Kazdou souradnici cheme zvysit o 1. Zatimco TUPY INTEL vezme prvni souradnici a pricte jednicku, druhou souradnici a pricte jednicku.... az desatou souradnici (10 cyklu) IBM pouzije Altivec jednotku ktera zpracuje cely vektor najednou v jednom cyklu. V tomto pripade je PowerPC 10x rychlejsi jez Intel/AMD. Pokud je program optimalizovany pro Altivec, zadny procesor od Intelu si neskrkne ani proti 1GHz G4 (IMB)!!! Bohuzel, kupujete si nesmysly panive, a me asi taky nezbude nic jineho, jak to tak vypada"!!!
0/0
20.7.2006 16:15

M

Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
A proto Apple PPC zahodil a přešel na Intel.
0/0
20.7.2006 17:32

JK

Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Aplle powerPC zahodil a presel na intel aby mohl plne konkurovat MS. Polozte si otazku proc se NIKDE!!! jinde nez v PC procesory Amd/Intel nepouzivaji??? Kde konci pole pusobnosti Windows, konci i intel! Proc??? :o)
0/0
20.7.2006 17:37

šáša Crusty

Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
protože jsou to procesory optimalizované pro použití do počítačů. Oproti tomu PPC procesory byly cíleny primárně na embedded trh, tj. jako RIPy do tiskáren apod.
 
Jen debil by šel "konkurovat MS" tím, že by se dobrovolně zbavil bariéry vstupu na svůj trh (nekompatibilita CPU), kdyby ho k tomu netlačila blížící se smrt powerPC platformy jakožto CPU pro desktopy. Ostatně podobně končila Amiga okolo roků 88-91jakožto produktivní platforma - vybavovala se bridgeboardy aby alespoň "neztratila stopu". Jobs není debil, a ví co ví, takže logicky zvolil x86 platformu jakožto perspektivní a výkonnější, se zaručenými dodávkami. Otázka je, jestli to ten jeho MacOS ustojí, já myslím, že z dlouhodobého hlediska dopadne jako BeOS a Windows jej umlátí svou univerzálností a portfoliem aplikací.
Jednoduše řečeno, dnes na poli desktopů nemá x86 architektura konkurenci - jak z poměrů cena/výkon tak např. výkon/vyzářený výkon (kdo viděl topit PPC G5 a viděl ten ubohý výkon,
0/0
21.7.2006 21:12

JK

Re: Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
ja souhlasim, tohle je umele vyvolany flame:o) nebo spise diskuze...
0/0
22.7.2006 8:56

Kunjaba

Re: Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Me sere jina vec, proc treba neni x86 platforma uz davno prekopana na neco lepsiho, porat se dodrzuje nejaka pochybna kompatibilata ale s cim ? kazdy nakupuje vzdy procesor+desku novou, prekompilovat aplikaci a distribuovat update prez internet je lehci nez sehnat pivo a parek ... proc se procesory a cela platforma neprizpusobuje vic tomu co se na ni dela ? proc to jde u grafickych cipu a u CPU a desek ne ? proc kvuli tomu musi vznikat berlicky v podobe nejakych treba fyzikalnich karet nebo se delaji uchylnosti jako vypocet kolizi 3D objektu prez grafickouo reprezentaci (v GPU) ? to nemuzou do procesoru nasadlovat nejaka subjadra treba na vektorove vypocty ? OMG
0/0
22.7.2006 15:59

martasex

Re: Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
kolik si toho udelal v MacOSX  akolik v Xp že kážeš. mám doma staroučkého PPC Maca 5400 a "novějšího" iMaca na obou MacOC 10.2.x a v práci XP víc dělám na PC "woknech" ale ještě nikdy ze mě neudělal Mac (a to ani ve starších systémech/pamatuju i 6.0/) takoveho "vola" jako se ze mě 3x za hodinu snaží udělat Billovi wokna. same vyjimky a porad se tomu něco nelibi jednou ve woknech něco jde a 12x ne. U Maca to buď de nebo ne. To je to proč až MacOS X bude regulerně konstruovany na klasic PC tak si ho nainstaluju všude.
HOWK
0/0
11.8.2006 13:01

xR

Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Sorry, ale placas naproste nesmysly, stejne jako mnoho jinych prispevovatelu tady. Zkus napred neco nastudovat, nez neco napises. O kolegovi vyse se radeji nebudu ani zminovat :). BTW: 1. CISC a ne SISC 2. neda se rict, ze by RISC bylo lepsi, ma i sve nevyhody 3. soucasne Intel/AMD jsou hybridy mezi CISC a RISC 4. AltiVec pracuje jen se 4-rozmernymi vektory a ne 10 5. i Intel/AMD maji vektorove jednotky (3DNow, SSE/2/3/4) 6. Conroe i Athlon64 jsou vetsinou rychlejsi nez G5, natoz G4
0/0
20.7.2006 20:45

JK

Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
CISC samozrejme ne RISC. Tak to dopada, kdyz u toho nekdo cuci na televizi :o) omlouvam se. Nesouhlasim, ze by byl Intel vykonejsi nez procesory Power5 (podotykam ze G4 a G5 jsou power4) Proc je nikdo jiny nez platforma PC nepouziva??
0/0
20.7.2006 20:48

xR

Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Treba proto, ze vsechno s Intel/AMD je oznaceno jako PC :). A hlavne to neni uple tak pravda. Existuje spousta zarizeni s x86 procaky, od sitovych prvku, pres konzole, az po spotrebni elektroniku.
0/0
20.7.2006 21:21

JM

Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Nikde?  A co masivně paralelní počítače z žebříčku http://www.top500.org/ postavené na klastrech CPU Xeon, resp. Opteron ?
0/0
20.7.2006 23:02

miroslawek

Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
A kupříkladu superpočítače Cray jsou zřejmě okamžitě degradovány na PC, když používají Athlony 64 ;-D
0/0
20.7.2006 23:12

JK

Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
SSE, MMX, a 2dnow nedosahuji kvalit altivec.
0/0
20.7.2006 20:51

xR

Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Ano, AltiVec je z techto instrukcnich sad nejlepsi, ale to samo o sobe casto nestaci vyrovnat frekvencni deficit. Zejmena Core a K8L maji velmi vykonne 128-bitove SSE4 jednotky.
0/0
20.7.2006 21:26

JK

Re: Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Ono jde i o spotrebu. PPC ma vykon treba 29W a pasivni chlazeni. Intel a castecne AMD se pekne smazi a bez vetraku jsou KO!
0/0
20.7.2006 22:48

Re: Re: Re: Re: Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
29W? Tolik má mobilní Merom, kterej PPC strčí výkonem do kapsy.
0/0
21.7.2006 18:34

m

JPG vs. GIF
Uložit takový graf a tabulku na web jako JPG - opravdu gratuluji! Už jste slyšeli o tom, co znamená ztrátová komprese  
0/0
20.7.2006 16:00

old fashioned Vince III...

Re: JPG vs. GIF
taxi na to klikni, móko ;-))
0/0
20.7.2006 16:59

Lukáš Beňa

Re: JPG vs. GIF
:-) To máte pravdu, ale i originál byl v JPG a tak už nemělo smysl měnit formát.
0/0
20.7.2006 17:00

Martin X.

Jen se tam ohřeje...
Nevím, nevím, já bych nad tím novým Intelem tak nejásal. Nezapomínejme, že se tady srovnává architektura na úrovni roku 2006 (Core 2) s technologií roku 2003 (Athlon 64, Opteron je byl uveden dokonce již v roce 2001!). Čili srovnávají se tady dvě odlišné generace, to je jako bychom srovnávali Pentium III (1999) s Pentiem MMX (1997).  V tomto světle není ten výkonnostní rozdíl tak propastný, podle mne nejpozději do poloviny roku 2007 AMD Intel zase předežene. Jiná věc je market share, tam bude mít Intel díky svému jménu stále navrch.
0/0
20.7.2006 15:35

Lukáš Beňa

Re: Jen se tam ohřeje...
S tím souhlasím. Myslim si, ze rozdil mezi K8L a Core2 bude stejne vyrazny nebo mozna i vetsi nez ten mezi Core 2 a Athlon X2 obyc.
0/0
20.7.2006 15:41

laksymacsek

hmm, skoda ze na upgrade na takovou novinku mit nebudu...
0/0
20.7.2006 15:22

Petr

Jen slova
"Po třech letech těžkého bombardování se Intel dokázal postavit na nohy a výsledek stojí za to. To, že AMD po tak dlouhé době utrpělo tvrdý konkurenční zásah, který jej srazil na kolena, nebude jistě na škodu. Doufejme, že o to nelítostnější ofenzívu povede s připravovanou architekturou K8L v roce 2008. Polemizovat o tom, kdo bude do té doby jedničkou na trhu s procesory, je ovšem již nyní zcela zbytečné." To jsou trosku silna slova. Pochybuju ze uvedeni techto procesoru by melo nejakou sanci srazit AMD na kolena. Ten ma v procesorech a hlavne pomeru cena / vykon takovy naskok, ze by jste mu mohli urezat obe nohy a stale by ho Intel nemel sanci dobehnout.
0/0
20.7.2006 14:41

Lukáš Beňa

Re: Jen slova
Minimalne v pripade Core 2 drzi lepsi pomer cena/vykon jednoznacne Intel, mam tedy na mysli hlavne revizi E6600, ktera cenove vychazi pod 10K. Srovnejte se stejne drahymi procesory AMD.
0/0
20.7.2006 14:53

Josef

Re: Re: Jen slova
Mimochodem, pane Beno - nerekl bych ze procesory Pentium D (napr D805) by byly nejak zvlast velky propadak. Osobne si myslim, ze AMD ztratilo iniciativu uz minimalne pred rokem, diky ne¨povedene 2jadrove architekture.
0/0
23.7.2006 11:16

Misan

Re: Jen slova
No myslim ze nemas pravdu AMD se prodava hlavne diky nizke cene, jinak pokud vim tak vetsinou pridou uzivatele ze by radi Intel ale kvuli nizsi cene a pomerne dobrymu vykonu berou AMD, jinak rychlors aplikaci a kompletni "pruchodnost" OS je na Intelu (beru Centrino a Pen. D) mnohem vyšší než u AMD, mám notebooky s Centrinem a Turionem64, AMD na Centrino nema ani omylem, jen pokud si pustim nejakou hru tam bych se priklanel k AMD ale je to tesny, ale na praci a bezny pohyb v OS je Intel proste spicka.
0/0
25.7.2006 7:22

Abbey

Bravo
Jsem velmi mile překvapen kvalitou tohoto článku - že by se u iDnes blýskalo na lepší časy ? :-). Jinak Conroe je prostě nová architektura a ta vždy přinese razantní navýšení výkonu (zpomeňte na příchod A64). Ale AMD by mělo hejbnout s K8l. Odhaduju že pak conroe bude pořád lepší ale ne tak výrazně jako teď.
0/0
20.7.2006 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.