Diskuze

Vrátí se Intel na špici a porazí AMD? Vše o novém procesoru Core 2

Architektura Intel Core, jádro Conroe, rodina procesorů Core 2 – takto v kostce by se dal shrnout stručný slovník pojmů provázející novou řadu desktopových procesorů od Intelu, která jej po dlouhé úmorné době ve stínu svého největšího rivala vynesla znovu na pomyslný vrchol.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Misan

25. 7. 2006 7:04
Hura konecne Intel neco nabidl
No hura konecne procesor ktery muze nahradit muj dosavadni P4 2.8 Northwood ... hura hura, uz jsem myslel ze nic takoveho neprijde, tohle ale vypada slibne
0 0
možnosti

JK

25. 7. 2006 9:16
Re: Hura konecne Intel neco nabidl
Ano. presne tak.... Taky konecne muzu vymenit svuj Northwood. Videl bych to na E6600.
0 0
možnosti

TomášM

24. 7. 2006 19:27
Nehádejte se
jestli je lepší Intel nebo AMD nebo cokoli jiného a buďte rádi, že je nějaká konkurence. Ta totiž žene výkon dopředu. NIC jiného. NIC
0 0
možnosti

JK

21. 7. 2006 9:02
Jsem rad ze se mi vzdy podari rozpoutat flame...
:o) Nekteri lide jsou nepoucitelni. A chytnou se kazde moznosti na flame. To vas jeste nenapadlo, ze si z vas muze nekdo i utahovat? :o) Hlavne me vzdycky pobavi, jak nekdo zacne davat do technicke diskuze osobni invektivy. :o) Papa. Jdu si koupit Conroe.
0 0
možnosti

Danny_Kay

21. 7. 2006 0:24
Tak to vypada...
...ze jediny,s kym tady souhlasim je xR...Zase se par chytraku, co precetli scripta z roku 96, snazi vypadat zajimave...
0 0
možnosti

Krtek

20. 7. 2006 17:38
Nejlepší je PPC!
AMD i Intel jsou zmetci! Nejlepší je PowerPC a Pegasos.Existují dva základní typy procesorů.Cisový a rysový. Rysový procesor je bez instrukcí a je rychlejší. Cisový procesor je s instrukcemi, ten máme každý z nás doma(Athlony, Durony, Celerony, Pentia...) mezi něž patří i G4 a jsou pomalejší. Teď si asi opět říkáte, jak může být Pegasos rychlejší? Je to v počtu instrukcí. Normální procesory (Athlon, Duron, Pentium, Celeron...) mají myslím kolem milionu informací a G4 jich má pouze 200. Avšak jen to by nestačilo. Abychom dosáhli brutální výkonu, musíme procesor předělat v celé jeho stavbě tedy celkově optimalizovat architektutu CPU. Přesně to, co neumí Intel se svými procesory, aby neustále musel zvyšovat frekvenci. A ještě zajímavější, že je G4 1024 bitový a u AMD máme maximálně 64 bitový. Co to znamená? Že předběhli dobu a doufám,že je vše již jasné a tím jsem dokázal pravost sloganu: "PEGASOS - technologie zítřka dostupná již dnes !"
0 0
možnosti

JK

20. 7. 2006 17:41
Jo pegasos je super
.. problem je v malem vyberu, pomalych pametech a male kompatibilite s nejnovejsim HW. Jinak bych si ho kopil hned! urcite krok spravnym smerem!
0 0
možnosti

JK

20. 7. 2006 16:15
pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
Pro pochopeni porovnani IBM/Motorola (PPC) vs. intel/AMd (PC) je treba si vysvetlit v cem je rodzil. Pomineme li, ze IBM ma lepsi architekturu (RISC), oproti Intelu (SISC), ktera zajistuje, ze napriklad procesor IBM G4 ma vykon 9W!!!! tkvi hlavni rozdil v jednotce Altivec, osazene v architekture powerPC od procesoru G4 vyse! Altivec je vektorova jednotka umoznujici provadet operace s celymi vektory. Predstavte si vektor o 10 souradnicich. Kazdou souradnici cheme zvysit o 1. Zatimco TUPY INTEL vezme prvni souradnici a pricte jednicku, druhou souradnici a pricte jednicku.... az desatou souradnici (10 cyklu) IBM pouzije Altivec jednotku ktera zpracuje cely vektor najednou v jednom cyklu. V tomto pripade je PowerPC 10x rychlejsi jez Intel/AMD. Pokud je program optimalizovany pro Altivec, zadny procesor od Intelu si neskrkne ani proti 1GHz G4 (IMB)!!! Bohuzel, kupujete si nesmysly panive, a me asi taky nezbude nic jineho, jak to tak vypada"!!!
0 0
možnosti

M

20. 7. 2006 17:32
Re: pokracovani - odpovedi (obstarozni Intel)
A proto Apple PPC zahodil a přešel na Intel.
0 0
možnosti

m

20. 7. 2006 16:00
JPG vs. GIF
Uložit takový graf a tabulku na web jako JPG - opravdu gratuluji! Už jste slyšeli o tom, co znamená ztrátová komprese  
0 0
možnosti

old fashioned Vince III...

20. 7. 2006 16:59
Re: JPG vs. GIF
taxi na to klikni, móko ;-))
0 0
možnosti

Martin X.

20. 7. 2006 15:35
Jen se tam ohřeje...
Nevím, nevím, já bych nad tím novým Intelem tak nejásal. Nezapomínejme, že se tady srovnává architektura na úrovni roku 2006 (Core 2) s technologií roku 2003 (Athlon 64, Opteron je byl uveden dokonce již v roce 2001!). Čili srovnávají se tady dvě odlišné generace, to je jako bychom srovnávali Pentium III (1999) s Pentiem MMX (1997).  V tomto světle není ten výkonnostní rozdíl tak propastný, podle mne nejpozději do poloviny roku 2007 AMD Intel zase předežene. Jiná věc je market share, tam bude mít Intel díky svému jménu stále navrch.
0 0
možnosti

Lukáš Beňa

20. 7. 2006 15:41
Re: Jen se tam ohřeje...
S tím souhlasím. Myslim si, ze rozdil mezi K8L a Core2 bude stejne vyrazny nebo mozna i vetsi nez ten mezi Core 2 a Athlon X2 obyc.
0 0
možnosti

laksymacsek

20. 7. 2006 15:22
hmm, skoda ze na upgrade na takovou novinku mit nebudu...
0 0
možnosti

Petr

20. 7. 2006 14:41
Jen slova
"Po třech letech těžkého bombardování se Intel dokázal postavit na nohy a výsledek stojí za to. To, že AMD po tak dlouhé době utrpělo tvrdý konkurenční zásah, který jej srazil na kolena, nebude jistě na škodu. Doufejme, že o to nelítostnější ofenzívu povede s připravovanou architekturou K8L v roce 2008. Polemizovat o tom, kdo bude do té doby jedničkou na trhu s procesory, je ovšem již nyní zcela zbytečné." To jsou trosku silna slova. Pochybuju ze uvedeni techto procesoru by melo nejakou sanci srazit AMD na kolena. Ten ma v procesorech a hlavne pomeru cena / vykon takovy naskok, ze by jste mu mohli urezat obe nohy a stale by ho Intel nemel sanci dobehnout.
0 0
možnosti

Lukáš Beňa

20. 7. 2006 14:53
Re: Jen slova
Minimalne v pripade Core 2 drzi lepsi pomer cena/vykon jednoznacne Intel, mam tedy na mysli hlavne revizi E6600, ktera cenove vychazi pod 10K. Srovnejte se stejne drahymi procesory AMD.
0 0
možnosti