Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Devět měst na Vysočině má internet zdarma

Bezplatný internet pro občany, podnikatele i turisty nabízí devět měst na Vysočině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pokusny kralik

FAKTA
Financovani - je to placene z evropskych a krajskych fondu, co j je prenesen asi taky z dani, ale neni to z obechnich rozpoctu. Obce s tim nemaji nic spolecneho, jen to ze plati elektriku hotspotu. Konektivita je pres rowanet, a ten v trebici jeste neni, proto tam nemuze byt ani wifi-rowanet. A to nejdulezitejsi, v nekterych mestech to vubec nefunguje, nelze se pripojit, nelze se dostat pres ten formular, a nekdy nejsou hotspoty k nalezeni i pri prime videtelnosti a vzdalenosti desitek metru. A pro koho je to urceno? Kdyz prijede krajsky urednik nebo politik do daneho mesta, tak se muze pripojit do vlastni site (rowante-private) a aby to zas netlouklo tak do oci tak se s tim udlelalo pripojeni free, aby z toho "neco mel" i radovy obcan ...
0/0
3.8.2006 13:26

Ondra

To nevim
Jestli "pravičáci" dělají levárny, tak to asi nejsou pravičáci
0/0
2.8.2006 21:53

kubrt

reklama
Ehm, komunisti apod, to je slusny nater... No nezapomente je panove a mozna i damy ve volbach volit... Trosku ten projekt znam a obcas se pripojim (apropo mam doma ADSL:) Nema smysl tu polemizovat s vami vsemi, urcite ten projekt znate a treba jste ho vyzkouseli a urcite vite i o eduroamu. Jenom podotknu, v miste kde je jeden z hotspotu (Jihlava) tak ma provider wifi zdarma - je to par stovek metru od Rowanet-free a jsem si temer jist ze se providerovi tam zajemci nestosujou na cely den... Neni to spis propagace internetu? Vzpominam si ze byly i takove porno kanaly na satelitu - par minut nekodovane a pak to prestalo valit :) O co slo temto provozatelum? A komunisti nevolte, nebudte... :(
0/0
1.8.2006 23:37

kubrt

reklama
Ehm, komunisti apod, to je slusny nater... No nezapomente je panove a mozna i damy ve volbach volit... Trosku ten projekt znam a obcas se pripojim (apropo mam doma ADSL:) Nema smysl tu polemizovat s vami vsemi, urcite ten projekt znate a treba jste ho vyzkouseli a urcite vite i o eduroamu. Jenom podotknu, v miste kde je jeden z hotspotu (Jihlava) tak ma provider wifi zdarma - je to par stovek metru od Rowanet-free a jsem si temer jist ze se providerovi tam zajemci nestosujou na cely den... Neni to spis propagace internetu? Vzpominam si ze byly i takove porno kanaly na satelitu - par minut nekodovane a pak to prestalo valit :) O co slo temto provozatelum? A komunisti nevolte, nebudte k(o)koti. :(
0/0
1.8.2006 23:35

kubrt

reklama
Ehm, komunisti apod, to je slusny nater... No nezapomente je panove a mozna i damy ve volbach volit... Trosku ten projekt znam a obcas se pripojim (apropo mam doma ADSL:) Nema smysl tu polemizovat s vami vsemi, urcite ten projekt znate a treba jste ho vyzkouseli a urcite vite i o eduroamu. Jenom podotknu, v miste kde je jeden z hotspotu (Jihlava) tak ma provider wifi zdarma - je to par stovek metru od Rowanet-free a jsem si temer jist ze se providerovi tam zajemci nestosujou na cely den... Neni to spis propagace internetu? Vzpominam si ze byly i takove porno kanaly na satelitu - par minut nekodovane a pak to prestalo valit :) O co slo temto provozatelum? A komunisti nevolte, nebudte kkoti. :(
0/0
1.8.2006 23:32

Honza

Devět měst na Vysočině má internet z daní
Nic není zadarmo. Ani ten oběd, na který tě šéf dneska pozval.
Kdy si to konečně uvědomíte, a začnete psát pravdu?
Vybudování access pointů, jejich správa, připojení z nich na internet - to všechno není zadarmo a něco to stojí. Někdo to tedy musel zaplatit. Nejspíše obecní úřady nebo kraj z daní. Tedy každý občan (včetně těch, co to nepoužívají).
Takže bylo by fér opravit titulek článku na Devět měst na Vysočině má internet z daní
 
Honza
0/0
1.8.2006 12:37

Phanosh

Re: Devět měst na Vysočině má internet z daní
Naprostý souhlas. Už fakt, že je to zadarmo, vede ke spoustě problémů. Když to nebude spolehlivě fungovat, může si člověk stěžovat jedině na lampárně. Připojení by mělo být především kvalitní a s různými rozšiřujícími službami, které by si mohli všichni předplatit podle svých potřeb. Každý má jinou představu o rychlosti a o garancích. Někdo třeba potřebuje stálou veřejnou IP adresu. Toto je kudla do zad desítkám místních poskytovatelů a komunitních sítí, protože z daní, které za svou činnost státu platí, je podporováno něco, co je může zlikvidovat.
0/0
1.8.2006 13:46

Kwak

Blbej dotaz...
Rozumím-li dobře, přístup do sítě je anonymní? Tak mě napadlo, že v Emeryce je podobná charita z dobrých důvodů zakázána nikoli z obav o zahlcení konektivity (to lze řešit), ale obav z kriminality. Zase u nás budou mít pedofilové a al-kejda, ale i obyčejní tuzemští traviči studní rej.... To bude supr až děcka zase začnou posílat z lavičky před školou anonymní maily že jim vybuchne škola, když to teletónem už tak dobře nejde. To bych rád věděl, jak budou dohledávat MAC síťových karet :-)
0/0
1.8.2006 6:28

:-)

Re: Blbej dotaz...
Jste moc paranoidní - kdo chce posílat dnes anonymní mail, tak k tomu nepotřebuje bezdrátovou síť :-)) Stačí si založit anonymní e-mail v rusku např. na této adrese: http://eng.mail.ru a k němu se ještě připojit pro jistotu přes čínskej proxy server :-)) A je to! Jednak ten freemail vůbec neloguje IP adresy, takže pohoda... a i kdyby náhodou nějak jo, tak to vyžaduje spolupráci Česka, Ruska a Číny :-))) Myslím, že v dnešní době budou tyto dva státy s námi asi velmi ochotně spolupracovat, zhe? :-DDDD Navíc naši policajti ihned jak zjistí, že by to museli řešit s jiným státem, tak se na to vykašlou a hodí to do kastlíku... A to že nějakýho českýho kreténa chytili, tak to víte, když je někdo DEBIL a pošle to normálně z nějaké schránky @volny.cz a otlooku, tak je ptostě DEBIL :-DDDD
0/0
1.8.2006 7:29

kwak

Re: Re: Blbej dotaz...
Souhlas. Těch možností je samozřejmě řada.Né že bych ty emeričany zrovna nějak obdivoval, ale málo platný, podle mne nějaký praktický důvod mají. Je to přece fór sedět uprostřed dění na obecní lavce a ze smartfounu s wifi si z někoho v mundůrech dělat šoufky, měřit si rychlost odezvy záchranných složek a podobně. Minimálně to je větší adrenalin, než sedět doma z bukem a střílet naslepo a večer to offlajn vidět ve zprávách na Nově. Zkrátka.- Nejsem provider (to abych nebyl podezříván z nějakých úmyslů) ale nemyslím, že dávat připojení grátis a ještě k tomu anonymně je to pravé...
0/0
1.8.2006 8:32

kwak

Re: Re: Re: Blbej dotaz...
Na strně druhé je mraky kaváren, které anonymní připojení grátis mají..
0/0
1.8.2006 8:34

Phanosh

Re: Re: Re: Re: Blbej dotaz...
Ale člověk tam zpravidla nemůže vysedávat jen tak. Když si něco objedná, pustí ho k Internetu.
0/0
1.8.2006 14:12

Phanosh

Re: Re: Re: Blbej dotaz...
Souhlasím. Připojení zdarma a anonymně není to pravé. Kavárny jsou sice anonymní, zato však placené. Garantují tedy dostupnost a kvalitu služeb. Neplacené služby jsou socialistický nesmysl, jak jsem už v této diskusi někde nahoře psal. Podívám-li se na to ale z druhé stránky, z USA bych si příklad nebral. Je to totalitní stát, kde skrytě funguje cenzura. Pronásledování novinářů tajnou službou tam není neobvyklé. Málokdo ví, že každý internetový provider v USA musí mít povinně ve všech důležitých uzlech své sítě nainstalované zapečetěné zařízení, jehož obsah nikdo nezná a s jehož pomocí mohou orgány státní moci odposlouchávat komunikaci. Údajně to může být prospěšné v boji proti kriminalitě. Tu ovšem USA nikdy ve své historii neuměly zvládat. Mně to připadá jako velmi silný zásah do soukromí. Je mnoho stránek, které nepodporují šifrovanou komunikaci, a já nevidím důvod, proč by měly úřady vědět, na jaké stránky se kdo dívá.
0/0
1.8.2006 13:57

Radek

Třebíč
Třebíč zase vynechali :'-(
0/0
31.7.2006 22:27

Vitoriung

Re: Třebíč
Dyt tam mate samy komunisty tak se nediv!.. :o(
0/0
1.8.2006 0:12

Franta

Re: Re: Třebíč
No vzdyt ale prave "internet zdarma" je silne komunisticka zalezitost, ne?
Jeste by tam mohli rozdavat zdarma jidlo a stanovit regulovane najemne na 1Kc/mesic.
Bejt komercnim providerem, tak ta mesta zaluju za zmareni investic. A prestanu platit dane - aby z nich mesta neplatila nekalou (dumpingovou) konkurenci.
0/0
1.8.2006 9:54

Axl

Re: Re: Re: Třebíč
No jo, ale "prosty lid" tomu tleska, stejne jako skolstvi a zdravotnictvi "zdarma". At zije socialismus!
0/0
1.8.2006 9:55

Jirka Hradec

Re: Re: Re: Re: Třebíč
To je uplne mimo. Je jedno, ze internet zdarma nici konkurenci resp. jeji investice. Je jedno, ze i ta konkurence to musi zaplatit ze svych dani. Hlavni je, ze se panove radni zalibi proletariatu a opet vyhraji pristi volby. Vy delate, jako byste nezili uz 17 krasnych let v demogracyjy a nechapali jeji princip - okrast produktivni a koupit si za to hlasy socek a parazitu.
0/0
1.8.2006 11:46

Phanosh

Re: Re: Re: Re: Re: Třebíč
Moje řeč! Těší mě, že na to má tolik lidí podobný názor. Ještě zaveďme elektřinu zdarma a nechme zkrachovat distributory! A k čemu jsou vlastně vodárny a teplárny, když to může být všechno zdarma? Sice ty sítě nikdo nebude udržovat a polovinu času nebudou vůbec fungovat, ale hlavně že všechno bude zadarmo! Bezplatný internet je tentýž absurdní nápad. Není to náhodou protizákonné? Je to hrubé narušení hospodářské soutěže ze strany státu. Je financované mimo jiné i z daní těch, kteří mají povinnost se hospodářské soutěže účastnit podle nejlepšího vědomí a svědomí. Jestli se tu někdo vyzná v téhle oblasti práva, třeba mě poučí... Připadá mi, že se v téhle oblasti po skončení monopolu Českého telecomu rozvinul zdravě fungující trh, protože jsou desítky poskytovatelů, technologií a typů služeb. To se socanským nenechavcům zjevně nelíbí!
0/0
1.8.2006 14:09

Sandokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Třebíč
To bohuzel neni jen vec socanskych zlodeju. Podobnou kravinu zavede i "pravicove" zastupitelstvo ve snaze zalibit se pritrouble demogratycke vetsine.
Proste zasadnim nedostatkem demogracyje je, ze nazor "vetsiny" prebiji i nedotknutelnost soukromeho vlastnictvi. Proto jde o zlocinny system.
0/0
1.8.2006 16:19

Pat

Re: Re: Re: Třebíč
Pred hlaskami o komunistech, pravicacich, dumpingu, opet postizene Trebici atd. doporucuji si napred v praxi tuto sluzbu vyzkouset a pak komentovat. Obecne je samozrejme pruser, kdyz se verejne=danove finance angazuji tam, kde to umi lepe komernce. Toto je ovsem jiny pripad. Wifi konektivita do 256kBit/s na verejnych mistech bez moznosti pernamentniho pripojeni s povinnosti vyplnit dotaznik neni o zadne konkurenci, ale o alternativni sluzbe pro ty z nas, kteri radi vyuziji wifi vsude na cestach. Btw. i v  te americe jsou desitky mest s podobnymi sluzbami ... protoze nejsou paka a snazi se zpristupnit alepson zakladni inet jak jen to jde.
0/0
1.8.2006 16:41

Sandokan

Re: Re: Re: Re: Třebíč
1) Komerce to lepe umi vsude.
2) Nikdo nema pravo nekomu ukrast penize a provozovat za to nejakou "sluzbu"
3) I 128kBit je konkurence - na browsovani, mail a ICQ to staci a dost lidi vic nepotrebuje.
4) Je to nekala konkurence i pro GPRS nasich mobilnich operatoru.
5) Amerika je davno take socdemacka, za priklad svobody ji uz snad nikdo pricetny nedava
0/0
1.8.2006 20:17

Pat

Re: Re: Re: Re: Re: Třebíč
ad 1) haha. Lepe? Tusite, kdo je v CR ISP s nejkvalitnejsi site? "Statni" Cesnet. ... a vsude? Hmm, preji vam bydlet temer kdekoliv na male vesnici .. a chtit poradnou konektivitu.
ad 2 ) stat=zlodej? pak se neni o cem bavit. Zacnete si sporit na vlastni kyblik asfaltu ....
ad 3) ano, ale tito lide si podobnou sluzbu za penize stejne nekoupi.
ad 4) pokud se hodlaji operatori zivit diky GPRS, pak amen s nami a ceskym internet.
ad 5) souhlas.
0/0
2.8.2006 0:11

Sandokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Třebíč
1) Aha. Fakt statni? A pokud ano - neni problem bejt nejlepsi, kdyz do vas nekdo leje miliony (cizi) a chrani vas pred konkurenci ci vam dava lukrativni erarni zakazky.
2) Vlastni asfalt by me vysel 10x levneji - vite, za kolik penez stat postavi kilometr dalnice? Privatni silnice placnene z myta by byly kvalitnejsi, rychleji a levneji postavene.
3) A jak to vite, kdyz ten trh zrusite?
4) Nechapu, proc by GPRS nemelo byt vyznamnym zdrojem prijmu operatoru. A uz vubec nechapu, proc byste o tom mel rozhodovat vy, nebo zastupitelstvo kdejake HorniDolni.
5) Parada
0/0
2.8.2006 7:57

Pat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Třebíč
ad 1) hmm, ja jen z ve statnich organizacich nedelaji jen sami velci imbecilove, ale take mensi imbecilove. ... podobne jako v tech komercnich
ad 2) haha .. zkuste si to. Hanodou cenu silnic znam az moc dobre (pcastecne proti sve vuli) a taky vim jak je umi postavit soukroma firma. Bezte se mrknout napr. do Spanelska. Supr dalnice za supr prachy... vybrane na mitnem.
ad 3) kdo ho rusi kdyz zadnej neni?
ad 4) Ja nechci v dobe 3G a 4G siti v CR skoro tisicovku za 30kbit/s.
... ale jinak jsme pravicak ;-)
 
0/0
2.8.2006 10:29

Sandokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Třebíč
1) Jenze v tech komercnich riskuji svoje penize, ve statnich nase. Ve statnich nejsou jen blbci, ale navic jeste zlodeji, podvodnici, uplatnici a demagogove.
2) Nevim, jak to je ve Spanelsku. Neorganizoval nahodou vyber tech firem stat?
3) Jednak je a jednak diky statnim intervencim a free internetu se nemuze rozvijet.
4) Jenze prave srabovy internet zadarmo rozvoj kvalitniho pripojeni spise spomali.
0/0
2.8.2006 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.