Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neviditelnost prý není nemožná

Harry Potter a Rumburak dokázali zmizet s pomocí kouzelného pláště. Neviditelný muž H.G. Wellse se stal neviditelným po spolknutí zázračné látky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Invisible

Huráááááááááá !!!!!

!!!!!!!! To se dá skvěle využít i ve škole!! :-D:-D

0/0
3.9.2006 11:24

fomik

Rumburak
Rumburak pro mizení nepoužíval kouzelný plášť, nýbrž čepičku! ;-) Kouzelný plášť byl na cestování z/do říše pohádek.
0/0
5.8.2006 18:22

fuyusan

Ultrafialová
Mno. Předmět by zmizel, pokud by byl průhlednej a nelámal světlo. Pokud by byl ultrafialovej, tak by tam furt fyzicky byl (neplatí, že když něco nevidím, tak to tam není :-)). Pokud by neměl jinou barvu než ultrafialovou, (tj. jinou by neodrážel) tak by ho člověk viděl jako černej. Včela by ho asi viděla ultrafialově. Pokud by měl i jinou barvu, tak by ho viděl tou jinou barvou. Takže na sobě možná máš ultrafialový gatě a ani vo tom nevíš :-)!
0/0
4.8.2006 16:58

Simakj

Re: Ultrafialová
to bys snad věděl... byly by černý ne??... máš to nějaký pomotaný...
0/0
5.8.2006 16:39

Sojkovec

Cloaking Device
To umeli uz Antikove. Ale Carterova to urcite vychyta. Popripade at se zeptaj Klingonu.
0/0
4.8.2006 9:55

Kqubi

to je zase kravina..
Ale jestli to vynaleznou - tak to s teleportem chci k Vanocum!!
0/0
3.8.2006 9:20

salam

Re: to je zase kravina..
Teleport bezne pouzivam! Kdyz si dam v hospode vic nez 10 piv, tak se mi pak automaticky zapne a prenese me domu, do postele. Akorat jsou u toho casove poruchy - vetsinou vstanu az v poledne a nekdy to neni ani zcela bez zdravotnich nasledku - boli me pak trochu hlava. Ale to jeste vychytam :-)
0/0
3.8.2006 11:57

Migelo

Re: Re: to je zase kravina..

;-DR^

0/0
29.8.2006 23:05

godson

Eldrige
nechat zmizet predmet by IMHO nemelo byt teoreticky tezke, staci ho dostat z viditelneho spektra kousek vys do ultrafialoveho. Cimz by se taky stalo nehmotnym. Zaparkoval bych treba auto, pak ho "posunul" do blizkeho UV spektra, mezitim by na tom samem miste zaparkoval nekdo jiny, nevsim bych si a zhmotnil bych auto zpet, to by se vpeklo do toho ciziho :-) USS Eldrige?
0/0
3.8.2006 0:15

Kořen

Re: Eldrige
Co se týká projektu Phoenix, tak je to výzkum "trvající" už přes 60 let. Kdo ví, kam až se došlo, když už tenkrát to "zafungovalo".
0/0
3.8.2006 7:13

Pt

Re: Eldrige
V Ceske republice to nejen neni slozite, ale dokonce na beznem poradku. Nekde si zaparkujete auto, jdete na chvili pryc a ono za tu dobu zneviditelni. Prakticky dusledek to ma ten, ze to auto tam vlastne ani hmotne neni (teleportace ??). --- V Cesku jsou na to mistri :D :D
0/0
5.8.2006 14:58

kamil

Re: Re: Eldrige
Jo, hmota nezmizí, jen se přesune jinam
0/0
5.8.2006 21:49

Pavel

Hm...
Z jineho soudku...existuji techniky, ktere umeji neco podobneho. Vyuzivaji to nektere specialni bojove techniky ninja zabijaku a od nich prevzatych umeni. Jde o to, ze nikoli fyzikalne, ale dusevne donuti okolni lidi, aby je nevnimali, pak jsou sice realne viditelni, ale pro okolni lidi jakoby neviditelni. Je to vec vycviku, je to neco jako nebudit pozornost, nebyt napadny, umet se chovat tak, aby nikdo nemel duvod si vas zapamatovat. A skutecne to funguje. Je to ale spis stav mysli a iluze, nikoli fyzika, tam to ma k dokonalosti daleko.
0/0
3.8.2006 0:01

godson

Re: Hm...
manipulace mysli, melo by to jit tak snadno jak modelovat z plasteliny, nastesti tuto schopnost lidi nemaji.
0/0
3.8.2006 0:06

petr

Re: Hm...
moc koukas na hollywoodsky filmy, hochu
0/0
5.8.2006 14:56

Anebril

Ale ano funguje to
Veskutečnosti se s "neviditelnými" věcmi setkáváme dnes a deně. A pláštěm to rozhodně není. Viník je náš mozek. Nedávno dávali v televizi dokument, kde ukazovali tuto naší chybku. Pozvali si skupinku lidí a řekli jim aby se dívali na basket a počítali přihrávky míčem. Zhruba v půlce tam přišel chlápek v gorilí masce a zamával. Ztěch 15 lidí ho zpozorovali 3. Pokud se člověk koncentruje na jednu věc tak je tu možnost že třeba i vůbec nevmímá, to jistě známe všichni. U zraku stačí i to když člověk nemyslí na to že by měl něco vidět. Samozřejmě teď si asi budete myslet co jsem za blba, ale skuste si někdy jen tak jít známím místem, ale tentokrát nechte své smysly opravdu otevřené. Z vlastní skušenosti vám mohu říct, že budete žasnout.
0/0
6.8.2006 22:48

medved

lol
tak to s těmi optickými vlákny by mohlo fungovat jen v případě, že by jednotlivá vlákna dokázala vyzařovat do každého směru něco jiného v závislosti na úhlu pohledu na něj, ale to je opravdu zatím nesmysl - navíc by zároveň musel být snímát prostor opět ve všech směrech z každého bodu na povrchu "neviditelného" tělesa...a kdyby se počítalo i s kompenzací pohybu tělesa, tak už by na to samotná optika vůbec nestačila...
0/0
2.8.2006 16:53

medved

dodatek
holt si musíme počkat až nějaký Rumburak vykouzlí kouzelný plášť :)
0/0
2.8.2006 16:55

Alf

ohýbat prostor ...
..v jendom jediném směru možná, komplexně nesmysl... co vznikne uvnitř komplexně ohýbaného prostoru ?? Kdo to ví, odpoví..odpoví mi na otázku...
0/0
2.8.2006 16:22

Sordid

Ale houby!
První využítí bude vojenské, neviditelná speciální komanda si US Army nenechá ujít.
0/0
2.8.2006 15:14

PavelR

amerika
A neobjevujeme s tou neviditelností již neobjevené. Vždyť i malé dítě ví, že stačí dát ruce před oči a nikdo mě nevidí!
0/0
2.8.2006 14:03

Alf

Re: amerika
0/0
2.8.2006 16:18

Helena1

Re: amerika
Jediný rozumný názor z celého článku a celé diskuze.
0/0
2.8.2006 16:35

Drussbarb

Re: amerika
0/0
4.8.2006 15:28

Durgen Chugaa

Ne. To fungovat nebude.
Ne. Takovy system fungovat nebude. Navic jsem nedavno cetl o jednom designerovi, ktery vyrobil neco podobneho. Udelal z trubek kouli, pripevnil mini -displaye na ty trubky a mini kamery. Kazdy display zobrazoval obrazek kamery, ktera byla naproti daneho displaye. Je to sice hruba, ale prece jenom napodobenina takoveho systemu se svetelnymi vodici. Ani nahodou ta koule nevypadala jako neviditelna. Ani se to k tomu neblizilo. Proc? Protoze svetletlny signal, ktery byl vysilan kazdym displayem, byl vysilan jen v jednom smeru. Pokud vedle sebe stoji dva lidi a koukaji a stejny objekt, vidi ho ruzne. Takovy system to neumoznuje - kamera snima objekt jen z jednoho uhlu. Proto zapomente na neviditelnost. Je to blud - aslespon v takove realizaci v jake se o tom tady pise.
0/0
2.8.2006 12:45

czechian

Re: Ne. To fungovat nebude.
To je stejný princip, jako na bondově Astonu Martinovi Vanquish, který nazývali Vanish.
0/0
2.8.2006 16:04

Honza

Teoreticky zadna novinka
Cely clanek neni zadna novinka.... tahle vec musi byt kazdemu jasna, kdo vi, co svetlo je. Jen si nedokazu predstavit, jak bude ten oblek z vlaken udelan, aby svetlo pote melo stejny smer... navic kdyz se clovek bude hybat. To by pak zezadu vypadal zajimave.. resp ze vsech stran, protoze bezne ve dne je nasvicen temer odevsud... primo a odrazem od okolniho prostredi
0/0
2.8.2006 11:47

venomacek

Re: Teoreticky zadna novinka
viděls predátora? :-)
0/0
2.8.2006 16:29

SoikaMan

Re: Re: Teoreticky zadna novinka
Jojo, predator to mel promakane. :-)
0/0
2.8.2006 20:00

Acada

Co uvidi "Neviditelna osoba"?
Pokud by se i povedlo ohnout svetlo zminovanym zpusobem... Co asi tak uvidi, ten, ktery bude uvnitr takoveho pole... IMHO to bude cernocerna tma. Bude sice neviditelny, ale sam taky nic neuvidi. Svetlo zboku neni videt (pokud ho nezviditelnime odrazem napr od prachu.
0/0
2.8.2006 10:36

Borg2of3

Re: Co uvidi
no jedina sance je doplnit zrak pomoci jineho zareni, ktere pri tom efektu neviditelnosti, nebude ohybano
0/0
2.8.2006 11:17

grglos

Re: Co uvidi
bude mit periskop
0/0
4.8.2006 10:12

wildge

Sklenena vlakna ano...
Ohybani prostoru ne.
0/0
2.8.2006 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.