Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neplaťte za Word, pořiďte si zdarma jiný textový editor

Hledáte-li balík kancelářských aplikací a přitom se vám nechce investovat do placených produktů, zkuste jejich zdarma dostupné náhrady. Mohou vám nabídnout podobné funkce. A pokud si vystačíte pouze s programem pro psaní dokumentů, potom si můžete vybrat zdarma dostupný textový editor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bax

Tabulka do tabulkového editoru

Kdysi jsem chtěl utéct k Open Office. Ale nevyřešil jsem vkládání tabulek z tabulkového procesoru do textového editoru. A to tak, aby se nevkládal jsko objekt, ale jako přetékající tabulka bez propojení. U Open Office jsem na to nepřišel. U MS Office otázka tří kliků (a to už od verze pro Win 95). Neumíte to někdo v Open Office?

0/0
15.9.2006 13:53

pancho10

Re: Tabulka do tabulkového editoru

Já tedy ne.Taky jsem utekl k Excelu zpět.Zajímavé je že na Linux tyto problémy nejsou.Nevím jestli to nesouvisí s licencí nebo patentem.Jestli tu bude někdo znalý,tak prosím o odpověď.

0/0
15.9.2006 15:14

aeer

freeware????

open office - freeware;-O??? asi tazko, to by ho nikto nemohol pouzivat vo firme, ke uz tak open source.

0/0
13.9.2006 13:53

JK

No to je zase Diskuze

Opravdu me vzdycky pobavi, jak nazor na nejaky produkt Microsoftu, veme 3/4 hloupe ceske populace jako osobni utok na ne same. Ano. jsou mozne dve varianty. A) jsem tak neschopny, ze Word neumim pouzivat....(za coz se vetsina z vas tady schovava) B) Postupnym vyvojem jsem Word opustil, nebot mi jeho moznosti prestaly postacovat.... Pokud vam vyhovuje, je to vase vec, ale me rozhodbe Word k dobremu vysledku nestaci... A ze vam vyhovuje, je v poradku. Pro administrativniho pracovnika je jak delany. Pro technika, vedce ci vyzkumnika je na h*vno!

0/0
13.9.2006 8:57

JK

to neni pravda

Nekdy se kouknete jak ten vysledek nakonec vypada pri vystupu z Wordu a porovnejte si to s TEXem.. do to doby nevite co hodnotite;-)

0/0
13.9.2006 8:49

Thyronx

MS Office 2005

Je vymakanej. Atraktivni,vykonny a obsahuje vsechno od MS Excell..PP,Front Page,Outlook a dalsi. Da se (jako ostatne snad vsechno)stahnout na alt.binaries.multimedia.utilities cas od casu a to i s CD key. A protoze jen malokdo z Vas vi co jsou diskuzni skupiny v hierarchii alt.binaries....Kazdy cesky poskytovatel Netu by je mel v plne sade svym zakaznikum nabizet. Stahovat na jedne z techto asi 60,000 skupin lze i muziku or 40.let po nejnovejsi - tisice mp3 z kazdeho roku tydne, nebo treba videomuziku zas ve skupine jine. Lepsi zdroj na Netu cehokoliv nenajdete. Krakovaci tymy pracuji "vyhradne" na Usenet Newsgroups.

0/0
12.9.2006 23:38

Thyronx

Proc bych zanej platil?

Winword je soucasti windows...:-D ,

Mimochodem prvni software v mem dlouhem zivote budou Windows Vista az budou vymakany. Ostatni veci jako Office,Macromedia, Nero 7 Ultra,Pinnacle Studio 10, nejnovejsi Ulead Movie Factory, ACDSee 7 Power pack, Virtual DJ,... si prece kraknu sam ne? Stahnu demo a predelam na "forever". Win XP Pro jak by smet.. Proc ladovat nejake "secondhandy" ne?

0/0
12.9.2006 23:28

Georg54

Firmy, školy, úřady apod. prostě pracují s MS Office

Pohořel jsem na tom asi před třemi léty a pak teď, docela nedávno. Ačkoliv jsem měl přístup k MS Office, chtěl jsem jaksi na truc pracovat s OpenOffice. A bohužel, kompatibilní tyto dva programy plně nejsou. Ani texťák ani tabulkový procesor. Ten pak zvláště, při náročnějším filtrování, vyhledávání a tak podobně. Nadělal jsem nejen sobě dost problémů a raději jsem se „spokojil“, ač nerad, zase s MS.

0/0
12.9.2006 22:19

Jirka

A co StarOffice

No na to jaký noname textové untility tady zmiňujete by možná stálo zato taky zmínit i StarOffice. A když u jednoho napíšete export do PDF tak u těch ostatních by jste to měly napsat taky:)) !

Celkově článek dost povrchní a bez všeobecného rozhledu v problematice.

0/0
12.9.2006 22:04

buk

Re: A co StarOffice

starOffice není zadarmo!

0/0
12.9.2006 22:37

JK

he he he he he

Jiste. Proto vsichni profesionalove, svetove spicky v oboru... MS-Office nepouzivaji.. oni vsichni jsou asi neschopni, protoze nedokazou zvladnout Word...:-D:-D Nic tupejsiho jsem neslysel... MS-Office se hodi pouze do komercni firmy pro sekretarky... Uzakzte mi nejakeho profesionala, ktereho zivi tvorba dokumentu (ne ze je v praci pise - to delame vsichni), ktery pouziva MS-Office! Takovy neni. Stejne tak veda vyzkum. Protoze moznosti, ktere poskytuje pro takoveto dokumenty TEX, proste v office neexistuji....Rv

0/0
12.9.2006 19:06

buk

Re: he he he he he

co to tady plácáš za vo.lo.vi.ny? Běž si vzít Prozac a rychle spát. Ráno si dej studenou sprchu a snad tě to přejde, ty profesionále.

0/0
12.9.2006 22:39

Jozef Viskup

vynikajúci TextPad

Ja používam TextPad 4.7.3 a postačuje.

Naviac umožňuje sĺpcové bloky a to je pri vybere dát z výpočtov vynikajúce.

0/0
12.9.2006 18:40

jura

Kalendar

pokud potrebujete nahradu za Outlook (kalendar + mail) muzu doporucit gmail/google calendar. Velka vyhoda spociva ve faktu ze nepotrebujete zadneho "spravce", zalohovani, konfiguraci atd.R^

0/0
12.9.2006 16:49

John

Re: Kalendar

Jiste na doma to staci (na to je gmail take zameren), ale na to, aby jsi s tim planoval deni ve firme je to bohuzel nepouzitelne :-/ a o tom produkty MS jsou. Proste to jsou produkty zamerene na firmy a ne na home users a proto neco stoji. Cele MS Office spolupracuji s Windows Server (active directory), Exchange (posta), SharePoint (web), MS SQL (databaze), Project (planovani) a dalsima. Kdyz se to vsechno vhodne nastavi, usetri to strasne moc prace a mate proste prehled co de ve firme deje. Stoji to neco, ale firme se to vyplati, protoze usetri cas zamestnancu, vhodne muze planovat  praci pro zamestnance, ma prehled, kdo co dela atd.

Jinak ja doma pouzivam na psani dopisu a tabulek Open Office a plne mi to dostacuje.

0/0
12.9.2006 18:43

BenediktSpinoza

No ty texty

co jsem psal mely kazdy hooodne pres 100 stran:-) - ale ona je tam ale take funkce na rozdeleni a slucovani dokumentu, neni nutny to mit vsechno v jednom souboru;-)

0/0
12.9.2006 16:11

eso

makra

a umi OO makra?

0/0
12.9.2006 15:33

buk

Re: makra

ano.

0/0
12.9.2006 22:40

maros

open office

open office rulez - to je podla mna buducnost textoveho editora pre masy aj pre firmy, ktore si doteraz vsetko sw kupovali. ODF - open document format vie vsetko co office: textovy editor je sejvovatelny ako .doc resp. akykolvek iny format, prezentacia sa ovlada podobne ako Office PPT, a tabulkovy processor, tzv. spreadsheet je uplne ako excel alebo ak chcete Lotus-1-2-3. Za taketo masovo konzumovane produkty by sa podla mna nemalo platit. Rovnako ako za internetovy prehliadac, je som pred rokom switchol na firefox mozzila a som velmi spokojny, aj virusov sa na to pise menej. Platit by sa malo za specialty software a za operacne systemy, pisanie, pocitanie, prezentacie, prezeranie multimedii a browsovanie po nete by nemalo byt licencovane ale open source.

0/0
12.9.2006 15:01

mpixel

Re: open office

jenomže ty si pracuješ pěkně doma sám na svém pc. Jenomže nesmíš zapomínat na produkt který se jmenuje Outlook a ze kterého bys dovedl využít akorát funkce co má Outlook Express, protože ostatní funkce nepotřebuješ. Na to ti stačí jako náhrada Thunderbird nebo ten Outlook Explress. Ale ve firmách je plánování času a prostředků nutností.

0/0
12.9.2006 15:05

maros

Re: Re: open office

na to je vynikajuci Lotus Notes, posledne verzie lotusov su fakt bomba, najma pre firmy s velkym poctom uzivatelov. Lotus Domino server je robustny a dokaze s lahkostou zvladat vsetky mozne company aplikacie + Notes klientov. Je to vsak tiez za peniaze, rovnako ako MS Office.

0/0
12.9.2006 15:11

Karel Kahovec

Re: Re: Re: open office

Nic ve zlém, ale Lotusy jsou nenažrané, pomalé, padající a drahé hovado.

0/0
12.9.2006 21:19

MrSculy

kompatibilita slabá

Dříve jsem používal MS produkty, asi před rokem jsem přešel na Open Office. Musím říci, že jsem zkoušel i 602 PC Suite, ale bylo to těžké zklamání. Běžné dokumenty z Wordu se v 602 PC Suite otevřely pěkně pomršené, formátování v háji, tabulky rozhozené - fujtajbl.

Open Office je na tom s kompatibilitou velmi dobře. Pro běžnou práci je téměř stoprocentně s MS Office kompatibilní a drobnosti se dají prominout.

Nicméně bych MS Office vůbec nezavrhoval. Nepoužívám ho jen proto, že nechci platit, ani pirátit. Jinak je ale výborný. Je pouze problémem některých uživatelů, že (1.) mají vrozenou averzi k MS produktům a (2.) neumí je používat. Kolega programátor byl na školení MS Word. Napřed se tomu smál, pak ale přišel s očima navrch hlavy a divil se, co všechno tenhle editor umí, aniž by to běžný uživatel tušil.

0/0
12.9.2006 14:26

Správce IT velké firmy

Re: kompatibilita slabá

On umí všechno to i ten OpenOffice a dokonce i maličkosti navíc. Jde opravdu jen o zvyk. Problém je, že si nechci zvykat doma a ve firmě něco jiného. Ve firmě se OpenOffice nepoužívá, protože mu chybí "Outlook" s plánováním času a prostředků.

0/0
12.9.2006 14:43

buk

Re: Re: kompatibilita slabá

bohudík i na plánování času a ostatní "kolaborativní" funkce existují zdarma použitelné alternativy.

0/0
12.9.2006 14:44

mpixel

Re: Re: Re: kompatibilita slabá

tak nějaké takové síťové produkty provázané s poštou jmenuj.

0/0
12.9.2006 15:01

drs

Re: Re: Re: Re: kompatibilita slabá

Dovolil bych si reagovat. Linux odbydu tim, ze zminim Evolution. Na Windows je to groupware OpenExchange. Ten nema samostatneho klienta, ale umi se chovat jako MS Exchange a taky umi jet pres webovou stranku (vcetne posty). Pokud se bavime o jinem komercnim produktu obdobnych moznosti, tak je tu IBM-Lotus Notes (a Domino server), ktery jsem nejakou dobu v praci pouzival a neni vubec spatny. Jen mi prisel subjektivne trochu pomalejsi nez velky Outlook (situace pred nekolika lety). Kazdopadne alternativy existuji. Velky Outlook je v podstate dobry program, ale ma sve mouchy. Obcas zmrsi odesilane maily tak, ze uz nejsou citelne. Osobne preferuju samostatny emailovy klient + Outlook na kontakty, kalendar a jejich synchronizaci do PDA nebo mobilu.

0/0
12.9.2006 20:01

buk

Re: kompatibilita slabá

souhlasím naprosto.

0/0
12.9.2006 14:43

pavelthelong

kompatibilita ???

co mi na clanku schazi, je kompatibilita produktu-napisu-li neco v OpenOffice nebo v jinem vyse zminovanem SW, zda se to da Wordem otevrit?? Existuje i (kompatibilni!!!) nahrada za Powerpoint ??

0/0
12.9.2006 13:57

Správce IT velké firmy

Re: kompatibilita ???

OpenOffice otevře věci z Wordu. A když uložíš dokument napsaný v OpneOffice ve formátu pro Word (je to možné) tak ho otevřešnaopak ve wordu.

0/0
12.9.2006 14:36

roba21

Re: Re: kompatibilita ???

Pravda otevře, ale jak jsem psal níže často je poškozeno formátování. Dokonce i u jednoduchých dokumentů to nefunguje dobře.

0/0
12.9.2006 16:40

drs

Re: Re: Re: kompatibilita ???

V OpenOffice 2.x to doznalo znacneho zlepseni a prozatim jsem se nesetkal s tim, ze by to bylo rozhozene. Zkousel jsem dokumenty v MS Office 2000, XP i 2003 a na druhe strane OpenOffice 2.0.3.

0/0
12.9.2006 19:52

buk

Re: kompatibilita ???

ano, např. OpenOffice obsahuje plnohodnotnou náhradu za MS PowerPoint.

0/0
12.9.2006 14:45

roba21

Re: Re: kompatibilita ???

Ale soubory z PP v OO moc otevřít nejdou, resp. jdou ale jsou různě přeházené atd.

0/0
12.9.2006 16:39

buk

Re: Re: Re: kompatibilita ???

no, já mám trošku jinou zkušenost, ale možná mám jen štěstí nebo máš možná smůlu.

0/0
12.9.2006 22:43

Christo

tak jsem se pobavil

:)) hehe nejakej typek tady chtel ve wordu sazet knihy, hustej maniak:)) na sazbu knih jsou specializovane programy napr od firmy Adobe ci firmy Quark atd..

0/0
12.9.2006 13:29

Správce pořítačové sítě velké

Mé zkušenosti z praxe.

Testoval jsem OpenOffice a můžu říci že zvládá naprosto všechny funkce co MSOffice (i kontingenční tabulky) a mnoho navíc. VV Přesto zůstáváme u Microsoftu za těžký prachy. Důvod? MS-Outlook. Pošta i s plánováním času a prostředků je ve velkých firmách naprosto nutná. Takový program v balíku OpenOffice prostě chybí.

0/0
12.9.2006 13:22

Charis Matic

Re: Mé zkušenosti z praxe.

Hm - asi na tom něco bude - protože funkčně je to v pohodě

0/0
12.9.2006 13:24

Mržba

Re: Mé zkušenosti z praxe.

U verze 2.0.3, nefunguje spravně zobrazování "ě". V .calc, otevru navrzenou tabulku a kde je zadan nazev pole "Země", zobrazuje se mi "Zem?".

0/0
12.9.2006 13:38

buk

Re: Re: Mé zkušenosti z praxe.

máš správně nastavenu znakovou sadu a jazyk? Pak je taky otázka v jaké znakové sadě je originální dokument. Obecně ale samozřejmě může jít o chybu OO, ale taky o chybu výchozího dokumentu.

0/0
12.9.2006 14:47

maros

Re: Mé zkušenosti z praxe.

open office vie vsetko co MS office, pokial ide o planovanie je tu aj Lotus Notes, ktory primarne uspokoji asi zakaznikov ako su velke firmy s vela uzivatelmi, v tejto triede je LN velmi svalnaty :) ...R^ 

0/0
12.9.2006 15:09

John

Office

Me pripada, jako ze MS Office lidi pouzivaji jenom pro psani par stranek textu a obcas nejakou tu tabulku. Jenomze oni toho umeji daleko vice a jsou celkem silne ve spolupraci s ostatnimi produkty MS (jako je prekvapive Windows Server, Exchange, MS SQL atd.). To se pak pracuje trosku jinak a daleko rychleji, nez pro kazdou funkci pouzivat neco jineho, od jineho vyrobce, ruzne konvertovat...

Chapu, ze tady diskutuji vetsinou jenom home useri, ale ty pak nepotrebuji Word, ale stacili by jim Open Office uplne v pohode. To ze jsou liny a maji na svem PC doma  nelegalni MS Office je uz druha vec.

0/0
12.9.2006 12:03

buk

Re: Office

přesně tak, pro použití v korporátním prostředí mají skutečně jendoduchou správu a v kombinaci s ostatními nástroji umožňují výbornou spolupráci.

0/0
12.9.2006 12:06

JK

Na psani odbornych textu jsou totalne k nicemu...

Vzdyt jsem to rikal. Word je dobry pro sekretarku na psani dopisu.... Na narocnejsi veci je treba sazec textu.... zreba TEX!!

0/0
12.9.2006 12:29

roba21

Re: Na psani odbornych textu jsou totalne k nicemu...

Spíše to bude tím, že Word neumíte ovládat. Word v pohodě zvládne dokumenty až o 10.000 stranách a má všechny funkce potřebné pro rozsáhlé dokumenty/knihy.

0/0
12.9.2006 12:41

JK

Re: Re: Na psani odbornych textu jsou totalne k nicemu...

Jiste. Dalsi chytrak, ktery jiste vi, jak psat ve wordu slozite matematicke vzorce, notove zapisy a podobne... prosim vas uz se neztrapnujte.. na oznaceni sekretarka prece neni nic spatneho! Kolik jste napsal v zivote ryze technickych ci odbornch textu (obrazky, grafy, rovnice, schemata, tabulky...)..... Clovek nemuze prekrocit nabidku wordu.. pokud to word neumi, tak to neudelate, ani kdyby jste se na hlavu stavel!

0/0
12.9.2006 12:47

Phickus

Re: Re: Re: Na psani odbornych textu jsou totalne k nicemu...

No, nevim. Jediny, kdo se tady ztrapnuje jste Vy.

To neni nic proti TeXu, verte, ze vim celkem dobre o cem pisu.

Az budete delat neco uzitecneho, zjistite, ze nejvetsi slabina Wordu neni to, ze Word neco neumi - ale ze umi spoustu nemyslu ... a nekteri Vasi kolegove si je zamilovali.

Jedine, co mi Wordu 97 chybelo byla tvorba odkazu na vzorce a literaturu.

0/0
12.9.2006 13:25

ADD

Re: Re: Re: Na psani odbornych textu jsou totalne k nicemu...

Chtel bych umet ovladat MS Word a MS EXEl  alespon tak, jak to umi nase sekretarka. A to jsem myslel, ze neco umim..

Pouzivani MS OFFICE ve firmach je dano kompatibilitou. Kdyz poslu tabulku v Exelu anglickemu kolegovi, tak ji otevre stejne , jako sem ji ja , nebo nekdo jiny, vytvoril. Ma zkusenosti s produkty 602, ze tam prave ta kompatibilita neni.

0/0
12.9.2006 16:10

John

Re: Re: Re: Re: Na psani odbornych textu jsou totalne k nicemu...

Nejde jenom o kompatibilitu. Jak jsem psal, jde hlavne o provazanost s ostatnim softwarem od MS, ktery dohromady tvori celkem vykonny produkt pro stredni firmy. Treba takovy sharepoint dokaze spravovat i schopnejsi sekretarka a pokud si system dobre nastavi (resp. vi co chce), ma celkem prehled o deni ve firme a to to jde predevsim. Proste vetsina produktu MS je tvorena pro potreby firmy a produkty jsou perfektne mezi sebou provazane. A ze si doma pustis Word a napises v nem dopis je jenom nekolik procent vyuzitelnosti Officu...

0/0
12.9.2006 18:32

roba21

Re: Re: Re: Na psani odbornych textu jsou totalne k nicemu...

Já jsem snad psal něco o služitých matematických vzorcích nebo notových zápisech? 8-o

0/0
12.9.2006 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.