Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na vlastní oči: Nejrychleji jedoucí lokomotiva na světě

V sobotu padl 51 let starý rychlostní rekord. Elektrická lokomotiva uháněla po kolejích rychlostí téměř 360 kilometrů za hodinu. Rychleji žádná sériově vyráběná lokomotiva nikdy nejela. Redakce Technetu byla při tom.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1

°

[>-]

0/0
9.4.2008 20:46

Marcel

Blbost!!

Vlak TGV ve Francii dosahl rychlostniho rekordu 515 km\h.Tamni bezna komercni rychlost je 300 km\h,v takovem pripade by prekonavaly rekord kazdou chvili

0/0
6.2.2007 21:20

WhiTe

Re: Blbost!!

TGV není sériově vyráběné...

0/0
17.1.2008 7:48

carnero

Re: Blbost!!

TGV není lokomotiva ale souprava, která má hnané všechny vozy. Jednotlivě ty vozy nemohou jezdit a už vůbec ne překonávat rekordy ;)

0/0
5.2.2008 22:41

majco

no neviem..

ja sa teda v lokomotivach velmi nevyznam, ale raz som mal mobil SIEMENS. ak sa ta odvtedy nepolepsili, tak ta lokomitiva sa bud bude sama vypinat, alebo sa nebude dat zapnut vobec:-)

0/0
15.12.2006 18:37

Brainwashington

Jó, Taurusy ...

O co by byly lepší 6MW 3S Taurusy s novými vozy než zastaralé a technicky nedokonalé Pindolino(které likviduje autoblok a o němž si můžou Taliáni jenom nechat zdát)!! Jó, Taurusum já věřím, Pindolínum né! :-D

0/0
20.10.2006 5:14

Anunnaki_Nibiru

MAGLEV

Budoucnost je v MAGLEV. Jsou to superlehke soupravy bez "ridice" ktere jsou dnes dimenzovane do rychlosti 650km/h. Rekord drzi s rychlosti 581km/h http://en.wikipedia.org/wiki/JR-Maglev testovaci Japonsky JR-500 MLX01. Jinak pokud by jezdily v tubusu kde by bylo vakuum, muzou jezdit i pres 1000km/h.

Dulezite je ze je velice usporny. Napriklad provoz pri 200km/h je o 25% levnejsi. Ovsem pri 300km/h jiz od 33%. Kolem 500km/j to dela kolo polovinu nakladu. Je to z duvodu ze cim je bezny rychlovlak rychlejsi musi take neco vazit aby se nevznesl z kolaji. U MAGLEVu je udrzovan nad trati el.magnetickym polem a take pri vetsich rychlostech je nedlehcovan vzduchem ale neodleti protoze stejne pole co ho nadnasi ho i take pridrzuje v jiste vysce (1,5cm?) nad drahou. Proto muzou byt supravy lehke a neprichazeji o energii pri treni koles o kolejnice.

0/0
8.10.2006 4:25

Barty

česká kola na TAURUSU

Víte že kola pro lokomotivu TAURUS dodala česká firma BONATRANS www.bonatrans.cz>-

0/0
13.9.2006 21:33

PetrS.

Drobná chybička

Ten francouzský rekord se jel na trati, oni okruh nemají.

0/0
11.9.2006 8:17

PetrS.

Drobná chyba

Ten francouzský rekord nebyl na okruhu, ale na nějaké trati. Francouzi okruh nemají.

0/0
11.9.2006 8:16

TomášM

Zjevně mrtvá technologie

když za 55 let přidali 40km/h

0/0
9.9.2006 18:28

Petr Kačmář

Helicoil

Systém Helicoil plus je použit v nejmodernějším zařízení rychlovlaků PENDOLINO. Více na www.helicoil.cz

0/0
6.9.2006 9:08

Petr Kačmář

ARSy

Systém armování a opravy závitů Helicoil plus je nyní dostupný v celé ČR. Více na www.helicoil.cz

0/0
6.9.2006 9:07

primeminister

proč tam není fotka košičanu???

0/0
5.9.2006 20:19

novák

Re: proč tam není fotka košičanu???

protože nejseš na Slovensku

0/0
26.12.2006 12:57

tučňák

TGV

TGV je vysokorychlostní souprava, tady jde o seriově vyráběnou lokomotivu. S TGV jsem letos jel z Paříže do Ženevy a zase tak nic moc, jelo to max. 280km/h a na hajzlu nebyl ani papír ;-P

0/0
5.9.2006 20:13

Gogo

TGV = 513,3km/h!

Myslel jsem si, ze nejrychlejsi jsou fr. TGV, dokonce i rychlejsi nez Schinkanzeny v Japonsku. Nemyslim jejich "civilni rychlost", ta se pohybuje max. okolo 300-320km/h. Mam na mysli opravdu max. rychlost. Tak jsem hledal na internetu a nasel jsem: http://www.vanin.be/nl/html/sec/uitgaven/frans/internetactuel/TGVAR.htm

- 1955 - 331km/h - 1981 - 380km/h - 1988 - 408,4 km/h

!!- 1990 - 515,3 km/h !!! !!

0/0
5.9.2006 18:03

Gogo

Re: TGV = 513,3km/h!

... ctu diskuzi, ok... detajl :-D

0/0
5.9.2006 18:04

Marcel

Re: TGV = 513,3km/h!

presne tak,autor je mizerne informovan

0/0
6.2.2007 21:23

Pisa.lek@seznam.cz

Re: Re: TGV = 513,3km/h!

Nikoliv, on je podstatný rozdíl mezi lokomotivou a jednotkou.

0/0
30.5.2008 20:04

FX

nejrychlejsi ? :o)

Osobne jsem jel vlakem 431 km/h

Shanghai, MAGLEV takze to opravdu nejrychlejsi lokomotiva asi nebude :o)

0/0
5.9.2006 17:07

Crash84

Re: nejrychlejsi ? :o)

MAGLEV se z principu nedá považovat za klasický vlak už podle názvu. Klasický vlak jede po kolejích, tzn. dochází k přímemu kontaktu kolej-kolo, MAGLEV se vaznáší na megnetickém polštáři a k tomu to není když to vztáhnu na vlaky samostatná lokomotiva, ale "souprava"

0/0
5.9.2006 17:33

misak.nb

Re: nejrychlejsi ? :o)

ty, seš asi ňáký chytrý, asi nevíš jakej je rozdíl mezi elektrickou lokomotivou a mezi elektrickou jednotkou, takže i kdyby se počítal MAGLEV mezi konvenční vlak, tak by patřil do kategorie jednotek a tady se mluví o lokomotivách...

0/0
11.12.2006 20:09

Vasil

Nějak se mi to nezdá,

ve škole nám před 30 lety říkali, že nejrychlejší lokomotiva je sovětská lokomotiva typu "Rudý říjen č. 1". Ta prý uháněla s 50 vagóny kukuřice a deseti cisternami vodky na trati Kazachstán - Moskva rychlostí 500 km/h již v roce 1960. Já tomu věřím, protože nám to říkal soudruh učitel Semjonov a dnes se na internetu stejně jenom pořád lže. 

0/0
5.9.2006 16:11

super61

no tohle

řekněte mi prosím. já si dycky myslel že se rekordy trhají v japonsku s těmi vlaky co jezdí na magnetickem polštáři??;-(

0/0
5.9.2006 15:05

Marek

Re: no tohle

Vlak na magnetickem polstari - to není kolejové vozidlo, vlak je potom i ten traktor se dvema vleckama co jezdi treba u Macochy.

0/0
5.9.2006 16:23

Crash84

Re: no tohle

Absolutní železniční rekord drží TGV s 515 km/h v rámci JEDNOTEK. V rámci LOKOMOTIV drží rekord zmíněný TAURUS. A MAGLEV (od magnetické levitace) využívá toho že se vznáší na magnetickém polštáři se nedá považovat za normální vlak, prakticky to ani není drážní vozidlo. Jinak má vmax=583 km/h (vytvořený Japonci)a jezdí (co se týče pravidelného provozu)snad pouze mezi Šanghají a místním letištěm, v Německu jsou zkušební dráhy, stejně jako v Japonsku

0/0
5.9.2006 17:37

King_Feanor

mazec!!!

fakt úžasný!!!R^

0/0
5.9.2006 14:46

dcvojta

ICE

Tim ICEčkem jsem jel, ale bouhžel na trati kde mohl jet jenom 160Km/h.

0/0
5.9.2006 13:46

XXL

Zajímavý článek, ale osobně mě víc zajímá česká železnice

V ČR jsou otázky trochu jiné. Rušení tratí - to by bylo na dlouhou polemiku, ale udržovat trať a jezdit soupravou pro 8 lidí je asi luxux. Takže někde asi opravdu nutné.

Příměstké trati - zdá se, že mají budoucnost, tam nejde o max. rychlost, cestující spíš zajímá interval, který je někdy lepší než u MHD.

Trati mezi hlavními městy, koridory. U nás není problém v rychlosti vlaku, ale tratě. A to je problém. Pendolino je o málo rychlejší než klasická souprava, zato o dost dražší. Trochu nevím, na co tak rychlá samostatná lokomotiva - záleží přece, jak rychle můžou jet vagony, zejména v zatáčkách. A to bývá méně jak u rychlých souprav typu Pendolino, takže rekord je opravdu jen pro zajímavost.

0/0
5.9.2006 13:35

Crash84

Re: Zajímavý článek, ale osobně mě víc zajímá česká železnice

K těm koridorům. Problém je (jak jinak) ve financích. Při vyšších dotacích do železniční infrastruktury tady mohly už dnes existovat úseky pro rychlost 200 km/h. Abych byl přesný, tyto úseky tu už existují, ale je jich žalostně málo, při koridorizaci hlavních tratí se dost šetřilo. Toto osobně považuju za šetření na nesprávném místě.

A jinak tohle bylo pouze o tom rekordu, jinak má Taurus maximálku 230 km/h. A počítá se, že bude zajíždět prakticky do všech okolních zemí, a třeba v Německu mají tratí pro rychlost 200 km/h a větší celkem dost, čili tato rychlost se uplatní.

Jinak jsem zvědavý, jestli do Německa na hlavní tratě bude zajíždět i nová lokomotiva 380 ze Škodovky, tam bude mít maximálku 200 km/h R^

0/0
5.9.2006 17:30

fboom@seznam.cz

TGV zmizelo?

TGV zmizelo?

0/0
5.9.2006 13:13

Johny

Re: TGV zmizelo?

nezmizelo! Tento clanek se netyka TGV. Zkus si jej precist jeste jednou.

0/0
5.9.2006 13:22

CART09

lokomotiva vs. jednotka

Koukám, že by si měli přispívající nejprve zjistit, jaký je rozdíl mezi lokomotivou a jednotkou. Proto je odděleně veden rekord jednotek typu TGV, a rekord lokomotivy (navíc sériovou - byť úpravy typu odstranění stěračů by rigorózní technik mohl považovat za nesériovou úpravu). Článku bych vytknul spíš popisek u lokomotivy DB řady 103, která opravdu nikdy nemohla (právě z důvodu, že je to lokomotiva, a ne hnací vozidlo jednotky) nemohla vést vlak ICE.:-)

0/0
5.9.2006 13:07

chestburster

rekordy :

http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles

0/0
5.9.2006 11:03

Johny

Peknej clanek

diky

0/0
5.9.2006 10:35

LeBoeuf

autor clanku je ignorant

jak muze takovej idiot psat na zpravodajsky web? nebo jde o zabednence, pro ktereho je nemecko "cely svet"?? co japonske a hlavne francouzske rychlovlaky ty vidlaku? tam se 300 km/h jezdi bezne TGV linkach. a kdyz slovinci budou tvrdi, ze mluvi slovenski, tak si fakt budes myslet, ze oni pouzivaji slovenstinu?? hele, byt tebou, tak si dam dobrovolne padaka a du se postavit k pasu ve fabrice ;-O

0/0
5.9.2006 9:05

JiVi

Re: autor clanku je ignorant

ty ses debil . precti si ten clanek jeste jednou .... jde o nejrychlejsi lokomotivu a ne o trvalou soupravu .. kdyz si vsimnes, tak soupravy maji  - dokonce i u nas -vyssi rychlosti u nas Vmax 160kmh-1 ,  oproti slozene souprave Vmax 120kmh-1 - pitomce ;-D

0/0
5.9.2006 9:13

Topper

Re: Re: autor clanku je ignorant

Mas pravdu az na jednu malickost: proc myslis ze se upravovali lokmotivy ze 120 na 140? A slovenske 350 tu samozrejme jezdi 160 bezne.

0/0
5.9.2006 9:33

Seekme

Re: Re: autor clanku je ignorant

Nejen slovenské 350, ale i naše 151 (EC/IC na Ostravu/Slovensko) a 371 (EC na Děčín/Německo).

0/0
5.9.2006 12:14

xradis

Re: autor clanku je ignorant

japonské a francouzské rychlovlaky jsou podle tebe poháněné samostatnými lokomotivami? Nejsou to náhodou kompletní vlakové soupravy? ;-P

0/0
5.9.2006 9:17

Ferin007

Re: Re: autor clanku je ignorant

Kompletní soupravy to jsou, ale poháněné čím? Lokomotivou. Kterou navíc lze odpojit. Takže to na věci nic moc nemění.

0/0
5.9.2006 9:34

Tomaso

Re: Re: Re: autor clanku je ignorant

no například TGV a jemu podobné vlaky mají "v soupravě" 2 lokomotivy a každá při jízdě přenáší výkon na koleje - takže by se to muselo měřit s vlakem kam by zařadili na oba konce takovouto lokomotivu... pokud se teda nemýlím...

0/0
5.9.2006 9:39

Reny

Re: Re: Re: Re: autor clanku je ignorant

No co ja vim, tak v japonsku je motor pomalu v kazdem vagone, taky to ma velice slusnej odpich

0/0
5.9.2006 10:34

Přiměřeně rychlé šípy

Re: Re: Re: Re: autor clanku je ignorant

A to už nemluvě o specifickém podvozku, který je umístěn "mezi" vagóny, takže jen těžko by si třeba mohl jeden vagón vypojit a dát tam třeba cisternu:-))

0/0
5.9.2006 17:35

Gogo

Re: Re: Re: Re: autor clanku je ignorant

... nekdy i 4 lokomotivy

0/0
5.9.2006 18:06

Seekme

Re: Re: Re: autor clanku je ignorant

No to je ale nesmysl. Krásný příklad je u nás souprava Pendolino. Má sedm vozů, z toho 4 jsou "motorové" (každý lichý, laicky řečeno) a určitě je nelze jen tak odvěsit a navěsit třeba na soupravu kontejnerů v Uhříněvsi a tradá do Německa...

Tyhle soupravy, stejně jako japonské Shikanseny, francouzské TGV, všemožné Thalysy, Cisalpina atd. jsou prostě "jiná kategorie".

0/0
5.9.2006 12:13

Ferin007

Re: Re: Re: Re: autor clanku je ignorant

Jen pro upřesnění. Thalys je TGV. Akorát se tak jmenuje, protože se jedná o mezinárodní spojení Paříž-Brusel.

0/0
5.9.2006 12:19

David

Re: Re: Re: Re: Re: autor clanku je ignorant

Ještě přesnější upřesnění :) Thalys je luxusní verzí TGV. Na trati Brusel-Paříž jezdí i "obyčejná" TGV

0/0
6.9.2006 13:48

Tomaso

Re: autor clanku je ignorant

Někdy lituju redaktory jakýchkoli internetových médií, u kterých se v diskuzích můžou vyjadřovat k článkům tak omezení lidé. Něšlo by to napsat slušně? Určitě se někdy stane že se autor článku zmýlí, (což není tento případ) ....ale snad jde vše napsat normálně ne? :-/

0/0
5.9.2006 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.