- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vlak TGV ve Francii dosahl rychlostniho rekordu 515 km\h.Tamni bezna komercni rychlost je 300 km\h,v takovem pripade by prekonavaly rekord kazdou chvili
ja sa teda v lokomotivach velmi nevyznam, ale raz som mal mobil SIEMENS. ak sa ta odvtedy nepolepsili, tak ta lokomitiva sa bud bude sama vypinat, alebo sa nebude dat zapnut vobec
O co by byly lepší 6MW 3S Taurusy s novými vozy než zastaralé a technicky nedokonalé Pindolino(které likviduje autoblok a o němž si můžou Taliáni jenom nechat zdát)!! Jó, Taurusum já věřím, Pindolínum né!
Budoucnost je v MAGLEV. Jsou to superlehke soupravy bez "ridice" ktere jsou dnes dimenzovane do rychlosti 650km/h. Rekord drzi s rychlosti 581km/h http://en.wikipedia.org/wiki/JR-Maglev testovaci Japonsky JR-500 MLX01. Jinak pokud by jezdily v tubusu kde by bylo vakuum, muzou jezdit i pres 1000km/h.
Dulezite je ze je velice usporny. Napriklad provoz pri 200km/h je o 25% levnejsi. Ovsem pri 300km/h jiz od 33%. Kolem 500km/j to dela kolo polovinu nakladu. Je to z duvodu ze cim je bezny rychlovlak rychlejsi musi take neco vazit aby se nevznesl z kolaji. U MAGLEVu je udrzovan nad trati el.magnetickym polem a take pri vetsich rychlostech je nedlehcovan vzduchem ale neodleti protoze stejne pole co ho nadnasi ho i take pridrzuje v jiste vysce (1,5cm?) nad drahou. Proto muzou byt supravy lehke a neprichazeji o energii pri treni koles o kolejnice.
Víte že kola pro lokomotivu TAURUS dodala česká firma BONATRANS http://www.bonatrans.cz
Ten francouzský rekord se jel na trati, oni okruh nemají.
Ten francouzský rekord nebyl na okruhu, ale na nějaké trati. Francouzi okruh nemají.
Systém Helicoil plus je použit v nejmodernějším zařízení rychlovlaků PENDOLINO. Více na http://www.helicoil.cz