Diskuze

Na vlastní oči: Nejrychleji jedoucí lokomotiva na světě

V sobotu padl 51 let starý rychlostní rekord. Elektrická lokomotiva uháněla po kolejích rychlostí téměř 360 kilometrů za hodinu. Rychleji žádná sériově vyráběná lokomotiva nikdy nejela. Redakce Technetu byla při tom.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1

9. 4. 2008 20:46
°

[>-]

0 0
možnosti

Marcel

6. 2. 2007 21:20
Blbost!!

Vlak TGV ve Francii dosahl rychlostniho rekordu 515 km\h.Tamni bezna komercni rychlost je 300 km\h,v takovem pripade by prekonavaly rekord kazdou chvili

0 0
možnosti

WhiTe

17. 1. 2008 7:48
Re: Blbost!!

TGV není sériově vyráběné...

0 0
možnosti

majco

15. 12. 2006 18:37
no neviem..

ja sa teda v lokomotivach velmi nevyznam, ale raz som mal mobil SIEMENS. ak sa ta odvtedy nepolepsili, tak ta lokomitiva sa bud bude sama vypinat, alebo sa nebude dat zapnut vobec:-)

0 0
možnosti

Brainwashington

20. 10. 2006 5:14
Jó, Taurusy ...

O co by byly lepší 6MW 3S Taurusy s novými vozy než zastaralé a technicky nedokonalé Pindolino(které likviduje autoblok a o němž si můžou Taliáni jenom nechat zdát)!! Jó, Taurusum já věřím, Pindolínum né! :-D

0 0
možnosti

Anunnaki_Nibiru

8. 10. 2006 4:25
MAGLEV

Budoucnost je v MAGLEV. Jsou to superlehke soupravy bez "ridice" ktere jsou dnes dimenzovane do rychlosti 650km/h. Rekord drzi s rychlosti 581km/h http://en.wikipedia.org/wiki/JR-Maglev testovaci Japonsky JR-500 MLX01. Jinak pokud by jezdily v tubusu kde by bylo vakuum, muzou jezdit i pres 1000km/h.

Dulezite je ze je velice usporny. Napriklad provoz pri 200km/h je o 25% levnejsi. Ovsem pri 300km/h jiz od 33%. Kolem 500km/j to dela kolo polovinu nakladu. Je to z duvodu ze cim je bezny rychlovlak rychlejsi musi take neco vazit aby se nevznesl z kolaji. U MAGLEVu je udrzovan nad trati el.magnetickym polem a take pri vetsich rychlostech je nedlehcovan vzduchem ale neodleti protoze stejne pole co ho nadnasi ho i take pridrzuje v jiste vysce (1,5cm?) nad drahou. Proto muzou byt supravy lehke a neprichazeji o energii pri treni koles o kolejnice.

0 0
možnosti

Barty

13. 9. 2006 21:33
česká kola na TAURUSU

Víte že kola pro lokomotivu TAURUS dodala česká firma BONATRANS http://www.bonatrans.cz>-

0 0
možnosti

PetrS.

11. 9. 2006 8:17
Drobná chybička

Ten francouzský rekord se jel na trati, oni okruh nemají.

0 0
možnosti

PetrS.

11. 9. 2006 8:16
Drobná chyba

Ten francouzský rekord nebyl na okruhu, ale na nějaké trati. Francouzi okruh nemají.

0 0
možnosti

TomášM

9. 9. 2006 18:28
Zjevně mrtvá technologie

když za 55 let přidali 40km/h

0 0
možnosti

Petr Kačmář

6. 9. 2006 9:08
Helicoil

Systém Helicoil plus je použit v nejmodernějším zařízení rychlovlaků PENDOLINO. Více na http://www.helicoil.cz

0 0
možnosti