Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tunel, který spojil Prahu se světem, dnes slaví 135 let

Každý den jimi projedou desítky vlaků a tisíce cestujících. Málokdo však ví, jak složité bylo vinohradské tunely postavit. Naposledy se do vinohradského kopce "vrtalo" v roce 1989.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JirkaB

trhací práce

Pracoval jsem tam 2x jako střelmistr (o prázdninách - jinak Strahovský tunel) a používal se tam u Vojenských Staveb běžný Gelamon z Polska a naše normální rozbušky. Pravda, přišel jsem tam, když jsme byli dost v kopci ale i na Anglické, kde bylo hloubení, to bylo totéž...

0/0
23.9.2006 6:08

Karlik

Oslavy

Díky organizátorům včerejší oslavý otevření tohoto tunelo, bylo to super, ozvláště jízda salonním vozem tazenem parni masinou

0/0
20.9.2006 14:05

Karlik

Re: Oslavy

jezis jak tatar, ....oslavy.....tunelu....

0/0
20.9.2006 14:06

edison

Autor nepochopil směr působení

"Na trhací práce byl použit švédský bezelektrický roznět „Nonel“, který negativně neovlivňoval elektrifikované železniční tunely a tramvajovou dopravu" Příčinná souvislost je vzhledem k malému proudu používanému při odpalu samozřejmě opačná: Bezelektrický odpal je v blízkosti el. železnice, tramvají a dalších silových systémů bezpečnější, neb nehrozí odpálení indukovaným proudem.

0/0
20.9.2006 9:58

Jan Kuznik

Re: Autor nepochopil směr působení

Diky za prispevek, ale nerozumim mu. ja pisu ze Nonel je bezpecnejsi, vy pisete ze Nonel je bezpecnejsi...v cem je tedy problem?

0/0
20.9.2006 11:18

V2kt0r

Re: Re: Autor nepochopil směr působení

Asi tak, ze krizovatka se semafory je bezpecnejsi ne primarne proto, ze chodci neohrozuji auta, ale auta neohrozuji chodce. Dlouhe vodice normalniho odpalovaciho systemu neohrozuji elektrickou trakci (jak se zda z vaseho textu), nybrz elektricka trakce pripadne ohrozuje je (trakce produkuje nejruznejsi magnetick apole, ta se mohou naindukovat ve vodicich k rozbuskam a iniciovat je).

0/0
20.9.2006 11:33

Jan Kuznik

Re: Re: Re: Autor nepochopil směr působení

Aha, tak to mi uniklo, pokud je to tak, jak rikate mam vtextu nepresnost. Diky. Jan Kuznik

0/0
20.9.2006 12:36

Fido

Re: Re: Re: Re: Autor nepochopil směr působení

Ze stejneho duvodu se take nesmi pouzivat vysilace v blizkosti lomu. Vysilac take muze zpusobit odpaleni elektrickych rozbusek nalozi.

0/0
20.9.2006 12:55

Bob

Re: Re: Autor nepochopil směr působení

pán má asi problém s pochopením psaného textu, asi se moc dívá na televizi Nova;-D

0/0
20.9.2006 11:34

CHRISTO

Re: Re: Re: Autor nepochopil směr působení

asi si vul ty, clanek je pekny, takovahle nepresnost se muze stat komukoliv, zrejme si nic v zivote nepsal.

0/0
20.9.2006 22:38

Stíhací vzducholoď Karel

1100 metrů dlouhý tunel

při ruční ražbě za dva roky, to je solidní.  Proč mám jen pocit, že dnes by to trvalo 3x déle?

0/0
19.9.2006 21:38

Komisar

Re: 1100 metrů dlouhý tunel

To neni jen pocit:);-D

0/0
19.9.2006 22:50

Ernest

Re: Re: 1100 metrů dlouhý tunel

kdyt za komousu to 6let trvalo

0/0
19.9.2006 23:45

Hepcziiik

Re: 1100 metrů dlouhý tunel

toto tempo lze podle mne vysvětlit několika skutečnostmi:

1. neexistoval Zákoník práce

2: na stavbe pracovalo vetsinou velike mnozstvi delniku, ale zato za minimalni mzdu.

3. prilis se nehledelo na bezpecnost prace.

4.casto se stavelo v mistech kde byla "zelena louka", tudiz nebylo nutne dohlizet na statiku okolnich staveb a pod, pripadne z moci uredni byl tento majetek vyvlastnen a zboren, zatimco dnes by to byli soudni spory na dlouha leta.

0/0
20.9.2006 0:38

Ghuul

Re: Re: 1100 metrů dlouhý tunel

Přesně. Tyto skutečnosti jsou ještě patrnější např. pokud vezmeme ze zahraniční stavbu Hooverovy přehrady. V dnešní době by se to stavělo bůhví jak dlouho a stálo tak 10x víc. Prostě je to stejný jako s pyramidama :-), kdyby se tenkrát mohl každý dělník soudit za každé zranění při stavbě, tak by na tom krutě prodělali... (pomíjím fakt, že pyramidy postavili UFOni ;-))

0/0
20.9.2006 8:37

CHRISTO

Re: Re: Re: 1100 metrů dlouhý tunel

doporucuji serial BBC 7 divu technicke civilizace, ci tak nejak, jak se stavel hoover daM:)

0/0
20.9.2006 22:40

p_m

Re: Re: 1100 metrů dlouhý tunel

Ad 4.) Tento bod v případě popisovaného tunelu neplatí;-)

0/0
20.9.2006 10:00

Pavel

Re: Re: 1100 metrů dlouhý tunel

Nebo taky dobrou organizaci prace a pripravenosti stavby :-) Coz je v nasi zemi jiz dlouhou dobu utopie :-(

Treba u sousedu v Nemecku staveli v Mnichove tunely pro automobilovou dopravu taky peknym tempem a to vse za provozu. Dokonceno cca pred 3-5 lety. Nebo vystavba dalnic v Chorvatsku mela v nedavne dobe pekelne tempo. Kdyby se tak stavelo u nas, mame dalnici do kazdeho vetsiho mesta. ;-€

0/0
20.9.2006 15:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.