Diskuze

Tunel, který spojil Prahu se světem, dnes slaví 135 let

Každý den jimi projedou desítky vlaků a tisíce cestujících. Málokdo však ví, jak složité bylo vinohradské tunely postavit. Naposledy se do vinohradského kopce "vrtalo" v roce 1989.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JirkaB

23. 9. 2006 6:08
trhací práce

Pracoval jsem tam 2x jako střelmistr (o prázdninách - jinak Strahovský tunel) a používal se tam u Vojenských Staveb běžný Gelamon z Polska a naše normální rozbušky. Pravda, přišel jsem tam, když jsme byli dost v kopci ale i na Anglické, kde bylo hloubení, to bylo totéž...

0 0
možnosti

Karlik

20. 9. 2006 14:05
Oslavy

Díky organizátorům včerejší oslavý otevření tohoto tunelo, bylo to super, ozvláště jízda salonním vozem tazenem parni masinou

0 0
možnosti

Karlik

20. 9. 2006 14:06
Re: Oslavy

jezis jak tatar, ....oslavy.....tunelu....

0 0
možnosti

edison

20. 9. 2006 9:58
Autor nepochopil směr působení

"Na trhací práce byl použit švédský bezelektrický roznět „Nonel“, který negativně neovlivňoval elektrifikované železniční tunely a tramvajovou dopravu" Příčinná souvislost je vzhledem k malému proudu používanému při odpalu samozřejmě opačná: Bezelektrický odpal je v blízkosti el. železnice, tramvají a dalších silových systémů bezpečnější, neb nehrozí odpálení indukovaným proudem.

0 0
možnosti

Jan Kuznik

20. 9. 2006 11:18
Re: Autor nepochopil směr působení

Diky za prispevek, ale nerozumim mu. ja pisu ze Nonel je bezpecnejsi, vy pisete ze Nonel je bezpecnejsi...v cem je tedy problem?

0 0
možnosti

Stíhací vzducholoď Karel

19. 9. 2006 21:38
1100 metrů dlouhý tunel

při ruční ražbě za dva roky, to je solidní.  Proč mám jen pocit, že dnes by to trvalo 3x déle?

0 0
možnosti