Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Stavba počítače není jednoduchou záležitostí. Určitě nelze vybírat počítačové komponenty bez znalostí trhu a aktuální situace. Pokud již jdete vybírat počítačovou sestavu, potom je alespoň dobré znát a vědět, co právě letí, je výhodné a co naopak výhodné není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

det0xule

cowboy

jdi stavet sestavy do hypernovy a tesca tvoje nazory tem predrazenejm crapum  odpovidaj (Y)

0/0
5.10.2006 7:18

det0xule

cowboy

s939 mrtvej ? :D zije rok a jeste minimalne rok bude plne dostacujici... mi rekni vyhodu am2 simte.novinka hmmm to je asi jediny....939 dvoukanalovej pametovej radic...co vic chces... 754 ti taky dneska nic nebrzi.. nevyhoda je akorat ze nema 2kanalovej pametovej radic...proto doporucuju s939 zabehlej dostacujici vykonej. am2 novinka nezabehly , moznost urcitejch problemu s komunikaci s cpu...biosem atd... tvoje narceni ze s939 je mrtvej je zcela mimo pane R^

0/0
5.10.2006 7:17

det0xule

gg

mozna mi nekde chybi sem tam cislice , nechapu proc do diskuse nemuzu napsat delsi zblepty :X

0/0
3.10.2006 16:45

det0xule

....

1898 + klavesnice+mys+nejaky chrchlaky na zvuk

pockal bych na zlevneni RAM protoze maj zase svuj den a sou krapet drahy,o 500,- dolu urcite pujdou

dostanem se na nejakejch 21500,- a za tu cenu je to dost slusnej PC kterej se minimalne rok udrzi,

setrit se muze jeste na disku, kdo neni narocnej poctaci si se 160gb takze dalsi korunky dolu

ceny sem bral z CZC , nekde to muze bejt levnejsi takze cena orientacni

0/0
3.10.2006 16:43

det0xule

pribeh pokracuje

CPU:AMD Opteron 144 BOX, s939

CRT:AOC 9K+ - 19"

DVD:LG SuperMulti GSA-H20L černá OEM - DVD-R/+R, DualLayer

0/0
3.10.2006 16:43

cowboy

Re: pribeh pokracuje

Tak to si snad delas prdel, ze bys stavel na mrtvem socketu... Rv

0/0
4.10.2006 7:08

det0xule

komp za 20k +- naky dukaty kuli pohyblivejm cenam

MB :Asus A8N-E - nForce4 Ultra

GFX:Gainward 7593-Bliss 6800GS PCX TV-DVI 512MB, PCI-E-

RAM:Kingston DIMM 1024MB DDR 400MHz Dual Channel Kit CL2-

HDD:Western Digital Caviar SE16 WD2500KS - 250GB 16MB SATA II

CASE:to at si kazdej vybere podle vkusu sam

0/0
3.10.2006 16:42

det0xule

case

"Z ekonomickych duvodu jsem musel kamosce dat do sestavy case REDBOSS nebo tak nejak a reknu ti, tohle je parodie na skrin" WTF ?! tomu¨hle se musim vazne smat, z ekonomicky¨ch duvodu :D ¨rozhodovat se mezi casem za 800 nebo 1200 je fakt strasne duelzity no :P imho setrit se ma uplne u jinech periferii :D

neskutecny blaboly tohle fakt R^

0/0
3.10.2006 2:27

digitalDooM

Re: case

300 při kvalitě mambo nehrají roli, měl si připlatit ... bohatě se vyplatí ...  

0/0
3.10.2006 10:44

cowboy

Re: case

Tak jo. Dam ti dvacet tisic a poskladej PC, kde bude funkcni a doby procesor, ktery vydrzi aspon rok, lepsi aspon dva. Kde bude dost ramek, ptz jak rikas 512 je malo. Vypalovacka, ptz jde o studentku a ta ji potrebuje. Harddisk, min. 250GB, ptz mensi je nevhodni vuci pomeru ceny/vykonu ale vetsi zase uz nema cenu, bo tech 50 GB uz nikoho nespasi a stoji tri stovky navrch. Nezapomen na nejakou grafiku, urcite ne integraca, ptz se samozrejme bude chtit divat na filmy, jako kazdy. S tim spojime periferie - bednicky, ne uplne basic, kvuli cistemu zvuku, ktery ma kazdy rad. Monitor, dneska je lepsi hlavne kvuli ocim ale i kvuli dobrym cenam poridit 17" s dobrou odezvou. Myšku, klávesnici. Samozřejmostí je disketovka, ptz nema jeste flashku, ptz studuje a proste ma akorat tehle dvacet na kompletni pocitac. ;-)

0/0
3.10.2006 14:24

det0xule

Re: Re: case

kauboji, lcd ? k cemu ? CRT jsou levnejsi a stale co se tyce obrazu kvalitnejsi , teda pokud nechces panel za 20 tisic od eiza.... zbytecnej luxus...

0/0
3.10.2006 23:53

cowboy

Re: case

Jsi li solidni, tak budes ragovat na tenhle prispevek a posles svuj

navrh. Myslim ze by to zajimalo vic lidi. Jestli ne, budu si myslet ze

si male decko, co ma bohate rodice, co mu predplati Computer, kde si

cte o nejnovejsich vecech, ale zapomina, ze to male dole jsou CENY!!!

0/0
3.10.2006 14:25

Chinkeee

Re: Re: case

Sorry ale ty kritéria se dají dodržet se vším všudy a to do těch dvaceti. Pokud ale člověk vyžaduje kvalitu, tak si holt připlatí.

Case: 1000,- MB: 2000,- AMD 3500+ AM2: 3050,- WD2500JS: 2162,- X300SE: 1180,- ADATA 1024/533: 3255,- DVD,- 1000,- FDD: ? 500,- NEC 17" LCD 8ms: 5500,-

Jistě se těď sesype spousta reakcí, jakej jsem to ubožák, puboš, nebo neználek, ale v zásadě to těm kritériím vyhovuje!

0/0
3.10.2006 17:49

Chinkeee

Re: Re: Re: case

Zapoměl jsem na zvuk, takže sorry, ale na sluchátka by ještě zbylo ;)

0/0
3.10.2006 17:52

det0xule

velky bratr

ti asi jeste nedoslo ze IT skace dopredu docela rychle, mel bys pocitat s tim ze po pul roce klesne cena 20 procent. tim ze si koupis kartu za 3k a za rok bude stat 2k usetris litr, ale to je asi vsechno, vykon na bodu mrazu pred slevou , vykon na bodu mrazu po sleve

0/0
3.10.2006 2:24

det0xule

mastermind+kaiten

nedelate vy dva hypernove ??(Y)

0/0
3.10.2006 2:04

det0xule

o0

cpete si do kompu 1280ram, 7 hardisku , survival graficky karty .....tydle plky se fakt nedaj cist, www.pctuning.cz ucte se huntardi :Op

0/0
3.10.2006 1:52

det0xule

jsem tu zas :D

jasne letadla :D

0/0
3.10.2006 1:40

cowboy

Proc ne EC? - pokracovani

Nechci obhajovat znacku EC nebo se nejak zastavat, ale reknu ti, ze z

nejlevnejsich reseni je EC opravdu nejlepsi a s klidnym srdcem ho muzu

doporucit jako levnejsi ekvivalent levnych kvalitnich skrini.Doufam ze

jsem to moc nezkomolil a porozumis co ti tim chci rict. Jinak clanek

pekny. Ello.. R^

0/0
2.10.2006 14:12

ms

Re: Proc ne EC? - pokracovani

On se autor nedotkl tak EC skříní, jako spíše zdrojů. Ale i tady je někdy EC lepší než přeražené "zdroje" nejmenované značky.  Ovšem cenový rozdíl za Fortron zase není tak velký, abych nevolil raději Fortrona.

Dnes sehnat aspoň trochu slušnou skříň je dřina, většina má snad i slabší plech, než na olejovkách...

0/0
2.10.2006 14:27

cowboy

Proc ne EC?

Ahoj... chlape, ja vim ze si celkem uznavana celebrita:-) ve staveni PC, ale musim s tebou v necem nesouhlasit. Pises ze parodie na case od EC se neda pouzivat. To neni tak uplne pravda. Z ekonomickych duvodu jsem musel kamosce dat do sestavy case REDBOSS nebo tak nejak a reknu ti, tohle je parodie na skrin. EC Inspirator, ktery jsem montoval nekdy v cervnu, je proti tomu uplny best case. Je pravda, ze zdroj od EC je sebevrazda, ale to chassi uz je docela dost kvalitni. Je pravda, ze ty plechy sou porad tenke, ale to co sem zazil s tim REDBOSSem, uz nechci, diky.. Pri vylamovani paticky na konektory se ohla cela zad a docela pochybuji, ze slo o plech, ale mozna hlinik nebo nejaka lehka ohebna slitina. Misto quicklocku nejake nevhodne sroubky a zaveseni na cdromku a disketovku - hruza, jen se to trepalo a vrzalo. 

0/0
2.10.2006 14:12

Chinkeee

Re: Proc ne EC?

Zdravim, dělám sestavy pro jednu nejmenovanou firmu a musím s tebou souhlasit, že EuroCase není zase až tak špatná volba (ovšem až ńa některé zdroje, ikdyž conově se  rozdíl stírá. Vůbec nejhorší zdroje jsou od Maxpower). Co se týče kysně od RedStaru je to opravdu tragická komedie. Nejen že mám po krkolomném odštípávání záslepky na konektory co dělat, abych zadní část vyrovnal do původního stavu, ale hlavně díry na šroubky jsou naprosto mimo a tak se stane, že desku můžu přichytit např. jen na tři šroubky. Jsou to hlavně modely 3020 a 3021 POZOR NA TYTO SKŘÍNĚ, NESPLŇUJÍ ISO NORMY !!!

0/0
2.10.2006 16:02

nobik

SATA2

"rozhraní SATA300 (lidově nesprávně SATA2). SATA300 je pouze rozšířené SATA150"...proč tedy autor označení "SATA2" používá v sestavách ;-D

0/0
2.10.2006 13:24

DigitalDoom

Re: SATA2

JUednoduše někdo udělal botu na začátku a druzí to papouškují ... Krom toho marketingově zní SATA2 taky dobře ;) ale opravdu to je nesprávně SATA je pořád SATA (jedno zda 1 či 2) je to to samé ... když už tak SATA150 a SATA300 je rozdíl ... SATA2 je však název původní organizace starající se o vývoj SATA formátu ..

0/0
2.10.2006 13:48

det0xule

kua jeste dodatek

pc si stavim od 15ti let , je mi 24 tak nechci slyset ze sem nakej noob co se haji kompem od tatky a mamky a ze sem sinikdy sam nic nepostavil...

ram 1gb gfx 6000+ nazdar bazar....jo a teda kdyz uz se tady ohanite kancelarskym pc, tak si na tom crapu otevrete 400megovy pdfko, nebo 170ti megovej word :D se to roztece ta sestava a vam zesedivej vlasy

0/0
1.10.2006 22:33

Rejpal

Re: kua jeste dodatek

Četl jsi vůbec alespoň polovinu toho článku lamko?

0/0
2.10.2006 10:03

Mastermind

Re: kua jeste dodatek

Ty jsi ale povedený exemplář magora, podle úrovně tvých příspěvků tipuji tvůj věk tak na 14 let a možná tím ještě urážím tuto věkovou kategorii.

0/0
2.10.2006 13:32

det0xule

posledni komentar

lidi co si budou chtit koupit kompa a rozumej tomu tak si vyberou dobre , a lidi co tomu nerozumej tak nepochopej tu vasi recenzi stejne a koupej komp kterej uvidej na prvni strance letaku z hypernovy nebo tesca , totalni krapy predrazeny o tisice ¨korun hlavne ze uvidej napis SUPER PC.....

0/0
1.10.2006 21:43

det0xule

tom hill

ses nakej divnej ne ? mi ukaz moduly ktery ti daj 1280mb ram ? :D :D debilcak :D

0/0
1.10.2006 21:41

penca

Re: tom hill

2 * 512 + 256 = 1280

0/0
2.10.2006 18:00

det0xule

lol

krapet mimo ten clanek ne ? melo ¨by se to jmenovat levne= pomale protoze tak to je... pc se nevyplati kupovat s ram ¨mensi nez 1gb a grafickou kartou pod 6000,- ta vase x1300xt je k dnesnimu datumu krapet zastarala, k cemu je ze podporuje nejnovejsi vymozenosti directuX kdyz je neutahne ? ja mam x1600xt a dneska uz je to na hranici vykonnosti..... na cpu uz dneska tolik nezalezi....mluvim o hrach, komp na sledovani filmu a psani dokumentu si asi nikdo kupovat nebude, bude na nem samozrejme ch¨tit i hrat ze :P takze secteno a podtrzeno komp kterej alespon rok obstoji se poridi kolem hranice 20tisic , ty vase survivaly co tu predvadite za 9000 jsou lepsi psaci stroje.....nashledanou

0/0
1.10.2006 21:39

Kaiten

Re: lol

...a tomuhle tomu je dvacet čtyři let...

0/0
2.10.2006 10:41

holyasshole

Re: Re: lol

;-D

0/0
2.10.2006 11:37

Mastermind

Re: Re: lol

to jen jeho virtuální identita má převahu nad realitou, ubožák... ;-D

0/0
2.10.2006 13:34

velky bratr

Re: lol

Ja ti nevim. Vetsina her, ktere me bavi parit dele nez hodinu vznikla pred rokem 1995 a tudiz vyzaduji maximalne VGA s 1MB pameti.

Grafarnu za 7500 jsem si nekoupil proto, abych na ni forbesil, ale proto, ze jako jedina dovedla v dane dobe z jednoho slotu trojici monitoru. Kdybych chtel crap na hry, stacila by karta kolem 3000. Grafarna za 6 spadne behem roka pod 3, grafarna za 3 jen pod 2 tisice.

Levny pocitac neznamena silny, ale v dnesni dobe uz ani nemuze znamenat slaby. Levny pocitac by mel mit idealni pomer cena/vykon, coz grafiky kolem 6 kkc rozhodne nesplnuji.

0/0
2.10.2006 15:18

Pavel.Pstros

65nm

65 nm je dobra vec, ale je potreba se ujistit zda to zakladni deska s prodavanym biosem podporuje. Mam D362, ale nijak mi nepripada, ze by topil min oproti 90 nm procesorum. Naopak dalsi PC - amd sempron 1600MHz (90nm) ma bezne o 20-30 stupnu mene.

0/0
1.10.2006 18:16

Sappy

...

 GeForce 6600/6800 GT bych se u levných PC moc nevyhýbal...Rv

0/0
1.10.2006 11:38

DigitalDooM

Re: ...

novou ??? Rv

0/0
1.10.2006 11:41

Jan Garant

Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Aneb co nám doporučí DigitalDooM. Jako jedna z prvotin autora to není špatné, jako reklama na vlastní web také ne, ovšem co do obsahové stránky je to paskvil. V článku se dočteme, že všechno co je testované na DD webu je prostě nejlepší a lze to doporučit do sestav. Ano doporučit to lze stejně jako dalších x věcí. Pokud otevřu ceník jakéhokoliv it velkoobchodu a začnu hledat komponenty dle předem stanovených kriterií (cena, platforma,...) najdu v nabídce okolo 20-30ke vyhovujících základních desek, 2-4 procesory, 20-30 paměťových modulů, 5-15 pevných disků, 20-50 pc skříní, atd. Samozřejmě když vezmeme v úvahu i ostatní velkoobchody bude nabídka o mnoho větší. Počet možností jak tedy složit vyhovující stroj je obrovský. ;-)  Chci tím poukázat na nesmyslnost podobných článků.

0/0
1.10.2006 9:49

Jan Garant

Part 2 Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Podle mě má význam napsat seriózní recenzy "Jak jsem si složil počítač," co bych si po zkušenostech koupil jinak, na jaké problémy jsem narazil, atd.. Ale střelit od stolu do éteru několik sestav, které jsem ještě neměl ani složené je přinejmenším podivohodné. !    No, ale abych jen nepsal samé negativa, na české a slovenské scéně je kvalitních IT online magazínů jako šafránu, napočítáme je na prstech jedné ruky, tož hodně štěstí a trpělivosti, snad se Vám podaří vybudovat něco co se bude dát číst. (step by step)

0/0
1.10.2006 9:50

DigitalDooM

Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Předem děkuji konečně za jeden z hodnotnějších komentářů ... ale bohužel se mýlíte, co se týká toho, že tyto sestavy jsou prvotina. Už nějaký ten čas pravidelně vycházejí na Zive, a ještě delší čás se sestavám věnuji na internetových forech a v realu. tyto sestavy co skládám jsou právě sestavovány tak, aby to z hlediska zkušeností, recenzí - výkonů v testech, kvality a dostupnosti všechno sedělo ... a to zase nemáte tolik možností  poskládat to není tak jednoduchá věc. Ba dokonce bych řekl je to to nejtežší na celém pořízení PC ... já dávám příklad kombinace, který se ve většině případů od ideálu moc odlišovat nebude, slouží to zejména pro orientaci, aby se předcházelo šizení zákazníků kdy za stejno cenu jim bude nabízen nějaký starý střep ...  

0/0
1.10.2006 10:02

Jan Garant

Re: Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Není vůbec zač, ... věděl jsem že s tou prvotinou píchnu do vosího hnízda :-D, i když myslel jsem to spíše jako pochvalu bez ironie. Každý jednou začíná a není nutné se za to stydět. Na Zive.cz jsem bohužel nic od DDooma, nebo pana Stacha nenašel, tedy kromě spousty komentářů, ale je možné že se pletu.

Proti sestavám a konfiguracím nic nemám, věřím že je to dělané na základě teoretických zkušeností, ale myslím že je dobré vyzkoušet funkčnost jednotlivých komponent v sestavě i prakticky, než něco doporučím. I článku to potom dodá solidnost a možná že ze sebe setřepe to kýčovité bahno.

Každopádně kritizovat je vždy jednodušší než něco vytvořit, tak to prosím neberte špatně. Teším se na další články.

0/0
2.10.2006 10:29

DigitalDooM

Re: Re: Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Ale já oprvadu zas tolik nezačínám ... třeba právě dnes je na zive hlavní článek odemne ;) Chce to lépe se dívat ...

Ty sestavy právě nejsou jen na základě teoretických zkušeností, ale právě mám i praktické zkušenosti, jednaz z testů daných komponent a také ze sestavování daných sestav ... takže orpavdu doporučuji na základě praxe i teorie ;)

0/0
2.10.2006 12:19

Jan Garant

Re: Re: Re: Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Hmmm musím se omluvit, opravdu jsem se špatně díval.

0/0
2.10.2006 22:21

Jan Garant

Re: Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

LOL věděl jsem, že s tou prvotinou píchnu do vosího hnízda :-D. Každý někdy začíná a není potřeba se za to stydět. Na žive.cz jsem bohužel nic nenašel, tedy kromě spousty komentářů.

Věřím, že jste sestavy navrhnul podle teoretických znalostí a že to dalo práci. Ostatně proti konfiguracím nic nemám, jen si myslím že by článku pomohlo a dodalo solidnost, kdyby byly sestavy složeny a otestovány, nafoceny, atd.

ps. Kritizovat je vždycky jednodušší než tvořit. Těším se na další články.

0/0
2.10.2006 10:40

Jan Garant

Re: Re: Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Fíííha omlouvám se za zmatek, myslel jsem že se neuložilo ;-) 

0/0
2.10.2006 10:42

typhoon

Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Myslím,že článek by se stal nesmyslným v případě který uvádíte Vy  " 20-30ke vyhovujících základních desek, 2-4 procesory, 20-30 paměťových modulů, 5-15 pevných disků, 20-50 pc skříní! ". Pro někoho kdo nemá přehled je to ideální návod na sestavu,alespoň nenaletí na " skvělé a levné " sestavy viz Tesco atd. Každý kdo se trochu vyzná to vezme jako doporučení a ten kdo ví,což budete asi i Vy, si poradí sám a nepotřebuje tyto návody ;-).

0/0
1.10.2006 15:25

Jan Garant

Re: Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Myslím, že k tomu není co dodat, snad jen že souhlasím.

Hodnotil jsem obsah tohoto článku, který na mě působé hodně kýčovitě a dle mého názoru si z něj nikdo z lidí komu je určený nic kloudného nevezme. Docela se těším až autor zvolí jinou formu, kde nebudou chybět vlastní ilustrační fotografie, zkušenosti, záludnosti na co si dát pozor, atd. Tato forma mě nevyhovuje, špatně se to čte a navíc je podobných článků prostě moc. I když nutno podotknout, že hlavně u konkurence (přehledy hardware, atd.).    

ps. zaplať pán bůh za hardware články na Technetu

0/0
2.10.2006 9:51

Jan Garant

Re: Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

Ještě k tomu ideálnímu návodu :-D  Myslím, že pobodný, nebo zcela jiný ideální návod dá zákazníkovi každý šlušný prodejce IT v ČR. Tento článek je prostě a jenom názor DigitalDooMa jak si to asi tak představuje ... Je to jeho představa, brát mu ji nikdo nemůže :-), me jen zarazilo množství reklamy na ddworld.cz a ta forma, pořád dokolečka jako u .lbečků na dvorečku, žádná invence.

0/0
2.10.2006 10:02

DigitalDooM

Re: Re: Re: Počítačové sestavy levně nemusí znamenat pomalé!

to není reklama na ddworld, kdyby to byla reklama dám si banner ... to je jen další zdroj informací , ale dobrá pokusím se to více zaobalit ...

0/0
2.10.2006 12:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.