Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vypínání současného TV vysílání začne v létě 2007

Český telekomunikační úřad dnes zveřejnil Technický plán přechodu na digitální TV vysílání. Znovu je v něm potvrzen termín vypnutí analogové televize v ČR 10.10.2010. Připomínky k němu bude úřad přijímat měsíc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

divák

Vypínání?

Hmmm, vidím že se diskuse na dlouho odmlčela, stejně jako "informace" o digitálním vysílání (viz datum posledního článku publikovaného na této stránce) .  Asi to s vypínáním analogu, díky některým komerčním televitím, nebude tak žhavé jak se zdálo.

0/0
1.3.2007 13:34

Hešík

Digi TV

Dobrý den. Jsem plátcem koncesionářských poplatků, co z toho mám? Poplatky platit budu i když doma nebudu mít "set-up-box" a tudíž nebudu prokazatelně televizi také sledovat!! Jen proto že mám "elektroněr" a na ten mi digi TV přijímat nebude.

Podívejte se kolik lidí ještě netlatí zmíněné poplatky, co by se asi stalo ČT kdyby svým "divákům - plátcům" daly tento set-up-box jako dárak za to že platí? Někteří neplatiči by jistě možná změnily svůj postoj k placení.

Hešík

0/0
27.12.2006 15:27

Desperado

Koncesionáři

No je to zvláštní, že si jen tak někdo může rozšiřovat a měnit služby aby pak měl důvod zdražit koncesionářské výpalné. Nebo, že by konečně spacákovci zakódovali signál jen pro platiče co se chcou na fotbály a hokéje, Banánové rybičky a další estrády dívat a ostatní byly ušetřeni výpalného jen proto, že mají přístroj schopný přijímat analogový VF signál?! Zprivatizovat, nebo zrušit socialistické molochy ČTV i ČRo. Fakt nechápu proč není jedna stanice s veřejnoprávním vysíláním (zpravodajství, vzdělávání) a zbytek ať si připlatí jen kdo chce na to civět. O ČRo ani nemluvě 20 stanic a žádnou si pro obsah v životě nenaladím. No hlavně, že mám v mobilu FM tuner a jsem koncesionář, že?! :-/

0/0
1.11.2006 21:56

Pavelpod22

Re: Koncesionáři

co věta, to blud...

1/ Výše koncesionářský poplatků je určena zákonem, určují ji poslanci a ne čt 2/ Koncepce duálního mediálního systému (komerček a národních tv) je evropský koncept vyspělých demokratických zemí jako je  Německo, Francie, VB atd. Nejedná se o socialist. koncepci :-)). 3/  Digitalizace je evropský proces, nelze ji ignorovat (starý analog je již neupgradovatelný). Nezastupitel. roli koordinátora má stát, neb kmitočty jsou jeho vlastnictvím. 4/ Není pravda, že DVB je nekvalitní, jen provozovatelé do něj cpou víc programů než je zdrávo - to ale není vada digitálu (ten umí přenášet kvalitní tv signál).Nakonec zastáncům  "analogu" - to je ale z 95 již digitál a ona poslední "analogová pozemní míle" je již u konce své cesty - porovnáváte tedy téměř digitál s plným digitálem - všechny tv už dávno digitalizovaly. Je typicky české prskat "kvůli třem pivům" ale nadávat současně na špatnou úroveň demokracie. Ono nic není zadarmo - i ta demokracie "má své náklady".

0/0
2.11.2006 9:18

Jarda

Re: Re: Koncesionáři

..."1/ Výše koncesionářský poplatků je určena zákonem, určují ji poslanci a ne čt " ..ovsem CT za jeho vysi mohutne lobuje, a vzhledem k tomu ze se jedna o verejnopravni medium vlastnene statem je provazanost vice nez zrejma. Ktera jina firma by dokazala navazat platbu za sve sluzby na vlastnictvi sluzby z uplne jineho oboru provozovaneho nekym uplne jinym? (Ale treba se dockame doby kdy budeme platit dopravnimu podniku za to ze mame v dome dvere a tudiz muzeme jit na autobus...)

0/0
2.11.2006 9:56

AC//DC

Re: Re: Re: Koncesionáři

ale to je tvůj problém, že volíš pslance blbce ! Zvol si takové, kteří ten nesmyslný koncesionářský poplatek zruší.

0/0
2.11.2006 15:49

petr

ptal se vůbec někdo obyvatel jestli o tu DIGI-TV stojí ?

Nepamatuju se že by se mě někdo na něco okolo mého souhlasu s digitalizací TV ptal. Jenom vidím že nás všecky kdosi postavil před hotovou věc - budeme dál platit nemorální poplatky za to že odebíráme proud a vlastníme televizory a navíc si budeme muset koupit set top box, nebo máme ten televizor v brzku úplně na prd ! A to ani nemluvím o tom že už dávno nemají všecky naše telvizní stanice co vysílat a řeší to dáváním dávno ohraných hovadin stále dokola. Rv

0/0
1.11.2006 15:54

Golem

Re: ptal se vůbec někdo obyvatel jestli o tu DIGI-TV stojí ?

A ptal se někdo tvé prababičky, jestli může laskavě začít vysílat rozhlas? Asi ne, že?

0/0
1.11.2006 19:49

AC//DC

Re: ptal se vůbec někdo obyvatel jestli o tu DIGI-TV stojí ?

jenže taky nikdo netvrdí, že budeš dostávat jen základní 2-3 programy. Než začneš opruzovat, nejdřív si i digi vysílání něco přečti, nebo si někde zapůjč set top box, vyzkoušej a pak až hodnoť. 

0/0
2.11.2006 15:52

madla

DIGITAL vs. ANALOG

Ac je teoreticky DVB kvalitnejsi, kamen urazu, ktery cele toto vysilanu degraduje, je datový tok. Podle toho, ci jsem mel moznost na vlastni oci videt je "kvalita" velmi podobna z dob prvních DiVx filmů - hnus a zase jen hnus... Stejny pripad je analogový zvuk versus zvuk digitální: sterilita a nulova dynamika digitalu proti prirozenosti analogu... Rv

0/0
1.11.2006 14:10

MAGAL

Re: DIGITAL vs. ANALOG

to co píšeš je naprostý nesmysl. Blikající duchovatý obraz z analogu se nemůže ani tomu nejhoršímu z digi rovnat. U digi záleží jen na datovém toku, jak moc bude obraz i zvuk "ořezaný". V praze jede o.k., obraz jako žiletka a zvuk neprovnatelný. Akorát zvuk musím pouštět přes něco jiného, než jsou chraplavé laciné čínské repro v TV, na tom se nepozná nic.. 

0/0
2.11.2006 15:56

Ric-pic

Re: Re: DIGITAL vs. ANALOG

Jo, takovýdle pitomce mám nejraději, to tě nenapadne ty hňupe, že když to jede tobě OK, tak to nemusí jet všem stejně???? A okdud se berou ty tisíce lidí na všech fórech který čtu, který si stěžují na příšernej obraz DVB-T????? Stačí se jít mrknout do např. Datartu a můžeš porovnávat!! (Y)

0/0
2.11.2006 16:22

itom

Re: Re: Re: DIGITAL vs. ANALOG

jo presne tak >- jsme 100let za opicema-svet rozjizdi HDTV a my DVB-T ktere je skutecne horsi nez dobry analogovy prijem diky zastarale MPEG2 kompresi a jejimu datovemu toku

MUCH-FUN!!Rv

0/0
5.11.2006 19:48

tom

A jak bude kvalitni DVB-T?

A videl jste nekdo vedle sebe stejne TV s analogem a DVB-T? (uhlopricka 72cm) Ja jo a DVB-T byl pekne kostickovanej hnus zrovna tam bezel fotbal misto travy flekata kostickovana zelena plocha na analogu subjektivne lepsi obraz! Asi je to pouzitou kompresi ale bude se pak vysilat kvalitneji nebo tv stanice radsi ve svem pasmu poslou 3 kanaly s nizkym bitrate nez 1 kvalitni???

0/0
1.11.2006 12:21

dezzo

Re: A jak bude kvalitni DVB-T?

A jaky by to melo asi smysl prejit na digi signal a ponechat stavajici pocet TV stanic? ;-D;-D;-D

0/0
1.11.2006 14:39

Tomach

Re: Re: A jak bude kvalitni DVB-T?

PRAVE TA KVALITA! U nas (Australie) to uz prece jen peknych par let je a moc programu navic tam neni, ale ta kvalita! Nebe a dudy. Pote co jsem okusil nechapu jak nekdo muze koukat na nejakou vetsi TV koukat v analogu...

0/0
2.11.2006 7:29

MAGAL

Re: A jak bude kvalitni DVB-T?

Já ano, je to k neporovnání ve prospěch digitálu. Bavíme se o DVB-T ne o ořezaném signálu z druhořadé družice (DVB-S), se kterým si to na 100% pleteš !!!

0/0
2.11.2006 15:58

Petr

Spolecne anteny z jineho pohledu

Vzhledem ke "kvalite" OBSAHU naseho TV vysilani jeho technickou kvalitu prilis neresim a bohate mi staci analog. Pro nas barak s cca 130 partajemi (vetsina z nich jsou lidi plusminus duchod) bych videl jako nejhladsi reseni porizeni ctyr set-top boxu pro 4 zakladni programy a do rozvodu pustit zase analog. Nikdo nebude muset menit TV, kupovat vlastni krabicku, ktera je jen na zlost (dalsi ovladac na stole, TV s PIP je bezcenna atd.) a je vymalovano, no ne? ;-)

0/0
1.11.2006 12:15

MAX

Re: Spolecne anteny z jineho pohledu

až se zlepší programová nabídka (1-2roky), tak Tě za ty 4 ořezané programy ČT báby roznesou na košťatech. A pokud jste dům s důchodci, počítej s tím, že ty lidi brzo umřou, nebo se odstěhujou do síbrťáku a přijdou mladí, kteří budou digi chtít. prostě se tomu nevyhneš, ať děláš co děláš.

0/0
2.11.2006 16:15

Brainwashington

Vona vám to Nova zatrhne !

Když by jí z toho nekáplo! Prstová televíze bude  reálně v r. 2027, ale bez MPEG4 A HDTV, chacha ...

:-D(Y)>-

0/0
1.11.2006 11:57

spartaman

Opravte mne, jestli se mýlím

K příjmu digitálního vysílání potřebuje člověk se starým TV přijímačem set-top box, je to tak? A až odstřihnou analogové vysílání, tak lidé, kteří nebudou mít přijímač pro příjem digitálu, nebudou muset platit koncesionářské poplatžky, je to tak? To si na sebe ČT upletla pěkný bič ;-)

0/0
1.11.2006 9:58

snt

Re: Opravte mne, jestli se mýlím

mno, ale takovým lidem bude ta jejich televize na nic, že. Na co jim asi bude, když nechytí žádný program?

0/0
1.11.2006 10:14

acer.cz

Re: Opravte mne, jestli se mýlím

To se mi libi protože dodnes nemame ani analogovy přijem kvalitni a s tim digitalnim ....no aspon ušetřim na těch televiznich poplatcich!!!

0/0
1.11.2006 10:17

MAX

Re: Re: Opravte mne, jestli se mýlím

O to tu jde, že pravděpodobně chytneš pouze kvalitní (resp. mnohem kvalitnější, než analogový) digi signál, s více stanicemi. Zkus si někde u známých nebo příbuzných digi, ať víš o čem blafeš!

0/0
2.11.2006 16:05

Tom

Re: Opravte mne, jestli se mýlím

Podle poslední právní úpravy platí rozhlasové a televizní poplatky každý bez ohledu na to, jestli má a nebo nemá televizi (natož jestli má signál :-/).

0/0
1.11.2006 10:37

Ruler

Re: Opravte mne, jestli se mýlím

já set-top-box mám a používám... ale povinnosti platit poplatek za TV mě to rozhodně nezbavuje...

0/0
1.11.2006 11:53

tomas

Domovni anteny

dobry den, nevim, jak zasadni je to vec, ale zdaleka ne vsechny domovni anteny jsou schopny se s prijmem digitalniho signalu vyrovnat. A ze tech domovnich anten je v Praze a dalsich velkych mestech. Me bylo primo receno, ze bud mam pouzivat pokojovou antenu (coz nechci, protoze jsou to dalsi kabely) a nebo udelat financne znacne narocnou upravu na domovni antene (v radu 80-90 tis.). Nikdo o teto zalezitosti ale nemluvi a to je mi divne. Mate nekdu podobnou zkusenost? Dekuji za reakce.

0/0
1.11.2006 8:36

wildge

Re: Domovni anteny

Z vlastni zkusenosti z rodinneho domu muzu rict, ze je treba mit hlavne kvalitni kabelaz. Jinac pokojova antena se mi ve mestech zda jako pekne reseni. Sice ve zdi zbydou zbytecne kabely, ale je to zrejme levnejsi.

0/0
1.11.2006 9:06

VlasTen

Re: Domovni anteny

To musi na tu antenu byt napojeno nekolik mrakodrapu, ne? Investice do anteny, ktera zvladne DVB-T a je rozvedena do 5-ti pripojek me prisla na cca 2000 Kc +kabelaz. A to tam pocitam i praci. Zrovna jsem to resil.

0/0
1.11.2006 9:10

Vlk-Honzi

Re: Re: Domovni anteny

To musí být silně individuální - ono tahat kabely 80 let starým činžákem, kde jen bův ví, kde je stávající rozvod může být opravdu zajímavá investice a dobrodružství.

BTW už se těším až tohle potká naše děti - některé stavební firmy jsou opravdu humorné - viděl jsem už stoupačky zalité betonem, "aby to bylo pevné".

0/0
1.11.2006 9:51

Jenda Benda

Re: Re: Re: Domovni anteny

stoupačky a musí zalít betonem...aby nesmrděly hajzlíky po celém domě, pleteš si ale stoupačky na vodu a stoupačky na el. kabeláž, ty jsou na chodbách volně přístupnéR^!!!

0/0
1.11.2006 11:45

Vlasta

Re: Re: Re: Re: Domovni anteny

Nevím kde si to vzal, že stoupačky na vodovodní odpad musí být zalité v betonu. Podívej se do paneláku a uvidíš, že soudruzi tam s betonem šetřili, ale v rozvodu bytu naopak činili.;-D

0/0
2.11.2006 13:00

Tom

DVB-T nebo kabelovka

Není vzhledem ke kvalitě digitálního příjmu lepší přejít rovnou na kabelovku?

0/0
1.11.2006 7:58

ntw

Re: DVB-T nebo kabelovka

Vzhledem ke kvalite mozna jo, ale vzhledem k cene urcite ne.

0/0
1.11.2006 8:44

Jenda Benda

Re: Re: DVB-T nebo kabelovka

kabelovka je super, i když 200,- měsíčně je pro někoho moc, ale klidně 1.500 prohulí. Kabelovka utáhne  super kvalitně 3 TV, ind. anténa jen 1 a máš utrum!!!!!!

0/0
1.11.2006 11:47

MAX

Re: Re: Re: DVB-T nebo kabelovka

na DVB-T taky stačí jedna dpost silná (ziskv db) anténa.

0/0
2.11.2006 16:17

Pavel

Hm...

Nevite nekde, jak to bude v Plzni? Je to druhe nejvetsi ceske mesto a nic jsem zatim neslysel, ze by se tu resilo. Zato nejaky Domazlice ano. Mozn to tak neni, ale radeji se zeptam...;-(

0/0
1.11.2006 7:51

Charis Matic

Re: Hm...

Kdybys to přečet pozorně - zjistil bys, že Nějaké Domažlice jsou tam kvůli tomu , že ruší spořádaným občanům reichu poklidné sledování jejich televizí. ;-D

0/0
1.11.2006 9:42

martina

Re: Re: Hm...

ne TV ale rádio. T_DAB je digitální rádio. Zplaťpámbu za to rušení, jinak by soudruzi v parlamentu a RRTV dělali dál mrtvé brouky.. Ano dá se to chztnou až v Plzni, záleží ale kde. Nejdřív si set top box vypůjč a vyzkoušej příjem.

0/0
2.11.2006 16:20

milan

celkovy plan digitalizace

Zna nekdo celkovy plan digitalizace pro celou republiku ?

0/0
1.11.2006 7:39

surovec

Re: celkovy plan digitalizace

Všem zájemcům doporučuji stránky http://www.dxradio.cz/ .

R^

0/0
1.11.2006 8:04

Petr

Re: celkovy plan digitalizace

http://www.rozhlas.cz/digital/cesko/_zprava/289417

0/0
1.11.2006 8:08

Beruska

Re: celkovy plan digitalizace

Podle informací z českých radiokomunikací bude probíhat spouštění digitálního vysílání od Domažlic po směru hodinových ručiček po celé republice. Začátkem roku 2008 by mělo být digitální vysílání spuštěno všude a během následujících tří měsíců dojde k vypnutí analogu.

0/0
1.11.2006 8:25

pida

Potřebuju anténu?

Nevíte někdo co potřebuju na příjem digitálního signálu, když už mám televizi která má digitální tuner? A kdy se plánuje zahájení digitálního vysílání v Jižních Čechách?Dík

0/0
1.11.2006 7:21

Jirka

Re: Potřebuju anténu?

Kvalitní stávající (analogová) anténa je to nejleší. Rozdíl mezi analogovou a digitální anténou je totiž jedna velká nula:)))

0/0
1.11.2006 8:00

xxy3x

Kvalitní analog

by zřejmě stačil, DVB-T bez mpeg4 je krok zpátky, takže jedině DVB-S !!!

0/0
31.10.2006 21:30

bluehawk

Re: Kvalitní analog

DVB-T je samozrejme pokrok i bez mpeg4. S mpeg-4 by to sice bylo jste lepsi, ale kdyz uvazite, tolik krabic umejicich pouze mpeg2 uz mezi lidma je (a kolik krabic, co se prodava naproti tomu umi mpeg4?) tak prejit rovnou na mpeg4 by bylo na vyjiti do ulic.

0/0
31.10.2006 21:35

mic

Re: Re: Kvalitní analog

Ano, na vyjití do ulic, lesů a luk místo čumění na blbou bednu. ;-)

0/0
1.11.2006 6:48

Josef

Re: Re: Kvalitní analog

DVB-T s mpeg2 je pozůstatek dinosaurů. LCD TV od 26" potřebují kvalitnější signál. Nejlepší fór je srovnávat DVB-T s kvalitou DVD.

0/0
1.11.2006 6:55

Max

Re: Re: Re: Kvalitní analog

To je nesmysl. LCD TV od 26" potřebují spíš silnější datový tok, klidně v MPEG2, nebo rovnou HDTV ;o) Samotný přechod k MPEG4 nezaručí dramatický nárůst kvality obrazu, když se do muxu místo využití ideálního datového toku nacpe co nejvíc programů...

0/0
1.11.2006 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.