Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nakupujeme plochou televizi: je lepší plasma či LCD?

Pomůžeme vám s výběrem nové televize. Podívejte se na výhody i nevýhody dvou hlavních rivalů - LCD a plazmy. Má vůbec cenu takový televizor kupovat, když u nás prakticky nevysílají televize s kvalitním obrazem v HDTV?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Hlaváč

LCD a plazma v mrazu

Dobrý den, můžete mi, prosím, říct, zda LCD nebo plazma může být přes zimu někde, kde mrzne (chata) ? Předpokládám, že LCD nemůže. Děkuji.

panprojekt@post.cz

0/0
4.3.2009 10:51

Pepino

Plazmu nebo LCD

Zdravím,prosím o radu při výběru nové televize.Chtěl bych tel. od Panasonicu s úhlopříčkou 94cm.Na tel. sleduji převážně sport.Pozorovací vzdálenost mám cca 4m a příjem mám přes kabalovku UPC.V merku mám tel. typ TX-37LZD85F=LCD a nebo plazma typ TH-37PX80EA.   Tak nevím kterou? Prosím o radu. Děkuji

0/0
6.1.2009 22:30

quick

Text článku je asi již staršího data.

 Cituji z článku : .... a nyní, na konci roku 2006, už je zcela zřejmé, že LCD TV vede....8-o

0/0
12.11.2008 14:13

quick

Poznámku beru zpět.

Poněkud jsem se překoukl v datu otištění.....:-P

0/0
12.11.2008 16:37

iiwo

lcd neco plazma

dobrý den,

neustále jsem na vážkách, zda LCD nebo plazmu. Z uvedeného článku vyplívá, že je to celkem jedno. Setkal jsem se ovšem s názorem, že LCD více září a tudíž jsou pro obdobné velikosti obrazovky jako u plazmy doporučovány větší vzdálenosti k pozorování. Tzn. když si někdo chce pořídit televizor o větší uhlopříčce a nemá dostatečně velkou vzdálenost od televize, měl by volit plazmu, protože jsou předepisovány menší pozorovací vzdálenosti. Je to pravda? Mnohokrát děkuji. 

0/0
29.12.2007 12:47

Juan

Acer at3720

Cest, poradte mi mam zalusk na lcd tv ACER AT3720 Za ty prachy je to ok si myslim a je to 94cm!!! Poradte mi mam jit do toho??? Nemate ji nahodou nekdo??

0/0
30.6.2007 10:40

iuos

hmm

já si koupil samsung le32n71b a jsem spokojenej... pokud bych se rozhodoval pro koupi televize přes/příští rok, asi bych šel do nějaký plazmy... ale letos ne

0/0
7.5.2007 10:21

ondra

Re: hmm

taky si ji chci koupit,ale muzes mi rict jaky to muze mit obraz,kdyz do toho pustim analogovej prijem z kabelu UPC. Kdyz to tady tak ctu tak asi hroznej?! Ale co to je hroznej?!!!

0/0
9.5.2007 18:01

xxx_xx_xxx

Re: Re: hmm

Jsem ŠTASTNÝM majitelem plasmy Panasonic za 32000 a analog z kabelovky je celkem super...nemám sice UPC, ale myslím že to bude fain... já jsem spokojenej...:-)

0/0
5.6.2007 17:11

Rob

Nevděčníci

Styďte se!! Místo aby jste byli rádi, že vůbec někdo píše takové články a vy si je ZADARMO (v dnešní době, kdy informace mají cenu zlata)  můžete přečíst, jen si stěžujete. Tak se ukažte a napište stejně plnohodnotný článek. Z článku jsem se dozvěděl dost důležitých informací a autorovi děkuji R^. Nemůže za to že se v této věci nedá jednoznačně poradit, protože obě technologie jsou velice vyrovnané.

0/0
6.5.2007 20:27

RDW

Rozhodně plazma

určitě doporučuji PLAZMU.jsou sice dražší ale LCD se brzy vysvitej a černá žešedne. Plazmy maj teďka  akci na datapoint.cz

0/0
20.4.2007 14:34

iuos

hmm

záleží na tom, o kterýh cenách mluvíš -  myslím, že do částky 30,000 je rozhodně lepší lcd...

0/0
7.5.2007 10:22

RICHI 2

CRT,LCD na plazmu nemám

Bezva, poradí někdo.Mám kino LG cca 5 000,-, video výstup(cinč).Možné připojení(upc,digi link,volné nebo analog-čt1,čt2,nova):-P[>-] co mam zvolit jaký typ model dík

0/0
21.2.2007 15:32

RICH 2

Re: CRT,LCD na plazmu nemám

Oprava,chci investovat do tv max.15-20 000,-Jakou TV a připojení zvolit?Dik[>-]?:-/

0/0
21.2.2007 16:07

RICH 2

Re: Re: CRT,LCD na plazmu nemám

Uhlopříčka 55-66?+ -

0/0
21.2.2007 16:09

Ter!sek

tzufjgjmn

(Y):-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©je  i z vas nanic

0/0
9.1.2007 12:33

karel

sem z toho jelen

Já už vůbec nechápu,proč se tady někdo zabývá spotřebou televizoru,kterej má stát 100 000 kč. Zrovna tak nechápu,porovnávání hmotností. To s těma bednama hejbáte každej den , nebo co? Je bezvadný,že sme všichni propojeni po síti,kde se dozvíme všechny důležité a zajímavé informace,ale otázkou zůstává,co si z nich vzít? Nakonec stejně bude muset každý znás do obchodu,kde si to bude muset "otestovat" sám.;-(

0/0
31.12.2006 13:09

Jozef035

Kváziodborný článok

Autor zavádza úmyselne alebo len nevie čo píše? Odkiaľ berie tie nezmysly o ťažkých plazmách? To porovnáva nejakú 5 rokovov starú plazmu s novým LCD? Alebo 50" plazmu a 32" LCD. Npr. Philips 42" plazma váži 44 kg, LCD 42" 38 kg ale npr. Panasonic plazma 42" len 30 kg. Takže dokonca plazma vie byť aj ľahšia ako LCD.

0/0
21.12.2006 8:45

Míra B.

Vypínáni TV

Škodí časté vypínání LCD televizoru ? Co je pro to LCDčko lepší, nechat ho běžet (např. 3 hodiny když ho nebudu sledovat) nebo ho vypnout třeba několikrát denně ? 

0/0
7.12.2006 9:06

random

Re: Vypínáni TV

Vypínat. Bez problémů  

0/0
22.6.2007 21:16

ing. Kudláček_z_Budišova

LCD TV

Už jsem to psal na jiném fóru, ale tady to platí taky....

Tak už jsem měl objednanou LCD LG42LB1R, takovej šunt hnusnej, primitivní....a zrušil jsem to...Tady ty pindy mě otrávily...budu koukat na 17 palců monitor a bude to nejlepší...Závěr z této diskuze (většinový názor):1.Nikdy nic nekupovat, vždy bude něco lepší...2.Klasická CRT je nejlepší, zvlášť 55 cm8-o....3.LCD jsou totálně hnusné a nedá se na ně koukat, a to ani na DVD;-€...4.Trošičku lepší je plazma :-(...5.Kdyby se všechno posuzovalo podle této diskuze tak žijeme ještě na stromech....

0/0
5.12.2006 14:38

microo

Re: LCD TV

Tak proc ji ctes? :-©

0/0
18.12.2006 13:01

Pepan

Re: LCD TV

Velmi výstižný závěr a souhlasím s ním, i když je téměř rok starý.

Také jsem přemýšlel o novém televizoru, v době, kdy starý Goldstar s ulopříčkou 51cm odchází po 18 ti letech na odpočinek. Proto sleduji tyto někdy (málokdy) přínosné diskuze kterou, za kolik a proč a zjišťuji, a nejsem z nich moudrý. Očekával jsem faktické informace a zkušenosti  s provozem: "Tohle jsem koupil já, je to OK nebo NE, a proč". Aby se nespálil někdo další (je to těžké přiznat pro českého člověka, vím!). Ale raději půjdu do prodejny, podívám se na obraz svýma očima a nechám se přesvědčovat argumenty prodavače. Budou sice obdobné jako v této dikuzi (záleží co má doma) ale uvidím zboží v reálu.

0/0
2.11.2007 10:31

peta

jakou technologii LCD, Plasma nebo CRT

Nasel jsem dobry souhrn

Jak vybrat KVALITNÍ TV která má opravdu kvalitní obraz + Test DVD rekordérů s pevným diskem

na  http://jaknatoo.blogspot.com   co si o tomto tematu Plasma, LCD, CRT myslite?

Dekuji

0/0
4.12.2006 10:38

Pavel

Hmotnost?

Zajímalo by mně, kde autoři podobných článků berou informace o hmotnosti plazmových TV. Podobný nesmysl jsem nedávno četl i v Home Cinema. Například 42 palcová TV Marantz má hmotnost 32 kg včetně samostatného stolního stojanu, bez něj cca o 5 méně. To je stejná, nebo ještě menší hmotnost, nežli u LCD.

Dále nelze úplně porovnávat katalogové hodnoty pozorovacích úhlů, kontrastu a další, i když má LCD papírově stejné hodnoty, v reálu jsem neviděl LCD, která by měla při bočním pohledu stejně kvalitní barvy.

0/0
3.12.2006 13:04

thomas

nesmysl

>-Kdyby se měl člověk řídit podle vašeho článku tak se může rovnou koukat z okna je to blblst plasma tv v HD REDY bude mít vždy lepší obraz než LCD v HD RED, vypalování obrazu je ale to pravda ale taky má 3krát větší světelnost než LCD A logo vypálené do obrazovky to jste zaspal do stímto článkem to bylo  realné před 3 lety a spotřeba plasma nebo lcd v dnešní době je to skoro na stejno např. plasma panasonic th-42pv60eh ma spotřebu 261W a Philips s lcd 42pf9731d je 248W takže v článku u ktrého jste se tak snažil je toho opravdu málo pravdy a hlavně plasma o proti lcd má lepší bary a hlavně má prostorovej obraz což u lcd se říct nédá.Člověk ktery bude mít před sebou plasmu a lcd ve cca stejne konfiguraci tak vždy plasma bude lepší

0/0
22.11.2006 19:53

aaa

Re: nesmysl

pičoviny meleš

0/0
25.11.2006 19:47

Boban

Spotreba proudu

No myslim, ze autor, zapomel porovnavat docela podstatnou vlastnost a tou  je spotreba proudu. U LCD radove nizsi nez u plazmy.

0/0
22.11.2006 18:30

Jirka

Re: Spotreba proudu

A u LCD je pořád násobně větší než u CRT (což mě dost překvapilo).

0/0
28.11.2006 22:35

john

a co konzole?

autor clanku resi, ze neni nikde kvalitni HD obsah, ale neco mu uniklo ... dost lidi ma HDTV televizi hlavne kvuli konzolim - hrani na velky obrazovce v HD je dost dobra vec

0/0
21.11.2006 23:06

Frank

Bláboly

V současné době řeším dilema  plazma či LCD,tak se snažím čerpat různé informace a chodím po prodejnách.To, co zde autor napsal je téměř k ničemu. Nevím, proč tady blábolí nesmysly, které si může každý lehce ověřit. Porovnával jsem úhly pohledů na plazma Pioneer PDP 427 XD a LCD Sony KDL-40X2000 a nezajímá mě, co je na papíře. Ve skutečnosti je na tom plazma pořád líp. Totéž hmotnost -Pioneer 42"-29,6 kg a Sony Bravia 40" LCD 35,- kg. Např.50" Pioneer váží 34,7 kg a 46" Sony Bravia 36 kg.Tolik fakta. Nechal jsem si předvést Sony Bravia 40" rozl. 1920x1080. Firemní DVD hraje špičkově, ale normální film už tak dobrý  zdaleka není. Všiml jsem si , jak počítač neustále něco doostřuje a zase rozmazává. Při analogu či DVB-T MPEG-2 to už vůbec nebyla žádná sláva. A to je to nejlepší, co Sony za cca 100 000,- Kč nabízí. Reklamní materiál, jak  tato TV normální signál dopočítá na vysoké rozlišení jsou podle mě kecy.Alespoň jsem nic takového neviděl. Takže jsem se rozhodl pro 42"plazmu.

0/0
21.11.2006 17:43

Bertilon

Re: Bláboly

Naprostej souhlas....dospěl jsem ke stejnému názoru.

0/0
5.1.2007 13:54

Milos

Re: Bláboly

jo, nejprve jsem si poridil lcd 65cm uhlopricka, ale na to se nedalo koukat, tak jsem to byl vymenit za 106 cm plasmu LG PC1R a je to bomba. (Akorat rozliseni 1024 x 768 pri formatu 16:9 me lehce znervoznuje, ale signal z pc 1280 x 768 vypada dost dobre).

0/0
8.4.2007 0:12

mefisto

realita produkcie LCD

O com tu nebola ani zmienka, je ze vo skutocnosti vyrabaju (kvalitne, ziadna manufaktura v Cine)) LCD panely len 6 svetovych fieriem: Samsung, LG, Sony, Matsushita (Panasonic), Philips a Benq. Vsetky ostatne firmy ako predrazene Pioneer alebo Loewe len monutju tieto panely!!!

0/0
20.11.2006 10:53

Stíhací bombardér Havel

Re: realita produkcie LCD

to jsi ještě zapomněl, že Sony a Samsung je vyrábějí společně

0/0
21.11.2006 19:38

Pavel

Re: realita produkcie LCD

Souhlasím, že obrazovky vyrábí pouze několik výrobců To je stejné jako s plazmou. Mohu se ale zeptat, jaké LCD TV vyrábí Pioneer? Asi jsem špatně hledal na jejich stránkách, ale nenašel jsem jediný model... Pokud vím, Pioneer dává přednost vlastní výrobě plazmových panelů. Ty vyrábí nejen pod svojí značkou, ale i NEC - opravdu skvělé.

Jinak si ale nemyslím, že kvalitu televizoru určuje pouze obrazovka... Jedno staré přísloví říkalo - "Nejsem tak bohatý, abych kupoval laciné věci". Takže nežli spotřebák od LG nebo Sony, raději si přišetřím na některou "předraženou" značku, i když by to nebyl právě Pioneer. Stačí si porovnat kvalitu obrazu. Jenže, opravdu kvalitní značky v supermarketu nenajdete...

0/0
3.12.2006 15:08

servis +

servis sit...

No myslim ze pokud se plazme neco stane tak to bude po boruce ci jinem problemu... a u takovehle techniky to je temer neresitelny...

A pokud jo tak ne za cenu jako se opravujou klacicke ctr..

Aneb kdo ma at plati ;-)

0/0
20.11.2006 10:49

libra74

Re: servis sit...

No vis, kdyz si clovek poridi plazmu za pade, tak uz pro nej neni problem si za kilco koupit prepetovou ochranu

0/0
22.11.2006 23:54

clee

re

zavisi hlavne cim to bylo snimany, na blurej muzu napraskat video z hi8icky a vsude tvrdit jak je to nadherny ze je to blurej :/ pak hlavne zavisi na pouzity kompresi a datovym toku, bezny orig. dvd ma prumernej datovej tok okolo 6mbit, na 72cm crt je to v pohode, na vetsi tv uz zacinaj vylejzat fragmenty, dvb-t ma prumerny toky okolo 3mbit, tam sou videt empegovy artefakty skoro vsude, je to bordel co? na tvoji otazku se neda odpovedet obecne, ale dejme tomu ze originalni dvd jsou kvalitnejsi nez dvb-t/s/c, u hdtv to bude podobne, bluray a hddvd bude pravdepodobne o neco kvalitnejsi nez satelitni hdtv vysilani, analog zamerne vypoustim, tam je to zapeklity pac perfektni analogovej signal snadno predci jakejkoliv digitalni, blby je to ze perfektni analogovej signal se da naladit leda tak v naky testovaci laboratori, jinak je to tady vsechno zaruseny az hamba

0/0
20.11.2006 3:15

barry

Test klasických (CRT) TV

Dobrý den, omluvte mne za off topic tema. Hledám novější (ne stary nez 6 mesicu) test klasických TV (neco jako test mlade fronty atp.), prip. doporuceni na stredni/vyssi  tridu CRT TV (cena do 20.000,-KC). Diky za info.   

0/0
18.11.2006 12:27

barry

Test klasických (CRT) TV - doplneni

s uhloprickou 82cm

0/0
18.11.2006 12:29

Marty

shrnuti

no tak muj nazor:

LCD pokud chci velikost do 40"

PDP pokud chci velikost 42 a vice

klidne analog, protoze k tomu to chce pripojit externi setop box, ktery umi mnohem vice, nez vestaveny tuner, (ja mam kombi DVB-T a DVB-S, tj. i pro satelit), MPEG-4 to hned tak nebude a da se to resit setopboxem, DVD je krasny na 42" LCD, vypada stejne jako HDTV (satelitni) protoze nativni rozliseni te televize je stejne mnohem nizsi, takze se HDTV prepocitava na nizsi rozliseni (HD ready)

0/0
15.11.2006 23:33

TV MANIAK

VŠEZNÁLKOVÉ

Velice mě baví diskuze o lcd a plazmě, kde většina diskutujích nemá doma ani plazmu ani lcd televizi.Čest výjimkám! Před dvěma lety jsem si koupil notebook acer, podle většiny diskuzí naprostý šmejd, humus, psalo se nekupovat! Notebook přenáším z domů do práce, jezdím s ním vlakem. Upravuji na něm soubory přenesené z Dreamboxu (star treky - enterprise, andomedu). BEZ PORUCHY!! koupil jsem si plazmu-viera, naprosto dokonalý obraz s dvd upscaler hmdi , i s upc. Plazma je dobrá věc na přechod od SDTV do HDTV. Až někdy v budouccnu za cca 10 až 15 let bude HDTV, tak ji vyhodím a koupím si něco nového, lepšího. Na televizi se dívám  cca 1-2 hodiny denně.

0/0
15.11.2006 19:14

Veronique

Re: VŠEZNÁLKOVÉ

Acer JE smejd. To, ze zatim funguje, jeste nerika nic o tom, jak je kvalitni. Je to nejlevnejsi noutbuk, protoze se do nej davaji nejlevnejsi soucastky. Cena a celkem pekny vzhled je to jedine, co je na nem dobre.

0/0
19.11.2006 10:37

Richi

zajímavé čtení

Sice jde o rok starý příspěvek, ale vypadá to že ten člověk ví co říká:

http://www.digizone.cz/aktuality/podari-se-polsku-sehnat-13-milionu-stb-s-mpeg-4/

0/0
15.11.2006 19:06

nolly

Re: zajímavé čtení

ani ne, kdyz tvrdi ze MPEG4 nejde kodovat v realnem case, ma omezene obzory na svuj PC

0/0
19.11.2006 16:46

Richi

A proč tu ten MPEG4 nemáme jako v USA?

Promiňte mi možná hloupý dotaz, ale co brání tomu aby se zde prosazovaly technologie starší než ty nové? Resp. proč v USA mají ten MPEG4 a v evropě (nebo jen v CZ?) máme MPEG2. Takto mi opravdu přijde že plazma i LCD je pouze k úspoře místa nikoliv cesta k lepšímu obrazu. Nevíte o nějakém webu kde řeší hlouběji MPEG 2a4 a normy v čechách a vývoj vůbec? Asi si do obýváku koupím kvalitní plochý CRT televizor a do ložnice malé LCD - pouze kvůli úspoře místa.

0/0
15.11.2006 19:01

Bob

HDTV?

Vy si asi neuvědomujete, že když máte velkou obrazovku tak do ní přece necivíte z jednoho metru jako na monitoru. To by se vám z toho uplně zavařila makovice. Taky od tý telky poodstoupíte. No a jste tam kde jste byli na začátku. Obraz nakonec vidíte se stejným úhlovým rozlišením jako u černobílýho Merkura. Pokud je obraz v rozlišení HDTV tak bez dalekohledu stejně nic víc než na normálním PAL signálu neuvidíte. Když přiběhnete k obrazovce, abyste si prohlédli nosní dírku hlavního hrdiny tak vás zase začne bolet hlava. HDTV nemá praktické využití při pohybujícím se filmu. Ale takhle, jednoho dne se dočkám HDTV za cenu PAL. Tak si to zkopíruju. A když někdo bude pindat že to je větší kvalita a proto mám víc platit tak ho zignoruju.

0/0
15.11.2006 17:55

Vašek

Re: HDTV?

Plácáte nesmysly Bobe. Zajděte si někdy do kina, případně si pořiďte brýle a potom Vám bude i HDTV 1080p25 málo. ;-)

0/0
26.2.2007 17:04

Howard

Projekcni TV

A co projekcni televize? Delaji se uz krasne "stihle", o velkych uhloprickach, HD ready i full HD, obraz co jsem videl byl paradni, prikon je mensi a stoji zlomek LCD nebo plasmy. Sam uvazuju, ze bych k vanocum rodicum neco podobneho koupil...

0/0
15.11.2006 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.