Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejmodernější tramvaje jezdí v Ostravě. Podívejte se na obrázky

Náhradu nebo modernizaci vozového parku tramvají řeší snad všechny dopravní podniky v ČR. Máme pro vás fotoreportáž z Ostravy, kde jezdí nejmodernější tramvaje v ČR. Bohatá fotogalerie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Skalák

Modernizovaná T3

Moc se mi líbí;-DR^V(Y)

0/0
27.4.2008 20:25

Miko

Jen se chlubej

Vsichni posuzuji ,ale nikdo se nepozastavi nad platy ridicu v DPMO.Nastupni plat 11000kc,svatky nemaji zaplacene a museji si je naddelavat,asi neplati dane.:-(Kdyz nejede spoj tak nadavaji ridici,ale nikdo se nezepta proc? Malo ridicu !Za ty penize a odpovednost se ani nedivim.Lidi toto je problem o kterem by su tu melo diskutovat.Jo a nastupni plat maji Pepici 20 000 kc,asi maji v Praze lepsi zadky a Olomouci maji 16 000 kc.Toto DPMO nezverejnuje,radeji.

0/0
1.7.2007 12:17

skutr

stát ve státě

k dp ostrava se nelze vyjadřovat kladně.jak se chová a jedná s černymi pasažery(udajne)jen ukazuje povahu českeho naroda.je pak stoho pěkna pokuta kolem 8000kč a člověk se nemá jak branit.Rv:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
27.5.2007 22:08

Konfidenski

blbost

zajmalo by me u ktereho ridice tramvaje si koupite listek???????(jde to jen v autobuse!!!kdyz jedete po praze vecer kdy jsou trafiky zavrene kde si listek koupite automaty jsou jen v metru a to je po 0100 zavreno!!!Automaty venku jsou malo kde !!Tak tady nepiste picoviny prosiiimmmm!!!!!:-©:-©:-©

0/0
27.3.2007 22:42

Konfidenski

Re: blbost

byla to reakce na :je tady nejaky pepiik potrebuji poradit

0/0
27.3.2007 22:45

Milanpancho

Žadost o radu

Jsem s vesnice u Frydku,nahodou jsme jeli autobusem ˇč.24.večer22.2.2007.cvikli jsme si jizdenky za 9kč.Přistoupili dva revizoři a dva policaiti,že jizdenka už 20dnů stojí 10kč.sebrali pokutu 800kč.bez nějakého potvrzení.Dalo by se někde stěžovat,jen tak pro pořádek?Fakt jsme nevěděli,že se změnila cena jizdneho.Děkuji.                  milanpancho@seznam.cz

0/0
20.2.2007 20:45

HIP_HOP_4_EVER_

jojo

Ostrava má vše nej!R^

0/0
6.1.2007 17:27

r

Re: jojo

...horší ? ;-)

0/0
25.1.2007 1:16

Drbal Miloš

Tramvaje v Ostravě

40 let jsem pracoval v DP Brno,ale takový přístup k vozovému parku tramvají,jako má ostravský podnik lze jen závidět.Zejména letošní novinka Vario LF3 je v současné době to nejlepší,co si pro dopravu v naších městech můžeme přát.To co nám předkládá plzeňský podnik Škoda,typ 14T,nic horšího jsem opravdu neviděl.Ať si pan Porsche v desingu vytváří ty svoje autíčka a neplete se do tramvají!!!

0/0
3.12.2006 21:42

Edal

jen tak z publika

Jo ty kloubovky s vlozenym np. clánkem se fakt v krutych mrazech osvedcili... ani goretexove boty mi nepomohly od te ukrutne zimy (Y)

jeste me napadaj jiny dulezity faktor v ostravskych tramvajich a to je smrad. Malo to proste v zime vetra. Jen to topi a atmosfera v "salonu" fakt pripomina hospodu u zavodnika u zastavky v marianskych horach. >-

0/0
28.11.2006 18:59

PaVuK

Nové tramvaje

Můj názor je, že poslední "hlaďoučké, kulaťoučké, prťavoučké" modely nestojí absolutně za nic. Jsou mnohem hlučnější, mají měkčí podvozek a tak na křivých kolejích (kterých je v ostravě plno) hází mnohem mnohem více než ty staré masivní plechovky. Kdo jezdí denně přes Svinov, ví svoje. Sice je v nich mnohem více místa na nohy pro ty co sedí, ale na úkor počtu míst. Taky je fajn že řidič má super klimatizaci, ale uvnitř vagónu se střídá sahara se sibiří. Za extrém (až vtip) považuju ten nový typ s kratším zadním vagónkem. Ten když začne házet ze strany na stranu, padají cestující i ze sedaček (co teprv ti co se drží). Nechápu ten trend neustálého zmenšování vozů a jejich nasazování na trasy kde nestačí kapacita ani těch největších typů. Ale co. Když sou na to prachy, tak proč si neužít, že?>-

0/0
24.11.2006 11:39

mayg

Re: Nové tramvaje

Hezký názor, ale trochu se pleteš. Wany tedy hlučnější nejsou, to že mají měkčí podvozek to bude dáno dvojím vypružením podvozků Komfort. Křivých kolejí tež moc není prakticky 17.listopadu-Vřesinská a ten Svinov. Na klimatizaci v republice prostě zapomeň nevyplatí se to, hlavním problémem jsou napěťové děliče které "vypnou" elektriku v celém voze a v tomhle by klimka přežila tak pár dnu, dále nevím na co Ti je klimatizace když Ti co zastávku tramvaj ten chládek vyvětrá, máme inu moc zastávek. Co se týče wajca (vozíku) tak tady bych souhlasil, pryč s ním a co nejrychleji je to nejnespolehlivější vozidlo v Ostravě. Za poslední 3měsíce 2x vykolejil a někteří lidé se s ním už bojí i jezdit. Ale budeme mít ještě jeden. A jestli si stěžuješ třeba na velké intervaly v noci nebo malou kapacitu tak si běž stěžovat na radnici, nejsou penize takže se ruší co se dá. Řekl bych že jsi měl jit volit někoho jiného, ale kde jsou ty doby kdy vítězové voleb pak byli v čele města.

0/0
24.11.2006 14:26

Štěpa

pro lepší přehlednost

To, že se takový článek dostane k široké veřejnosti je úspěch, ač ta Ostrava takovou vyjímkou neni. Co by chtělo sehnat jsou obrázky vozů typu T3 a KT8D5 v původním stavu (aby si veřejnost lépe představovala co z čeho vzniklo)

0/0
22.11.2006 16:17

polo

czech

VVVVV[]>->-

0/0
21.11.2006 17:36

Mayg

DPO

Pár upřesnění, nemodernizovaná původní K2 je jedna (804) a je vedenajako muzejní takže už nejezdí, 7x KT8D5 je 1501 (modernizuje se),1507,1508,1509(momentálně na d-5 do Zátiší),1513(modernizuje se) a 1515.

Co mě však zaujalo je že v článku jsem nezahlédl zmíňku o tomto http://mhd-ostrava.ic.cz/3wana.htm to je momentální hit sezony.

Ještě dodatek pro neznalé vůzky budou brzy 2 (301 a 302)

0/0
20.11.2006 22:44

Rosta Jančar

Re: DPO

Není to náhoda, počkejte si na druhý díl

0/0
21.11.2006 7:31

$atan

madla

jsou fakt debilni, ale onehda v noci cestou ze stodolni sem v nich videl zarazenou lahev od kofoly, k tomu se hodi docela dobre, ale drzet se za to moc neda Rv

0/0
20.11.2006 18:05

Koumeles

Jestli je tady nejakej Pepik, potrebuju radu

kde se uvas kupuji listky do tramvaji....nejak jsem nikde nevidel zadny automaty8-o

0/0
20.11.2006 15:54

$atan

Re: Jestli je tady nejakej Pepik, potrebuju radu

listky skoro v kazdy trafice ktera je skoro u kazdy zastavky, nebo u ridice (ktery je v kazdy tramvaji) nebo muzes zkusit stesti v automatu (ktery je skoro u kazdy zastavky) rek bych, ze to neni problem ;-D

0/0
20.11.2006 18:02

Vlado

Re: Re: Jestli je tady nejakej Pepik, potrebuju radu

Zastávky, u kterých jsou prodejní automaty jízdenek, jsou v jízdních řádech označeny zřetelným symbolem. A tam kde není automat, lístek se dá koupit opravdu v některé z blízkých trafik nebo 100%ně u řidiče, ale tam doporučuju mít přesnou částku, málokdy mají na vydání.

0/0
20.11.2006 21:55

Standa

Toz neni to spatne

Ale podivejte se na to co jezdi jinde:

http://www.atm-mi.it/NR/rdonlyres/2BCFB6C8-B223-4E48-8253-30AE9473C08A/0/eurotramcordusiog.jpg

Toto je v Milane.

0/0
20.11.2006 13:01

wendy

Re: Toz neni to spatne

Jo, jenže toho mají v Miláně jeden kus. Většina tramvají v tomto italském městě je tohoto typu: http://www.photos-trains.ch/photos/galleries/Italie/Tramways/Milano/Serie_1500_1501-2002_Peter_Witt/Tram_Milano_8.jpg

0/0
20.11.2006 14:00

Actimel

Re: Toz neni to spatne

Mnam ;-)

0/0
20.11.2006 22:26

Pepan

plastová madla

To by mě taky zajímalo ;-€

x-krát jsem se do toho praštil a navíc ty dig.hodiny jsou díky nim k ničemu, protože přes to není absolutně vidět (Y)

Ale že DPO z toho má nějakou kačku za reklamu a o to tady jde ;-D

0/0
20.11.2006 12:35

Leeon

Plastová madla

Může mi někdo vysvětlit, která chytrá hlava vymyslela ty úžasné plastové madla? (odkaz vede na jejich obrázek)

http://technet.idnes.cz/nejmodernejsi-tramvaje-jezdi-v-ostrave-podivejte-se-na-obrazky-pse-/foto.asp?foto1=VSE16e91c_madlo.jpg

To musel být asi někdo, kdo v životě tramvají nejel. Já jezdím deně (cca 60 min každý den krom víkendů) a pokaždé mně to třískne do hlavy, tím jak se tramvaj pohupuje a tak... Semtam mně to třískne do hlavy i s něčí rukou vevnitř. Už sem si říkal, že bych podal stížnost. ;-O(Y)

0/0
20.11.2006 12:03

Leeon

Re: Plastová madla

Ale jinak má u mně DPMO lepší dvojku - jezdí se na čas a krom raních špiček se školáky a odpoledních s důchodci nemůžu říct nic proti. R^

0/0
20.11.2006 12:17

Asitak

Re: Plastová madla

;-D navíc se na nich udržet je nadlidský výkon :-D ... ale proč ne, když se zvětšil prostor pro reklamu ;-)

0/0
20.11.2006 14:29

Mojma

Re: Plastová madla

Tak tak, tato madla nedávno zavedli i v Brně a je to tak jak říkáš, taky jsem se už párkrát mláskl s něma do hlavy...navíc zatím tam té reklamy moc není....

0/0
20.11.2006 16:39

ondris

Re: Plastová madla

áááá tak to je joke!!!;-DR^R^

0/0
3.12.2006 19:25

RLA

Re: Plastová madla

A když musíš po cestujících pozavírat okna, tak to aby sis vzal kakáč na hlavu. Rv

0/0
10.1.2007 18:03

Jason

Re: Plastová madla

Tak nemáte být takoví vysocí ;-D. Já mámjen 170 cm a proto se mi to nemuže stát. Madla mi vadí akorát při pohledu na ty hodiny :-(

0/0
2.4.2007 14:02

Honza

Tramvaje 1, Dopravní podnik 5 - jako ve škole

To je sice hezký, že mají pěkný tramvaje, když Dopravní podnik města Ostravy je otřesný, tragický, odporný.

K čemu mě jsou pěkný tramvaje, když jezdí jednou za 20 až 30 minut, narvaný k prasknutí (horší než doprava dobytka na jatka). Kolikrát se do nich ani nevejdete (možná na štěstí) a musíte čekat půhodinu na další, do které se dostat je ale znovu problém. A když je venku -15stupňů a chumelí, nic moc. Ale to je prostě DPO. Čest práci soudruzi.

0/0
20.11.2006 11:32

j

Re: Tramvaje 1, Dopravní podnik 5 - jako ve škole

To bude asi jina Ostrava, nez ve ktere zijeme my ostatni Ostravaci.

Dulezite spoje jezdi ve spicce co 10min(1ka, 2ka, 8ma, 4ka atd). A nevesel jsem se do tramvaje za tech 24 let co ji denne jezdim asi tak 2x.

Nacpane ve spicce sice jsou, ale kde jinde ne? ;-P

0/0
20.11.2006 12:01

Jerry

Re: Tramvaje 1, Dopravní podnik 5 - jako ve škole

Tak tohleto mohl napsat jenom nějaký střelený Pepik;-€

Nevím odkud bereš informace, ale asi soudíš podle Prahy, tam je to fakt otřesné, tragické,odporné.

0/0
10.12.2006 21:54

Zdenek

stare tramvaje

No nevim jak dnes, protoze uz nejsem v Ostrave. Ale stara KT8D5 jezdili loni na lince c.2 a stara tatra K2 jezdila na lince c.3... Btw vylet devitkou z konecne na konecnou pro "neostravaka" fakt stoji za to.

0/0
20.11.2006 10:18

Vlado

Re: stare tramvaje

Tatra K2 stále brázdé ostravské ulice na D-3 a KT8D5 pořád jezdí na D-2. Nízkopodlažní KT8 občas jezdívají i na D-1, D-4, D-8 a D-17. Zaručené NP spoje na D-2 jsou výhradně zajišťovány KT8D5.RN1

0/0
20.11.2006 21:51

Tectosagos

Dobrý článek. IGBT je výkonová část.

Článek je dobrý. Jen formulace "Řízení pohonu je mikroprocesorové na bázi IGBT techniky s rekuperací" potřebuje upřesnění: IGBT jsou výkonové prvky, nikoli řídící. Přesnější by bylo: "Řízení pohonu je mikroprocesorové, výkonová část schopná rekuperace používá IGBT." Ale to je jen nuance, článek je přínosný, autor odvedl kus práce.

0/0
20.11.2006 9:50

Plavcik

(V)Ostrava

Voe, mate tam v ty Vostrave jako husty tramvaje, voe :-)R^

0/0
20.11.2006 9:49

Miki

Praha,Brno, Ostrava

je pravda, ze jiz dlouhou dobu jezdi v Ostrave jen modernizovane tramvaje a nejakou starou s nemodernizovanym vnitrkem v Ostrave nenajdete uz cca 5 let. A prekvapive neusnuli na vavrinech a porad tramvaje vyjizdeji lepsi a nove. Ceske drahy by si mely vzit priklad, protoze jde videt, ze to jde. No a v Brne nebo v Praze clovek jeste nekdy vidi fakt zajimave kousky :-) O vikendu byl discopribeh a koukal jsem, ze ty tramvaje jsou po 20ti letech porad stejne :-)

0/0
20.11.2006 9:35

eMental

Re: Praha,Brno, Ostrava

No jo, no, v Praze jen sem tam nejakej ten zajimavej kousek s designem od Porsche, co ;-P;-P;-D Kam se to hrabe na supermoderni Ostravu ;-D

0/0
20.11.2006 9:44

plch2

Re: Re: Praha,Brno, Ostrava

Porsche jsem v Praze teda neviděl, ale zato jsem tam viděl spoustu starých tramvají, které v Ostravě už vůbec nejezdí, a docela mě to překvapilo. Asi bude pražský dopravní podnik potřebovat vyšší dotace... =)

0/0
20.11.2006 10:59

kokrspanel

Re: Re: Re: Praha,Brno, Ostrava
No jo, ale nevim, jake mate v Ostrave majetkove vztahy u DPO, ale ten v Praze patri mestu, ktere v soucasnosti vidi priority na jinem miste - stavba metra do Letnan, rekonstrukce starych vozu metra na lince B (predtim vymena vsech vozu na lince A a jeste predtim nakup novych souprav M1, ktere se dokupuji i ted), kazdy rok nakup okolo 30 novych autobusu, ted i nove tramvaje...
0/0
20.11.2006 23:53

Emental

Re: Re: Praha,Brno, Ostrava

to se dalo cekat, ze se ozve nejaky namachrovany prazacek , co to zase pochopi uplne naruby .. to nejde nekdy porovnat normalne Ostravu s Prahou nebo Prahu s Brnem, aby se nejaky debil neozval? Mimochodem nevim co je lepsi, jestli nejake testovaci jizdy jedne tramvaje co kabat navrhoval porsche, jen kastle a zartoven 1000 starych kraksen v realnem provozu nebo vsechny nove a ciste tramvaje a zadna spinava herka ... mimochodem jsem Brnak a nemam nic proti Ostravakum ani Prazaku, ale nekteri debilove jsou fakt smesni, ze to chce reakci

0/0
20.11.2006 12:08

gaDzin

Re: Re: Re: Praha,Brno, Ostrava

mam pocit, ze dotycny to myslel ironicky. tramvaj s designem od porsche je tragicka. Naprosto nevhodne navrzeny interier zpochybnuje prvotni ucel tramvaje - hromadna doprava. Jinak receno velmi malo mista

0/0
20.11.2006 13:30

A.Z .

Re: Re: Praha,Brno, Ostrava

Myslis tuhle s genialni uzkou ulickou :-)

http://zpravy.idnes.cz/tramvaj-porsche-ma-mouchy-v-interieru-tvrdi-konstrukter-pzg-/praha.asp?c=A060410_122936_domaci_zra

0/0
20.11.2006 12:14

Sheamy

Re: Re: Re: Praha,Brno, Ostrava

důležitý je, že má místo řidič;-D

0/0
29.11.2006 10:25

winterska

Re: Praha,Brno, Ostrava

discopříběh natáčeli v Plzni....

0/0
20.11.2006 13:38

Matouš

Re: Praha,Brno, Ostrava

Mrkněte se sem. Doufám, že rozdíl mezi T3 a T3R.P je jasně viditelný...

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040804

0/0
26.3.2007 20:04

JK

Ostravske tramvaje

Musim rict, ze tyhle nove (modernizovany koncept) T3 jsou vubec nejlepsi tramvaje co jsem kdy videl. Design se velice povedl a jizdy stoji za to. Navci jsou na tramvaj velice tiche. Fakt super. O dost lepsi, nez ten technicky nesmysl, co se nas Ostravsky dopravni podnik pokousel vyrabet s firmou Inekon. To byla hruza hruzouci... Jsem rad, ze ted radeji nakupuji T3.R^

0/0
20.11.2006 7:22

yakkuru

pěkný článek

Když jsem viděl v Ově tyhle T3, tak jsem myslel, že to jsou nějaké nové typy a ne zmodernizované staré tramvaje.

0/0
20.11.2006 1:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.