Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak hraje nejlevnější plasmová televize v Česku

Nejlevnější plasmová televize s vysokým rozlišením HD pochází ze Slovenska. Má úhlopříčku delší než metr a na internetu ji seženete za necelých 36 tisíc, včetně daně. Spolu se stájovým kolegou, DVD přehrávačem s označením „HD DVD player“ jsme ji podrobili redakčnímu testu. Dokáží obstát jako základ domácího kina?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin

samsung nebo panasonic

Mam v hledačku dvě plazmy Samsung PS42q97hd nebo Panasonic TH-42px70e. poradte dik

0/0
13.11.2007 18:35

xx

A další katastrofální chyba autor iDNES-modrého blba ODStB

Údaj rozlišení plazmového panelu, které udal autor jako 1280 x 768, je ve skutečnosti dle výrobce míněn jako schopnost zobrazit tento signál tohoto rozlišení (psáno polopatě), skutečné fyzické rozlišení-počet bodů tohoto panelu plazma je 1040 x 720 !!  Prostě autor má "bramoračku" úplně ve všem, pravý to kádr soudružského deníku Mladá Fronta ODStB.

0/0
25.3.2007 8:24

xx

Re: A další katastrofální chyba autor iDNES-modrého blba ODStB

oprava-skutečné fyzické rozlišení je 1024 x 720 !! Nikoli 1040 x ......

0/0
25.3.2007 8:27

xx

autor je evidentně

technický antitalent, prostě blb - prý ta plazma "sálá jako akumulačky".1/udávaný příkon plazmy (např. 300 W) je MAXIMÁLNÍ - tedy při plně vybuzené obrazovce na plný jas bílé a plně vybuzený zvukový výkon-např. 2x 20W, v běžném provozu s tv programem bude okamžitý příkon cca poloviční. 2/ LCD 42" má obdobný příkon - ale TRVALÝ, daný podsvícením. 3/ Parametry obrazu plazmy-svítivost 1300cd (LCD 500cd) a skutečný reálný kontrast  (né nějaký švindl LCD tzv. dynamický kontrast, kdy "černá" svítí šedivě!) hovoří za vše. Energetická účinnost plazmy při dvojnásobné svítivosti oproti LCD je jasná každému, kdo tomu rozumí a hlavně rozumět chce, ne slepému nadšenci pro z principu šmejd LCD. A kupovat plazmu Tesla od Jánošíků-zoufalost. Rozlišení hi-end plazem 42" je 1040x1080. to autorovi jaksi uniklo.

0/0
25.3.2007 7:42

Pepík

Tady jsou ale bláboly

CRT patří na smetiště - dejte ji bezdomovcům, možná jim ještě poslouží. ;-)

0/0
2.1.2007 14:58

tátova_slivovice

LG 42LC2R

R^Tak jsem koupil LG 42LC2R, naprosto perfektní. DVD bomba, obraz jak břitva. Fotky s foťáku super....Hry taky super....Doporučuju všem!

0/0
2.12.2006 20:02

vili

Re: LG 42LC2R

Jdu do lg 37lc2rr, a to už nebudu libový frajer, že?;-)

0/0
6.1.2007 23:26

Ebo

mno..

než plazmu, tak to radši LCDčko a jednou za 5 let měnit zářivky v podsvětlení.. ;-D

0/0
23.11.2006 1:10

SPARTA001

Orava

Ja bych rekl,ze to je lehce PR clanek

0/0
22.11.2006 22:48

Václav Nývlt

Re: Orava

Víte vůbec, co to PR znamená? Evidentně nikoli :).

0/0
22.11.2006 23:10

SPARTA001

Re: Re: Orava

Jaká to čest,že mi odpověděl sám pan autor.Naštěští vím.Ale i přesto musím podotknout,že ten článek takový lehce...

Víte, ono to tu nejde o to,jestli je to PR nebo ne.Ať je či není.Ale dle Vaší brzké reakce a s otázkou zda to vím.Tak jste mě v tom jen utvrdil.Klidné spaní, pane Nývlte

0/0
23.11.2006 0:06

Rado

Test

Podle mne je to docela vyvazeny test. Nemam pocit ze by autor chtel "tlacit" prave tuto znacku a celkem otevrene upozornuje na nedostatky konkretnich testovacich modelu.

Usudek si udela kazdy sam, nekdo se presvedci ze jim preferovana znacka je v konkretnich parametrech lepsi, ja zas ocenim fakt ze autor byl spokojen s kvalitou obrazu.

0/0
23.11.2006 10:02

SPARTA001

Re: Test

Dobře,byl to tedy velmi objektivní test jedné značky kde autor neopomenul zdůraznit,že HDDVD neni HD v pravém slova smyslu.Nemůžu se té představy zbavit.Ale budiš.

0/0
23.11.2006 16:36

fuciminapicu

xxx

a hlavně si zapínám plazmu místo, nebo spolu s monitorem, výborně se na tom hraje např ET, mega cool s 5.1 bednama a pořádným subwikem

0/0
22.11.2006 22:01

fuciminapicu

xxx

mám svoji 42" panasonic viera, kterou jsem vyhrál v sms soutěži a neměnil bych, je to pecka za 6,-Kč, na ten časák kde jsme ji s přítelkyní vyhráli, nedám dopustit 

0/0
22.11.2006 21:59

Lanta2004

Re: xxx

dobrá koupěR^;-)

0/0
22.11.2006 22:05

fuciminapicu

Re: Re: xxx

to je recht, stačilo dobře typnout výsledek na MS ČR-Itálie ve fotbale, poslat to do redakce a čekat, trochu se stydim že jsem fandil Italům, ale myslim že to stálo za to:)

0/0
22.11.2006 22:08

Lanta2004

Re: Re: Re: xxx

....nojo,no kdo nehraje - nevyhraje.Asi budu muset začít;-D

0/0
22.11.2006 22:09

fuciminapicu

Re: Re: Re: Re: xxx

jednou se štěstí otočí i na tebe, já si ho už vybral a to byla první soutěž na kterou jsem reagoval

0/0
22.11.2006 22:10

Hokiritó Kojodama

Re: xxx

a daň z výhry, užs zaplatil??? ;-O

0/0
23.11.2006 10:56

Nechapu

Dnes bez digi tuneru???

A co digitalni tuner? Kupovat si dnes TV bez digitalniho tuneru muze jen masochisticky debil, kteremu dela dobre prehrsel dalkovych ovladacu a ma radost z vetsi spotreby vice spotrebicu... Je fakt super ze TV ma dva analogove tunery ktere si za par mesicu date akorat tak semka:(Y)

0/0
22.11.2006 21:39

Lanta2004

Re: Dnes bez digi tuneru???

No ono to moc nevyhraješ ani s TV pokud má DVB-T tuner vestavěnej.Všechny TV až na čestnou vyjímku LCD od firmy Technistat mají pouze přijímač s kodováním MPEG2.V budoucnu(názory se různí,jestli to bude za 2,4 a nebo 6 let)se bude vysílat 100% ve formátu MPEG4,takže,pokud si dnes koupíš TV vybavenou digitálním přijímačem,pak se za pár let dostaneš do stejné situace,jako dnes majitelé analogových přístrojů - budeš dokupovat set top box a nebo měnit celou TV;-)

0/0
22.11.2006 22:04

Martin

Re: Re: Dnes bez digi tuneru???

Už jsem se bál že se tady tahle pí..vina neobjeví...

0/0
23.11.2006 7:53

Nechapu

Re: Re: Dnes bez digi tuneru???

Spravne proto by mela mit DVB-T tuner, ktery zvladne oboje MPEG2 i MPEG4 kde je problem? Porad je sileny ze se bez pardonu prodava TV ktera prakticky za par mesicu nebude schopna prijimat TV signal a k funkci PIP se nema cenu snad ani vyjadrovat(Y)

0/0
23.11.2006 10:53

radek

Re: Re: Dnes bez digi tuneru???

pockam az bude digi se vsemi programy pak si vyberu kvalitni LCD s tunerem v roce 2O12

0/0
27.9.2008 11:09

McMatej

Re: Dnes bez digi tuneru???

Steejně si set-top box koupíš. Třeba pro dvd rekorder, nebo video, nebo když budeš na druhé TV koukat na něco jiného, nebo nahrávat něco jiného než na co se díváš...

0/0
23.11.2006 11:36

Nechapu

Re: Re: Dnes bez digi tuneru???

NO TO SI TEDA NEKOUPIM!! Pac jeste vetsi blbost je poridit si DVD rekorder bez digi. tuneru. Jak si treba neprogramujes nahravani z dvou ci vice ruznych TV stanic? Mozna to nektere set-shity umi, ale kolikrat se pak stane ze naprogramujes DVD jinak nez set-top box? Fakt jsi mne rozesmal porizivat si DNES DVD rekorder + set-top box -LOL

0/0
23.11.2006 11:49

McMatej

Re: Re: Re: Dnes bez digi tuneru???

A co když už ho dávno máš??? To kvůli digitalizaci vyměníš komplet techniku? 8-o

0/0
23.11.2006 15:43

Pavel

Souhlas

Orava je sice slovenska znacka, ale jinak naprostej souhlas - mne to staci! R^

0/0
22.11.2006 19:53

McMatej

4 milisekundy

Hned na začátek se přiznám, že tomu nerozumím. Proč se hádáte o milisekundy, když se vysílá 25 obrázků za vtěřinu, což je (jestli se nepletu) 40 milisekund na obrázek.

0/0
22.11.2006 18:30

Lanta2004

Re: 4 milisekundy

To co uvádíš je zobrazovací frekvence u PALového TV vysílání,což nemá nic společného s rychlostí panelu u LCD.Tato rychlost,která se udává v milisekundách uvádí dobu při níž dochází k rozsvícení a zhasnutí daného bodu na panelu LCD.Pokud je doba 25 milisekund(což už se dnes prakticky nedělá,pak je obraz na LCD rozmazaný,zanechává za rychle se pohybujícím předmětem šmouhu a pohyb takového předmětu má stroboskopický efekt(trhavý pohyb).Čím je rychlost panelu vyšší,tím se snižují tyto negativní vlivy.Ideál je cca 2 milivteřiny...

0/0
22.11.2006 18:37

McMatej

Re: Re: 4 milisekundy

Pořád to nechápu. Nový obrázek (nový bod(y)) se vysílá každých 40 ms. Na co potřebuju rychlost 2 ms na zhasnutí a rosvícení bodu, když další obrázek přijde až za 38 ms??

0/0
22.11.2006 19:18

asd

Re: Re: Re: 4 milisekundy

jde o okamzik stridani tech dvou obrazu, protoze kdyz mas tu dobu > 0 dlouhou, zakonite se po tuto dobu musi obrazy prekryvat

0/0
22.11.2006 20:48

McMatej

Re: Re: Re: Re: 4 milisekundy

Aha, blik, to bude ono. R^ Ale stejně myslím, že se to s honbou za ms přehání.

0/0
22.11.2006 21:15

Enik

Re: Re: Re: Re: Re: 4 milisekundy

Snímků se sice vysílá jen 25 za sekundu ale obraz se přenáší v půlsnímcích. Takže se přenáší napřed liché a potom sudé řádky. V takovém případě se obrazovka rozžíhá každých 20ms, nikoliv 40. Doba reakce (dosvitu) u obrazovek se neuvádí od 0 do 100% (od 100% do 0%) ale od 100% do 66% nebo 50%, v takovém případě je obrazovka ještě příliš rozsvícená na to, aby se na ní mohl začít vykreslovat další půlsnímek aniž by došlo k rozmazání obrazu. Pokud tedy vezmu v úvahu, že potřebuji "čistou" obrazovku do 20ti ms, pak při reakční době 8ms je to tak tak, aby se to stihlo. Ovšem pouze technicky, když k tomu připočítám reakční dobu oka, tak už je to příliš pomalé!!! Takže žádných 40ms!!!!! 

0/0
22.11.2006 22:08

petr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 4 milisekundy

pokud  je  doba   10ms  a více  je  problém , protože   dochází k  alliasingu    8ms  je   naprosto  minimální  hodnota , k terou  lze  akceptovat,  jenže    oni  uvádějí  tu  dobu   tzv  grey  to  grey ,  takže  když  se  mění  silně  jas  nebo  barvy  tak  je to  přes  10  a  proto  jsou  na 8ms  LCD  běžně  rychlé  pohyby   rozmazané,  koukat  se  třeba  na tenis    jak  tam  tenisté   hrají  se  zelenou  šmouhou    je  hnus!

0/0
18.12.2007 16:53

Rosti Praha

Orava

Ja myslel ze Orava je nase znacka, mam vod nich nekolik veci a jsem spokojen, levne a dlouho to vydrzi ... mne to staciR^

0/0
22.11.2006 18:20

pj

Plazma / LCD

dnes jedine LCD!

plazma je mrtva, obvykle s mizernym rozlisenim, velkou spotrebou, spatnou zivotnosti, tezky a krehky kram s mihotavym obrazem ve srovnani s elegantnim LCD s vysokym rozlisenim, ostrym a stabilnim obrazem  ;-)

0/0
22.11.2006 18:07

Lanta2004

Re: Plazma / LCD

Proboha,než začneš něco psát na net,tak si o tom něco zjisti at nepíšeš nesmysly.

Plazma má stále oproti LCD lepší podání barev,lepší černou barvu a nevytváří trhavý obraz u rychle se pohybujících předmětů,jako LCD(ani dnes nejrychlejší 4 ms panely se plazmě nevyrovnají).Spotřeba je zhruba srovnatelná s LCD(nebo dokonce nižší),protože u plazmy nesvítí všechny body na obrazovce nepřetržitě.Pokud se odehrává děj filmu např. v noci,pak má plazma třeba 50% deklarované spotřeby na zadním štítku.LCD má spotřebu konstatní,nebot zářivkové trubice(popřípadě LED diody) svítí neustále a stejnou intenzitou.Jediná výhoda LCD oproti plazmě je tedy v současnosti malá náchylnost k pamětovému efektu(nevypalují se loga) a velikost úhlopříčky(LCD se vyrábí i v menším rozměru)....Netvrdím,že se časem LCD kvalitou nevyrovná plazmě,ale ještě to asi nějakou dobu potrvá.;-)

0/0
22.11.2006 18:20

jj

Re: Re: Plazma / LCD

Trhavy obraz?! Proboha kam na to chodite?

Mam LCD TV a trhave je akorat mysleni vetsiny politiku.

Takove zvasty o mensi spotrebe plazmy si nechte. Ten priklad Philipse je nejakej vadnej.

Skuste myslet. Kdyz plazma hreje jako primotop, tak asi i zere energii jako primotop. Vetraky na jeji chlazeni jsou bezne. Videli jste vetraky u LCD?

Zapomenli jste na hmotnost pristroje. Plazma je tezsi a citlivejsi na zachazeni.

0/0
22.11.2006 18:46

Lanta2004

Re: Re: Re: Plazma / LCD

Nesmíš srovnávat ale 50"(nebo 42") plazmu s LCD,které má úhlopříčku 82 cm.Takové LCD bude mít samozřejmě menší spotřebu.Plazmy a ty nové obvzlášt)už dnes větráky k chlazení nepotřebujou díky novým technologiím,které spotřebu rapidně snižujou.Jinak LCD hřeje taky.Zkus si dát ruku k LCD obrazovne 46";-)... trhavý obraz opravdu řešit nebudem,nebot je LCD stále v této oblasti horší... nicméně,pokud jsi spokojený,nic proti;-)

0/0
22.11.2006 18:53

pj

Re: Re: Plazma / LCD

podivej se, trend je zrejmy, ustup od plazmy, viz sony (a na to lidi slysi), vse potvrzuji i podily prodeje, kde LCD jasne dominuji a to je zacatek. uz z principu plazma technologie ma dany svoje limity a nevyhody, ktery se jen tak nezlepsi, naproti tomu napr. casto vytykany mensi kontrast u LCD se nyni vylepsuje dynamickym podsvicenim. spotreba proudu je jasne vyssi u plazmy  a  poznatek v tomto clanku to jen potvrzuje (topi na pul metru, musi mit vsechno derovane, aby se uchladilo). a nekdy si stoupni zblizka k plazma tv a lcd tv a uvidis, jak na plazme obraz mihota.

0/0
22.11.2006 18:54

Lanta2004

Re: Re: Re: Plazma / LCD

ach jo:-/To,že má plazma díry a že hřeje obrazovka samotná nic neznamená.Oni totiž hřejou přímo ty body na obrazovce(každej bod je plněný plynem,který svítí díky zážehu)... naproti tomu u LCD svítí zářivka uvnitř televize a samotné krystaly(které se zavírají a otevírají) taktéž berou dost energie....Sony je případ sám pro sebe a jejich odklon od plazmy nená nic společného s kvalitou,či nekvalitou technologie(mohl bych stejně"logicky" argumentovat Pioneerem,který dělá pouze plazmy), ale mým úkolem není přesvědčit už převědčené.Pokud chcete věřit mýtům - věřte si;-)LCD možná asi opravdu vytlačí plazmu z trhu,což ale neznamená,že je lepší(je výrobně levnější a umožnuje výrobu i menších úhlopříček,které se stále ekonomicky rentují narozdíl od plazmy,kde menší úhlopříčky už jsou prodělečné).

0/0
22.11.2006 19:06

Lanta2004

Re: Re: Re: Re: Plazma / LCD

To ale neznamená,že je jako technologie horší(naopak).Z historie si můžeme odvodit z mnoha případů,že i kvalitní technologie zanikly na úkor těch méně kvalitnícj ,ale ekonomicky výhodnějších...

0/0
22.11.2006 19:06

Lanta2004

Re: Plazma / LCD

Jinak ještě k tomu rozlišení.Dnes ještě není zdaleka běžnou záležitostí HDTV a většina zdrojů signálu je v rozlišení PAL(520 x 768),z DVD se dnes dá vyždímat max. 640 řádek,což zdaleka ještě HDTV není(ani po použití tzv upscaleru).Záleží pak na samotné TV jak si s daným rozlišením poradí a jak spolehlivě(rychle) jej přepočítá.Pokud je taková TV dostatečně rychlá v přepočtu,pak je obraz krásně ostrý i na plazmě se základním rozlišením.Pokud je elektronika líná a přepočítává nespolehlivě,pak je obraz nekoukatelný i na TV s plným HDTV 1920 x 1080...na technologii(LCD vs plazma) v tomto případě vůbec nezáleží....

0/0
22.11.2006 18:29

endru

Re: Re: Plazma / LCD

naprosto souhlasím.Vnitrni obvody pro zpacovani obrazu jsou nekdy daleko dulezitejsi nez technicke parametry panelu.Panely muzou byt sebekvalitnejsi ale kdyz jim poradne nesekunduje elektronika tak vysledek bude vzdy pochybny (5etez je tak silný jako jeho nejslabší článek)

0/0
22.11.2006 20:13

Lanta2004

Nejsem tak bohatý abych kupoval levný věci

Mám doma cca rok 50"plazmu Pioneer a jsem 100% spokojený.Na DVD je obraz jak břitva(mám k tomu DVD přehravač s HDMI výstupem a upscalerem na vyšší rozlišení).Na TV signál už o něco horší,ale stále je to to nejlepší na trhu.Sice to nebylo za oněch 36 tisíc,ale přeci jen nekupuju TV na rok a tak jsem do toho ochoten něco investovat....

0/0
22.11.2006 17:02

SPARTA001

Orava a ostatní

Tak kolegove.Abych to rozsekl.Oravu jsem mel a musim rici,ze je to nejhorsi co si muzete koupit.To uz i prodejci typu "cim vice pruhu,tim vice Adidas" dokazi prodat vetsi zazrak nez tohle.Musim jen souhlasit,ze nez experimentovat,koupim zavedenou znacku nez nejaky povl.Chapu,jde o cenu...ale to mam opravdu platit za nekvalitni smejd?8-o

0/0
22.11.2006 16:23

mpixel

Re: Orava a ostatní

Tak s tím nesouhlasím, televizi Oravu mám již 10let. Naprosto bez poruchy 100% spokojenost.

0/0
22.11.2006 18:58

SPARTA001

Re: Re: Orava a ostatní

Tak to preju jeste hodne let spokojeneho uzivani,ale rikam to co znam. Na spatne kusy se da narazit u zavedenych znacek...ale Orava je Orava.To uz bych radsi koupil Teslu nez Oravu

0/0
22.11.2006 20:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.