Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlevnější digitální zrcadlovka od Nikonu přichází

Výrobci digitálních fotoaparátů si uvědomují, že s pádem cen a se stále vyššími nároky i běžných fotografů přestávají být kompaktní modely atraktivní. Proto se snaží nabídnout nejenom kvalitnější ultrazoomy ale hlavně levné, přesto dobře vybavené, pravé zrcadlovky. Nikon nyní přichází s modelem D40.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ABC

hračka pro kavky

Ani slovo o tom, zda má aparát stabilizátor (?) obrazu, takže ho nemá. Dnes již dost podstatný prvek. Manuální nastavení bílé je jen v přednastavených režimech, tj. aparát není vhodný na focení v místech se sníženou světelností. To zjistíte, až nebudete moct dostat ze snímku žlutý, nebo červený žárovkový nádech. Jako základ 6mpx a ISO 200 (to bude zase "šumák"), to snad spadli z višně?  A "jen" 3x Zoom ? Pro turistu zbytečně drahé, kompakt za 5-6 tis. umí cca to samé. Pro mírně pokročilého fotoamatéra už dnes příliš málo muziky za spoustu peněz. Spíš se zase jedná o mezivýrobek pro "kavky", které sice chtějí něco lepšího, než běžný kompakt a zároveň nemají přehled co by to jako mělo umět... Rv

0/0
20.11.2006 17:55

cernobila_televize

Re: hračka pro kavky

asi nevite jak je na tom konkurence, ze?Jsou dve moznosti stablizace a)v tele (Sony) b)v objektivu (C,N). V tele je levnejsi, ale mene ucinna. V objektivu za ni musite pokazde zaplatit.

Vyvyzeni bile?Pokud mate zrcadlo tak nic jineho nez raw nebudete pouzivat.Tech 6mpix bude vsem uzivateleum(zacatecnikum)stacit. Fotka 10*15 potrebuje max. 3mpix. Vyhoda je mene sumu na cipu.Iso 200 bude stale v norme se sumem, a vetsine uzivatelu to spise pomuze, aby nemeli rozmazane fotky, kdyz zapomenou zvysit citlivost.

Dalsi blbost je zoom, setovy objektiv, co je k tomu je aby se s tim uzivatel seznamil a mohl koupit neco jineho, ten 17-50 bych si take nekoupil, ale ten setak 17-70 je kvalitni, kdo chce zoom ma mit 17-200. Staci?A porovnani s kompaktem? Zalezi na prioritach, kompakt bude mit vzdycky nekdo po ruce (napr. pritelkyne), ale s takovym fotakem, se vam otevira novy svet, ale take se toho musite spoustu ucit.

Zapomente na vsechny rady, co jsem napsal, pokud s tim budete fotit na automat.

0/0
20.11.2006 19:16

slida

Re: hračka pro kavky

Koukam pane kolego, ze jsi jeste nefotil do RAWu. Jinak nemuzes napsat takovou hovadinu o zlutem a cervenem nadechu. A 6 mpx ti taky prijde malo? Kolik delas fotek o rozmeru alespon velikosti A4? Delal jsem uz nekolik fotek o velikosti neco malo pres rozmer A3+ do firmy na chodbu jako obraz a porad se na to kouka velmi dobre. Pravda, nema to 300 dpi a byla nutna interpolace, ale na fotce to poznas jen z velmi male dalky.Takze na fotky 10x15, ktere si bezny fotoamater (na ktereho je D40 cilena) necha delat, je toto rozliseni az az. A muzes si dovolit i velmi slusny orez. A sumak? Proboha. Fakt jsi jeste asi nevidel rozdil mezi fotkou ze zrcadla a kompaktu foceneho pri stejne citlivosti. Bezne fotim pri ISO 640 i 800, aniz by to bylo nejak extra znat na vysledne fotce. Ano, na monitoru pri zvetseni 1:1 tam sum najdes, ale na fotce 10x15 jen velmi tezko. U kompaktu si pri ISO 800 muzes nechat o pekne fotce leda zdat. Takze az budes zase neco takoveho psat, over si nejdriv fakta.

0/0
20.11.2006 23:13

Ivo Martinka

Re: hračka pro kavky

vubec nemas poneti o cem pises ... pises kraviny a nevyznas se v tom, tak nevidim duvod proc nejaky prispevek vubec vkladas ... to ABC

0/0
20.11.2006 23:16

Slavíček

Re: hračka pro kavky

Částečně ano, ale ne zcela pravdivé. Snížení kvality je mnohem menší, než snížená cena. Když to bude za 13-14 včetně DPH, tak není moc co kritizovat. Pokud jde o parametry, tak taky nemáte pravdu, ale zřejmě proto, že současné informace jsou kusé. Stačí se podívat na NIKON Canada a zjistíte mnohem víc, co tady chybí.

0/0
21.11.2006 8:45

andy

Re: hračka pro kavky

A všiml jste si vůbec, že ten článek byl o zrcadlovce??? Ne o kompaktu! Jaký zoom 3x??? - kupují se objektivy. Co to ISO? Šumák???- Je to proboha zrcadlo - proti jakémukoli kompaktu několikanásobně lepší kvalita!!! A stabilizátor?Tak to jste už opravdu spadl z jahody.

0/0
27.11.2006 10:02

j@ck

Re: hračka pro kavky

já jsem velice spokojeným majitelem Nikon D50, nejsem profesionální fotograf, ale nejsem ani úplný začátečník. Nevím, jak se od něj bude lišit D40, ale kompakt už bych si nikdy znovu nekoupil - na kompaktu se nedá ani pořádně ostřit a rychlost jeho práce je zoufale pomalá.

0/0
27.11.2006 11:10

The_Law

citlivost

Citlivost: 200 - 3200 ISO ??? To je smutny ze to nema ani ISO 100

0/0
20.11.2006 16:35

Ivo Martinka

Re: citlivost

je to ten samej cip jak D50 a D70 tak ze necekej ze to bude mit ISO 100

0/0
20.11.2006 23:15

The_Law

Re: Re: citlivost

Ja na to necekam , pouze komentuju . Ani nevim jestli d50 a d70 ma ISO 100 .Jsem spokojenym majitelem fotoaparatu znacky Canon .

0/0
21.11.2006 4:06

slida

Re: Re: Re: citlivost

D50 a D70 maji taky nejnizsi ISO "az" 200. Nevidim v tom ale problem.

0/0
21.11.2006 9:05

Lijza Píseckej

Blafy

1) Jak to, že nemá přisvětlovací lampu, když ji vidím na fotkách?? Nebo jsem slepej?

2) Čip není použit z D50, není totožný, je jen podobný.

0/0
20.11.2006 11:55

Ivosek

Re: Blafy

Lampa tam opravdu je ..

Cip je totozny s cipem D70 a D50 ...

0/0
20.11.2006 12:44

TheThing

shit

takovej shit za 16 tisíc :) to už si fakt radši koupim nějakej ultrazoom za 10 a nebudu s sebou muset tahat hafo objektivů, který sou stejně dobrý max. k tomu abych si zazoomoval :)

0/0
20.11.2006 11:19

Ivosek

Re: shit

jednoznace lepsi jak ultrazoom, kvalita fotografie, mene sumu, lepsi dynamicky rozsah, moznost vymeny objektivu ... jde videt ze jsi nikdy nefotil se zrcadlem kdyz rikas takove blbosti ...

0/0
20.11.2006 12:45

ABC

Re: Re: shit

Tohle a méně šumu? Kde žijete lidi?? Tohle je výrobek, ne foťák...

0/0
20.11.2006 17:57

slida

Re: Re: Re: shit

aaa. koukam, ze jsi tim sumem nejak posedly. muzu se zeptat, cim fotis? podle tebe asi vsichni co vlastni D70, D70s a D50 maji sumaky. myslis, ze by si je kupovaly, kdyby tomu tak bylo. a ze jich jsou kvanta.

0/0
20.11.2006 23:19

Rado

ABC pise uplne blbosti...

Podle prvnich testovacich snimku je na tom D40 s sumem jeste o neco lepe ned D50. Ja sam jsem byl s D50 velmi spokojeny, fotil jsem vesele i na ISO 800 a kvalita mi prisla stale velmi dobra. D50 a D70 maji mozna stejny snimac, ale urcite maji trochu odlisny zpusob zpracovani obrazku. D40 ma navic VETSI hledacek nez je pouzity v D50 a D70! To je podle mne velke plus (viditelne vetsi a prijemnejsi na koukani nez ma napr Canon 400D)

Nakonec bych se zastal i toho setoveho objektivu. Puvodni 18-55 z D50 mne prijemne prekvapil (pouzivam i 18-70 a 18-200VR). Maly a lehky. Pro narocnejsi zadani bych si urcite vybral jine sklo, ale to je pak samotne cenou vyse nez kde je D40 i s kitovym objektivem dohromady (mluvim o zoomech s konstantni velkou svetelnosti). Vubec bych to sklo 18-55 neresil, vetsine uzivatelu D40 velmi dobre poslouzi.

0/0
27.11.2006 10:31

JTB

Re: shit

Tak pokud ti slova jako kresba a šum nic neříkají, jakože asi neříkají, tak ti rovnou poradím nějaký foťák za 3k z Makra...;-P

0/0
20.11.2006 13:17

Ric-pic

Re: shit

Musím říci, že nemáš tak docela pravdu. začal jsem před 2 lety automatem Nikon Coolpix - to bylo dobrý tak na fotku na sluníčlu a v létě, jinak dost katastrofa. Před 7 měsíci jsem si koupil Panasonic LumixFZ7 (12x zoom, 6MP). Prvfní měsíc jsem byl nadšenej, ale pak jsem začal fotit i jiný věci ve špatných světelných podmínkách (město v noci, muzika v klubech) a jsem dost zklamanej, prodávam to a jdu do zrcadlovky.

Zoom a megapixely nejsou všechno - člověk se nesmí nechat zmasírovat reklamou a prodavačema - sklo a snímač (myslím typ a velikost v mm) - to je to, co je daleko důležitější....R^

0/0
30.11.2006 16:28

Karel

Cena

Uz to psali na konkurencnim platku, ale proc si kupovat tohle, kdyz za lepsi peniz je D50. Teda nez ji prestanou delat :)

0/0
20.11.2006 11:11

mk

Re: Cena

Protože je levnější?

0/0
20.11.2006 11:47

Ivosek

Re: Cena

ona cena je zatim stanovena jako novinka, to znamena, ze tak cca za 2-4 mesice bude cena okolo 10K i s objektivem ... to je ten duvod proc si to lide budou kupovat .. zrcadlo za 10K ... zatim neprekonana hranice

0/0
20.11.2006 12:46

Adamantium

Re: Re: Cena

Přesně tak, už se na něj těším. Pro mě, jakožto začátečníka, naprosto ideální.. R^

0/0
20.11.2006 13:07

martin kalenda

Re: Re: Re: Cena

co mi na vsech fotacich tohoto urceni je absence 4xAA clanku. Kapacitne dnes dostacuji a lionce urputne dychaji na zada ale hlavne v zimne si dam nejlejvensi nicd s (cca 2000mAh) s dostatecne malym vnitrnim odporem aby i na to zapinani a soupani objektivem stacili a muzu v pohode fotit pri -5. s lionkou no way. Kdybych jich uz asi 8 nevyhodil a nepresel na tuzkovky (kamenujte me mam asi par fotaku  FF FinePix S602, FF FinePix 9500S , cybershot p72, cybershot dsc-f505 PEKNEJ kousek, dsc p50 (3mpix) a nejake male sragory a z tech x desetitisicu fotek fotek co jsem nafotil vim co lionka vydrzi.

 A pro jistotu fotim 70% snimku veci do prace, barak, auta, servery, krabice ..treba 100 denne

0/0
21.11.2006 0:07

Ivosek

Re: Re: Re: Re: Cena

To Martin Klanda: mas pravdu s tema vydrzema a baterkama, ale na druhou stranu s touto D40 udelas jak ja s D70 cca na jedno nabiti neco pres 1000 fotek, samozrejme ze ne za mrazu. A popravde bych nerad prechazel na tuzkove baterky, bo se mi jedna uz jen o tu manipulaci s nema. Kdyz potrebuju, vytahnu jednu, zasunu druhou a jedu. BTW: u zapinani zrcadla a soupani jeho objektivu bych moc nepocital s velkou spotrebou energie.

0/0
21.11.2006 7:55

slida

Re: Re: Re: Re: Re: Cena

Jj. Musim souhlasit s Ivoskem. Taky mam D70 a v zime pri teplotach pod 0 °C jsem s ni na plne nabiti nafotil sice vyrazne mene fotek, ale pokud se dobre pamatuju, tak to bylo neco kolem 300 fotek. Coz nektere kompakty nenafoti s Ni-Mh ani v lete. A jelikoz nosim stale u sebe i nahradni akumulator, tak nafotit 500 fotek neni zadny problem. Nahradni akumulator nosim v zime v naprsni vnitrni kapse od bundy, at je co nejbliz u tela a tim pekne v teple.

0/0
21.11.2006 9:00

marek

Re: Re: Re: Re: Cena

Na AA clanky existují boxy, do kterých se vloží a pak se to celé zasune místo baterie. Ale řešení s druhou baterií mi přijde elegantnější.

0/0
6.12.2006 14:23

Zombot

Re: Re: Cena

Naprosto souhlasim. Pokud konkurence neprijde s necim lepsim (i.e. stejne dobrym za lepsi penize), tak si tenhle fotak s chuti poridim. Za slusny peniz dostanu skvely fotak (alespon z meho pohledu nenarocneho uzivatele) a kdyz si jednou za cas vyrazim treba na letecky den, tak si na nej budu moci pridelat prislusny objektiv.

0/0
20.11.2006 18:43

Gizmo

Re: Re: Cena

Mno hlavně v článku je (pokud dobře čtu) na jednu stranu zmíněna cena 599 dolarů a k tomu 16tisíc - to znamená dolar za skoro 27 korun :-))) Kde mi to takhle vyměněj ???:-)     Ne je mi jasné, že projde klasické období zavádě(jí)cí ceny za kterou to podle mě bude neprodejné a po snížení na (a pod) tu hranici 13 tis a níž to už svého kupce najde.

Ne vážně ... otrockým přepočtem přes kurz vychází cena okolo 13 tisíc a bude tak "konkurentem" např pro Canon S3 IS ("falešné zrcadlo").

Otázkou je jestli si to najde kupce v okamžiku kdy za 18 se sežene D350 což je proti tomuhle PAN FOŤÁK. R^

0/0
21.11.2006 9:40

Rado

Cena

Síš bych se na to díval tak, že D40 začíná na ceně, kde D50 končí po více než roce na trhu. Ještě v září byla D50 samotné tělo přes 16 tisíc, počítám že v Prosinci bude na stejné úrovni D40 i s kitovým objektivem. O pár měsíců později už to může být zase někde jinde.

Jinak k D350, fotky dela pekny, ale pan fotak bych ji teda nenazyval. Pan bakelitak mozna... Zajimave, ze D40 i pres male rozmery padne lepe do ruky nez D350 ale i nez D400! Je to tim ze ma trochu hlubsi a objemnejsi grip, i kdyz malicek uz visi ve vzduchu.

0/0
27.11.2006 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.