Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se řídí Pendolino. Vyzkoušeli jsme nejrychlejší vlak v Česku

Obdivovaná, proklínaná, každopádně nejmodernější, počítači kompletně řízená sedmivozová jednotka Pendolino jezdí již rok podle pravidelného jízdního řádu mezi Prahou Holešovicemi a Ostravou Hlavním nádražím. Redakce Technetu pro Vás sledovala techniku jednotky 680 Pendolino.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lenicka..xD

Pendolino?

Kolik jezdí pendolíno normalne nevite.?x)?

0/0
14.1.2009 20:11

Amazon Lachtan

Kuchtová je hrobařkou českého školství, to je zajímavější než všechny ostatní zprávy na MF

Dnes má MF příšerně nudná témata, prostě se snaží cokoli problematického ignorovat, například i tu hrobařku českého školství Kuchtovou. Kuchtová chce hodnotit žádky ne podle toho, jaké mají znalosti, ale podle toho, zda chodí do kroužků.To je pak volný prostor pro kádrování dětí pdle komunistického scénáře. (Ostatně je dobře známo, že navrchu zelení, uvnitř rudí.)

0/0
5.4.2007 21:42

vojta

Vlakový dispečer

[>-][>-]Nevíte kde bych si mohl stáhnout hru, kde bych byl vlakový dispečer???

Moc bych to potřeboval vědět díkes...8-o:-)

0/0
5.4.2007 11:06

Štěp@

humbuk kolem ničeho

Nechápu proč jsou zdokumentovány některé displaye a dělá se z toho supermoderna když každá lokomotiva má uvnitř ten malej semafor (návěstní opakovač) a udržovat rychlost taky umí 25 starý stroje. Prostě je to u starejch vlaků stejný akorát to neni vyvedený na LCD

0/0
11.12.2006 15:51

cejkis

na to, že jedna souprava stojí mld.to má až moc much

na to, že jedna souprava stojí 1 mld.to má až moc much Rv

0/0
8.12.2006 21:07

Občan

zlepšení je mizerné

i s kolejemi v současné stopě by šlo dosáhnout lepších výsledků - stačilo by soudobé zz (pro více oddílů) a povolit normy v obloucích (lidem by se špatně nedělalo, a holt údržba a ne že to postavím a 100 let nechám rozpadat) --- takže jet by se mohlo 150-200, a ne 70-160 ... :-/

0/0
4.12.2006 13:11

fojt

Re: zlepšení je mizerné

Neboj, už se na tom pracuje. ETSC level 2 + změna předpisů u nás => zvýšení Vmax na 180 km/h-200 km/h (např v úseku Brno-Břeclav)

0/0
4.12.2006 18:48

Bohouš

vlak

Pendolinem jezdím pravidelně do Prahy. Zpátky jedu zásadně jiným vlakem, protože si potřebuju odpočinout. V Pendolinu není kam dát nohy, není jak se opřít či jinak slžit, do ksichtu vám pořád pere nějaké světlo a nehorázný kravál z nějakého soustrojí činí tento ovlak pro pohodovou jízdu nevhodný. jediná výhoda je, že jste v Praze již v 7.30 ráno. Vraťte nám manažera.......

0/0
2.12.2006 14:46

Karel

lidská tupost nezná mezí

Jo, je to asi to nejlepší s čím se dá v ČR jet, ale co mě na tom nejvíc se.e je spousta důkazů lidské debi.ity v celým Pendolinu. Mám za sebou cca 100 jízd takže vím o čem mluvím.

Nejvíc mě fascinuje noha veškerých stolečků v pendolinu - je přesně tam, kde by měl nohu člověk v přirozené poloze. Takže musíte sedět vytočení do uličky nebo k oknu. Za tohle bych obnovil trest smrti. ;-O

Druhá nejhorší věc jsou hlášení. Fenomenální neprofesionalita v krystalické formě. Přitom by se stačilo zamyslet co to tam vlastě hlásí a neotravovat po každé zastávce 10 min kecama ;-(

0/0
1.12.2006 23:59

Karel

Re: lidská tupost nezná mezí

Dál už jen výčet: systém záchodů, dveře na záchody, sušáky rukou na WC ;-D,

v prvním voze po směru v pravidelných intervalech něco pípá takže se

tam nedá sedět, některý sedačky nejdou sklopit nebo mají menší rozteč,

po roce všechno neskutečně vrže, příšerný občerstvení v 1.tř,

nepoužitelný palubní rádio, hrozný stolečky, atd. Přitom jen stačilo zapojit mozek a 95% výše uvedeného se dalo zabránit :-( Já nejsem chronickej stěžovatel, jenom říkám, že když už něco dělám, tak to mám udělat pořádně ;-€

0/0
2.12.2006 0:02

danny44

Re: lidská tupost nezná mezí

Naprostej souhlas....

0/0
2.12.2006 12:55

Lanhout

Malá chybička

Výpravčí v Holešovicích nedal volno, ale návěst souhlas k odjezdu. Pendolinem jsem jel dvakrát. Nic moc. Polovina toalet byl zamknutých a bylo nutno přecházet. Rv

0/0
1.12.2006 22:03

mk

fotky

Díky za článek, ale ty fotky, to by jeden brečel...

0/0
1.12.2006 16:40

mpixel

Diskutujici jsou jak blby.

Nevidite ze Pendolino je naprosty nesmysl. Komu takovy vlak konkuruje? Pokud se to mělo zrychlovat, tak poradně aspon 300km/h jako ve Francii. Az by totiz cesta Praha-Brno byla do jedné hodiny, tak teprve pak vlaky budou konkurovat automobilove a dokonce i letecke doprave. Takhle mohou konkurovat jenom cenou ;-O(Y) !!!

0/0
1.12.2006 16:00

mpixel

Re: Diskutujici jsou jak blby.

...a vlaky tak budou porad pro socky a ne pro kravataky.

0/0
1.12.2006 16:01

Kdosi

Re: Diskutujici jsou jak blby.

Promin, ale jsi jouda .. vis jak dlouho trva cesta letadlem z Prahy do Brna? Jak dlouho trva dojet na letiste, odbaveni atd ...

0/0
1.12.2006 16:14

mpixel

Re: Re: Diskutujici jsou jak blby.

Praha - Brno = 209 km. Tož to je necelé 2hodiny cesty. Nevím proč si myslíš že bych měl být vidlák? Hodina rychlým vlakem je naprosto reálná.

0/0
1.12.2006 22:07

mpixel

Re: Re: Re: Diskutujici jsou jak blby.

to byl příspěvek diskutujícímu níže.

0/0
1.12.2006 22:09

Valsidal

Re: Diskutujici jsou jak blby.

Vidlaku, az nekdy pojedes z Prahy do Brna a ne jen na pole za barakem, zmer si, jak dlouho to autem trva.;-D

0/0
1.12.2006 16:41

mpixel

Re: Re: Diskutujici jsou jak blby.

Praha-Brno = 209 km. Tož to je necelé 2hodiny cesty. Nevím proč si myslíš že bych měl být vidlák? Hodina rychlým vlakem je naprosto reálná.

0/0
1.12.2006 22:08

VLDX

Re: Diskutujici jsou jak blby.

Tak pane, letěl jste někdy vůbec letadlem? Protože byste jinak věděl, že musíte být 2 hodiny před odletem na letišti (check-in zavírají 30 min. před odletem), takže tam stojíte jak jouda a čekáte. To už jste vlakem dávno v Praze ;-D

0/0
1.12.2006 23:02

christof

Re: Re: Diskutujici jsou jak blby.

V Brně se půl hodiny před odletem teprve otevírá, takže stačí přijít tak dvacet minut předem

0/0
2.12.2006 23:41

Petr

To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

Rok 1936: Slovenskou strelu z kopřivnické Tatry ale na rozdíl od dlouhých souprav pendolina tvořil jediný motorový vůz pro 72 cestujících. S dvouminutovou přestávkou v Brně tak zvládla 397 kilometrů dlouhou trasu za 4 hodiny a 19 minut.

Rok 2006: Od 11. prosince vlaky poprvé urazí vzdálenost mezi Prahou a Bratislavou za méně než čtyři hodiny. Na trať vyjede rychlovlak Pendolino, který by měl obě metropole spojit za 3 hodiny a 57 minut.

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.asp?r=ekonomika&c=A051004_173807_ekonomika_maf

http://www.parostroj.net/vozidla/M290/M290.htm

0/0
1.12.2006 15:02

iwi

Re: To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

Jo, ale tenkrát to byl vlak s naprostou prioritou, který když se zastavil, tak si to někdo odskákal. Navíc stál jen v Praze, Brně a Bratislavě, jízdní řád byl "na krev", tzn sebemenší problém=zpoždění, které už nejde dohnat...Dnes? Vlak stojí v Praze, Pardubicích, Brně, Břeclavi, Kútech (k tomu ještě pasová kontrola) a Bratislavě. V jízdním řádu je "vata" která umožní dohnat případné zpoždění a navíc je vlak veden jako jako klasické EC, které má sice přednost, ale ne absolutní, jako tomu bylo za první republiky...

0/0
1.12.2006 15:08

Petr

Re: Re: To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

Tohle všechno vím, schválně jsem to takto napsal. Přesto z pohledu cestujícího Praha - Bratislava vidím ten úžasný technický pokrok za posledních 70 let ... zkrácení doby cestování o 8%.

0/0
1.12.2006 15:15

iwi

Re: Re: Re: To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

No právě já v tom vidím výrazné zlepšení, když uvážím zastávky navíc, nutnost pasové kontroly a navíc daleko lepší garanci příjezdu...navíc víme jak se kdysi udržovaly tratě a jízdní doba SS se neustále prodlužovala a teprve během poslednich cca 10 let se to začlo zrychlovat...

0/0
1.12.2006 15:28

Re: Re: Re: Re: To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

Ne, zlepšení nevidím. 22 minut za 70 let - vždyť to je výsměch!!!

0/0
1.12.2006 23:24

hdkdks

Re: Re: Re: Re: Re: To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

Jak rychle se běhala stovka před 70 lety a jak dnes? Tam taky žádné zlepšení nevidím...

0/0
2.12.2006 19:14

Scout_duck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

Zlepšení u běhání stovky je také malé, stejně jako tady, jenže tam se jedná o lidské tělo, které jede na max a lepší výkon maximálně pomocí drog. Zatímco technika jde dopředu, jaká byla frekvence procesorů před 50 lety? Zanedbatelná s dnešním nejhorším počítačem.

Ono ale dost dobře nejde jezdit v naší krajině všude 300, samé kopce, nucené zatáčky atd, ale kdyby se jezdilo po celou trasu 160 km/h, tak stání v PCE a dalších uzlech tomu moc nebere.

0/0
2.12.2006 22:08

JJ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

stani 1 minuta, brzdeni a rozjezd tak 3 minuty, na 160 tak 4-5 minut, takze ono to udela hodne casu tyhle zastavky.

0/0
4.12.2006 12:46

dusho

Re: To je pokrok. Za 70 let zruchlení o 22 minut!

nie je to pravda,SC slovenska strela ide v jednom smere 3 hod 47 min a v opacnom 3 hod 49 min.

0/0
4.12.2006 23:54

Bazmeg

Spokony cech vs yeti.....yetiho uz videli

Ceska chronicka nespokojnost nepozna hranic. Som si isty, ze keby u vas vybudovali TGV s cenou listka 99 Kc a hostesky by zadarmo fajcili pera pocas jazdy, tak by ste reklamovali absenciu "meraca intenzity smradu na WC"...;-D;-D;-D 

0/0
1.12.2006 14:44

robin

Re: Spokony cech vs yeti.....yetiho uz videli

Tak tys to vystih přesně R^

0/0
1.12.2006 14:48

regazzi

Re: Spokony cech vs yeti.....yetiho uz videli

Zatimco Slovak by si nestezoval a radsi se vozral a poblil se tam.....;-€;-€;-€

0/0
2.12.2006 9:46

danny44

srovnejte s ICE...

"Letité" německé ICEéčko má uspořádání sedadel 2+2, koberce taktéž všude (1. i 2. tř.), el. zásuvka je všude, tj. i ve 2. třídě, stejně jako poslech "rozhlasu". V 1. třídě je navíc televize, tedy spíš "video"....

0/0
1.12.2006 14:41

lojza

Re: srovnejte s ICE...

Takže uspořádání 2+2 je podle tebe lepší než 2+1 v Pendolinu, no klaustrofobici tě asi nebudou mít rádi. ;-D;-D;-D

0/0
1.12.2006 14:42

pepe

Re: srovnejte s ICE...

No pokud Tě to uklidní, tak už i nové vagóny ČD mají v 2. třídě zásuvky...

(Jo a doporučuju srovnat cenu jízdného v ICE a u nás...)

0/0
1.12.2006 14:43

Re: Re: srovnejte s ICE...

A proč proboha v roce 2006 nejsou zásuvky v Pendolinu VŠUDE???

0/0
1.12.2006 23:27

danny44

Re: Re: srovnejte s ICE...

Nebavim se o IC ani EC ale o ICE soupravách.... (ktery byly davany jako "srovnatelny" s Pendolinem)....

0/0
2.12.2006 12:54

Kdosi

Re: srovnejte s ICE...

Srovnávat ICE s českými vlaky není korektní ... dále v IC a EC německých mnohde už zásuvky nejsou .. takže žádný brek ... jo a uspořádání sedadel bylo dáno průjezdným profilem , který musí být zachovaný i při naklápění jednotky ...

0/0
1.12.2006 14:47

Kdosi

Pár poznámek ...

Ahoj, něco kolem pendolín znám a vím. Proto je nutné Pendolino vnímat v kontextu. Myslím, že všichni ví, že Pendolíno je předražené a že by bývalo bylo lepší ho nekupovat, ale ... ale projekt pendolina začal víc jak před deseti lety ... Měla je vyrábět ČKD-Vagónka .. ta lae krachovala ... vláda se rozhodla, že tímto projektem ji udrží .. bohužel neudržela a výrobu této jednotky na sebe převzal FIAT ... tím stoupla cena a došlo k časovým průtahům .. FIAT taky zkrachoval a převzal to Alstom ... ten už Pendolino dokončil ... ale proti prvotním plánům skóro s 6letým zpožděním a proti Alstom plánům s 2 letým .. vzhledem k době vzniku projektu je technologie už zastaralá ... Ale nebyl nikdo, kdo by projekt byl schopný zastavit, když v něm již bylo tolik miliard ... A díky aktivitám současného vedení Pendolino konečně slouží .. tlak byl enormní a díky němu se to rozhýbalo ... takže nadávat se dá, ale je lepší že vůbec jezdí, než kdyby se ty prachy jen tak zkartovaly ...

0/0
1.12.2006 14:36

kiwi

Re: Pár poznámek ...

Ano, jednotky nikdy nebyly určeny navnitrostátní přepravu aby si s tím někdo vozil prdel z Prahy do Pardubic za 30 Kč....nasazení na trasu do Ostravy proto byla nejlepší možnost, než aby hnily v depu. Jsem proto rád, že už za pár dnů vyjedou i do Rakouska a na Slovensko, když už to nevyšlo s tím Německem...

0/0
1.12.2006 14:39

Kdosi

Re: Re: Pár poznámek ...

Přesně tak ... dráhy jsou poučené a už, nyní v roli pouze dopravce, budou kupovat prověřené jednotky ... pak ale zase spousta lidí bude nadávat, proč cpeme prachy Siemensu atd ...

0/0
1.12.2006 14:41

Desperado

Re: Re: Re: Pár poznámek ...

No já osobně bych raději viděl Taurusy zapřáhnuté do moderních souprav jezdících jako běžné rychlíky a ne pár předražených jednotek jako speciální EC, IC a ještě možnost jízdy touto parádou za příplatek v jízdném asi jako za atrakci. Na jedné straně Pinďolína a na druhé strane dobytčáky to je to co mě na tom neštymuje.

0/0
1.12.2006 15:52

Kdosi

Re: Re: Re: Re: Pár poznámek ...

Jo, souhlasim, ale to tehda, kdyz zakazka zacinala nikdo netusil vsechny ty peripetie ... jinak by samozrejme tehda sahli po takoveto variante ...

0/0
1.12.2006 16:15

Leinad

Re: Pár poznámek ...

To je prostě špatná smlouva ze strany ČD(státu?). Žádná korupce tam nebyla a nikdo se neobohatil.

ČKD Vagónka má s ČD platnou smlouvu, kde je uvedena cena, termín, penále a technické vlastnosti. Smlouva platí, i kdyby 100* byl akcionářem někdo jiný. A firma s pohledávkami nemůže přestat existovat.

0/0
4.8.2008 22:32

BrainLess

CD

CD me vzdycky (nas..rou) 2x do roka. Poprve kdyz jedu v lete na vodu, a zjistim ze je to zase o neco horsi ( Nejakyho pogumovanyho truhlu z vedeni CD napadlo modernizovat vozovy park, a tak koupili nove vagony ale aby usetrili tak be klimatizace, takze okenka jsou mala a nedaji se otevrtiv ).

Podruhe se nas...ru kdyz ODBORASKY BOSS Dusek zacne lobovat za zvyseni platu modrejm lemplum, jejichz STATNI podnik je nekolik let v cervenych cislech. At se jim zvysuji platy, nemam s tim problem ale az ten podnik bude v plusu nikoliv v minusu. Tolik k CD.

0/0
1.12.2006 14:27

lojza

Re: CD

A které železnice v západní Evropě jsou v osobní přepravě v ziku tak, že stát jim nemusí nic doplácet? Zisková je akorát nákladní a dálková doprava. (i u nác, ČD nedostávají ani korunu na provoz IC/EC/SC/EN vlaků, které provozují na vlastní podnikatelské riziko...)

0/0
1.12.2006 14:41

BrainLess

Re: Re: CD

Ale to je me jako danovemu poplatnikovi zcela jedno, tak at CD zestihli, vyhazi tu bandu zbytecnejch kolotuku na kazdym nadrazi, at prosejou vedeni ktere sepisuje tak vyhodne tendry. Argument ze to posiraji v cele evrope pro mne neni argumentem.

0/0
1.12.2006 14:47

robin

Re: Re: Re: CD

Všude v Evropě se cpe hromada peněz do zdravotnictví. To mě ale nezajímá, já nikdy nebyl nemocný. Vyhažte ty nenažrané doktory, já je nepotřebuju...

0/0
1.12.2006 14:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.