Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se čerpají fekálie z Pendolina. Fotoreportáž

Podrobně jsme prozkoumali pověstné Pendolino. Podívali jsme se pod podlahu i na střechu a byli jsme svědky vypouštění palubní toalety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dejsipivo

:-)

Buď jste vtipálek, nebo o železniční technice nemáte ani páru. A jestli si opravdu stojíte za tím, co jste napsal, tak už se nedivím nad tím, co se nám přihlašuje po školách jako zájemci o práci.

0/0
23.6.2007 8:36

dejsipivo

Re: :-)

Tohle je reakce na příspěvek:

nápravovou převodovku??? to né!!! (kissarmy (Anonym), 07.06.2007 07:55 )

0/0
23.6.2007 8:43

kissarmy

nápravovou převodovku??? to né!!!

Jen by mě zajímalo kde ste vzali nápravovou převodovku??? Nápravovou převodovku sem vživotě neviděl! Je to rozvodovka, ve které je umístěn diferenciál (ano i vlaky ho musí mít). A kloubová hřídel :-) je normální kardan! Někdo si toho možná nevšimne, ale když se to 5 let učíte tak...

0/0
7.6.2007 7:55

dejsipivo

Re: nápravovou převodovku??? to né!!!

Buď jste vtipálek, nebo o železniční technice nemáte ani páru. A jestli

si opravdu stojíte za tím, co jste napsal, tak už se nedivím nad tím,

co se nám přihlašuje po školách jako zájemci o práci.

0/0
23.6.2007 8:38

grondor

Pěkný

Opravdu,článek se mi moc líbil,nevím jestli tady v diskuzi není tucet češtinářu nasazených aby rozebírali článek.Opravdu jsem se i zasmál,nad humorem druhých.Děkuji za krásný článek,opradu zajímavé.P[>-]

0/0
9.3.2007 22:00

Sacredmoon

To nééé

Já tyhle fekalisti nemůžu ani cejtit :-©

0/0
7.3.2007 18:54

ostravák

a je to tady

Když jsem čet tak cca 2 měsíce zpátky o pendolínu tak nakonci článku,bylo napsáno,že další reportáž bude o čerpání fekálií.Tak 2 měsíce bezesných nocí kdy konečně a ted již mohu s klidným srdcem spát.Ba dokonce ,když budu šikovný,okopírují článek a nechám svázat do knižní podoby,tak do své knihovny,konečně budu mít co dát pod písmenko F ;-D

0/0
5.3.2007 22:42

ZW

Re: a je to tady

Kdo si počká, ten se dočká. V roce 2011 vyjde na Technetu článek "Jak se v Pendolinu souloží". Těšit se můžete už dnes.

0/0
6.3.2007 2:29

hurvínek

Re: a je to tady

;-Dčím to je

0/0
6.3.2007 21:11

Honza

Proč dva druhy proudů?

Proč se v ČR používají pro napájení trolejí zmíněné dva druhy proudů - stejnosměrný a střídavý? Jsem naprostý laik a nehovím tomu :-)

0/0
5.3.2007 22:01

Kenny

Re: Proč dva druhy proudů?

Z historických důvodů... dříve bylo jednodušší použít stejnosměrný

motor, nyní se považuje za nejlepší střídavý systém 25kV (malé ztráty

při přenosu trolejí z transformátorové stanice do lokomotivy). Viz.

velice pěkný článek na Wikipedii

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A1jec%C3%AD_soustava

0/0
5.3.2007 23:54

Blázen

ggg

R^zdááááááááááááár :D

0/0
5.3.2007 19:59

Jerry1984

jéééééé

no konečně článek o hovně;-DR^

0/0
5.3.2007 19:56

CZE_Lecco

Re: jéééééé

Snad o ho/vnu ne?8-o

0/0
5.3.2007 22:58

JBetak

Re: Re: jéééééé

Proč? O městě - o hovně. Vy říkáte "o městu" nebo "v městu"?

0/0
6.3.2007 12:14

komarus

všem vyrýpavačům

vy si u toho hledaní gramatických chybiček nebo technických "vyfikundací" honíte jezevce, že vás to tak vzrušuje????? 95% procent lidí si čte článek proto, že to je něco o čem nemaj ani páru,ale chce se něco dozvědět(a co stejně zítra zapomenou) ale někteří jedinci řeší jestli se píše Václavu nebo Václavovi, umglaublich...do dolů s váma, tam by vás ty roupy přešly;-D;-D;-D;-D

0/0
5.3.2007 18:00

Výzkum

Re: všem vyrýpavačům

Správně je "unglaublich"...;-D;-)

0/0
5.3.2007 18:06

CZE_Lecco

A co

když mě ten záchod vcucne i se sra/čkama?? Co pak??8-o8-o8-o

0/0
5.3.2007 17:53

Výzkum

Re: A co

Hergot, že tys nečet článek?? Prostě tě to vyplivne v Bohumíně na fekální koleji, tak se oklepeš a pudeš domů.:-)

0/0
5.3.2007 18:09

CZE_Lecco

Re: Re: A co

A příde průvodčí a dostanu akorát pokutu, že sem jel na černo...;-(Rv

0/0
5.3.2007 18:18

pacient24

Re: Re: Re: A co

Spis na hnedo. ;-);-D

0/0
5.3.2007 18:28

CZE_Lecco

Re: Re: Re: Re: A co

;-DR^:-©

0/0
5.3.2007 22:58

M.

bylo by mozne vypumpovat fekalie z politiky?

Takovou poradne silnou vakuovou pumpou vycucnout politiky do senkrubny, at se v ho^nech valej sami a netahaj do nich Ceskou Republiku. To by byla parada.

0/0
5.3.2007 17:41

wendlik

Doppler

Take jsem cekal, ze vysvetlite, k cemu ten bajny Doppleruv radar je, ale nedockal jsem se :( dale tak mi treba neni jasne, k cemu je zkratovaci souprava. Autor asi nechtel travit zbytecne hodne casu mezi fekaliemi zbytecnym vyptavanim se ;-D

0/0
5.3.2007 17:39

Dusan

Re: Doppler

Radar je použit jako doplněk evropského zabezpečovacího zařízení ERMTS. To vyžaduje (mj.) PŘESNÉ určení polohy vlaku, proto je tam ta tzv. balisa. To je de facto "čtečka", která si umí ze skutečných "balis" na trati "přečíst" polohu vlaku. Obdobně jako sledujeme na dálnici cedulky s kilometráží. Mezi balisami je ale pochopitelně určitá vzdálenost a systém by mohl (v závislosti na rozdílném průměru kol po přesoustružení) mít určité odchylky, co se týče zjištění polohy vyjádřené jako poměr rychlosti a času mezi dvěma balisami. Radar zjišťuje neustále přesnou rychlost a zadává ji do řídícího počítače, takže odchylka je v rámci potřebných zadání minimální.

0/0
5.3.2007 19:24

Dusan

Re: Doppler

Jo a ta zkratovaci souprava: pakliže by došlo k nehodě nebo jiné události, která by si vyžadovala JISTOTU vypnutého trakčního vedení, tak se použije tak zkratovací souprava. Je to tyč s lanem, které má na konci svorku. Svorka se připne ke kolejnici a tyč se zavěsí na trolej. Pochopitelně je ale možno toto udělat až v okamžiku, kdy energo dispečer zahlásí, že napájení je vypnuto. Zkratovací tyč slouží jenom jako pojistka už vypnuté troleje, nikoli jako prostředek pro vyvolání zkratu...

0/0
5.3.2007 19:27

regazzi

Re: Re: Doppler

Co kdyz se energo dispecer ozere ?

0/0
5.3.2007 22:25

honzulanplzen

Re: Re: Re: Doppler

nejdementější názor co tu snad kdy byl;-O

0/0
6.3.2007 12:05

Gor

471

A kdypak napisete clanek o nemodernejsim vozidle CD, tj. jednotce 471?

0/0
5.3.2007 16:02

Zdeněk

Re: 471

nejmodernější je přece pendolino. a jak ukazují reklamy čs, 471 je obyčejný osobní vlak, který jezdí na všech tratích:-)

0/0
5.3.2007 16:13

michawel

Re: Re: 471

:-):-) trefně řečeno. Ona ta 471 na tom taky není s moderností daleko. Ale je pravda, že tam jsou docela moderní věci, který pinda nemá. Ty nové modely 471 by už měly být výrazně lepší a dokonalejší.

Ještě poznámka k článku, celkově relativně zajímavé, ALE nadepsat to tímto způsobem je hrůza a děs. Nadpis Jak se čerpají fekálie je  trochu  moc.

0/0
5.3.2007 19:09

krizoch

ufff

Co je tohle za polospras. Mohl to být celkem pěkný článek, ale autor nemá pravdepodobně naprosto žádné technické vzdělání a poznámky od zainteresovaných lidí si dělal asi velmi lakonicky.. Výraz "vyšší harmonické" je pěkný, ale chybí mu tam slovíčko "proudy". Usměrňuje se napětí. Náklápění vozů do zatáčky nemá nic společného s pohodlím, to je podružný jev, primárně se jedná o posunutí výslednice působících sil. A tak dále a tak dále .. Hrůza děs .. Rv

0/0
5.3.2007 16:00

drevak_patlak

Re: ufff

Klopí se kvůli cestujícím, aby v zatáčkách neblili jako na horské dráze. Vlak sám o sobě by mohl projet oblouk vyšší rychlostí i bez klopení, ale nebylo by to komfortní.

0/0
5.3.2007 16:42

JBetak

Re: Re: ufff

Tak. Výslednice sil se naklopením posunout nedá.

0/0
6.3.2007 12:20

miky

Re: Re: Re: ufff

Naklapi se,aby mohlo projet oblouky rychleji nez obyc. vlak.Obecne plati, aby mohl vlak projet oblouk rychleji(tj. aby nevykolejil) je vnejsi kolejovy pas oblouku vys nez vnitrni(tzv. prevyseni).Toto prevyseni by slo udelat takove aby i obyc. vlak mohl jet treba 200km/hod, ale pak by v tom oblouku nesmel zastavit, coz jaksi splnit nelze.Proto se vymyslelo naklapeni, s pohodlim cestujicich to nema nic spolecneho.Naopak Pendolino se naklapi dovnitr oblouku.Jde totiz o rozlozeni odstredive sily.

0/0
13.8.2007 1:38

nebydlící

Re: ufff

A airbagy v autě nemají nic společného s bezpečností, to je podružný jev, primárně se jedná o expanzi 3. skupenství hmoty ;-D

Inteligent promluvil...

0/0
5.3.2007 18:26

michawel

Re: ufff

Krizoch: Jen tak mimochodem naklápění je do oblouků, nikoliv zatáček. Ale to když už jsme u toho rejpání. Krizoch nedělal si svého času programátora na Delphi? :) A s MSTS si také nic společného asi neměl.? POkud se pletu tak pardon. :-)

0/0
5.3.2007 19:03

krizoch

Re: Re: ufff

Ale no nazdar Michaweli ;) s delphi mam bohuzel co do cineni do dnes ...

0/0
5.3.2007 21:17

uv

Re: ufff

a vyšší harmonické jsou spíš frekvence, ať už proudu nebo napětí :-)

0/0
5.3.2007 20:51

Brloch

Re: ufff

Po dvou technických školách si dovolím tvrdit, že se usměrňuje proud.

Pokud se neuvede, o co harmonického se jedná, rozumí se harmonické frekvence. Je to technicky správně. Proud a napětí pak mají tzv. harmonické složky.

0/0
9.3.2007 8:46

František Metr

Dobrý

Musím pochválit technet za dobrej článek, fakt se mě to líbilo a to nejenkvůli tomu, že mám rád vlaky, bylo to prostě dobrý, takovýhle články by se měly na technetu i na idnesu objevovat častěji.:-):-):-)R^R^R^

0/0
5.3.2007 15:03

Šefredaktor Technetu

Re: Dobrý

Tak na to zapomeň Franto !!! (Y)

0/0
5.3.2007 15:37

Prezident Technetu

Re: Re: Dobrý

Pane Sefredaktore, mate vyhazov bez moznosti na odvolani!

A Pane Frantisku Metrovy, omlouvam se za neslusne vyjadreni k Vasemu nazoru od naseho minuleho sefredaktora. Jako omluvu prosim prijmete castku ve visi 50,000 Kc, dostavte se prosim jak nejdrive k nam do Technetu vyzvednout tuto odmenu. Dekuji

0/0
5.3.2007 15:53

Češtinář

čeština

Tak hezky jsou skloněná jména na konci článku, ale místo Ing. Václavovi Sosnovi by mělo být Václavu.[>-]

0/0
5.3.2007 14:01

Jetm

Re: čeština

I toto je dobře. Jen to nezní tak hezky :-P

0/0
5.3.2007 14:32

fritzek

Re: Re: čeština

Neni to dobre. Ovi se dava jen u jedne casti jmena. Pokud se jmeno sklada z krestniho jmena a prijmeni, pak jen u prijmeni.

0/0
5.3.2007 15:16

mirek

Re: Re: Re: čeština

Je to dobře, nejde o křestní jméno a příjmení, ale o vzor jednotlivých jmen...

0/0
5.3.2007 15:28

wendlik

Re: Re: Re: Re: čeština

Gramaticky je to proste spatne...at zije matersky jazyk.

0/0
5.3.2007 17:34

Tom

Konečně článek na úrovni

minimalně co se týče odborných termínů. Češtinu stejně technik neřeší.

Takže děkuju a jen houšť :-)

0/0
5.3.2007 13:10

farous

A sračky z parlamentu jdou přes televize

;-D

0/0
5.3.2007 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.