Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vědci: Temná energie ve vesmíru je stará devět miliard let

Temná energie není v současném vesmíru ničím novým, nýbrž byla přítomna po většinu jeho dosavadní historie, a sice celých devět miliard let. Takové jsou závěry nejnovější studie provedené na základě pozorování velmi vzdálených supernov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Peter

Úvodní veèer Ramthovy školy osvícení (RSE)

Vidili jste film „Co my jen víme?“ (v orig. „What the Bleep“) Zajímá vás vida a poznání, které stojí za filmem? Vitšina tichto znalostí pochází od RSE (školy osvícení Ramtha). Tvurci tohoto filmu jsou eleny školy.

RSE je novodobá gnostická škola. Gnoze znamená oecky vidiní nebo poznání. Srdeeni si Vás dovoluji pozvat na úvodní veeer Ramthovy školy osvícení (RSE), která se takto poprvé poedstaví v Eeské republice. Poednáška probihne v  úterý dne 15. ledna 2008 v 19:00 a  bude  na téma ,, jak vidomi utváoet svuj rok 2008”. Místo konání: Mistská knihovna v Praze (malý sál), Mariánské nám. 1, Praha 1

www.geniusmaster.net Cesky. Vstup  zdarma. Poednášet bude Mike Wright, lektor  školy. Poednáška bude simultánni poekládána do eeštiny. Prosím pozvite i další zájemce na tuto poednášku. Míst je dost. Peter Hucl

+420 724 617 660 Peter.Hucl@seznam.cz

0/0
13.1.2008 7:13

Assfinger

chachacha

To na "vědcích" "miluju", vypustí do světa nepodložené postuláty "vlnění-částice", "temná energie" a takovým bludům bez důkazů máme veřit. To je stejné jako "skvělá" Darwinova terorie o původu druhů! Ta se taky považuje neustále za platnou! Jasně výmysl prapolévek, v kterých se před miliardou let náhodným procesem vyklubal život, je úžasná pohádka, přesně taková, jako temná energie! Jsou to bludy obalené do "kvantových" slovíček, aby to znělo věrohodně! K smíchu je i pohádka o GIGBANGU! Ano z ničeho nic to udělalo ve vesmíru bumbác a máme tady konečně nekonečný vesmír s hranicemi bez hranic! K smíchu a ještě víc jsou ti, kteří tomu věří! Hahahahahahaha;-€

0/0
5.12.2006 11:03

j@ck

Re: chachacha

jen tady svým smíchem dokazuješ svou hloupost, to je tak vše, co se na tvůj komentář dá napsat. Důkazy existují, jsou založeny na opakovatelném experimentu, stejně jako existuje 100% důvod pro postulování vlnově-částicového dualismu a jiných vědeckých teorií. Že ty sám jsi nevzdělaný křupan s debilním nickem, za to vědci nemůžou.

0/0
5.12.2006 13:23

Kristine.Z.Kochanska

Re: chachacha

Co je tohle za magora. Když něco neznám, neznamená, že to neexistuje.

Pokud by vás zajímaly přednášky na toto téma, můžu doporučit stažení z ČVUT.

http://avc.sh.cvut.cz/archiv/index.php?id=1041&rid=326&offset=0&select=Fyzik%E1ln%ED%20%E8tvrtky

0/0
5.12.2006 18:34

Karel

Re: chachacha

Hned první výrok "nepodložené postuláty vlnění-částice" tě usvědčuje z omezenosti. Ostatní raději nebudu komentovat.

Dobrá dada: Pokud něčemu nerozumíš, tak se buď zeptej na vysvětlení anebo mlč. 

0/0
6.12.2006 15:19

Sonya

temna energie?

Hm, neni to nahodou temna hmota? Nebo se zas nekdo ze spickovych vedcu nudit a vymyslel nova pojmenovani?

0/0
3.12.2006 14:48

ikonoklast

Re: temna energie?

sonyo, temná hmota a temná energie jsou dva rozdílné pojmy. temná hmota je neznámá neviditelná hmota pozorovaná nepřímo uvnitř galaxií (usuzuje se na ni díky jejímu gravitačnímu působení). temná energie je záhadná síla, která způsobuje zrychlené rozpínání vesmíru. temné jsou proto, že je nemůžeme nijak vidět, jejich známky jsou jen nepřímé, takže než člověk budek ostatním nadávat do nevzdělanců, tak by se měl nejprve sám dovzdělat. ;-)

0/0
3.12.2006 15:09

Gabina

trocha fantazie

Kdyz to tak ctu,tak me napada,ze cely vesmir je mozkem nejakeho boha,kde se prevaluji myslemky a rozpina se jak buh roste,My jsme jako bakterie v tomto organismu a kamkoliv vybocime ze sve drahy dohoni nas obranne systemy a znemozni nam vetsi poznani.Jak jinak vysvetlime,ze nachazime nebo spise nenachazime dukazy o tom ,ze uz vse nekdy nekde bylo.A kdyz se vydame hodne daleko, obranne systemy nas proste znici.Casem se knim staneme resistentni a pokracujeme k dalsimu zniceni.Tak porad dokola .Rikame tomu poznani,ale mam dojem, ze chodime v bludnem kruhu a porad nevime nic.A uz vubec ne,kdo ten blazinec ridi.Co vy na to?A jak prekrocit mozkove blany boha vsevedouciho?Gabina

0/0
2.12.2006 23:24

Mekon

Re: trocha fantazie

Jo, to dava smysl.

0/0
4.12.2006 22:16

Karel

Re: trocha fantazie

Zajímavá hypotéza. Je otázka jestli se jí podaří experimentálně potvrdit.

0/0
6.12.2006 15:21

Velky Bratr

42

0/0
29.11.2006 10:57

Juraj

K čemu to?

Může mi někdo vysvětlit, k čemu jsou tyhle výzkumy a dohady dobré v praktickém životě? Bude život lehčí, zábavnější, nebo delší, když budu vědět, co bylo nebo bude před či po miliardě let? Pomůže to lidstvu přežít?

0/0
29.11.2006 10:55

levr

Re: K čemu to?

K čemu je dobré přežití lidstva ?

0/0
1.12.2006 14:04

Mekon

Re: K čemu to?

Nabozenstvi je uplne stejne, lidstvu jako takovemu prezit nepomuze, a pritom vetsina lidstva je vericich a kolik se kolem toho vedlo valek...

0/0
4.12.2006 22:19

Karel

Re: K čemu to?

Třeba to opravdu pomůže přežít, to teď nikdo neví.

0/0
6.12.2006 15:26

BenediktSpinoza

ta temna sila

pochazi od lzicky se kterou si Buh micha kafe, ktere my nazyvame Vesmir;-)

0/0
28.11.2006 10:53

luzný chantin

***

a není ta temná energie ta vyšší bytost, která občas někoho inspiruje k nějakému poslání????

0/0
27.11.2006 22:00

Fanatic.Dz

Redaktoři iDnes ....

Temná energie je záhadná odpudivá síla, která způsobuje zrychlené rozpínání vesmíru?

 Tak to je mazec - článek byl převzat nejspíš z americké verze Sto+1. ;-D 

 

0/0
27.11.2006 20:59

wildge

Re: Redaktoři iDnes ....

Na te vete, co Vam prijde tak divna, neni nic spatne. Temna energie

je, pri urcitem zjednoduseni, odpudiva sila, jejiz podstatu nezname a

ktera zpusobuje zrychlene rozpinani vesmiru.

0/0
28.11.2006 2:11

Pilat

jo?

ja myslel, ze to uz vyresili za Rudolfa II ;-D

0/0
27.11.2006 1:50

Vasil Ceral Hradec Králové

Rychlost světla.

Je pro nás plno neznámých.Třeba rychlost světla,jaká je výsledná rychlost,rozsvítili-se proti sobě.Zdali se sečte tato rychlost,nebo rychlost světla  je absolutní a neměnná.Vasil z Nedělišť.

0/0
26.11.2006 18:10

Anton

Re: Rychlost světla.

Vrať se do školy, stačí do střední. Ale pokud se rozsvítí proti sobě, nic se nestane.

0/0
26.11.2006 19:00

beda

Re: Re: Rychlost světla.

sice to tak vypadá.ale možná je to jinak

Dvě energie proti  sobě vždy něaj reagují.

0/0
26.11.2006 19:22

Fanatic.Dz

Re: Re: Re: Rychlost světla.

;-D

0/0
27.11.2006 19:34

levr

Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

ty se smejes, ale mechanismus vesmiru musi rict ze tohle svetelne kvantum a tamto spolu nemaji reagovat, bez pravidel by nic nefungovalo jak funguje, hodne veci je skrytych a funguje v pozadi, vis ty co vlastne dela bunka 040h RAM v privnim routeru od tebe co zprostredkovava tvoji komunikaci se severem na kterem ted diskutujem ? vis na jake technologii je vyroben jak v nem vsechno presne funguje ?

0/0
27.11.2006 21:59

edison

Re: Rychlost světla.

Rychlost světla je konstantní, tzn vždy stejná. Nesčítá se s rychlostí pohybu zdroje, jen se změní barva.

0/0
27.11.2006 9:56

levr

Re: Re: Rychlost světla.

no pokud vim tak v ruznych materialech je ruzna (o to je divnejsi ze kdyz svetlo zase vyleze z materialu ven tak zase zrychly, fakt divne (kde na to vezme energii?))

0/0
27.11.2006 17:45

j@ck

Re: Re: Re: Rychlost světla.

to bys nejprve musel chápat, co je to světlo a jak se šíří materiálem, například sklem, a proč se od některých materiálů odráží a od některých ne, a od některých se odráží jen částečně. ale vysvětlit ti kvantovou elektrodynamiku v kostce se mi asi nepodaří (sám mám o ní jen vágní představu). při průchodu sklem je však světlo pohlcováno a zpětně vyzařováno elektrony atomů skla, a to jeho rychlost zjednodušeně řečeno brzdí. abych to však řekl jasně: nikdo neví, co je to světlo, a proč se chová tak podivně jak se chová. víme, že je to excitace elektromagnetického pole, která se šíří vakuem v kvantech zvaných fotony určitou stále konstatní rychlostí. pochybuju, že někdo ví víc než toto.

0/0
27.11.2006 18:01

Fanatic.Dz

Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

Víme i to, že pokud je tak se vždy šíří konstantní rychlostí a to nejen ve vakuu.

0/0
27.11.2006 19:41

Velky Bratr

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

Ne, foton lze zpomalit a lze jej "ridit" elektromagnetickym polem. Ale zrychlit jej nad rychlost svetla se zatim nikomu nepodarilo.

0/0
29.11.2006 10:47

Fanatic.Dz

Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

Jsou dvě cesty jak se dovědět cokoliv si naše srdce usmyslí vědět. První a zdlouhavější cesta je ta kterou se vydala západní civilizace a říkáme jí "věda" - na její odpověď si zřejmě nějaký ten rok jěště budeme muset počkat (minimálně než dostaví v CERN nový collider a zapracují poznatky z něj do teorií, nejspíš však daleko déle).Doporučuji publikaci "Elegantní Vesmír" z per pánů laureátů Greena a Whitea.

Je nasnadě, že člověk šel i již zmiňovanou druhou cestou a té říkáme "mysticismus" - v tomto směru se nám odpovědi dostává prakticky okamžitě jakmile dosáhneme příslušného stupně vnitřní pokory. Doporučuji "Vyznání" sv. Augustina či Indické "Rvédy"

0/0
27.11.2006 20:09

levr

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

Ma to jednu vadu, dle mysticismu nepostavis cerpadlo co ti nataha vodu a generator co ho bude pohanet a jeste ti pomoci topne spiraly ohreje vodu na caj.

0/0
27.11.2006 21:00

Mekon

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

No kdyby ses dal na mysticiscmus, tak bys vedel, ze nepotrebujes vodu, natoz pak caj s cerpadlem.

0/0
4.12.2006 22:24

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

Já jsem se vydal poměrně daleko na obou cestách. Právě Augustina a rvédy bych nedoporučoval, místo Augustina raději Mistra Eckharta, místo Rvéd raději Krišnamurtiho nebo Rumího nebo taoismus. Ale hlavně, mysticismus není studiem nauk druhých, ale studiem sebe sama, takže nejlepší knihou je člověk sám sobě.

0/0
27.11.2006 23:46

levr

Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

takže rychlost propagace je vlastní funkcí hmoty ale to je pevná fáze co ten výstup ? zrychlení a následně stálá rychlost ? na mě to celé působí příliš počítačově uměle !

0/0
27.11.2006 22:36

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

řeknu ti něco šíleného, čemu vůbec nebudeš věřit, ale přesto je to tak. světlo je nějaký foton, který vznikl kupříkladu přeskokem elektronu atomu nějakého prvku uvnitř slunce na nižní energitickou hladinu, a následně vyexcitoval elektron atomu tvé sítnice na vyšší energitickou hladinu. Při své cestě ze slunce do tvého oka se však tento foton šířil současně všemi možnými drahami, kterými na sítnici tvého oka mohl docestovat a dopadnout. To je, co? Pokud chceš propadnout šílenství, tak se věnuj kvantové teorii.;-)

Světlo se vždy pohybuje rychlostí c, která je asi 300 000 m/s, nemůže se pohybovat nijak jinak, a nemůže ani zrychlovat.

0/0
27.11.2006 23:42

wildge

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

A to vcetne cesty, behem ktere dvakra proletel skrz hlavu kazdeho obyvatele Zeme. Jednou to vzal podle vysky a po druhe podle abecedy.

0/0
28.11.2006 2:15

levr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rychlost světla.

to ma nejaky vlastni trasportni kanal ktery nejezdi se spozdenim ;-) ? respektive podporuje jenom jednu prenosovou rychlost ? a ten kanal se smrdla sem a tam jak po nem ten foton jede a pokud ten kanal jebne do nejake hmoty tak se napoji a ten foton tam dojede jak elektrina po synapsi do neuronu ? :-))) nebo jak si to mam predstavit protoze si nedovedo predstavit jak ten foton neco trefi kdyz hmota je vlastne prazdna (viz distance v atomu a pevne hmote, plynech a vubec)

0/0
28.11.2006 2:34

Mekon

Re: Re: Re: Rychlost světla.

lol

0/0
4.12.2006 22:21

luboš

Re: Re: Rychlost světla.

vlnová délka

0/0
3.12.2006 12:19

VjedeCZ

Energije je stará devět miliard let....

...pokud to byly její boty;-D

0/0
26.11.2006 16:11

Mekon

Re: Energije je stará devět miliard let....

plus minus 200 let

0/0
4.12.2006 22:24

j@ck

-

http://avc.sh.cvut.cz/archiv/index.php?id=1041&rid=326&offset=0&select=Fyzik%E1ln%ED%20%E8tvrtky

Kdyby měl někdo zájem se o problematice záhadné a tajemné tejmné energie dozvědět více, tak zde si může prohlédnout nebo poslechnout skvělou přednášku prof. Kulhánka na dané téma - filmečky avi nebo záznam mp3

záhada původu a charakteru temné hmoty je dnes podle mnohých největší záhadou současné fyziky. prof. Kulhánek je vynikající přednášející, který umí látku podat.

0/0
26.11.2006 16:09

freelook

Re: -

Absolutni souhlas. Prof. Kulhanek je nejen "bedna" , ale umi tuto velmi slozitou problematiku popsat srozumitelne i pro laika.

Take doporucuji.

0/0
27.11.2006 16:39

J.Navrátil

Re: Re: -

 Hm, a jestlipak ti už Kulhánek vysvětlil kardinální pitomost v názvu článku autora Kučery, že skrytá hmota má datum vzniku 9 miliard let zpět v čese…přičemž standardní model všehomíra tvrdí, že veškerá hmota vznikla ve Velkém třesku tj. 13,7 miliard let zpět v čase a zde se najednou praví, že nějaká „jiná“ hmota si vznikla až 4,7 miliard let po Třesku a jak to autor podává, tak asi vznikla ta veškerá skrytá hmota naráz …; to musel dostat vesmír pěkný gravitační šok když mu někdo „dodal“ vznikem z ničeho v jeho už 4,7 miliard let staré existenci takové množství hmoty, 90% skryté hmoty…to koukám.

0/0
23.5.2008 16:09

legionar

Re: -

To je UZASNY ZDROJ, dakujem !

Ak poznas este nejake ine zdroje o modernej fyzike, matematike a informatike, prosil by som link na mail:

legionar@excite.com

Este raz vdaka.

0/0
28.11.2006 8:18

Ráďa

O nicem

A hmota ktera je v nasich predstavach to nehmotnejsi co zname, je v podstate nehmotna a dokonce vite to, ze se niceho nedotykate a je to jenom predstava mozku R^. Vice se muzete dozvedet z dokumentu "What The Bleep Do We Know" ;-)

0/0
26.11.2006 15:43

F.Drake

Re: O nicem

Máš v částicové fyzice dost zmatek, skoro až chaos.

0/0
26.11.2006 19:03

lubos

Re: tomu nerozumím

mnohem lepsi je se pobavit s peknou holkou a jinejma picovinama:-D

0/0
26.11.2006 10:11

pavian

Re: Re: tomu nerozumím

tak to necti a nereaguj na to, popr. si porid detskou knihu o vesmiru (az bude mit pekna holka menstruacni potize)

0/0
26.11.2006 11:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.