Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Televizní předpověď počasí: podívejte se do zákulisí natáčení

Bude zítra pršet, nebo zažijeme tropická vedra? Odpovědi na tyto otázky řada z nás hledá v pravidelných televizních relacích. Jak je těžké takové vysílání připravit? A co se za ním vše skrývá? Podívejte se...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cecka v duši

Béda Trávníček

už sis ho zkusil vyhonit a nastříkat to do vlastní pusy ?

mám dojem, že se ti to před chvílí právě podařilo.

0/0
6.7.2007 7:59

pepik

meteorologie

to je snad jediny obor, který se navenek  projevuje stale stejne jak pred 20ti lety tak nyni.. Nebo snad ne? Porad se na nej neda silne spolehnout jako drive. Asi je to porad veda R^

0/0
4.7.2007 22:51

Homer1

Re: meteorologie

S vývojem sofistikovanějších modelů, řádově výkonnějších počítačů , atd... se dost zásadně zpřesnila přesnost předpovědi. Dnes je tuším nad 90% pro následujících 24 hodin a to je poměrně hodně. Tak mínus 15, 20 let to bylo daleko méně...

0/0
5.7.2007 0:02

standik007

Re: meteorologie

vidite jakou neuveritelnou hloupost jste napsal... navenek je naopak totalne odlisna.. zadna magneticka tabule, zadne drevene ukazovatko.. ale s tou presnosti je to vicemene pravda.. tri dny jsou hranice, pak je to jen vesteni :)

0/0
5.7.2007 11:47

mid_way

Meteopress

Meteopress to jsou ty odborníci, co nedávno vymysleli pojem superbouřky...

0/0
4.7.2007 15:14

tigmac

Jak moderatorka ukazuje?

...kdyz vidi jenom nahled grafiky na mel monitoru. Myslim tim, kdyz ukazuje na nejakou cast mapy nebo obrazu, to dela gesta "naslepo" na tu modrou stenu?

0/0
4.7.2007 10:01

Mr. Pes

Re: Jak moderatorka ukazuje?

Přesně tak

0/0
4.7.2007 10:47

Homer1

Re: Jak moderatorka ukazuje?

Taky si všimni jak soudružky "meteoroložky" na Nově mávají pacičkami jako mírně přiopilé nebo se závratí... Je to takové "obecné" gesto do prázdna... jen podle odhadu. Ale kdo se to naučí, vypadá pak překvapivě přesně a přirozeně (ale to musíš přepnout z Novy někam jinam...).

0/0
4.7.2007 18:38

fritzek

Re: Jak moderatorka ukazuje?

Uplne naslepo to snad neni. Myslim, ze se mohou koukat na monitor, kde se vidi uz s doplnenym pozadim v realnem case. Takze nejake voditko snad maji.

0/0
4.7.2007 22:33

Enik

Re: Re: Jak moderatorka ukazuje?

 To je samozřejmě pravda. Moderátor se vidí na monitoru spolu s naklíčovaným pozadím, takže vidí přesně svoji polohu ve výsledném obraze. Ale i tak to není vůbec žádná sranda. Na ČT mluví moderátoři z "patra". Nic nemají napsané. Všechny údaje mají v hlavě a na monitoru. Každou větu tvoří přímo na místě před kamerou. Vědí jen o čem mají mluvit, hodnoty teplot, tlaku, srážek a pod. si přečtou z monitoru, ale ostatní musí ztvořit z hlavy. Nedej Bože, když monitor vypadne. To je pak malér. Pak se teprve ukáže, jaký je kdo profík. Ale jsou i tací kteří to zvládnou na jedničku!

0/0
5.7.2007 9:54

Petr

Radarová detekce srážek

Využívám tento článek o počasí, abych se zeptal na možná trochu nesouvisející věc. V rubrice počasí na idnes.cz se nechá zobrazit radarová detekce srážek. I když třeba v celé republice nespadne ani kapka, velice často jsou zobrazeny dlouhé rovné oblasti s minimálními srážkami, s výrazným začátkem a koncem mizejícím do ztracena. Např. včera v 17.00.

Můžete mi někdo vysvětlit, o co se jedná ? Chyba zobrazení, změněné srážky v oblasti leteckých koridorů apod. ? Děkuji.

0/0
4.7.2007 9:19

PájaZítra

Re: Radarová detekce srážek

Jako meteorolog amatér si o tom myslím, že radar detekuje oblačnost s vysokým procentem vody, která je tzv. "na spadnutí" a nebo také i srážky, které se ještě před dopadem na zem vypaří.

0/0
4.7.2007 9:42

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Radarová detekce srážek

To co popisujete jsou silne vysilace bezdratovych datovych siti (nejcasteji smeruji od Brna, od Prahy ci od Ostravy) ... radary toto silne zareni nekdy zmate.

0/0
4.7.2007 9:52

mike

Re: Radarová detekce srážek

Meteoradary pracuji na podobnych frekvencich jako 5 GHz wi-fi zarizeni, a uvedene jevy jsou dusledkem ruseni radaru spatne namirenou antenou.

 Obvykle to nema dlouheho trvani, protoze dotycny hrisnik se da snadno dopatrat ;-)

0/0
6.7.2007 7:58

PájaZítra

Opakování matkou moudrosti

Tak mám pocit a není to jen pocit, že tento článek už tady v posledním roce byl - inu okurková sezóna, že?

0/0
4.7.2007 9:14

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Opakování matkou moudrosti

Běžte si dát okurkový salát, ať si tu okurkovou sezónu pěkně užijete. Tento článek vychází poprvé, maximálně nám mohl jeho náhled utéct v RSS ... což se doufám nestalo.

0/0
4.7.2007 10:23

PájaZítra

Re: Re: Opakování matkou moudrosti

Ale fakt ten článek nevidím dnes poprvé, v posledním roce jsem ho už někde četl (google mi ale nic staršího nenašel), pamatuju si i některé věty, jako třeba "Kamery neobsluhuje kameraman, ale před natáčením se pouze nastaví." nebo "Pro předpověď na Nově se používá také tato kamera umístěná u stropu studia.".

Stejně tak i ty obrázky s modrým kruhovým světlem u objektivu či Petry Volákové s mikroportem jsem na monitoru už viděl.

Takový blb zase nejsem a déjavu to není. Nic ve zlým, prostě to není premiéra, jen zaktualizování (o nové grafice v ČT) něčeho staršího.

0/0
4.7.2007 11:21

Jarda

Re: Re: Re: Opakování matkou moudrosti

Souhlasim, take uz jsem clanek videl (nejspise kde jinde, nez tady na Technetu). Je to par mesicu zpatky...

0/0
5.7.2007 1:28

Joker

Re: Re: Re: Re: Opakování matkou moudrosti

Taky jsem měl při jeho čtení deja vu.

0/0
9.7.2007 13:48

Radim

Re: Re: Opakování matkou moudrosti

Clanek uz si nepamatuji, ale vetsinu tech obrazku jsem v jednom clanku tady na serveru stopro taky videl.

0/0
4.7.2007 11:45

pppqqq

Re: Re: Opakování matkou moudrosti

To nemyslíte vážně, že? Ze lži vás usvědčuje datum prvního příspěvku této diskuze (1.4.2007). V Google Cache původní článek z 31.3.2007 ještě existuje - jmenoval se "Jak se dělá předpověď počasí v televizi?"

0/0
6.7.2007 10:43

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Re: Re: Opakování matkou moudrosti

Vzdyt rikam, ze nam clanek mozna uniknul v RSSkach, pripadne omylem na chvili vysel, ale rozhodne nevysel oficialne, nebyl poutany a cetlo ho maximalne nekolik desitek lidi. To je ale dráma, co? :-)

0/0
9.7.2007 18:03

jajaja00

Re: Opakování matkou moudrosti

A byly tam i věty přepokládající nižší až nulovou inteligenci čtenářů?

Např. :

"Umístění není náhodné. Při čtení podkladů se jeví, jakoby se dívali přímo na vás."

0/0
5.7.2007 8:44

Tessien

:-)

Dobrý den pane Novák. A co že vy to vlastně děláte za práci..? ...Předpovídám pořasí paní Lišková. ...No teda, a takový slušný člověk jste býval, pane Nováku...

0/0
4.7.2007 8:46

Tessien

Re: :-)

oprava - počasí

0/0
4.7.2007 8:46

Tonny

A ještě k televizní předpovědi

ČT má super počasí a člověk se z něj skutečně něco o počasí dozví. Ostatní stanice (informace z Meteosatu) jsou jenom obrázky o ničem, spousta neartikulovaných řečí (hlavně uřvaná NOVA) a „hezký” holky, kteý nevědí o čem mluví (hlavně, když dostanou honorář).

0/0
4.7.2007 8:12

aaa

Re: A ještě k televizní předpovědi

Můj kamarád komentuje počasí na Nově slovy "Nebude-li pršet, nezmoknem...":-)

0/0
4.7.2007 9:56

Tonny

Članek o počasí??? :-(

Už se na tomto serveru nedivím ničemu, obsah článku bída, informační hodnota nulová.

Ale co, každý se musí nějak živit :-(

0/0
4.7.2007 8:09

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: Članek o počasí??? :-(

Pokud vás zákulisí natáčení předpovědi počasí nezajímá, článek jste číst nemusel. Hezký den Vám přeje redakce.

0/0
4.7.2007 10:25

Mayús

Re: Re: Članek o počasí??? :-(

Clanek uz jsem nekde cetl, nedelejte ze me debila. Krasny den.

0/0
5.7.2007 4:15

jajaja00

Re: Re: Članek o počasí??? :-(

Jenže informační hodnota o tom "zákulisí" úrovní odpovídá vzdělávání ve druhé třídě obecné školy. Připomínka je evidentně o tom, pane redaktore.

0/0
5.7.2007 8:48

Horal

Re: Članek o počasí??? :-(

A kdo vás nutí to číst? Mě to zase naopak zajímá a článek se mi líbí.

0/0
4.7.2007 13:19

Zdenek

Věštírna v Delfách

Jak se jim může vyplatit nacpat tolik peněz do něčeho tak nefunkčního ? Možná proto, že lidstvo chce být klamáno.

0/0
4.7.2007 4:18

Horal

Re: Věštírna v Delfách

Co myslíte tím "nefunkčního"? Dnešní předpovědi počasí jsou hodně spolehlivé.

0/0
4.7.2007 13:21

spartaman

Re: Re: Věštírna v Delfách

Bohužel výjimka potvrzující pravidlo. Rv

0/0
4.7.2007 15:13

nomen.nescio

hmmmm

vzdycky kdyz na nove vidim dagmar honsovou nemuzu vubec nic delat. jen ziram a posloucham jeji hlas. moc nevnimam co rika, ale poslouchal bych ji snad celej den. moc pekna zenska  -- ILY XOXOX

0/0
4.7.2007 0:54

pavelh

ok3 a "každá sudá"

jo, začátky byly hezké, ale Milan Folkman už si to trochu špatně pamatuje. Úplně na začátku jsme do televize (OK3) v poředu "Každá sudá" pouštěli jenom animace z Meteosatu a meteorolog do toho mluvil do mikrofonu. Toho se ještě účastnili meteorologové z Komořanské prognózy, jako právě dr. Seifert, Pavlík, Lípová a další. Co pamatuju, tak i ti "staří" meteorologové to brali docela jako výzvu, protože normálně předpovídali počasí na dny a teď měli mluvit na pár hodin dopředu co nejpřesněji. Teprve o něco později vzniklo na Libuši malé studium, kde začali  fungovat skuteční moderátoři jako herci, kteří nutně nemuseli mít meteorologické vzdělání, i když někteří ho,  myslím,měli.

0/0
2.4.2007 10:56

hampl

hapahes

0/0
2.4.2007 10:48

Aleš

konečně něco kladného

Konečně, po dlouhé době, čtu o meteorologii něco kladného. Jsem za tento článek vděčný.

0/0
1.4.2007 16:21

Hurvajz

Re: konečně něco kladného

Jo, díky za článek. Po technické stránce zdařilé R^

0/0
4.7.2007 8:28

jajaja00

Re: Re: konečně něco kladného

Souhlasím.

Pro druhou třídu obecné školy.

0/0
5.7.2007 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.