Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší lokomotiva na světě testuje nové vagóny pro ČD

Nové velkoprostorové vozy první třídy pro České dráhy testuje na Zkušebním okruhu VUZ v Cerhenicích u Velimi nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva na světě. Technické a bezpečnostní zkoušky totiž požadují testování v rychlosti 200 kilometrů za hodinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

debiil

98+8*+98+9-0+98

VVVV

0/0
4.4.2007 12:48

Qíteček

Siemens?

No esi ty vagóny packaj tak jak telefony, tak potěš... Eště že vlakem nejezdím ;-)

0/0
2.1.2007 20:14

nobody

stare akorat prejmenovane na nove ?

jsko sorry ale ty vagony jsou ty stare s malym faceliftem jinak komunisticka technologie a design, bleeee podelane uzke dvere, zadny nerez v exterieru a interieru (bude to za chvili rezave a hnusne jako vsechny vagony CD) atd. ani bych se nedivil kdyby na tom delali porad stejni "zkuseni" dedci, znate to o tech starych psech a novych kouscich ?

0/0
16.12.2006 20:28

michawel

Re: stare akorat prejmenovane na nove ?

Co to placas za nesmysly? Sorry za silnejsi slova, ale nemluvis pravdu. Prvni vozy pro CD byly dodany v letech 1999/2000. Jedna se o vozy moderni konstrukce na podvozcich SGP300 s tlakotesnou skrini pro rychlost az 200 km/h. Takze zadny komunismus. Nerez, hm ten skoro nenajdes ani v ICE3, leda tak na WC v umyvadle. Interiery se dnes delaji standardne v plastech. Jestli to je dobre, to necht posoudi kazdy sam. Jinak z hlediska porovnani techto vozu s temi z prvni serie, je zmen skutecne jen malo. Hlavni zmenou jsou jine sedacky (bohuzel tvrdsi a horsi), dalsimi pak rozkladaci stolky a hlavne zasuvky. Vse podstatne je pak uz stejne. Mel jsem moznost se tim vozem svezt 315 km a musim rict, ze chodove vlastnosti vyborne, na sezeni to ale moc neni. Rozhodne ale odmitam tvrzeni, ze by tyto vozy mely komunisticky design a technologii.

0/0
19.12.2006 23:06

nobody

Re: Re: stare akorat prejmenovane na nove ?

Design ma vic vyznamu, kazdopadne je to furt cele z prasiveho laminatu furt to z exterieru vzhledove vypada jako stare vagony porat se to bude spatne udrzovat potece z toho rez kam se clovek podiva bude se do toho spatne nastupovat uzkejma dverma a bude se v tom -jako novinka- jeste spatne sedet + plastove prislusenstvi=neco pro vandaly, opravdu zadny komunismus LOL

0/0
20.12.2006 14:15

xcmaniax

nesmysly

koukam, ze tady prispivaji zase sami experti, viz prispevky o pendolinu apod. Kdyby se koupili tyto rychle lokomotivy, tak nebudou stejne jezdit rychleji nez pendolino, dokonce i TGV na nasich tratich je pomalejsi nez pendolino. Vse je limitovano oblouky, jejich malymi polomery a prevysenimi...atd. Technologie, kterou pouziva pendolino je pro nase trate to nejlepsi k dosazeni nejvyssi rychlosti! Projektuji zeleznicni trate, tak vim o cem mluvim, vsechno je o penezich, kdyz da stat okamzite cca 250mld tak se vsude bude moct jezdit rychlosti 250-300kph;-)

0/0
15.12.2006 17:24

Scout_duck

Re: nesmysly

Na diskuzích Idnes.cz jsou většinou samí experti, kteř problematiku ovládají. Jsem ovšem toho názoru, že zrychlení o těch asi dvacet minut, kolik Pendolino dokáže najet není odpovídající vzhledem k ceně. Ať se postaví trať, kde se bude moci jezdit rychlostí, o které mluvíte a pak se na to koupí soupravy. Proč máme Ferrari, když jsou cesty okresního formátu?

0/0
16.12.2006 0:05

xcmaniax

Re: Re: nesmysly

ja vím, koukám se na to očima pouze technickýma a ne finančníma, takže se mi pendolina líbí:-)Bohužel se žádných vrt tratí asi hned tak nedočkáme, jednak v našem hustě zabydleném uzemí je to šíleně finančně náročné, tak jediná trať v horizontu tak 5-10 let bude tunel do berouna a následná trať na Plzeň a Německo...

0/0
16.12.2006 9:34

Scout_duck

Re: Re: Re: nesmysly

No tak vidíte, máme tedy jednu soupravu za 1,42 mld Kč, která tady nemá příliš využití. Kolik stojí jeden takový vagon, který teď testují? Může stát 50 milionů? Nevím, v článku to není. Ale bylo by to o mnoho lepší mít 200 takových vagonů a mít je i v běžných rychlících přes republiku a tím lákat lidi a ne si hrát na Body pro Vás, co jsou lepší než jsme čekali.

0/0
16.12.2006 12:38

Lojza

Re: Re: Re: Re: nesmysly

ČD daly 4,5mld  kč ČKD na nákup 10 jednotek 680, nakonec ČKD skoro miliardu promrhalo a Alstom vyrobil za 3,5 mld 7 souprav, tedy 500mega za jednu. Jedna Loko řady 380 stojí cca 120Mkc, jeden taurus cca 135MKc, jeden Vagon Ampz ci Bmz kolem 60Mkc, restauracni WRMz jeste vic...Pendolino má 105 míst v 1. třídě a 226 míst v 2. třídě ekvivalentní souprava by tedy musela mít 2 vozy Ampz, 4 Bmz a jeden Wrmz. Sečteno a podtrženo to je necelých 550 milonů korun za soupravu, která má maximální konstrukční rychlost 200 km/h oproti 230 u pendolina (nezapomínejte, že vlak se kupuje minimálně na 30let, takže se nekupuje pro takovou rychlost, jaká se momentálně používá!), váží 434,4 tuny oproti 384 tunám u pendolina a k tomu všemu nemá naklápění, takže musí oblouky (a že jich máme!) projíždět menší rychlostí...

0/0
16.12.2006 18:09

xcmaniax

Re: Re: Re: Re: Re: nesmysly

souhlas:-) Tedy ty Vami udane ceny nemohu rychle overit, ale jestli je to tak...Navic pendolino vypada pomerne "prestizne".

0/0
16.12.2006 18:42

Scout_duck

Re: Re: Re: Re: Re: nesmysly

Těžko se ověřují zadaná čísla, ale u vagonů jsem se skoro trefil. V případě,že to tak opravdu je (na několika místech se jde dočíst, že Pendolina stály ČD (nás) 10 mld. kč), tak to není až tak nevýhodný nákup, ale i tak je proces myšlení ČD jak nalákat nové zákazníky docela podivný. Nasazovat víc IC/EC/SC vlaků než normálních R atd. Když potřebuji jet 80 km a nejede žádný rychlík, tak musím jet vlakem s příplatkem, výborný. ČD by se měly zaměřit na potřeby běžného člověka, co potřebuje slušně cestovat a neztěžovat mu to složitým systémem slev a podivných nabídek (eLiška).

0/0
16.12.2006 19:52

sHImi

Re: Re: Re: Re: Re: nesmysly

není však výhoda "klasického vlaku" před soupravou v tom že se může lokomotiva vyměnit za jinou nebo se může použít u jiné "sestavy"? - to samé platí o vagónech...

0/0
18.12.2006 17:13

Scout_duck

Sqěle

Přesně jak tu někdo psal, jezdí dost IC/EC vlaků, ale že by dávali do běžných rychlíků takovhle vagony to né.   Mimochodem, je v pořádku, že v době od 16.00 do osmi večer jedou z Olomouce na Prahu pouze dva normální rychlíky? A šest EC/IC/SC ? Když člověk nestihne rychlík v šest, tak mu další jede v osm, a nebo může jet s příplatkem na tak malou dálku, parád. Privatizovat a sokroumá doprava!

0/0
15.12.2006 16:07

Scout_duck

Re: Sqěle

Ehm, dobře, dva IC z těch šesti patří RTExpresu, jenže ten zatím nejezdí. A pro náhodného cestujícího je dvakrát (opravdu, EC 244 kč RTExpres 120kč) levnější z Olomouce do PCE. Abych dosáhl přijatelnější ceny 174 Kč u ČD, tak musím mít jejich kartu, proč u RT nemusím??

0/0
15.12.2006 16:10

tonikovec

Re: Sqěle

sorry, ale ja si vybiram prave mezi olomouci a prahou jen IC a stve me kdyz mi ujede a musim jet rychlikem...ty votresne stare smradlave vagony me rozciluji.... jezdim tedy tak jednou tydne a to se mi vyplati si priplatit za lepsi R^

0/0
15.12.2006 18:20

Scout_duck

Re: Re: Sqěle

Jasně, na větší dálku už příplatek 60 kč není tak znát, ale když potřebuješ jet třeba jen do Český Třebový či Pardubic, uzlových stanic?

0/0
16.12.2006 0:01

macho

Re: Sqěle

s privatizováním běž někam.to by potom vlaky jezdily akorát koridory a na lokální tratě by se soukromý dopravce vy.ral.....

0/0
15.12.2006 19:00

feese

Re: Re: Sqěle

Ale ale, to je zajímavý, že když se někde privatizuje lokální trať, je o ní obvykle dost zájem... A zatímco u ČD byla trať ztrátová, soukromý dopravce něco málo vydělá a vagóny jsou přitom čistý...

0/0
15.12.2006 20:29

Scout_duck

Re: Re: Re: Sqěle

Přesně tak, např. Viamont, jehož lokálka jezdí u Trutnova. A víte proč vydělá? Protože v lokálce je strojvedoucí zároveň průvodčím, na zastávce jde k dveřím, cvakne lístek a jede se dál a ne jako v ČD, kdy lokálkou v šest ráno v sobotu (jedou dva tři lidi) jede průvodčí i strojvůdce ...

0/0
16.12.2006 0:08

m.l.

Re: Re: Sqěle

Souhlas. Kdyby mi patřily ČD tak na menších tratích místo vlaků nasadím autobusy, protože to vyjde levněji a já víc vydělám! Navíc ten autobus jede podstatně rychleji než většina vlaků.

0/0
15.12.2006 22:07

Sundrbabak

vagony 1. tridy ...

Nojo 1. trida, ale na 2. se vubec nemysli. Takhle by mela vypadat i 2. trida jako v Nemecku nebo Rakousku. Takhle za chvili nebude vlakem nikdo jezdit ... smradlavymi vagony plnymi zahranicnich turistu z Ukrajiny, Rumunska a Bulharska ... Rv;-€

0/0
15.12.2006 16:01

AllOs

Re: vagony 1. tridy ...

2. trida tak vypada.

0/0
15.12.2006 19:58

nobody

Re: Re: vagony 1. tridy ...

no jo kdyz nekdo nevi na co je vapka a o cistote naposledy slysel v materske skolce . . . ve vdeni CD jsou asi pekna cunata ;-D

0/0
16.12.2006 20:32

michawel

Re: vagony 1. tridy ...

vozy druhe tridy budou tyto nasledovat, bude se jednat o oddilove vozy stejne konstrukce na stejnou rychlost, mozna budou mit lepsi sedacky nez ta jednicka :)))

0/0
19.12.2006 23:10

pit

Re: Re: vagony 1. tridy ...

Shodou okolností sem na vozech druhé třídy pracoval, a mohu potvrdit že komfort je jednoznačně srovnatelný s první třídou, až na to že na zemi je místo koberce lino...Jo a nemá čtenářské lampičky, ale ty tam taky nějak zásadně nechybí. Konstrukční rychlost je samozřejmě dána hlavně podvozky, které jsou shodné a potom hrubou stavbou vozu, kteráž to se liší pouze v tom, že AMPZ je salon a BMZ kupátka. Já osobně bych se vozil druhou třídou, ale to je pouze věc názoru. Znám spoustu lidí, kteří preferují salon.....

0/0
10.1.2007 15:41

jaras

pardas

0/0
15.12.2006 15:29

iqtyqve

TAURUS

Já myslel že Taurusy tady zkouší Railtrans nebo jak se ta firma zove a né ČD.Už aby na kolejích zavládla konkurence ,myslím že bude mít stejně blahodárný účinek jako vstup stugent agency apod.do autobusový dopravy.

0/0
15.12.2006 13:56

blamage

Co to je za blbost?

To mají být vagony první třídy? A kde jsou ty elektrické zásuvky? Kde je připojení k síti? Zase se bude upravovat standard první třídy? Mám pocit že tady není něco v pořádku.

0/0
15.12.2006 12:33

kiwi

Re: Co to je za blbost?

Neboj, zásuvky tam jsou, stejně jako v nových vozech 2. třídy. R^

0/0
15.12.2006 14:50

..J@rd@..

Re: Co to je za blbost?

Taky jsem si polozil stejnou otazku. Ne vsak kvuli zasuvkam, nybrz diky tomu mistu pro cestujiciho, jenz mi silne pripomina "economy class" v letadlech. Ale velkoprostorny vagon 1. tridy??? :-)

0/0
15.12.2006 15:34

kolomazník

Re: Re: Co to je za blbost?

Tak jeď se student Agency, tam toho místa máš určitě 2x tolik. ;-D

0/0
15.12.2006 16:17

..J@rd@..

Re: Re: Re: Co to je za blbost?

Pokud mas na mysli autobus(a pokud ne, tak nemam s touto firmou

zkusenost), tak tam neni co resit. Ale vlak je vlak, ten ma byt

prostorny, coz vzdycky spise byla jedna z jeho vyhod.

0/0
15.12.2006 20:51

..J@rd@..

Re: Re: Re: Re: Co to je za blbost?

Jinak mohu rict, ze jsem jel nekolikrat vlakem trasu Nemecko - CR a

ve starsich vagonech(at uz od DB, ci dokonce i CD) bylo ve druhe tride min. 2x

tolik prostoru pro cestujiciho, nez tady na danych obrazcich ve tride

prvni.

0/0
15.12.2006 20:52

Qescob

Tady je NEMECKO

Němečtí technici zkoušejí nové německé vagóny s německou lokomotivou v podstatě pro německé cestující. A to jsme byli železničářská velmoc: vlastní vagónky, ČKD lokomotivy, nejhustší síť v Evropě atd...

0/0
15.12.2006 11:55

Dobrý den

Re: Tady je NEMECKO

Tržby z osobní přepravy jsou 6 miliard, jen osobní náklady zaměstnanců ČD 20 miliard. Osobní přepravu krom státu dotují dráhy křížově z nákladní přepravy a budou to dělat zjevně tak dlouho, dokud se náklad nepřestěhuje definitivně na silnice.

V ČR je hodně železničních fandů. Nechápu, proč nerozbijete prasátka a těch 20 miliard ročně, co by ČD potřebovali, aby se dostali na úroveň Německých drah nedáte dohromady.

Proč bydlíš v bytě? Přestěhuj se do jeskyně, hlavně když mezi Prahou a Brnem pojedeš rychlíkem jen o půl hodinu déle, než autem. Za tohle ta malá oběť přece stojí.

0/0
15.12.2006 17:16

JBetak

Re: Re: Tady je NEMECKO

Nerozbijeme prasátka, protože jsme to už udělali.

0/0
15.12.2006 21:05

cejkis

příšerný

Když by v této zemi nebyl komunismus, tak žádné Pendolino není. Místo toho se koupí soupravy, které jsou již mnoho let v Německu stavěny na 200km/h a patřičné lokomotivy. Jedna souprava Pendolina nás stála 1mld!!!

A věc druhá, když by se naše vlády chovali jako za první republiky, tak to zadají české firmě, aby to zastřešila např Vagonka Studénkov a vzala si subdodavatele na některé komponenty např.třeba Siemens.

0/0
15.12.2006 11:17

cejkis

Re: příšerný

kecám, za 10mld bylo nakonec 7souprav.. ;-€

0/0
15.12.2006 11:20

Michal

Re: Re: příšerný

Jestli se nepletu, tak těch 7 souprav je za 4,5 mld. Jinak zakázku dostalo ČKD, které to ale nezvládlo ... Ale opravdu by bylo bývalo lepší koupit lokomotivy a slušné vagóny.

0/0
15.12.2006 11:37

Dobrý den

Re: Re: Re: příšerný

Roční tržby ČD z osobní přepravy jsou 6 miliard. Jen náklady na přesunutí nádraží v Brně, které ČD i radnice považují za nezbytné, jsou 20 miliard.

ČD by si zjevně mělo pořídit vlastní tiskárnu peněz. Navrhuju rotačku a tisknout na novinový papír.

0/0
15.12.2006 18:12

martas38

Re: příšerný

Mam pocit ze u nas Pendolino na trati mezi Vranovicemi a Breclavi jelo nejakych 237 km/h. Neni problem v Pendolinu, ale v zeleznicnich koridorech.

0/0
15.12.2006 11:34

Adam

Re: Re: příšerný

Jelo, ale jen tam a taky se nerozjelo jen tak po chvilce. Ale 200 by tam mohlo jet. Jinak chtěj zvýšit limit ze 160 na 180.

0/0
15.12.2006 12:07

kolomazník

Re: Re: Re: příšerný

Mezistupeň 180 byl zavrhnut, protože by byl stejně nákladný jako přechod na 200, proto se bude zvyšovat rovnou na 200 (a 180 jen tam, kde víc z důvodů oblouků nejde...)

0/0
15.12.2006 16:47

joscer

Re: příšerný

Ty jsi asi ještě v komunismu. Já bych řekl, že Vagónka Studénka osobní vagóny dávno nevyrábí. Skoro bych si troufnul říct, že ta fabrika už jakoby nebyla.

0/0
15.12.2006 11:36

kiwi

Re: Re: příšerný

Ne Vagónka Studénka dávno nic nevyrábí, ony ty CityElefanty 471 nám padají z nebe. ;-D

0/0
15.12.2006 14:53

JBetak

Re: Re: Re: příšerný

City Elefanty vyrábí ČKD Vagonka Ostrava, což je součást Škody Plzeň. Vagonka Studénka neexistuje a tudíž nic nevyrábí.

0/0
15.12.2006 20:54

Vlakoň

Re: Re: Re: Re: příšerný

A kdybys byl opravdu chytrý, tak víš, že to je furt jedna a ta samá firma, kterou akorát někdo koupil a přesunul výrobu o pár km vedle. ;-);-D

0/0
15.12.2006 23:47

JBetak

Re: Re: Re: Re: Re: příšerný

Lepší než být opravdu chytrý je vědět, jak to opravdu bylo. Jestliže ten subjekt ve Vítkovicích je podle tebe Vagónka Studénka, co bylo potom to, co zbylo ve Studénce?

0/0
16.12.2006 9:19

Lojza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: příšerný

Nic se nerušilo, jen se výroba přesunula ze Studénky do Vítkovic, nic víc, nic míň...

0/0
16.12.2006 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.