Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bilance 2006: Zásadní počítačové milníky!

Co se v roce 2006 stalo v oblasti počítačového hardware? Kam směřoval vývoj? O kolik stoupl výkon? Přinášíme obsáhlý materiál o počítačových milnících roku 2006, ve kterém naleznete odpovědi nejen na výše uvedené otázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spokojeny

dobry clanek...

...R^R^R^

0/0
4.1.2007 19:06

erben3

.

Dobrý článek, díky za něj. Ale pro případný upgrade kompu je mi asi k ničemu ;-) protože ten upgrade plánuji až tak za 3 roky a to už bude zase všechno jinak. Teď mám P4 na 3,4 GHz s grafikou ATI Radeon X800 a to zatím stačí.

0/0
3.1.2007 23:56

Ebo

mno..

v roce 2006 jsme měli kolonizovat již plně Mars.. těžit nerosty na měsíci..  a co z toho se stalo ? .. p.r.d. ;-D

0/0
3.1.2007 23:50

Stanislav Stupka

Podekovani Honzovi za skvely clanek

Za celou nasi IT firmu (nebudu kvuli nepovolene reklame jmenovat - sidlime v Praze a C.Lipe) dekuji Honzovi za vyborny a hlavne objektivni clanek. 

Kazdemu zakaznikovi, jsem vzdy vysvetloval, at se nenecha zmýlit a ukolebat znackou, protože produkty vsech znacek prochazi neskutecne rychlym vyvojem. Neustale se na trh derou neskutecne rychle nove produktove rady. Vyrobky te ci one znacky, ktere byly drive dobre, mohou dalsi rok byt uplne na jine urovni nektere daleko horsi ci naopak. Pentium 4 jsem po dva roky oznacoval zakaznikum za marketingovy splouch vuci zakaznikum s tim, ze vim, jak byl intel dobry. Kazdemu zakaznikovi jsem tez vysvetloval, ze az Intel prijde s necim lepsim, nebudu mit problem a doporucim prave Intel. Markantni rozdily se daji poznat temer na vsech produktech v IT. Nekdy staci sledovat, kdo s kym fuzuje ci jaky tym prave vede marketing atd. Mnoho "ITaku" ci prodejcu, jak chcete, nedokaze pochopit, ze nelze neustale doporucovat jednu a tu samou znacku. 

0/0
3.1.2007 23:44

Stanislav Stupka

2

Ja mohu s lehkym a cistym svedomim smele prejit nyni na core 2 duo a nasi stali zakaznici budou vedet, proc jsme tak ucinili. U AMD ale zustavam nadale, protoze se jedna o levne a dobre reseni. Smeji se vsem fanatikum i zarytym odpurcum jakekoliv znacky... V IT se produktove rady meni neskutecne rychlym tempem a s tim i jejich kvalita vzheldem k cene i vykonu nekdy i behem jednoho kvartalu. U grafickych karet ATI a nVidie neni co dodat. Oba vyrobci maji ve svych produktech sve paradni, marketingove  i naproste propadaky. To vse ale k byznysu patri...

Jedna se o vyborny a hlavne objektivni clanek. Díky!

0/0
3.1.2007 23:44

Rafael

Dobrý článek

Pochvala. Dobrý článek.

0/0
3.1.2007 21:05

Pepa Nos4

Re: Dobrý článek

R^R^R^Přesně tak.

0/0
3.1.2007 23:42

Thyronx

ty odkazy nefunguji

a je ot zcela typicke pro lajdackou praci iDnes - technetu. Je lepsi se podivat na odkazy v angline. Uz proto, ze jsou ponekud obsahlejsi.

0/0
3.1.2007 20:55

geodis

Clanek

se mi libil sice situaci musim sledovat a tudiz sem se novinky nedocetl ale nechapu proc maji mistni prispivajici tendenci neustale kopat do autoru kdyz minimalne v tomhle pripade jde opravdu o kvalitni clanek. Jinak muj zebricek jako uzivatele co se dosktopu tyce je podobny jako autoruv  Core2duo, 8800gtx, narust pameti v prodavanych sestavach i u notebooku kvuli vistam bezne pouzitelne DDR2 s  prijemnymi frekvencemi akorat me jako uzivatele  a hrace sklamal rok 2006 co se her tyce :)) vyslo velke prd :-)

0/0
3.1.2007 16:59

vidl

Re: Clanek

Souhlas snad Company of Heroes se dá a pak Obvilion

0/0
3.1.2007 18:23

fritzek

Re: Re: Clanek

Nenapada me hra lepsi, nez Oblivion. Snad az na Morrowind, Daggerfall a Arenu:)

0/0
3.1.2007 23:16

Masakr

Re: Clanek

Jake velke prd. Oblivion, Gothic 3, Dark messiah of might&magic, FEAR extraction point, HL2 Episode one Medieval 2 total war vyjmenoval jsem jen ty z nejlepsich ktere jsem si osobne koupil a nestiham je hrat tak jak bych si pral. A to mam dost casu ale treba medieval hraju snad uz dva mesice a porad je to zabava.

0/0
3.1.2007 23:49

Petr

zase tuna "nípálků"

jděte radši dělat něco užitečného, než pomlouvat tenhle parádní článek. Zkuste třeba napsat jiný - bezchybný s vševistihujícím názvem.

Osobně jsem měl nedávno problém stručně vysvětlit kámošovi uvažujícímu o novém PC, jak je to dnes s procesory a že nezáleží jen na Mhz. Zkuste si s takovým člověkem "krátce" promluvit a vše podstatné vysvětlit... Tenhle článek je přesně to co jsme hledal v hlavě. Díky za něj. Link už má kamárád v ICQ. R^

0/0
3.1.2007 16:00

rudastraka

ISA

potrebuju mb s isa slotem. nemate nekdo tip???

0/0
3.1.2007 15:23

RC

Re: ISA

Smetiště ...

0/0
3.1.2007 15:59

fritzek

Re: ISA

Na to se snad da poridit nejaky PCI radic, ne?

0/0
3.1.2007 16:26

Paolo

Re: ISA

Pro Pentium 4 jsem kupoval desku SOYO, dovazi ji nejaka prazska firma. Oznaceni: SY-P4I 845PE ISA. Jsou proste karty, ktere se do jine sbernice nez ISA nedelaji...

0/0
7.1.2007 16:58

BAMBULAAALNI Novinar

Blaboly

Autor mel jeste napsat, ze nejlepsi veci v oblasti pocitacu za minuly rok byl jeho clanek

0/0
3.1.2007 12:13

DigitalDooM

Re: Blaboly

Dobrý den, já jenm tak torchu nepochopil, co jste tím chtěl říci, nějak mi to nedává smysl. Vadí vám na tom článku něco konkrétního, nebo si jen kopete do autora?

0/0
3.1.2007 12:48

Já1.

Re: Re: Blaboly

Mě osobně vadí Vaše označení Pentia 4 za "nepovedený výrobek". To je teda věc. Pentium 4 mě nikdy nezklamalo, na rozdíl od mrzácky udělaných některých řad Athlonů, kterým se lámaly rožky a které hořely jan Vám trošku zpomalil větrák. Kdežto Pentia 4 se svým pořádně udělaným pouzdrem a tepelnou sondou mě vždycky vydržela. Takže bych byl na Vašem místě o poznání rezervovanější v zatracování skvělých P4.

0/0
3.1.2007 13:48

pero

Re: Re: Re: Blaboly

A co si jako myslis? Ze pentium zahodili v polovine roku jen z rozmaru pana reditele, ktery se spatne vyspal? Takovou technologii museli zavrhnout uz mnohem drive, myslim, ze P4 proste bylo jen provizorni reseni nez vyvinuli novy (dvou ci kolika jadrovy ) procesor a naprosto jim odrovnali konkurenci

0/0
3.1.2007 15:06

pero

Re: Re: Re: Re: Blaboly

jeste jsem zapomnel dodat ze mam taky P4 a taky si nestezuju, ale smir se s realitou dneska uz hold nejsou spickou, i kdyz procesor, jak autor vcelku spravne pise me PC nebrzdi

0/0
3.1.2007 15:08

pisatel69

Re: Re: Re: Re: Blaboly

tohle asi nemůžeš myslet vážně! Pentium 4 bylo uvedeno na trh na přelomu roku 2000 a 2001 a rozhodně nešlo o nic nouzovýho a provizorního! První willamette sice nebyl nic extra a RIMM tomu nijak nepomohla ale Northwood byl ve srovníní s bartonem prospě špičkovej!

0/0
3.1.2007 21:06

Chlup

Test AMD Core2Duo proti Intel Pentium 4

Tenhle link bude asi preklep co?

Vzhledem k tomu, ze se mi ani nenacte nedokazu posoudit, jestli se v testu vyskytuje i AMD, cili zda v linku chybi jen carka, nebo zda je tam jen nesmyslne vlozeno "AMD". Takhle to totiz vyzniva jako by AMD delalo Core2Duo.

0/0
3.1.2007 12:05

DigitalDooM

Re: Test AMD Core2Duo proti Intel Pentium 4

v názvu linku je překlep, odkaz ale funguje :)

0/0
3.1.2007 12:07

Chlup

Re: Re: Test AMD Core2Duo proti Intel Pentium 4

Nechtel jsem tvrdit, ze odkaz je nefunkcni, to muze byt firemni proxy nebo pretizenim serveru......

Slo mi ciste jen o nazev.

0/0
3.1.2007 12:18

Pavel

Dobrý článek

Nechápu proč se tu musí pořád někdo do všeho navážet. Článek byl v pohodě a spoustě lidí toho hodně řekl. Taky znám jednoho věčného "odborníka na všechno", který si léčí komplexy kritizováním. Sám pak radši nic nedělá.

0/0
3.1.2007 11:29

Pavel

Re: Dobrý článek

A mimochodem Jane - když Ti někdo řekne že si koupil nový počítač, zeptáš se ho: "Fakt? A je to DVD přehrávač, vysavač, pračka nebo wi-fi router?" Podle mě je název článku logický, termín počítač se zažil tak jak se zažil.

0/0
3.1.2007 11:35

Jan

Re: Re: Dobrý článek

A Tobe kdyz nekdo rekne, ze T-mobile investoval 100 milionu do pocitacoveho vybaveni, tak se zeptas, jestli koupili PC s intelem?

0/0
3.1.2007 14:48

Pavel

Re: Re: Re: Dobrý článek

Přiznám se že nevím a rád se nechám poučit. Pochybuju že by nakupovali DVD přehrávače. Předpokládám PC s intelem a nějaký gaty, které připojí k PC (odtud název počítačové vybavení). Možná servery, ale to pořád spadá pod počítače jak je chápu já.

Do počítačů jak je chápeš Ty na druhou stranu pak patří třeba obyčejná zvukovka, anžto je tam procesor a zpracovává data. Máš vlastně "desktop" složený ze spousty a spousty počítačů :-)

0/0
3.1.2007 15:00

Jan

Re: Re: Re: Re: Dobrý článek

Hele, ja ti to neberu. Clanek je dobrej. Do autora nekopu, udelal to co se od nej ocekavalo a udelal to vyborne.

Jediny co chci rict je, ze proste IT byznys - tedy pocitacove firmy - ze to neni jenom PC. Ba naopak. Proc myslis, ze se Microsoft se chce cpat do telefonu a DVD prehravacu? Protoze proste na PC dlouhodobe zadnej vetsi byznys uz neudelaj. Proste na PC se prachy vydelavat nebudou. To je jediny co chci rict.

Takze kdyz vidim nazev clanku "Zasadni pocitacove milniky" tak si predstavuju neco, co ten svet pocitacu kvalitativne zmeni. Ja osobne tu zmenu predpokladam na poli domaci zabavy. Proste nastehovani pocitacu do obyvaku.

0/0
3.1.2007 17:59

Pavel

Re: Re: Re: Re: Re: Dobrý článek

Jasně, nechtěl jsem Tě nějak napadat. Jen mě vždycky lehce vytočí ty spousty rejpalů v diskuzích. Teď nemyslím Tebe, Tys uvedl argumenty a je vidět že víš o čem mluvíš, což tady v diskuzích nebývá zvykem :-)

A BTW četl jsem krásnej článek o počítačovým domově budoucnosti - zazvoní mi telefon a ztlumí se zvuk na televizi, případně vypne plotýnka u sporáku. Možná to fakticky bude jak píšeš (a na všem budou window$, hehe)... Všem čipům i čípkům zdar!

0/0
3.1.2007 22:11

airwar

Re: Dobrý článek

Naprosto souhlasím - pro většinu neznalých což je cca 99,9 % populace je ten článek určitě hodně přínosný.R^

0/0
3.1.2007 12:06

jl

Re: Re: Dobrý článek

Řekl bych, že i pro jistou část věci "znalých" to bylo zajímavé čtení. Ne všichni se totiž celý rok zaobírají skládáním pecek a tudíž např. pro mě to bylo opravdu zajímavé čtení.R^

Kritizéři - IT nejsou jenom "pecky"

0/0
3.1.2007 16:45

rulez

amiga

Stejně nejlepší byla amiga :-)

0/0
3.1.2007 11:20

erben3

Re: amiga

:-)R^ A před ní Atari 800XL nebo 130 XE VR^

0/0
3.1.2007 23:26

mirro

v pohode

Zdravim, me ten clanek dost prinesl. Jsem uz asi 2 roky mimo oblast pocitacu a pracuji v jinem oboru, ale drive jsem se tim hodne zabyval. Konkretne jsem si hral s HW a pretaktovanim. Clanek beru jako dost podstatne info az budu sestavovat novy comp. Zatim mi ale na praci staci ten starej dobrej duron :o) paranske doupe doma nemam :)

0/0
3.1.2007 11:05

Chozé

not so bad

Pro mě jako skoro amatéra to není špatný článek, jelikož plánuju sestavit comp (ne sám), alespoň jsem získal hrubý přehled o současných možnostech. pro profíky to je zřejmě na nic, ale pro ně zřejmě taky tenhle článek nebyl určen.

0/0
3.1.2007 9:14

pigy

Re: not so bad

jj, akorat sedim u kompu rodicu ktery je z konce 90 let a premyslim co jim poridit at aspon internet funguje tak jak ma. Me osbne clanek dost pomuze aspon se ramcove zorientovat a pak s pomoci kamaradu postavit vlastni komp.pro odborniky asi neni uplne nej ale tento server neni delany pro ne ale pro bezne uzivatele jako ja

0/0
3.1.2007 10:20

Jan

Mozna snad milniky v oblasti PC

Je s podivem, jak se pocitacova zurnalistika v Cechach zabyva pouze oblasti PC.

Jenze nepripada vam ze PC je uz jaksi pouze jednou z mnoha platforem, ktera je urcena pouze na praci?

Na svete je napriklad 1-2 miliardy zarizaneni s Javou. To znamena zarizeni, na kterych bezi programy, tedy pocitace. Velci vyrobci HW od produkce PC postupne davaji ruce pryc. Napr. IBM presralo vyrabet Notebooky. Ne ze by se PC v budoucnu nepouzivali, ale budoucnost je v ruznych zabavnich zarizenich (typu mobilnich telefonu, domacich konozli, DVD prehravacu a na strane druhe to budou servery, na kterych budou bezet paterni aplikace aby fungovala vyse uvedena koncova zarizeni).

Oblast PC opravdu prestane byt zajimava. Zurnaliste by se obcas meli zamyslet nad tim o cem pisou a co je milnik a co ne.

0/0
3.1.2007 9:12

Chozé

jak kdo

Myslím, že je dost lidí, který nemůžou konzolu ani vidět. a na mobilu to není hraní, i když je to obecně hodně populární pro masy průměrnosti. Až pudou na něčem hrát strategie lépe, jak na PC (třeba přes virtuální realitu účast ve středověké bitvě, tak to pak jo).

0/0
3.1.2007 9:19

Jan

Re: jak kdo

Prominte, ale vas clanek se jmenuje "Zasadni pocitacove milniky" nikoliv "Zasadni desktopove milniky" a v prvni polovine clanku (tedy v casti o procesorech) se termin desktop nevyskytuje.

0/0
3.1.2007 9:25

Jan

Re: Re: jak kdo

Pardon, ta reakce patri kousek vedle.

0/0
3.1.2007 9:25

Jan

Re: jak kdo

No, ja vlastnim asi 6 zarizeni, ve kterych je pocitac - tedy neco, co zpracovava instrukce podle programu, ma to nejakou interakci z uzivatelem, ma to neco, kde se ukladaji data a ma to nejaky display. Je to notebook, PDA, mobilni telefon, Wifi router (s Linuxem), DVD prehravac (dekodovani MPEG2 je vypocetne narocny ukol), Digitalni satelit (opet dekodovani MPEG2).

Jak je videt, pouze jedno z tech zarizeni je PC. A bude hur

0/0
3.1.2007 9:32

hbf

Re: Re: jak kdo

No, až bude váš satelit umět oučetnictví a váš DVD přehrávač kreslit v CADu, pak půjdou PC do kopru.

Podobně lopata je již stovky let lopatou a nic na tom nezměnil ani vynález bagru a (bul)dozeru a sbíječky.

0/0
3.1.2007 9:53

Jan

Re: Re: Re: jak kdo

PC je dobry na praci, ja se nehadam. Ale svet pocitacu neni jen svet PC.

0/0
3.1.2007 10:49

z.lipka

Re: Re: Re: Re: jak kdo

neni ale pokud to vemem kolem a kolem tak svet PC urcuje tep, v tomto svete - jelikoz je tak rozsireny a taky modularni se vyvijeji nove technologie, ktere postupne prechazeji na dalsi zarizeni, co se tyce CPU, DDR, HDD, optickych mechanik a v urcitych pripadech i graf. karet tak tyto technologie se driv nebo pozdeji dostavaji do vseho ostatniho:-)

0/0
3.1.2007 11:26

dr

Re: Mozna snad milniky v oblasti PC

a co je to Java? Paskvil, od ktereho se nastesti upousti....

0/0
3.1.2007 9:59

Jan

Re: Re: Mozna snad milniky v oblasti PC

Java nejrozsirenejsim programovacim jazykem na svete.

Tedy podle TIOBE

http://www.neo.cz/~tomas/java.net/2006/03/tiobe-java-6x-populrnj-ne-net.html

Z jakych zdroju vychazi tvoje tvrzeni, ze Java je na ustupu?

0/0
3.1.2007 10:10

Kirk

Re: Re: Re: Mozna snad milniky v oblasti PC

Nevsimej si ho, jen blbe keca...

0/0
3.1.2007 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.