Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co se stane, když se letadlu během letu otevřou dveře?

Ne každé letadlo doletí do cíle. A pokud doletí, ne vždy je cesta bez obtíží. V novém seriálu se podíváme na velké letecké katastrofy posledních let - vždy z technického hlediska. Čím a na čem byla závada či porucha způsobena a co to pro let znamenalo. Tentokrát se zaměříme na Boeing 747, kterému se ve výšce 7 000 metrů otevřely dveře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

...

???

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
16.5.2007 21:02

řřečwšqa

ztvftgfdffd

R^!??:-(;-D

0/0
30.1.2007 16:31

ztrefteduz

Yx

;-(chudaci lidé

0/0
12.1.2007 16:35

joyFX

Včera to byla tedy síla!

Klobouk dolů nejen před piloty, ale i před rodiči zahynuvšího pasažéra Lee Campbella - jen díky jejich detektivnímu pátrání vyšlo najevo, jak to vlastně bylo, a zřejmě to zabránilo dalším neštěstím!

0/0
10.1.2007 15:58

nikdo

Re: Včera to byla tedy síla!

Ty teda tech klobouku musis mit.

0/0
10.1.2007 21:41

joyFX

Re: Re: Včera to byla tedy síla!

to byla reakce na předchozí klobouky. jinak zdá se, že v tomhle případě nebude klobouků nikdy dost

0/0
11.1.2007 1:34

nikdo

Re: Re: Re: Včera to byla tedy síla!

Si jako myslis ze timto podporis osobni statecnost u ceskych lidi ? leda ho... vsichni co meli statecnost v genech jsou davno fuc, sedi v base nebo rozkradaji stat, smula.

0/0
11.1.2007 20:50

Tonda

Re: Včera to byla tedy síla!

Souhlas.Ž se rodiče vůbec nebál,že sednou do auta a práásk a auto se rozletí i s nima.!

0/0
13.2.2008 19:00

jilovec

grospic

včera jsem to viděl a klobouk dolů před pilotama. Docela jsem koukal že to ten

trup vydržel a nerozpadlo se to.

0/0
10.1.2007 12:16

nikdo

Re: grospic

To jo, chudaci celou dobu drak letounu drželi vlastnima rukama.

0/0
10.1.2007 13:31

Tonda

Re: Re: grospic

Debile.Co bys asi dělal na jejich místě?! Mám dojem,že bys první měl plný gatě.

0/0
13.2.2008 19:06

Watchman Lee

"Dýchatelný" vzduch...

"Jedinou možností bylo rychle klesnout na nižší letovou hladinu, kde již bude vzduch dýchatelný." On je ještě někde na zeměkouli dýchatelnej vzduch? ;-D XAlespoň tady v Čechách mám dojem, že je všude (přes všemožné alibistické zákazy) nahulíno. :-/

0/0
10.1.2007 5:30

k@rm

Re: "Dýchatelný" vzduch...

V tom letadle se hulilo akorát z pilotů :-) ale zvládli toR^

0/0
10.1.2007 7:40

Tonda

Re: Re: "Dýchatelný" vzduch...

Souhlas.Možná,že se z nich hulilo pořádně!

0/0
13.2.2008 19:04

sw

rychlost

a ja si myslel, ze se nemuzou otevrit protoze letadlo leti tak rychle, sem necekal, ze ten pretlak ma takovou silu O.o

0/0
10.1.2007 2:05

Kovalsky

Re: rychlost

Vy vsce 8800m je tlak vzduchu !jen 30% tlaku ve vysce more

0/0
11.1.2007 18:28

rychloslimejs

Re: rychlost

clovece, jake mate znalosti fyziky??? dost chabe, ze...

0/0
12.1.2007 16:13

Lvy

Mayday, nenahrál to někdo?

ČT za naše těžké prachy opakuje kdejakou píp, ale něco pořádného to dá jen jednou. Opakování jsem nenašel a tak se ptám, nemáte to někdo nahrané,

0/0
9.1.2007 22:22

čunk

Re: Mayday, nenahrál to někdo?

Myslíš tu scénu, jak tam ten zmagorovatej cetující šuká letušku?

0/0
10.1.2007 7:34

Eva

Re: Mayday, nenahrál to někdo?

Dávají to pořád dokola na kabelové TV, mám dojem, že na National Geogr.

0/0
10.1.2007 11:49

vaclav_blaschke

Hmm

Uz jsem chtel skoro napsat, ze me pani zurnaliste velmi mile prekvapili a ze je to na linearne klesajici uroven iDnesu velmi profesionalni, vecny a zajimavy clanek, kdyz to nakonec uzemnili tim, ze je to obslehnuty televizni porad. Skoda... i kdyz je to porad lepsi obslehavat porady CT, nez psat originalni blaboly, jichz jsme v posledni dobe na iDnesu svedky...

0/0
9.1.2007 21:55

Tectosagos

však panu Nývltovi pořad dodala ČT

Článek je zpracovaný výborně, až na jednu drobnost v překladu. Jasně že je udělaný podle dokumentu, však ho panu Nývltovi dodala ČT ;-)

Originální pořad proveden na úrovni. Na závěr chyběla zmínka že pohotový cestující-mariňák si před přistáním vzal od krásné letušky telefon :-)

Pro ty kteří se sami sebe vidí jako piloty a konstruktéry dopravních letadel jedna otázka: letadlo přistávající pouze s levými motory letí: a)mírně levým bokem vpřed... b)čelně... c)mírně pravým bokem vpřed... Animátoři opět dokázali že o skutečném světě mimo monitor ví prd.

0/0
9.1.2007 22:23

vaclav_blaschke

Re: však panu Nývltovi pořad dodala ČT

Vsak taky nerikam, ze clanek je spatny. Jen me mrzi, ze je to ubohy obsleh, nebo jak to nazvat. Kdyby se jednalo o samostatny nezavisly clanek, jeho autor by ziskal (nejen) me uznani a poklonu, jako prepis TV poradu je to jen lehky nadprumer.

Jak jsem ale psal vyse, je to mnohem lepsi cteni na urovni, nez vetsina ostatnich clanku na celem iDnesu, takze v ramci projektu "Dostanme iDnes na uroven, jiz pred lety dominoval ceskemu i-zpravodajstvi" to vitam jako krok vpred. Pokud je tu urcita sance na zlepseni urovne iDnesu, nebudu se zlobit, pokud se tam pujde takto "pres mrtvoly"...

0/0
9.1.2007 22:59

surovec

Re: však panu Nývltovi pořad dodala ČT

...a po dosednutí a reverzu se stáčí jakým asi směrem?... a je-li přetížené co na to brzdy ??... a jak je dlouhá runway??....

0/0
10.1.2007 6:49

Jájínek

Re: však panu Nývltovi pořad dodala ČT

Bych řekl, že by mělo tendenci zahýbat doprava, letět levým bokem vpřed. Aby letělo rovně, musí piloti natočit stroj tak, že pravá část poletí "napřed". Takže c) je správně.

Taky by tím mohli dosáhnout nižší přistávací rychlost, když klapky neklapou.

0/0
12.1.2007 15:12

honzaXY

Super!

Nekdo natocil dokument o letecke nehode, jiny to videl, odvypravel nam to, doplnil fotografiemi z toho dokumentu a jeste se na to muzeme podivat s ceskym komentarem v TV. Mimochodem: spravne cesky se pise "Havaj". Chapu, zcestovali zurnaliste pisi Hawai (a Tokyo). Roger, ready for take off!

0/0
9.1.2007 18:24

Jane

Re: Super!

Ano, česky Havaj a anglicky Hawaii. Tvar "Hawai" neexistuje.

0/0
9.1.2007 19:08

Adam

Re: Re: Super!

Ona transkripce z jiných jazyků je vždy hrozně problematická. Co se týká Havaje, tak je to přesně tak, jak píšete. Ale já osobně bych jim tvary jako Hawai nevyčítal. To je podobné, jako např. s dysfunkcí. Správně latinsky je to dysfunkce, s předponou "dys", kdežto česky se někdy píše disfunkce. Mně by především šlo o to, aby, co je česky napsáno bylo psáno bez gramatických chyb, a nad transkripcí výrazů z jiných jazyků bych trochu přivřel oči. I když na druhou stranu je fakt, že každý profesionální plátek by měl mít, kromě redaktorů i své korektory.

0/0
11.1.2007 15:49

Transkrypce

Re: Re: Re: Super!

spíše naopak: latinská předpona je dis- ale v češtině by se to četlo jako "ďis-", tak tam prdli ypsilon.

Ostrovy jsou "havajské" ne "hawaiské" či "hawaiiské", i když "velšský fotbalista" pocházi z "Walesu".

Transkripce znamená přepis z jiné písemné sestavy (azbuka, arabské, hebrejské písmo, hiragana & katakana, atd.) do latinky, ale tady je to z latinky do latinky, tak nevím, proč to řešíte.

0/0
20.1.2007 14:05

Martin

Pěkný seriál na ČT1...

akorát že jej už před několika lety dávali na National Geographic Channel... ;-D

0/0
9.1.2007 17:13

Stíhací bombardér Havel

motory

dosud jsem si myslel, že jumbo může letět i se dvěma motory

0/0
9.1.2007 16:51

nobody

Re: motory

to ano, ale ne na jedné straně

0/0
9.1.2007 17:43

gofry

Re: motory

Jumbo môže letieť aj iba s jedným motorom (až kým nenarazí na zem).;-)

0/0
9.1.2007 19:56

Mikik

Re: Re: motory

Jumbo môže letieť aj bez motora (až kým nenarazí na zem).;-);-);-)

0/0
9.1.2007 22:23

aaaaaa

Re: Re: Re: motory

;-D

0/0
9.1.2007 22:58

kesav

Re: Re: Re: motory

jumbo muze letet i 8 motory, pokud mu to utahne komín :-) na motorech se nesmi setrit 8-o 

0/0
10.1.2007 13:11

tnx

Re: Re: Re: Re: motory

Na kominech se nesmi setrit.

0/0
10.1.2007 17:08

King

Pokuty

Stacilo by hrozit velkymi pokutami (za ztraty na zivotech vinou podceneni rizika atd) a hned by jim vyslo, ze je lepsi investovat do ochrany..

0/0
9.1.2007 15:16

k@rm

Re: Pokuty

To by ty pokuty musely být obrovské,až astronomické :-)(když si vezmete,kolik stojí každý den letadla mimo provoz).Vše by stejně nakonec zapalatili cestující.A nebo by to mělo jiný efekt-holt by se víc podmazávalo a přibývalo by příčin "únava materiálu".

0/0
9.1.2007 21:00

Kong

Re: Pokuty

A pokutama za rychlý klesání;-D

0/0
10.1.2007 7:41

brsoň

aha

"V prostoru pro cestující okamžitě došlo k prudkému poklesu tlaku a vše neupevněné, či nepřivázané během několika sekund vylétlo ven".

To je poněkud nešťastná formulace úměrná míře technické nevzdělanosti radaktorů. Vzdělanec by to tak nenapsal, protože z textu vzniká dojem, že předměty vylétly kvůli prudkému poklesu tlaku. Taky neříkáme, že v nafouknutém balonku dochází k prudkému poklesu tlaku, ale že vypouštíme balonek. V tom letadlo to bylo stejné.

0/0
9.1.2007 15:00

Yesname

Re: aha

Přeháníš vzdělanče. Pokud bys chtěl tuto informaci sdělit stručně, tak bys asi těžko našel výstižnější formulaci. Samozřejmě pokud bys chtěl vše vysvětlit do detailů, tak bys možná začal někde u Pythagorovy věty, kterou autor také opomněl, že?

0/0
9.1.2007 15:26

Jirka

Re: aha

ale v balonku dochází při vypouštění k prudkému poklesu tlaku :)))))))))))))))

0/0
9.1.2007 15:30

Stíhací bombardér Havel

Re: aha

Technicky vzdělaný člověk jako ty by tudíž napsal, že se vypustilo letadlo. ;-D

0/0
9.1.2007 16:42

aaaaaa

Re: Re: aha

jen do něj ;-)

0/0
9.1.2007 23:00

Srandy Kopec

Re: aha

Tý jo a to se to letadlo taky tak zmenšilo a začalo poletovat a syčet?

0/0
12.1.2007 11:30

Rejpal

CK vám děkují.

"Ještě že ten seriál brzy skončí, jinak budeme muset v ČT předčasně zrušit veškeré reklamy a k tomu vyzvat i naše partnery z telekomunikací."

Nikdy jsem neměl ztrach z létání, avšak těch leteckých katastrof je teď v televizi i v reálu tolik, že dovolenou letos asi realizuji automobilem nebo autobusem.Rv 

0/0
9.1.2007 14:50

Em

Re: CK vám děkují.

Jako že automobil je bezpečnější :-/

0/0
9.1.2007 19:17

aaaaaa

Re: Re: CK vám děkují.

Když se urvou dveře automobilu, tak to nevypadá tak blbě, jako když odletí dveře letadlu..:-©

0/0
9.1.2007 23:02

Jirka

Údržba

Nerad bych rejpal ale nedávno tu byl článek o generálce letadel- letadlo se rozebralo do posledního šroubku, co se dalo to se vyměnilo. Včetna elektroinstalace. V článku se objevuje výraz "20 let stará elektroinstalace", díky které se měly elektromotorky u dveří zkratovat, v souvislosti s předchozím článkem mi to přijde jako naprostý blábol. Konstrukční prvky z továrny provozovatelé podcenit mohou, ale běžnou a především povinnou údržbu... Snad se k tomu nějak vyjádříte,  pěkný den R^

0/0
9.1.2007 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.