Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co udělá pilot letadla, když mu na hlavu míří pistole? Letecké katastrofy

V dalším díle seriálu o velkých leteckých katastrofách se podíváme na palubu letadla, kterého se zmocnili islámští teroristé. Co dělá posádka, piloti, kapitán? Kdo všechno se na zásahu podílí a co se mezitím děje cestujícím?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MiG

zbyteční mrví

    Já hlavně nechápu proč se na ně nevrhla posádka a pasažéři už první noc, když tam prý chrápali všichni ti únosci až na jednoho.

    Dělá se to tak, že se seřídí hodinky a v přesný čas je po všem během pár vteřin. Ani by nepořebovali zbraně, stačili by jim ruce případně pěsti.

    Nebo mi chcete říct, že je problém najít mezi 170 lidmi pár chlapů? I kdyby se to zvrtlo, tak by to odnesl maximálně jeden - k čemuž nakonec stejně došlo a navíc k mhoda dalším zraněním.

    Ale hlavně riskovali, že zemřou všichni, což se klidně mohlo stát.

0/0
7.2.2007 21:05

gofry

Re: zbyteční mrví

To je škoda, že si v tom lietadle nebol, určite by si sa na teroristov s radosťou vrhol. Ale osobne sa domnievam, že iba táraš nezmysly, pretože sedíš doma na zadku a živého teroristu si v živote ani nevidel.

0/0
11.2.2007 9:41

Roman55

A co bomba?

Zpět k tématu, nikde se nepíše, co se stalo s bombou, proč ji nakonec nepoužili? Vše nasvědčuje tomu, že byli amatéři. Zásahová jednotka si medaile nezaslouží, protože mohli být mrtví všichni. :-©

0/0
7.2.2007 18:40

AF

Paliva bylo dost

Co se píše na Wikipedii, tak s nedostatkem paliva to byla lež, kterou piloti na tajný pokyn řídící věže řekli únoscům:

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_8969

0/0
7.2.2007 10:50

BenediktSpinoza

Entebe

:-)R^

http://www.infojet.cz/middleeast/me0048a.html

http://www.infojet.cz/middleeast/ME0048b.html

0/0
7.2.2007 9:55

Atol

Omyl producentů

Tento poslední díl do seriálu moc nepatří, protože se se nejednalo o selhání techniky ani lidí. Terorismus, ať už v letecké dopravě nebo obecně  jistě zajímavé téma, ale měl by to být tématicky jiný seriál.

Pokud chtěli autoři natočit seriál o leteckých něštěstích, měli spíše zdokumentovat srážku dvou B 747 na Kanárech v r. 1977 nebo pád téhož typu společnosti JAL v r. 1985. V obou případech bylo lajdáctví, neprofesionality a souhry nešťastných náhod až dost.

Co se týče posledního dílu, ukázalo to jak jsou francouzské jednotky "elitní". Mít téměř 2 dny času na přípravu, dobře znát typ letadla, které mají vzít útokem, který proběhne na domácí půdě a nakonec použít schůdky, které výškově nepasují a tím zdržet vpád útočníků do kokpitu už něco vyžaduje. Takto zvorat by to dokázali snad již jen Arabové nebo Italové. Na tuto práci jsou nejlepší kluci z Mossadu, mají s tím své zkušenosti. Ale zásah GSG 9 proti únoscům letadla Lufthansy v Mogadišu také nebyl špatný.

0/0
6.2.2007 23:46

patas

Re: Omyl producentů

Myslím si, že opravdovou profesionalitu projevili operátoři GIGN už tím, že rukojmí, které zachraňovali dostali v pořádku z letadla na svobodu. Mimo to jim ty schody zřejmě zapůjčili pracovníci letištního personálu, svoje vlastní si do akce nevozí. V mnoha případech se při protiteroristických akcích sice naplánují detaily do posledního momentu akce, ale vždy něco nevyjde. A v této situaci nastupuje obzvlášť do popředí výcvik, schopnost reagovat a rozhodovat se dle momentální situace. Při této akci duchapřítomně zareagoval jeden z operátorů, který se ze schodů vrhnul na dveře, které otevřel (na snímcích je to vidět, mimo to vycházím i z jiných pramenů). GIGN patří právem mezi elitní protiteroristické jednotky. Co se týče Murphyho zákonů přečti si první knihu Richarda Marcinka. Mossad je především zpravodajská služba, Israel má jiné vlastní jednotky určené k protiteroristickým akcím.

0/0
7.2.2007 2:31

area51

Re: Omyl producentů

Let 123 Japan Airlines v roce 1985 je zdokumentován a zařazen jako 3. episoda v 3. serii pořadu MayDay. Srážka dvou B747 na Tenerife je rovněž zdokumentována včetně autentických záběrů, viz. www.pbs.org/wgbh/nova/planecrash

V případě Tvé účasti v letu Air France 8969 by jsi v případě záchrany líbal ruce komukoli a myslím si, že by ti bylo úplně jedno, jestli to je Francouz, nebo Arab. Jediné, s čím souhlasím, je to, co jsem napsal před tebou. Tento díl nespadá do leteckých katastrof.

0/0
7.2.2007 8:18

Atol

Re: Re: Omyl producentů

K první části mohu sdělit pouze to, že pokud byly obě popsané nehody zdokumentovány a odvysílány tak nebyly součástí tohoto seriálu. Proto tato připomínka.

Co se týče vděčnosti za záchranu, pokud bych se do této situace dostal, autor plete dohromady několik navzájem nesouvisejících věcí. Samozřejmě že pokudy bych v tom letadle byl a vše přežil ve zdraví tak bych byl vděčný za záchranu. Na druhé straně to nic nemění na faktu, že celá akce měla být provedena profesionálněji. To, že během útoku nikdo nepřišel o život považuji za zázrak a ne za výsledek pečlivě naplánované a bezchybně provedené akce. Chápu, že komando nebylo v jednoduché situaci když se rychle změnily podmínky, za kerých měli útočit a muselo se improvizovat. Nicméně při přesunu schůdků k letadlu byli nenápadní jako berušky. To, že schůdky patřily letišti na věci nic nemění. Pochybuji, že na letišti kde A 300 běžně přistávají nemají správnou velikost. Prostě socialistická Francie.

0/0
8.2.2007 10:12

Pt

Re: Re: Re: Omyl producentů

Naopak. Psali, že teroristé zastřelili dva francouze. Nebo možná i víc? No životy se ztratily (už se mi to nechce číst znovu, tak nevím přesně kolik)

0/0
10.2.2007 15:26

Petr

Re: Omyl producentů

Z te "uspesne" zachrane akce me taktez behal mraz po zadech. Ve vcerejsi rekonstrukci bylo jasne videt, ze pri ni neprisel nikdo o zivot jenom proto, ze unosci po nikom nestrileli (viz napr. druhy pilot skakajici z okenka). Casu na to meli habadej. Nejvetsi maso byl ale ten utok schudky pres celou letistni plochu, to muze vymyslet snad jenom Francouz! I kdyz je fakt, ze kdyby tahle akce probehla v Rusku, tak jsou asi mrtvi vsichni v letadle + dalsich nekolik desitek na letisti.

0/0
7.2.2007 9:23

sadlo.sadlo

Re: Omyl producentů

Asi nejde sehnat materiál ke všem leteckým katastrofám.

Navíc tady nejde jen o to co se stalo, ale i to co se mohlo stát, kdyby letěli až do Paříže. Nebýt zdržování v Alžíru. Stejně tak by do tohoto seriálu neměla patřit let 236 z Toronta do Lisabonu, 24. srpna 2001.

Letadlo Airbus A-330 společnosti Air Transat, vždyť se taky žádná katastrofa nestala ne???? 8-o

0/0
7.2.2007 10:04

sadlo.sadlo

Re: Re: Omyl producentů

Asi by jste byly spokojenější kdyby to letadlo spadlo do centra Paříže, ne? Pak by vám nejspíš nevadilo, že je to v seriálu Letecké katastrofy. !!!

0/0
7.2.2007 10:07

Menfred

Re: Re: Omyl producentů

... ono jde o ty stoječky, dratečky a ruzne mechanizmenečky ... nesnáším zabíjení bezbranných a nevinných, těch cestujících je mi líto ...

0/0
7.2.2007 13:39

area51

Letecké katastrofy?

Tenhle příběh považuji za katastrofu lidské mentality nikoli letadla ... tohle z technikou a chybujícím lidským faktorem nemá nic společného. Celá tahle série o lidském neštěstí má i jiné příběhy,  více zaměřené na techniku a se šťastným koncem. ČT1 - absolutně vedle Rv

0/0
6.2.2007 19:30

Kocourek.Mikes

Ptá se letuška arabskeho cestujícího ...

Ptá se letuška arabskeho cestujícího:

"Mohu Vám nabídnout drink?"

Arab na to: "Ne, děkuji, za chvíli budu řídit".

LOL;-D

0/0
6.2.2007 17:18

marte

muslimy preventivně nepouštět na palubu letadel...

ani na naše území. Jsou velké nebezpečí, tak ať si zůstanou ve svých zavšivených dírách... ;-DRvV[>-]

0/0
6.2.2007 16:22

HarryIKeogh

Re: muslimy preventivně nepouštět na palubu letadel...

...tebe by neměli pustit ani ze dveří!...

0/0
6.2.2007 18:43

RADEK

Re: Re: muslimy preventivně nepouštět na palubu letadel...

tak pozor hochu, když budu mít informace předem, NIKDY nesednu do letadla s muslimany .... jsem 100 % aby se zavedly lety bez této chátry....

0/0
7.2.2007 16:32

FreNzy

Re: Re: Re: muslimy preventivně nepouštět na palubu letadel...

kdyby se nedejboze takovato shovadilost zavedla.:-©

Lital bych v jejich letadlech. protoze sance na nezaziti teroristickeho utoku je vetsi, nez u letadel s evropany ci americany. (to vse za predpokladu ze budu tvrdit ze arabove jsou jediny utocnici na palubach letadel);-)

0/0
9.2.2007 18:42

yuri

Re: muslimy preventivně nepouštět na palubu letadel...

No, já se zase necejtim šťastně, když vidim v letadle amíky. Že bysme je tam taky nepouštěli? Mně přijdou výrazně nebezpečnější, když už je řeč o teroristech...

0/0
10.2.2007 11:37

stockholm

nějak mi nehrajou ty roky

byl to rok 1994 a o 9 let později jak píše komentář byl New-york.

0/0
6.2.2007 14:56

Jim

Titulek

Pánové, čtení poutavé, ale jak jste přišly na ten titulek? Vždyť slibujete odpověď, kterou čtenář nedostane!;-€

0/0
6.2.2007 14:44

Pedol

Re: Titulek

Číslo sury: 5, Verš: 51

Vy, kteří věříte! Neberte si židy a křesťany jako přátele, neboť oni jsou si přáteli jedni druhým. Kdokoliv z vás se s nimi přátelí, ten stane se jedním z nich a Alláh věru nepovede lid nespravedlivý.

Číslo sury: 9, Verš: 5

A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy! Jestliže se však kajícně obrátí, budou dodržovat modlitbu a dávat almužnu, nechte je jít cestou jejich, vždyť Alláh je věru odpouštějící, slitovný.

0/0
6.2.2007 14:54

salam

Re: Titulek

Panove a prisly???

0/0
6.2.2007 15:04

useknutahlava

Islám je náboženství míru

"47:4 A když se střetnete s nevěřícími, udeřte je do šíjí, a až jim způsobíte úplnou porážku, pevně je spoutejte! A potom je buď omilostněte, anebo je propusťte za výkupné, pokud válka neodloží své břímě. A tak budiž! Kdyby Bůh chtěl, pomohl by si sám proti nim, avšak nečiní tak proto, aby vás jedny druhými podrobil zkoušce. A Bůh nedopustí, aby se ztratily skutky těch, kdož byli zabiti na cestě Boží."

0/0
6.2.2007 13:51

Pedol

Re: Islám je náboženství míru

Číslo sury: 9, Verš: 123

Vy, kteří věříte! Bojujte proti těm z nevěřících, kteří jsou poblíže! Nechť ve vás naleznou tvrdost a vězte, že Alláh je na straně bohabojných!

Číslo sury: 46, Verš: 14

Ti stanou se obyvateli zahrady rajské, v níž odměnou za skutky své budou nesmrtelní.

http://www.islamweb.cz/koran/index.php

0/0
6.2.2007 14:56

Adam

Vládnutí světa

Souhlasím s tím, že s teroristy by se nemělo jednat, ale jen je střílet. Ovšem tímto terorismus nevymýtíme. Má nějaké kořeny a východiska. A tím je Židovské vládnutí světu, od USA až po Izrael Židé vládnou světu a tahají za nitky, tak aby jim to přineslo co nejvíce peněz. V každé zemi na světě je centrálním bankéřem Žid. Světu vládnou Židovští bankéři a jejich zájmy, finanční a politické. Kdybychom zatočili s těmihle vládnoucími nadlidmi (kteří jednak věří, že jsou vyvoelní a druhak, že jsou stvořeni k tomu, aby jim ostatní sloužili), tak by okamžitě vymizel i terorismus. Ovšem ani jedno není snadné. Ale vymýtit světový terorismus, bez toho, abychom odstranili to, proti čemu bojují je NEMOŽNÉ. Zvláště, když vládnoucí skupina Židů to dělá tak inteligentně a systematicky, že si toho spousta normálních lidí ani není vědoma.

0/0
6.2.2007 13:39

Suky

Re: Vládnutí světa

Další demagog.;-(

Kdyby tobě vyhrožovali pogromem, co by jsi ty dělal? Odpověď je: Udělal by jsi vše pro to, aby to nemohli udělat - to je čistý pragamtismus. Tak proč odsuzovat druhého za to, co dělá?

0/0
6.2.2007 13:57

Adam

Re: Re: Vládnutí světa

Tady vůbec nejde o pogromy a další věci. Problém je v tom, že Židé věří, že jsou národem vyvoleným, že mají nejblíže k Bohu, a že jsou předurčeni k ovládnutí lidstva. Podle výkladu Talmudu k tomuto dospěli a v tomto duchu se vychovávají. Jsou to rasisté už z deficnice, neboť věří v nadřazenost vlastní rasy. (stejné nebo i horší, než vyholené hlavy- náckové) Židé na naší planetě zosobňují ten nejhorší rasismus. Můj bratranec chodil do pražské židovské Lauderovy školy, a co se tam v některých učebnicích píše v 21. století je opravdu zvláštní, sám jsem se o tom přesvědčil. Kromě víry v vlastní nadřazenost, ještě Židé ovládají veškerou světovou ekonomiku. Židovští bankéři defacto teď vládnou světu. S trochou nadsázky se dá říci, že kdekoli na světě je nějaká válka, je celá v jejich režii a režii jejich záměrů a cílů. (Podotýkám, že neuplaťnuji kolektivní vinu, samozřejmě, že i mezi Židy jsou slušní lidé, stejně jako mezi cikány) Ale celkový stav věcí je neutěšený. Aspoň z mého pohledu.

0/0
6.2.2007 14:26

useknutahlava

Re: Re: Re: Vládnutí světa

Žid má stejné právo stát v čele centrální banky, jako každý jiný občan státu. Stejně tak má žid stejné právo hromadit bohatství, jako každý jiný občan státu.

Pokud máte jiné informace, tak uveďte odkazy na nezávislé zdroje.

0/0
6.2.2007 14:37

mrmel

Re: Re: Re: Re: Vládnutí světa

Většinou mě nebaví zasahovat do inteligentních diskusí, ale u Tebe si rýpnu. Pokud bude někdo hromadit bohatství proto, aby zajistil svojí rodinu, aby mohl od určitého věku ležet u moře a rýpat se v zadku, lze s jeho snahou pouze souhlasit a je to normální. Pokud někdo hromadí bohatství proto, aby pomocí něho ovládal jiné, ať už jednotlivce nebo národy a uspokojuje tak svoji poněkud jinou choutku, než je to obrazné rýpání v zadku, už je to na pováženou. Některým lidem totiž nedělá dobře mít prachy, ale moc zasahovat jiným lidem pomocí peněz do života. No a dneska některé nadnárodní korporace přestávají být kontrolovatelnými subjekty. Je na zvážení, jak srovnat právo na hromadění bohatství s totálním plundrováním některých států, likvidací přírody a někdy i lidí a národů. Prostě si myslím, že každá činnost má svojí míru.

0/0
6.2.2007 14:58

useknutahlava

Re: Re: Re: Re: Re: Vládnutí světa

Peníze ovládají jiné v jakémkoliv množství. Kupříkladu když by mi někdo poslal 2.000.000,- Kč za to, že poběžím zcela nahý z Václaváku ke Karlovu mostu, tak takovou nabídku přijmu.

Problém negativních externalit existuje a nevidím, jak by jej stanovení horního limitu bohatství vyřešilo.

0/0
6.2.2007 15:14

THE BIGGEST JEW

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vládnutí světa

leda tak s ufiknutou palicí bys mohl běžet, ale za Kájou do Jevan, demente.

0/0
6.2.2007 16:40

thE

Re: Re: Re: Vládnutí světa

Adame (hebrejsky "člověk"), nechceš se radši přejmenovat na Aliho?

0/0
6.2.2007 15:49

lex

Re: Re: Re: Vládnutí světa

Treba jsou fakt tak dobri, ze dosahnout na nejvyssi pozice. Proc oni mohou vladnout svetu a vy ne? ;-) Vzdyt recept uz znate, pouzivajte jej. Kazde rano si pred zrcadlem reknete ze jste nejlepi a vyvoleny a nejkrasnejsi a uvidite za rok.

0/0
6.2.2007 15:58

gofry

Re: Vládnutí světa

Na stránke http://www.nbs.sk/ZAKLNBS/BRNBSS.HTM sú členovia bankovej rady Národnej Banky Slovenska. Ktorý z nich je Žid?

0/0
11.2.2007 9:32

Jenže

S Islámisty nelze diskutovat

Rozumí pouze síle a vyjednávání považují za slabost protivníka, kterou je třeba využít. Navíc: primitivové mají méně zábran udělat cokoli .

0/0
6.2.2007 12:49

nest

Re: S Islámisty nelze diskutovat

Ano i ne. Skutecni teroriste jsou podobni spis elitnim vojakum, rozhodne to nejsou impulzivni primitivove. Nabozensti fanatici maji navic vyhodu v tom, ze se neboji vlastni smrti, naopak. O to jsou nebezpecnejsi napr. pro rukojmi.

0/0
6.2.2007 13:30

lucifernet

Re: Re: S Islámisty nelze diskutovat

oni mají taky svoje slabý místa. například hroznou pohanou pro muslima je když ho rozsápe pes, protože podle nich je to nečistý zvíře. přál bych jim aby tak chcípli všichni takoví o nichž je tu řeč a možná že vzhledem k jejich perfektnímu vojenskýmu výcviku je to mnohdy i jedinej způsob jak s nima pořádně zatočit. stačí čokla naučit mimořádně tvrdě reagovat na určitý typický projevy týhle pakáže a ostatní nechat na pokoji - a najednou maj proti sobě ještě fanatičtějšího nepřítele než jsou oni sami (Y) vím že to taky není jednoduchý ale určitá naděje by v tom možná byla, zvlášť za vhodnejch okolností...

0/0
6.2.2007 14:09

lex

Re: Re: Re: S Islámisty nelze diskutovat

Pry maji hruzu z veproveho. Pokydani mrtvol vrazdicich fanatiku praseci kajdou, zasiti mrtvol do prasecich kuzi. Dokonce uz se nekde ve svete prodavaji propisky s praseci plazmou, ta se ma behem sebevrazedneho atentatu rozptylit a znemoznit tak utocnikum dosazeni vysneneho raje...

0/0
6.2.2007 16:04

Humidor

Myslím

že vzetím rukojmí se každý únosce klasifikuje do skupiny "povolený odstřel jakýmkoliv způsobem" a mělo by se toho využívat. Bylo by zajímavé spočítat, kolik únosů by bylo provedeno od okamžiku, kdy by neprobíhalo žádné vyjednávání, ale pouze cílený odstřel únosců. Ti první by to sice možná odskákali, ale zabránili by mnohem většímu počtu úmrtí rukojmích.

0/0
6.2.2007 12:31

Alex

Re: Myslím

Souhlasím, ale ne vždy je situace tak jednoduchá... :-/

0/0
6.2.2007 13:07

......................

Demolition Man!!

0/0
7.2.2007 7:57

sadlo.sadlo

bezpečné ?

Letadlem jen z Prahy do Ostravy a zpět ;-D;-D

0/0
6.2.2007 8:57

visnery

Re: bezpečné ?

Bezpečné? Viděl jsi, co tam lítá? ;-D

0/0
6.2.2007 21:17

Děd Vševěd

Bude válka !

Vše nasvědčuje tomu, že v horizontu několika let nastane válečný konflikt mezi Západem a muslimskými zeměmi. Bohužel budou nasazeny i jaderné zbraně. Tentokrát se bude jednat o přežití západní civilizace...8-o

0/0
6.2.2007 7:39

vena.m

Re: Bude válka !

Pokud budou nasazeny jaderné zbraně, bude se jednat o přežití lidstva, nikoliv jen západní civilizace ...

0/0
6.2.2007 10:13

..

Re: Re: Bude válka !

nene.. jenom zapadni.. ze zbytku uz nic nezbude

0/0
6.2.2007 15:22

American Eagle

Re: Bude válka !

Tak tragicky bych to nevidel. Uz jednou vydal nejvyssi velitel americke armady, president Truman, rozkaz vypalit hnizda odporu Hirosimu a Nagasaki atomem. Pokud bude islamisticka sebranka delat bordel, tak pozna pesti demokracie hezky zblizka. Oni i fanaticti Japonci jeste dnes s hruzou vzpominaji na strasnou pomstu Spojenych Statu.

0/0
6.2.2007 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.