- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Newite nekdo, jaky byl rychlostni rekord v obleteni Zeme ? A je vubec mozne , aby clovek vydrzel napriklad napor tlaku pri mach 9 ? THX
Jenom drobné opravy nepřesností. Nacistická střela V1 používala pulsační, nikoliv náporový nebo pulsní motor. Průzkumný letoun SR 71 Blackbird také nepoužíval náporové motory, ale proudové motory s přídavným spalováním
Max rychost SR-71 je podle mych informaci tajna. Zda se mi podivne ze ji tolik lidi zna. Maximalni rychlost Mig-25 je M = 3.2 a to je z oceli a ne ze specialnich materialu jako treba titan.
No ono je asi jedno, jestli je nejaka informace z wiki nebo ne, ale spis zda je pravdiva, zavadejici ci vylozene nepravdiva.
Z toho co si pamatuju z fyziky se mi zda popis zde: http://wiki.unas.cz/wikipedia/p/po/pohyb_tae_lesa_kolem_zemae_.html
docela v poradku.
Ostatne hodne napovi ceska synonyma pro 1. kr (kruhová rychlost) - a 2.kr (úniková rychlost) .
Podle specifikace ma SR-71 max. rychlost 3,3mach. Ale maji na tom dany omezovac! Motory dokazou uhanet rychleji, ale pri rychlosti 3,3mach se jim zacinaji tavit nabezne hrany!!
Náporové jednotky s podzvukovým spalováním byly použity již na průzkumném stroji SR71Blackbird. Tento stroj byl v roce 90. vyřazen ze služby :o)
Není to žádná novinka. Na tomto v podstatě urychlovači se pracuje již 50let. Problém jsou spíše materiály a dále aerodynamika při takovýchto rychlostech. Od určitě rychlosti se nedá uvažovat ve výpočtech s plynem. Spíše to připomíná vlastnosti kapalin. Dále ohřívání povrchu stroje a jeho roztažnost. Třeba Concorde se za letu prodloužil o cca 30cm. Blackbird měl dilatační spáry, kterými na zemi protékalo palivo a během letu se tyto spáry vlivem tření - zahřívání zatáhly.