Diskuze

Jak lepicí páska za 50 haléřů zabila 70 lidí a zničila letadlo za 75 miliónů

Málokdo si dovede představit, že by malý kousek lepicí pásky dokázal zničit více než 120 tunový Boeing 757 a zmařit životy 70 cestujících. Přes všechna bezpečnostní opatření, roky výcviku a špičkovou řídící elektroniku se to před deseti lety stalo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

cejkis

25. 1. 2007 23:32
Alespoň už národ ví, k čemu máme Gripeny

Když by po vyslání stavu nouze odstartovala hotovost a doporovodila stroj na letiště, bylo by to vyřešeno.

0 0
možnosti

hu

25. 1. 2007 21:25
Tolik odborníků...

U nás se bát létání nemusím! ;-D

0 0
možnosti

radek

24. 1. 2007 20:20
je to víc než 10let zpátky

tehdy měl gpsku tak maximálně james bond

0 0
možnosti

Quak

25. 1. 2007 17:57
Re: je to víc než 10let zpátky

Z článku mám dojem, že piloti byli buď úplně blbí, nebo nusela být totální mlha, nebo byla okna zatřena asfaltem...

Ono se to rozumije. Tak nebo tak, něco i v chování pilotů podle mne bylo špatně

0 0
možnosti

Libor

24. 1. 2007 19:11
GPS

A to takovýhle letadla nemají GPS? To by pak vědeli přesně rychlost a přibližně výšku. Piloti aspoň mohli mít ruční přijímač nebo se zeptat cestujících, jestli někdo náhodou nemá GPS. Ja si někdy do letadla GPS beru a sleduju, kde letadlo zrovna je.

0 0
možnosti

pilot

24. 1. 2007 21:15
Re: GPS

Piloti mají na obrazovce mezi jinými i údaj o groundspeed.Tento je poskytnut z IRS - inercí, i radiovýškoměr,ovšem ten ukazuje až pod 2500stop.Problém byl spíše v tom,že tyto údaje jsou v porovnání s ostatními graficky poměrně malé a umístěné v rohu obrazovky.Ve stresu,ve tmě a při mnoha "warnings" vznikl na palubě slušný zmatek.Pro ostatní piloty je hl.důležité se z těchto katastrof poučit.V tomto je tento dokument hodně poučný i pro profesionály.

0 0
možnosti

MiG

24. 1. 2007 16:57
Přeloženo do češtiny mladé generace:

Piloti: "Nefungovali nám přístoje založené na měření atmosférického tlaků jako rychlost a výška. Motory i palivo jsme měli v pořádku - mohli jsme letět celé hodiny v max. letové výšce, než by nás našlo letadlo, co by nás bezpečně dovedlo zpět na letiště. ALE MY JSME ŘEKLI NE!!! Jelikož jsme peruánci intelektu cvičené opičky, budeme raději zmatkovat a spoléhat na to, že ty přístroje o kterých víme že blbnou začnou aspoň něco ukazovat - i když to budou naprosté hlouposti. A KDYŽ SMRT, TAK PRO VŠECHNY!!!"Rv

0 0
možnosti

MiG

24. 1. 2007 16:54
Závěr

Trochu sem o tom přemýšel a ne že bych chtěl obhajovat ty lemply, co tam nechali pásky (btw už podruhé během tohoto seriálu by se pilotům setsakra hodila pořádná svítilna), ale s takovou situací by si inteligentní pilot měl poradit. Věděli, že mají špatné údaje o rychlosti a výšce a díky tomu i mylná varování. Několikrát zmiňovali že letí s motory na volnoběh a knipl jim vybroval jaxe propadali a furt věřili že jsou dost vysoko i přes opakované varování o blízkosti terénu? To si mysleli že doletěli mezitím na oběžnou dráhu nebo co? Plácnout s letadlem do vody za takové situace je slutečně vrchol lemplovtsví. Marnost mluvit.

0 0
možnosti

Anunnaki Nibiru

24. 1. 2007 16:32
jak to meri

K cemu vlastne doslo. Letadlo pres otvory ktere nejsou vystaveny naporu vzduchu meri tlak, a podle toho tlaku pak odvodi vysku (velice zjednodusene receno).

Kdyz bylo letadlo na zemi tak technik zalepil paskou tento otvor a tedy pod paskou zustal "pozemni tlak vzduchu". Proto jak letadlo po startu stoupalo tlak v otvoru pod paskou byl porad ten stejny i kdyz kolem letadla jiz byl mensi. To vedlo ze ve vyssi vysce jiz byl tlak pod paskou v porovnani s okolitym tak silny ze popri lepidle zacal s pod pasky ven unikat vyssy pozemsky tlak cimz vyskomer zacal nabirat vysku....realne kdyz byly ve vysce kolem 6km tak tlak pod paskou byl odpovidajici vysce 3km. Pak piloti zacali klesat chteli jin na pristani. S klesajici vyskou zacal stoupat vnejsi tlak na pasku cim ji jeste vic tlacil na otvor. Pak letadlo klesalo a tlak napasku z venci sam vlastne neumonil aby do otvoru vesel silnejsi tlak vzduchu coz by znamenalo ze letadlo klesa. Takze letadlo klesalo a vyskomer drzel porad stejny udaj cca

0 0
možnosti

Anunnaki Nibiru

24. 1. 2007 16:39
Re: jak to meri

3km. Takze pristroj ani pocitac nezblbnul jen porad meril tlak pod paskou. Mno a oodobnym spusobem se meri i rychlost ale otvorama ktere jsou smerovane k naporu vetru. Ovsem pocitac to koriguje prave podle vyskomeru, protoze 300km/h nad zemi a 300km v 12km vysce ma jiny napor vzduchu na meric rychlosti.

Chapu ze slyset neustale dokola hlasky "Terrain" "Pull UP" "Increase"  a pripadne zvukove sireny autopilota ktery se odmita zapnout spusobilo u zkusenych pilotu "sok" a neuvedomovali si ze ves jim hlasy to co do veze posilaji samy z vlastniho vyskomeru. Take mnely vedet, ze hlaska terrain a vybrovani v rididlach je nezavysle mereni/zarizeni a skutecne indikuje realni stav. Take v ledadlech je porad vzdy aspon jeden gyroskop analogovy a podle nej, tahu motoru a nastaveni klapek museji vedet zda maji sklon k stoupani nebo klesani. Proste zahrala panika a sok.

0 0
možnosti

jozka

24. 1. 2007 9:09
chyba je v letadle jako takovem

Nemuzu si pomoci, ale letadlo by melo mit nejaky kontrolni mechanismus, aby poznalo, ze jsou cidla zablokovany.

Proste nejaky senzor, ktery pozna, ze v okoli 2 metru neni nejaka prekazka, ktera vraci signal.. Popripade kamera, ktera pilotovi ukaze, ze je videt ven (teda pokud by technik nepouzil pruhlednou pasku...)

0 0
možnosti
AA

trainer

29. 1. 2007 10:36
Re: chyba je v letadle jako takovem

a chtělo by to kameru co bude kontrolovat tu kameru:)))

0 0
možnosti
MP

PortyMP

23. 1. 2007 23:48
Masoví vrazi

Za chvilku zacinaji Masoví vrazi... Taky supr....R^

0 0
možnosti

jjjjjj

23. 1. 2007 22:51
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 30 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Nyní startuje naposledy

v diskusi jsou 3 příspěvky

28. března 2024  15:36

Přímý přenos Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 30 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 34 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...