Diskuze
Jak lepicí páska za 50 haléřů zabila 70 lidí a zničila letadlo za 75 miliónů
Děkujeme za pochopení.
cejkis
Alespoň už národ ví, k čemu máme Gripeny
Když by po vyslání stavu nouze odstartovala hotovost a doporovodila stroj na letiště, bylo by to vyřešeno.
radek
je to víc než 10let zpátky
tehdy měl gpsku tak maximálně james bond
Quak
Re: je to víc než 10let zpátky
Z článku mám dojem, že piloti byli buď úplně blbí, nebo nusela být totální mlha, nebo byla okna zatřena asfaltem...
Ono se to rozumije. Tak nebo tak, něco i v chování pilotů podle mne bylo špatně
Libor
GPS
A to takovýhle letadla nemají GPS? To by pak vědeli přesně rychlost a přibližně výšku. Piloti aspoň mohli mít ruční přijímač nebo se zeptat cestujících, jestli někdo náhodou nemá GPS. Ja si někdy do letadla GPS beru a sleduju, kde letadlo zrovna je.
pilot
Re: GPS
Piloti mají na obrazovce mezi jinými i údaj o groundspeed.Tento je poskytnut z IRS - inercí, i radiovýškoměr,ovšem ten ukazuje až pod 2500stop.Problém byl spíše v tom,že tyto údaje jsou v porovnání s ostatními graficky poměrně malé a umístěné v rohu obrazovky.Ve stresu,ve tmě a při mnoha "warnings" vznikl na palubě slušný zmatek.Pro ostatní piloty je hl.důležité se z těchto katastrof poučit.V tomto je tento dokument hodně poučný i pro profesionály.
MiG
Přeloženo do češtiny mladé generace:
Piloti: "Nefungovali nám přístoje založené na měření atmosférického tlaků jako rychlost a výška. Motory i palivo jsme měli v pořádku - mohli jsme letět celé hodiny v max. letové výšce, než by nás našlo letadlo, co by nás bezpečně dovedlo zpět na letiště. ALE MY JSME ŘEKLI NE!!! Jelikož jsme peruánci intelektu cvičené opičky, budeme raději zmatkovat a spoléhat na to, že ty přístroje o kterých víme že blbnou začnou aspoň něco ukazovat - i když to budou naprosté hlouposti. A KDYŽ SMRT, TAK PRO VŠECHNY!!!"
MiG
Závěr
Trochu sem o tom přemýšel a ne že bych chtěl obhajovat ty lemply, co tam nechali pásky (btw už podruhé během tohoto seriálu by se pilotům setsakra hodila pořádná svítilna), ale s takovou situací by si inteligentní pilot měl poradit. Věděli, že mají špatné údaje o rychlosti a výšce a díky tomu i mylná varování. Několikrát zmiňovali že letí s motory na volnoběh a knipl jim vybroval jaxe propadali a furt věřili že jsou dost vysoko i přes opakované varování o blízkosti terénu? To si mysleli že doletěli mezitím na oběžnou dráhu nebo co? Plácnout s letadlem do vody za takové situace je slutečně vrchol lemplovtsví. Marnost mluvit.
Anunnaki Nibiru
jak to meri
K cemu vlastne doslo. Letadlo pres otvory ktere nejsou vystaveny naporu vzduchu meri tlak, a podle toho tlaku pak odvodi vysku (velice zjednodusene receno).
Kdyz bylo letadlo na zemi tak technik zalepil paskou tento otvor a tedy pod paskou zustal "pozemni tlak vzduchu". Proto jak letadlo po startu stoupalo tlak v otvoru pod paskou byl porad ten stejny i kdyz kolem letadla jiz byl mensi. To vedlo ze ve vyssi vysce jiz byl tlak pod paskou v porovnani s okolitym tak silny ze popri lepidle zacal s pod pasky ven unikat vyssy pozemsky tlak cimz vyskomer zacal nabirat vysku....realne kdyz byly ve vysce kolem 6km tak tlak pod paskou byl odpovidajici vysce 3km. Pak piloti zacali klesat chteli jin na pristani. S klesajici vyskou zacal stoupat vnejsi tlak na pasku cim ji jeste vic tlacil na otvor. Pak letadlo klesalo a tlak napasku z venci sam vlastne neumonil aby do otvoru vesel silnejsi tlak vzduchu coz by znamenalo ze letadlo klesa. Takze letadlo klesalo a vyskomer drzel porad stejny udaj cca
Anunnaki Nibiru
Re: jak to meri
3km. Takze pristroj ani pocitac nezblbnul jen porad meril tlak pod paskou. Mno a oodobnym spusobem se meri i rychlost ale otvorama ktere jsou smerovane k naporu vetru. Ovsem pocitac to koriguje prave podle vyskomeru, protoze 300km/h nad zemi a 300km v 12km vysce ma jiny napor vzduchu na meric rychlosti.
Chapu ze slyset neustale dokola hlasky "Terrain" "Pull UP" "Increase" a pripadne zvukove sireny autopilota ktery se odmita zapnout spusobilo u zkusenych pilotu "sok" a neuvedomovali si ze ves jim hlasy to co do veze posilaji samy z vlastniho vyskomeru. Take mnely vedet, ze hlaska terrain a vybrovani v rididlach je nezavysle mereni/zarizeni a skutecne indikuje realni stav. Take v ledadlech je porad vzdy aspon jeden gyroskop analogovy a podle nej, tahu motoru a nastaveni klapek museji vedet zda maji sklon k stoupani nebo klesani. Proste zahrala panika a sok.
jozka
chyba je v letadle jako takovem
Nemuzu si pomoci, ale letadlo by melo mit nejaky kontrolni mechanismus, aby poznalo, ze jsou cidla zablokovany.
Proste nejaky senzor, ktery pozna, ze v okoli 2 metru neni nejaka prekazka, ktera vraci signal.. Popripade kamera, ktera pilotovi ukaze, ze je videt ven (teda pokud by technik nepouzil pruhlednou pasku...)
trainer
Re: chyba je v letadle jako takovem
a chtělo by to kameru co bude kontrolovat tu kameru:)))
PortyMP
Masoví vrazi
Za chvilku zacinaji Masoví vrazi... Taky supr....
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Nyní startuje naposledy
Přímý přenos Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...