Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový operační systém od Microsoftu nepřináší žádný revoluční skok

Většina lidí se bez něj během pár let neobejde, přesto uvedení nového operačního systémuWindows Vista neprovázely po světě žádné velké fronty u obchodů

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pamětník

V kvalitě to neni

To, že Windows se svými programy převálcovává ostatní není v kvalitě, ale v obchodní politice Microsoftu a totální neschopnosti spojit své síly u provozovatelů Linuxu. Microsoft nalákal školy na výhody při zařizování počítačových učeben podobným způsobem jak to dělají drogový dealery s mladými narkomany, jenomže na rozdíl od nich si touto politikou zavázal i vlády včetně té naši a tak má oproti uvedeným narkomanům volnou ruku při vytváření chorobní závislosti na jeho programech. Když jsem se na jedné z brněnských vysokých škol ptal proč vyučují jenom Windows XP, bylo mně sděleno, že na jiné programy nemají akreditaci. Microsoft, aby si udržel své zisky, pravidelně po určité době své programy pozmění a školy půjdou (nebo již byli) po vládě požadovat další peníze na školní pomůcky (rozuměj nové Microsoft Visty). A podobně je to i se státními zaměstnanci, který místo toho aby využívali ekvivalentní a kvalitou zcela odpovídající programy, požadují horentní sumy na nové od Microsoftu.

0/0
13.2.2008 22:51

fritzek

novinky

Nahled oken v liste jenovinka? No ja uz to mam v Ubuntu nejakej ten patek...

0/0
1.2.2007 17:03

sadlo.sadlo

reset v XP?

Petr Rychlý, Pe3ny Net

Vše se instalovalo téměř samo bez nutností 10 restartování.

No nevím jestli v XP musíte tak často restartovat.

0/0
1.2.2007 10:03

Bruce Schneider

Wndows Vista budou sledovany?

Znamy kryptolog a odbornik na pocitacovou  bezpecnost Bruce Schneider na svem blogu poodkryva a komentuje skutecnost ze Microsoft spolupracovala na vyvoji Vista s NSA, tedy prevazne nechvalne znamym uradem pro narodni bezpecnost, ktera  proslula jako prava ruka vlady pro odposlouchavani obcanu a jejich dalsi sledovani...(Y)

0/0
1.2.2007 9:45

Herrmann

Re: Wndows Vista budou sledovany?

NSA se podílel i na jiných OS.

0/0
1.2.2007 14:46

zAf0d

velke firmy

"využijí ji především nadnárodní společnosti, u nichž se programy v

češtině příliš nepoužívají. Mnohé z nich už Vistu v praxi používají."

u nas se teprve loni dokoncil prechod od W2K na XP, takze prvni visty tu budou  mozna za 5 let

a kdyz si vzpomenu, jak dlouho se vahalo s SP2 u XPecek...

kazda vetsi firma, ktera je rozumna, se urcite do WV jen tak nepohrne...

0/0
1.2.2007 8:23

magelan

co vy na tohle?

http://blog.webtrh.cz/windows-vista-zamerne-vadne

0/0
31.1.2007 23:21

saracen

Re: co vy na tohle?

co je to srackovej blog strasne to v Opere trha

0/0
1.2.2007 2:08

saracen

Re: co vy na tohle?

Tak jsem si to recetl, je to vsechno moc pekne ale co jako ? nic, proc se M$ prosadil ? protoze je lepsi, podporuje vyvojare, ma skvele nastroje existuji pro jeho system nejlepsi komercni aplikace a to taky nahoda, kdyz jsem se sveho casu hodne zajimal o hry hledal jsem jak je delat (portovat) pod linux a vsude na me vyskakovala jenom pomala java, tak takto ne.

0/0
1.2.2007 2:19

kabakov

Re: Re: co vy na tohle?

no netvrdil bych ze vse co se vice prosadi je lepsi nez to ostatni. Si vemte jak moc se v evrope prosadil ve 30tych letech fasismus a snad mi tu nechcete tvrdit ze to bylo to nejlepsi co nas mohlo potkat

0/0
1.2.2007 14:27

fritzek

Re: Re: co vy na tohle?

Na internetu sis precetl tu a tam par veticek, pak jsi to slepil dohromady a poslal sem. Diky.

0/0
1.2.2007 17:06

saracen

Re: co vy na tohle?

...neni nahoda...

0/0
1.2.2007 2:21

milosh

viva mac

přešel jsem z windows na mac a to co je inzerováno jako závratná novinka u widlí, tak apple už nějaký ten pátek používá...a proto souhlasím s buffalem, pryč s plagiátorstvím vzhůru do sadu... n;:-)]

0/0
31.1.2007 18:59

Ja

Vista moc žere, zbytečně

Hm tak Vista jo, protoze nepojede na mojem PIII 500Mhz 380MB RAM, zustavam u XP. Pá pá.

0/0
31.1.2007 15:49

John Coffey

Re: Vista moc žere, zbytečně

Mno... popravdě ... na 500MHz musi byt Wxp velmi skvělý operační systém R^;-D;-D;-D

0/0
31.1.2007 21:21

BUFFALO_CZ

asi takto...

design je kopií Mac OS X, přechod na modůlový systém měl už nextstep v roce 1990 (steve jobs),  možnost přepínání mezi více pracovními plochami vzatý z UNIXu, ale ten to má aspon dělané přes 3D Cube a né takhle zmršené... čili jak to zaznělo na US diskuzích: je skutečně tak překvapivé, že MS v roce 2007 vydá něco, co připomíná a umí to co Mac OS X v roce 2000 ? od MS nikdy nelze očekávat jakoukoliv invenci, pouze plagiátorství ;-D

0/0
31.1.2007 15:03

PC lama

Těším se na VISTU

Jsem běžný lama, Vista jsem včera viděl a vyzkoušel a protože kupuji nový PC, dokonce se na Vista R^těším. Věřím, že za rok dva bude mít Vista každý s novým PC. Vzpomínám si, jaký byl odpor u české komunity, když nastupoval XP.

0/0
31.1.2007 14:54

John Coffey

Re: Těším se na VISTU

Vcelku souhlasim. Mam Vista na druhem disku (pouze pro testy aplikaci). Popravde musim ale rici ze se WxpPro nevzdam. Vista se stale na neco ptaji, porad neco overuji, potrebuji povoleni uzivatele pri kazde sebemensi zmene nastaveni. Bez dotazu "...muze system zapsat to ci ono? si ani neu$erou... Pro me osobne spise zklamani. Nadherny design, ale ...

napada me prirovnani k Jaguaru v kuzi ktery je v garazi bez vrat

0/0
31.1.2007 21:25

JeCh

Re: Re: Těším se na VISTU

Mně teda ten design přijde přímo odporný stejně jako výchozí styl WinXP. Ale to je opravdu věc vkusu, která se nedá objektivně hodnotit. Proto mě taky vždycky štvou recenze produktů Apple, kde se vše točí kolem jejich "úchvatného designu", který se mi vůbec nelíbí. Ale pořád lepší než Windows.

0/0
1.2.2007 8:43

GAGA

http://blog.webtrh.cz/windows-vista-zamerne-vadne

0/0
31.1.2007 14:46

GAGA

vadna Vista

http://blog.webtrh.cz/windows-vista-zamerne-vadne

0/0
31.1.2007 14:46

GAGA

Windows vista jsou zamerne vadne.

http://blog.webtrh.cz/windows-vista-zamerne-vadne

0/0
31.1.2007 14:45

John Coffey

Re: Windows vista jsou zamerne vadne.

Obcas mam pocit ze zamerne vadne jsou spise prispevky v diskusich

0/0
31.1.2007 21:26

madla

linux desktopy a kvalita?

...sorry, ale Linux je v desktopovém prostředí naprostý nedodělek - už proto že je zdarma a neexistuje pro něj žádná podpora.. Instalace graf. karet? Instalace CDMA? Nemožné. Linuxová komunita = Sebestřední inženýři, kteří jsou vám schopni akorát vynadat, když se na fórech snažíte něčeho dopátrat... Linux je pro inženýrym který kvalitu grafickou absolutně vynechávaj...

0/0
31.1.2007 14:23

Johny Kukuc

Re: linux desktopy a kvalita?

Naopak. Pro Linux myslim existuje podpora mnohem lepsi nez pro Windows. Samozrejme ale neni podpora zadarmo.

0/0
31.1.2007 14:26

saracen

Re: Re: linux desktopy a kvalita?

Aneb strategie co nevysla ? udelat tak blby system ze kazdy potrebuje nestale po ruce placeneho poradce ? genialni.

0/0
31.1.2007 14:31

Martas38

Re: Re: linux desktopy a kvalita?

Jak prosim pod Linuxem rozchodim SAP a specialni software psany na miru (technologicke sbery dat atd, hodnota software 150 tis Kc a vyse - cili nepripada v uvahu nechat si napsat novy soft pro Linux v hodnote milinu Kc)? Pocitac pouzivam pro praci, cili jsou mne ukradeny veskery graficky serepaticky, ale zaroven nemam cas tyden instalovat, patrat a laborovat. Dik za rady!

0/0
1.2.2007 8:11

oracle-dba

Re: Re: Re: linux desktopy a kvalita?

SAP by mel bez problemu bezet napr. pod RHEL 4 ES (AS), je to certifikovana platforma. Oracle DB na tomto Linuxu bezi bez problemu.

0/0
1.2.2007 15:22

bb

Re: linux desktopy a kvalita?

no nevim co to tady povidas ... taky jsem si to myslel. nainstaloval jsem mandrivu 2007 ... za pul hodiny bylo vsechno nainstalovane vcetne vsech aplikaci ... vsechen hardware si to na notebooku naslo samo ... vizualne je prostredi KDE 5 daleko hezci nez Win XP

0/0
31.1.2007 14:28

saracen

Re: Re: linux desktopy a kvalita?

Toto http://ep09.pld-linux.org/~havner/kde5.png ma byt hezci nez XP ? asi mate nejaky deformovany cit pro "krasno".

0/0
31.1.2007 14:33

jesusjimenez

Re: Re: linux desktopy a kvalita?

KDE5? Sakra, kdes to stahnul? :-D Vyvojari zatim usilovne makaj na verzi 4 a ty uz provozujes petku? ;-D

0/0
31.1.2007 15:09

saracen

Re: Re: Re: linux desktopy a kvalita?

To bude hnusný i verzi 10 takže je to jedno

0/0
1.2.2007 1:51

JeCh

Re: Re: Re: Re: linux desktopy a kvalita?

Velmi cený názor. Plno témat KDE je mnohem hezčích než JehoVista. Respektive všechno je hezčí než JehoVista.

0/0
1.2.2007 8:56

saracen

Re: Re: Re: Re: Re: linux desktopy a kvalita?

ukaž

0/0
1.2.2007 10:36

Synek

Re: Re: linux desktopy a kvalita?

Jsem na tom podobně, koupil jsem si Mandrivu 2007 a jsem jako uživatel naprosto spokojen. Všechno se nainstalovalo samo, nic řešit nemusím a další nároky na ten systémm nemám. Doporučuji vyzkoušet: www.mandrivalinux.cz/download.

0/0
31.1.2007 15:35

Jirka

Re: linux desktopy a kvalita?

Viděl jsi vůbec někdy Linux? Mně přijde například takové Gnome v Ubuntu hodně graficky povedené (http://www.ubuntu.cz/node/224). Neexistuje pro něj žádná podpora... a z čeho potom žijou takové firmy jako Red Hat, Novell, Mandriva, Linspire, Xandros,...? Instalace grafických kare... komerční distribuce mají ovladače přímo v sobě a např. v Ubuntu to je otázka pár kliknutí. Raděj piš o něčem, o čem něco víš, Linuxu to zjevně není.

0/0
31.1.2007 14:47

saracen

Re: Re: linux desktopy a kvalita?

Kdyz je to tak stasne easy tak udelejte demovideo jako dela i M$ a ukazte v nem jak je to v poho a jak je to vsechno krasne, prilozte k propagacnimu clanku jak to dela M$ atd. treba se nakonec naucite propagovat svoje dilo stejne dobre a kdyz je tak dobre jak se neustale tvrdi musi se prosadit.

0/0
1.2.2007 1:53

m

Re: linux desktopy a kvalita?

Osobně mě u systému zajímá sice více výkon než grafika. Ale pokuď by jsi si snad chtěl(a) koupit vista jen kvůli grafickým vychytávkám, doporučuju se podívat na tohle video:

http://www.youtube.com/watch?v=lawkc3jH3ws

8-o

0/0
31.1.2007 15:52

saracen

Re: Re: linux desktopy a kvalita?

balit plochy na kostku fakt uzasne, pri vykonu dnesnich PC je to ubohost, kdyby nekdo udelal asespon neco uzitecneho, napriklad animovane thnumbnaily videa kdy se vsechny prehravaji zaraz aniz musite klikat a tudiz mate okamzity prehled, z takovych vychytavek udelat system tak vam za nej lidi urvou ruce, jenomze to by chtelo premyslet a vymyslet uzitecne funkce a to kazdy neumi a uz vubec ne to naprogramovat zeano, proto si zase vsichni koupi M$

0/0
1.2.2007 2:00

BZA

Re: linux desktopy a kvalita?

Zajímavé, před tak čtvrt rokem, jsem si nainstaloval open SUSE 10.2, nikdy před tím jsem linux neměl, ale podle návodu jsem si nainstaloval i ovladače Nvidia, celkem snadno a CMDA jsem zmákl tak za 20 minut taky podle návodu. V podstatě pokud potřebujete běžnou kancelářskou práci a internet+pošta, tak je linux plnohodnotnej s jakýmkoliv OS.

0/0
31.1.2007 16:33

Huhla

Něco mi uniklo....?

V české verzi program, který běží na více než devíti počítačích z deseti.... To běží teda na kolika PC z deseti... Na devíti a půl....?

0/0
31.1.2007 14:20

Borodiju

Re: Něco mi uniklo....?

IMHO je to od autora blábol typickej pro pisálky bulvárů. Když už není schopen předložit fakta, napíše alespoň nesmysl, kterej je svou podstatou ohromující. Kdyby si alespoň zjistil, že WinVista bude prakticky neprovozovatelný na CPU starším 3 roky a RAM < 1GB, došel by k závěru, že podíl novějších počítačů není > 9/10. ;-)

0/0
31.1.2007 14:35

John Coffey

Re: Re: Něco mi uniklo....?

Vas udaj o RAM je mylny. Testuji Vista na  768 RAM a bez problemu. (CPU 2,66 Intel Celer)

0/0
31.1.2007 21:37

Ridenn

Re: Re: Re: Něco mi uniklo....?

Přesně tak. Visty maj minimální doporučenou RAM 1GB, ale oficiální minimálka je uváděná 512MB, CPU 1GHz...

Ale jinak souhlasim ohledně hodnocení autora - píše nesmysly. Visty jsou narozdíl od XP majoritní verzí. Zajímalo by mě jestli osobně aspoň Visty vyzkoušel. Názory "odborníků" typu "Nemusí se při instalu 10x restartnout" nebo "Koupim si je za 2 roky" jsou úsměvné :-)

0/0
31.1.2007 23:10

Ridenn

Re: Re: Re: Re: Něco mi uniklo....?

Jinak info o tom co dělali jiní uživatelé (např. kontrola dětí) lze zjistit i ve starších verzí Widlí. Když se autor zmiňoval o nových funkcích, tak mi např. BitLocker Drive Encryption připadá mnohem důležitější než kontrola dětí ;-)

0/0
1.2.2007 0:10

PájaZítra

Kopie?

"...že během následujících let prodá v Česku až dva miliony kopií novýchWindows..."

Tak na jednu stranu nám zakazujou kopírovat a na druhou chtějí prodávat kopie? :-/

0/0
31.1.2007 14:03

Danny

Microsoft očekává, že během....

0/0
31.1.2007 13:26

saracen

LINUX JE HUMUS

Kdyby nebyl vseci pirati by zahodili warez a nainstalovali jej, kdyz je zadarmo, ale jak to je ? nikdo to nechce ani zadarmo !!!

0/0
31.1.2007 13:07

Guerrilla warrior

Re: LINUX JE HUMUS

Zombie se opět ozval. Jenom doufám, že tu propagaci děláš alespoň za prachy. Nidko s půlkou mozku by Microsoft a jeho výrobky dobrovolně nevychvaloval a nepodporoval. Kluci z Microsoftu si tě našli v Lídlu, když si přezkládával bedýnky a za 60 Kč na hodiny teď děláš propagaci Windows.

0/0
31.1.2007 13:30

saracen

Re: Re: LINUX JE HUMUS

Misto argumentace shazovat oponenta, jak ubohe a zoufale.

0/0
31.1.2007 13:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.