Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Americký radar zdraví lidí neohrozí, tvrdí odborníci

Americká armáda chce v České republice postavit radarovou stanici, která bude součástí systému obrany proti balistickým raketám. Zatímco laická veřejnost spekuluje o vlivu radaru na lidské zdraví, odborníci tvrdí, že se žádného záření bát nemusíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pamětník

Kdy už se konečně vládci poučí z historie.

Je lepší žít ze sousedy v pohodě nebo své nahromaděné bohatství sobecky chránit odpovídajícím plotem? Čínský vládci před několika tisíci roky se rozhodli ochránit své bohatství Velkou čínskou zdí a jak všichni víme zeď je neochránila. V novověku tuto metodu zopakovala Francie výstavbou Maginetové linie a podobě se po ní opičila, výstavbou hraničních opevnění, i naše republika. Taky bezúspěšně. Dneska USA stavějí ploty, překážky důstojnému pohybu osob, družicové i podmořské odposlouchávající stanice a protiraketovou obranu. Vymýšlejí neviditelné bombardéry a další nesmysly místo toho, aby pochopili, že způsob jakým komunikují ze světem, je pro ostatní národy nepřijatelný a musí být změněn. Výsledkem tohoto jejich chování je to, že od druhé světové vojny a to i přes zdrcující technickou převahu žádnou vojnu nevyhráli a dovoluji si tvrdit, že ani nevyhrají. Není proto lepší politika, kterou se snaží prosadit EU?

0/0
14.2.2008 13:29

Tereza Johanisová

At' žije USA a Radar

Já chci radar je to to nejlepší co ubohé slovany může potkat když jim dokonalý stát USA povolí nechat si jejich radar umístit.žádnej čehún nemá ani zpola mozku jako J.W.Bush.Vy všichni ste hlupáci.

0/0
28.9.2007 16:08

nemám rád johanisovou

Re: At' žije USA a Radar

jak může někdo pohrdat Čechy .[>-][>-][>-]takovým způsobem jako vy

0/0
6.10.2007 13:39

Jindra K

Absolutní pohrdání

Je to smutné, ale také burcující - a sice to, jak naši vládní představitelé absolutně ignorují názor všech, tedy t.zv.laické veřejnosti(jejich ústy), tak i podstatnou část vzdělaných lidí, kteří radar nechtějí a vědí proč. Je to ignorace těch, kteří je volili a dali jim hlas s tím, že budou sloužit tomuto národu a ne, že půjdou proti nim, proti jejich zájmům. Udělali za sebe nadlidi, kteří nejlépe vědí... Do nynějška jsem volil ODS, teď již nebudu. Přátelé, vy kteří víte, jak nám naši vládci bezostyšně lžou, vy, kteří víte co chcete a co ne (tedy radar ano či ne) zvedněte svůj hlas svými peticemi na poslaneckých kancelářích, kdo máte sílu a znáte metodu, poraďte, jak organizovaně a masově vyjádřit protest proti tomu, jak s námi hrají falešnou hru naši vládci. Pomožte, rozjeďte to, lidé se připojí. Už se nemohu dívat na to, jak dříve téměř ti stejní lidé tleskali rusům a teď lezou do zadku američanům. Nedejme se, jde o naše životy. Jindra K

0/0
13.8.2007 21:10

ClearOpinion

Americti vedci se neshoduji

Sami Americti vedci se neshoduji ohledne vlivu tohoto typu radaru na struktury DNA lidi, zvirat a vegetace. Potvrdili ale, ze vyvoj deti v blizkosti radaru bude zpomalen a byl statisticky potvrzen provedenymy studiemi na existijicich zakladnach.

Nechapu jak mohou Cesti vedci vyvozovat zavery, kdyz tato data jde pouze vyvodit z dlouhodobych vlivu, tohoto typu zarizeni, ktere jak vime u nas (nastesti zatim) nejsou... Prominte muj pravopis, nejsem zdejsi, ale take nejsem ovlivnen propagandou vasich medii

0/0
16.2.2007 23:13

dj.pepino

Stop radarum, část 4

Samozřejmě na to mám názor, ale domnívám se, že jde o důležitý veřejný zájem, který by měl být vysoko postaven nad nějaké politikaření. Uvědomme si, že Česká republika je malá hustě osídlená země.

A radar o těchto technických parametrech bude mít značný negativní dopad na tisíce občanů Česka a my nebudeme mít možnost to vůbec ovlivnit. Mysleme na budoucnost. A budoucnost a bohatství každého národa jsou jeho děti... A teď lidé mluvte. Jince se jim hodí- v 80 letech se tam stavěla raketová základna, a to ví málo kdo ;-(

0/0
13.2.2007 13:24

dj.pepino

Stop radarum, část 3

Obyčejní lidé jsou elitami degradováni na masu, která nemá být informována o negativních skutečnostech a už vůbec nemá mít právo být zapojena do schvalování tak závažného procesu, jakým bezesporu je vybudování US vojenské základny mimo jakoukoliv pravomoc ČR.

Vláda ani parlament nemají mandát k takovému rozhodnutí bez referenda. Nemluvě o pozici vlády stojící na dvou přeběhlících a hlasech Strany zelných, která ve svém volebním programu slíbila podporu referenda a odpor vůči atomové energetice. Na základě volebních programů totiž voliči dávali své hlasy. Záměrně jsem se vyhnul geopolitickým hlediskům ohledně toho, proti jaké hrozbě má být základna postavena.

0/0
13.2.2007 13:21

dj.pepino

Stop radarum, část 2.

Studie šéfa Nezávislého centra pro výzkum životního prostředí uvádí, že devětkrát vzrostl výskyt rakoviny, třináctkrát onemocnění jater a devatenáctkrát vzrostl počet dětí narozených s vrozenými vadami. Nepodařilo se mě bohužel zjistit, jaký radar tam je. Negativní dopady se projeví řádově v okruhu desítek km. Navíc i při bezchybném provozu může dojít k odrazu vln o ionosféru. Pro zajištění provozu je nutný zdroj energie okolo 5 MW. Na základně má být 200 lidí. Zdroj energie musí být nezávislý na okolí. Vezmeme-li v potaz ještě požadavky na bezpečnost a utajení objektu, je téměř jisté, že půjde o podzemní atomový reaktor. Základní technické specifikace musí mít česká strana k dispozici, přesto o nich naše "svobodná nezávislá privátní média" neinformují.

0/0
13.2.2007 13:20

dj.pepino

STOP Radaru

Chtěl bych vědět kolik peněz dostali odborníci za posudek toho radaru, když tvrdí že neznají parametry nebo jsou tak blbý ? Tohle by jim mělo pomoci :

Radar určený pro americkou základnu v ČR je kolos o pulzním výkonu 1000MW! Některé technické aspekty ohledně radarové techniky a z toho plynoucí rizika a dopady na život lidí. Třeba takový radar na stíhacích letounech se na zemi nezapíná mimo případy, kdy pozemní personál provádí testy a údržbu.V tomto případě je testující technik oblečen ve speciálním olověném obleku. Výkon tohoto zařízení je řádově v kW. Radar systému Aegis 4 na lodích US NAVY má pulzní výkon okolo 20 MW. Při bombardování v Kosově 1998 udělala obsluha radaru amerického křižníku USS CG-67 Siloh chybu a zapnula radar blízko italského pobřeží u přístavu Naples. Byla zničena některá technická zařízení meteorologických stanic a operátorů mobilní sítě, která byla několik dní mimo provoz. Jaké byly dopady na zdraví lidi, se neuvádí.Konec 1.části 

0/0
13.2.2007 13:16

Petr

Bezpečnost

Jestli radar ovlivní zdraví lidí nebo ne nevím, ale každopádně to ohrozí bzepečnost naší republiky. Bohužel ti zasraní američané se naserou všude, dělají si co chtějí a je jim jedno co na to říkají ostatní. Nejslepší by bylo ameriku zrišit. Je mi z nich :-©

0/0
12.2.2007 6:05

Lukáš

try it

po shlédnutí tohodle možná změníte názor

http://www.blueboard.cz/anketa_0.php?id=510320&r1=3&pid=

0/0
8.2.2007 18:18

blix

blix

Mají smůli hlavně holubi, kterří nad tím přeletí..ale zase nám budou pečení holubi lítat do huby R^

0/0
4.2.2007 19:57

jindra

jen tak pro inspiraci

http://neuf.neuf.sblog.cz/911/

0/0
4.2.2007 18:15

georg

budou se rodit jen sam hoky!

Za komančů jsme sloužili u radiolokátoru (rok a půl)a chránili nebe před útoky chamtivých imperialistů,kteří chtěli uloupit výdobyky dělnické třídy vedené komunisty...;-D;-D;-D...no čas šel dál a z osádky (bylo ns 12)máme všichni holky já jich mám 3(děti)...[>-]V[>-]

0/0
2.2.2007 8:34

georg

Re: budou se rodit jen sam hoky!

sory ...samý holky...ještě spím...

0/0
2.2.2007 8:35

velky bratr

Re: Re: budou se rodit jen sam hoky!

To me zase samy hlky tak moc nevadej. V tuhle chvili ma bejt prevah chlapu, kdyz bude prevaha holek, tak se uredne povoli mnohozenstvi a bude pokoj :)

0/0
3.2.2007 12:36

hnusil

tady nekdo LZE!

zvlastni je, ze u vysilacu s radove nizsim vykonem je prokazana zavadnost, tak u americkeho radaru je prokazano, ze neskodi - jdete s do haj*lu s takovymi kecy

0/0
2.2.2007 6:48

velky bratr

Re: tady nekdo LZE!

Neskodi protoze je americkej, to je jednoduchy. Nikdo este neprokazal, ze by zareni v tomhle pasmu necemu skodilo, takze je neskodny. Dokud se neprokazalo, ze atomovka umi i vybouchnout, taky tomu nikdo neveril :)

0/0
3.2.2007 12:35

wifin

Nejde jen o zdraví ale taky o kulturu

viz kachnix.blog.cz R^

0/0
1.2.2007 17:58

sadlo.sadlo

radar

Nevím co tady všichni řešíte, když ještě ani nevíte jaký to má být radar a jaké má technické parametry.

0/0
1.2.2007 15:13

microo

Re: radar

To je pravda neni treba delat unahlene zavery kdyz nevime jak to jeste dopadne.R^

0/0
1.2.2007 15:18

Sipan

Re: Re: radar

Aha, takže 100kW třeba jěště sneseš ale ani o mW víc? A nebo do 5GHz ale ani o chlup víc? Nebo že by tě zajímala modulace? 8-o

0/0
1.2.2007 15:38

mtis

Re: radar

Jak to můžeš říct: všichni odpůrci už neodvolatelně ví, že až ten radar spustí, tak bude poskakovat nádobí v kredenci, husy budou padat mrtvé z povětří a ajatolláhové začnou propojovat výbušné opasky ... ;-);-);-)

0/0
1.2.2007 15:36

Sipan

Re: Re: radar

Zapomněls dodat, že ty husy budou padat pečené. :-)

0/0
1.2.2007 15:39

sadlo.sadlo

Re: Re: Re: radar

jo a ještě, že vlastně nepotřebují amíci žádné rakety a budou ty střely sestřelovat radarem

0/0
1.2.2007 15:42

Sipan

Re: Re: Re: Re: radar

Stejně si myslím, že ten radar k nám chtějí dát kvůli těm pečeným husám a protestují proti tomu nimrodi, protože nebudou mít po čem práskat. :-)

0/0
1.2.2007 15:45

sadlo.sadlo

Re: Re: Re: Re: Re: radar

jo a kdyby normální lidi věděli jak se budou mít dobře až jim ty pečené husy, kačeny budou padat z nebe, tak by hlasovali pro

0/0
1.2.2007 15:59

velky bratr

Re: Re: radar

NE, jen cast odpurcu jsou kreteni a hajzlove a vubec sebranka z iniciativy NE zakladnam!, jsou tu i odpurci mirnejsi, kteri sice nevi co to bude delat, ale troufaji si ze zkusenosti s podobnejma mensima vecma odhadnout, ze zdravotni zavadnost toho zarizeni bude. Jak daleko a jak moc, to je otazka, ale negativni vliv silnejch vysilacu na zdravi prokazanej je.

Ajatolahove nebudou nic propojovat, ale primym pripojenim k Americke vojenske masinerii rekneme, ano my souhlasime s denim v Iraku, SH mel ZHN, a ano my souhlasime s denim na Guantanamu. Kdo z Vas priznivci zakladny chce byt dobrovolne spoluvinikem techto akci? Ano, pan vzadu, no tak se do toho Guantanama nechte na  chvili zavrit. Jo ze Vas ani po dvou letech, kdy maji jasno, ze jste nevinej nechtej pustit? Ze Vas tam systematicky urazej a nechavaj vypovidat po nekolika dnech beze spanku? To Vam vadi? Vzdyt jste s tim souhlasil, tak si to uzijte.

0/0
3.2.2007 12:40

sadlo.sadlo

Re: radar

jo pokud jsou ty stránky uvedené dole správné, tak má mít radar výkon 170kW, no a FM vysílač na Pradědu má kolem 20kW (a kdyby někdo rýpal kde jsem to vzal http://www.proglas.cz/index.php?id=216&case=36)

0/0
1.2.2007 15:57

Michal

Re: radar

V podsate tento

http://www.globalsecurity.org/space/systems/pavepaws.htm

0/0
7.2.2007 22:31

Sipan

Ať žijí odborníci

Stejně mi je líto že už nežije babička. Docela rád bych se ji zeptal jestli ji bude vadit radar s příkonem 200kW pracující s úzce směrovým paprskem na frekvenci pár giga. ;-D

0/0
1.2.2007 14:44

mtis

Re: Ať žijí odborníci

Jestli chceš, já ti půjčím svou, táhne jí na 95 a myslím, že je to vhodný člověk na otestování reakce prosté laické veřejnosti ... ;-D;-D;-D

0/0
1.2.2007 15:37

Sipan

Re: Re: Ať žijí odborníci

No právě. Babiččce by dnes bylo 103.

0/0
1.2.2007 15:41

M

http://www.nezakladnam.cz

http://www.nezakladnam.cz

[>-]

0/0
1.2.2007 14:13

Jamie

Re: http://www.nezakladnam.cz

nechápu proč ne ...

todle podle mě muže říct jen komunista nebo člověk, kterej o tom vubec nic neví :-©

0/0
1.2.2007 17:03

Jamie

Re: Re: http://www.nezakladnam.cz

souhlasím [>-]

... hodně lidí je tu vysazenejch na američany, už jenom kuli tomu tady nic nechtěj ..

já je například taky nemusim, ale zrovna u tohoto případu si myslím, že nám to něco dá (ne tolik jako amíkům, ale dá)

chtělo by to lepší informační kampaň atd ... zatim sem v médiích viděl jen protesty a další negativní věci

0/0
1.2.2007 17:09

velky bratr

Re: Re: Re: http://www.nezakladnam.cz

Hm, ja v mediich videl akorat spoustu emoci z obou stran, realnejch argumentu min nez par.

Faktem je, ze primym napojenim na americkou vojenskou masinerii rekneme svetu: ano chceme utoky jako byl ten na Irak (SH mel ZHN, pamatujete? Ani amici je tam nenasli...) a chceme zakladny jako je Guantanamo, kde lidska prava proste mavnutim kouzelneho protku neplati.

Opravdu to chceme? Opravdu jsme takovi? Ano? Pak ja do tehle zeme asi nepatrim...

0/0
3.2.2007 12:47

rebbe

Re: Re: Re: Re: http://www.nezakladnam.cz

Quantanámo nepotřebujeme, u nás je daleko jednodušší ty problémáky poslat na Kolymu. Jenom si musíme s Putinem domluvit ceny za ten hotel pro ně.

0/0
7.2.2007 9:57

sadlo.sadlo

Re: http://www.nezakladnam.cz

to si dělají prd... ne? ;-D;-D;-D;-D;-D

Dá se antiraketová základna ... použít k vystřelení rakety s jadernou bojovou hlavicí proti území

jiného státu?

Ano, po určitých úpravách. Základna antiraket může být upravena tak,

aby se z ní daly odpalovat mezikontinentální balistické střely...

0/0
1.2.2007 17:41

velky bratr

Re: Re: http://www.nezakladnam.cz

Ano, je to skutecne tak, z te raketove zakladny pujde strilet i rakety na pozemni cile. To ze takova zakladna patrne nebude stat u nas nic moc nezanamena.

Mimochodem, u nas ma byt jen radar a zadny rakety, ale zakladnu samou budou chranit THAADy, coz jsou rakety, ale zadny rakety tu nebudou. Tak nevim, ale prijde mi to divny...

0/0
3.2.2007 12:49

velky bratr

www.nezakladnam.cz, aneb medvedi sluzba tem, kdo tu zkladnu nechteji

Ano, gratulujeme sbirce grazlu, ze nam delaji medvedi sluzbu. S podporou tyhle sebranky nebude bran nikdo vazne. Ja tohleto hnuti podeziram z podpory tech zakladen, protoze ti lide co se takhle uskupily jsou dohromady tak neduveryhodni jako malokdo.

Diky Ne Zakladnam! bude casem pro zakladnu kazdej, jen at ta chamrad zmlkne.

Jejich argumentace stoji na dost tekutym pisku a vetsina "argumentu" jsou nesmysly. Kdyby nastoupili s tema trema co smysl davaj a propracovali by je, taky by bylo lip, jenze oni jsou populiste, oni musi byt slyset a kdyby meli malo co rict, meli by pocit ze to delaji spatne.

Bohuzel

0/0
3.2.2007 12:45

mpixel

Výkon

Výkon mobilního telefonu je 0,25Watt Výkon tohoto radaru má být 200000Watt. Pokud se vede diskuse jestli mobilní telefony škodí, tak u tohoto není třeba diskutovat.

0/0
1.2.2007 13:22

microo

Re: Výkon

To je hezky, ale mobil mas porad u hlavy ne v km vzdalenostech, mobil ma vsesmerovou antenu, tudiz nevysila jen vzhuru, dalsi veci jsou frekvence atd. No a nakonec zatim nevime co a jak presne skodi. Na tehle urovni to asi nezjistime

0/0
1.2.2007 13:31

nikdo

Re: Re: Výkon

idealizovany pripad, zuz veskery vykon do paprsku, za predpokladu ze se jedna o frekvence ktere nejsou vzdychem pohlcovany jaky je utlum signalu po 10 km ? a po 100 km ? a po 1000 km ? zadny co ? no a realita je nekde mezi timto paprskem a isotropnim zaricem, nutno podotknout ze smerova antena je mnohem blize tomu idealizovanemu paprsku, zvlaste ta co se pouziva na lokalizacnich radarech, ta je velice smerova (proto se radar toci, aby timto "paprskem" ohledal cely hlidany prostor).

0/0
1.2.2007 14:01

microo

Re: Re: Re: Výkon

Idealizovany pripad - proto nesmeruje dolu ale nahoru, on by jim asi nepomohl idealizovany paprsek smerujici k zemi, na nasich cestach moc raket nezachyti ;-D

0/0
1.2.2007 14:22

nikdo

Re: Re: Re: Re: Výkon

vtipe vylez

0/0
1.2.2007 14:26

microo

Re: Re: Re: Re: Re: Výkon

zajimavy argument ;-D

0/0
1.2.2007 14:35

nikdo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon

na tebe argumenty neplati ty budes kricet je to neskodne je to neskodne i kdyby ti naskakovali puchejre z prehrati pokozky mikrovlnama, pripominas mi obsluhu cernobylu, ta do posledni chvile neverila a regulova reaktor kterej uz nebyl :-)

0/0
1.2.2007 14:40

microo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon

Presne o tomhle mluvim prekrucujes fakta a vydis ve vsem katastrofy. Za chvili napises ze nam ten radar prehreje temelin. ;-D

0/0
1.2.2007 14:42

nikdo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výkon

no ja nevim kdo sem vnasi fakt a kdo bludy.

0/0
1.2.2007 14:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.