Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ptali jste se šéfa Microsoftu ČR na nové Windows Vista

Společnost Microsoft oficiálně vypustila do světa Windows Vista pro domácí uživatele. Prvního března se na trhu objeví i česká verze. Generální ředitel Microsoftu Česká republika odpovídal čtenářům na dotazy čtenářů týkající se nového operačního systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm

problém linuxu je v tom, že není "zábavný" - tedy jde poněkud mimo herní průmysl... a to brání jeho masovému rozšíření....

0/0
2.2.2007 13:55

Petr

Re: hmm

To je bohuzel pravda a stale a porad mnoho vyrobvu (disributoru) her Linux ignoruje, i kdyz nastesti ne vsechny... viz. hry jako je Quake3, Postal2 a dalsi hry na podobnem enginu, novejsi bohuzel vubec nevim, protoze v tomto obdobi, jsem s hrami, tak nejak skoncil ....

0/0
2.2.2007 19:09

blamik

Co to má Microsoft za řiditele?

To dřív prodával auta nebo co? Že se v nich tak vyzná?

Vůbec se nevyznám v odpovědích. Ví ten člověk vůbec o tom o čem vlastně mluví?

Kupuji SW ne auta. Proč vlastně neodpověděl na kolika záplatách se již pracuje?

Proč osočuje že se všichni bojí ochrany digitálních práv? Já se jich nebojím, nebojím se ani jejich prosazování, ale bojím se způsobu jejich nasazení. Pokud si dobře vzpomínám tak jen nasazení osobních licencí k obsahu vlastních MP3 vedlo k obrovským problémům při případné ztrátě této licence vinou sw pádu stroje v počátcích XP.

Občas fotím, občas si sestříhám i nějaké video, občas si natočím nějakou skladbu a rozhodně mi bude vadit pokud licenci byť z jakéhokoli důvodu stratím. Což se stát může. Doufám že tak nepřijdu o svá vlastnická práva..... A sakra moc se mi nelíbí když mi někdo diktuje že si musím koupit nové přístroje ke své práci!!!!! Ať už je to TV, Video, nebo reciever. Nevěřím že se tohoto politika MS nedotkne. Tyto sliby vždy MS naprosto ignoroval.

0/0
2.2.2007 9:46

fritzek

konec sveta

Pozadujme, aby se deti ucily na tom "jedinem a spravnem" OS pracovat s pocitacem. Proc je ucit pracovat se softwarem zdarma, kdyz jim mohou byt od malicka vstepovany do hlavy osvicene Billovy M$ Widle? Bill se napakuje a vsichni budou stastni, jak ten novy JehoVista krasne kopiruje vychytavky ostatnich OS. To je hudba budoucnosti!

0/0
1.2.2007 17:35

Tomach

Re: konec sveta

Vsechno dobry, ale pokud by moje dite nebylo vysloveny "pocitacovec" - tedy treba spise humanitne zamerene, pak urcite nechci aby mu rvali do hlavy neco co stejne pouzivat nebude a budu chctit at ho nauci pracovat s tim s cim prjde v normalnim zivote a praci do styku - a to at se ti libi nebo ne jsou (a asi jeste pekne dlouho budou) Windows. Muzeme polemizovat o tom kolik je lepsich ci horsich systemu, ale pokud to nebude vyslovene pocitacovec tak mu to muze byt u riti, protoze pracovat bude na Win.

Ty by jsi radeji aby se tve dite ucilo esperanto misto anglictiny? Esperanto je lepsi, je to "standard", tak proc se ucit tu priblblou anglictinu se vsema jejima vyjimkama, milionama casu a podobnejma kravinama ne?

0/0
2.2.2007 5:00

fritzek

Re: Re: konec sveta

Srovnani s esperantem je uplne zcestne. Esperantem se nedomluvim, ale na svem OS udelam uplne to same, co ve Widlich a jeste se mi s nim pracuje mnohem komfortneji. Prave bezny uzivatel, ktery nepotrebuje profesionalni graficke programy a pod., muze klidne pracovat pod jinymi OS. Jenze problem je v tom, ze vetsina takovych uziatelu o teto moznosti ani nevi. Ja osobne take nejsem zadny pocitacovy guru, a az donedavna jsem pouzival jen Widle. Mnoho znamych ale pouzivalo Linux a tak jsem to chtel take vyzkouset. Uz instalace byla mnohem jednodussi, nez u Win Xp, mnohem rychlejsi. Mel jsem hned nainstalovano mnoho uzitecnych programu, ktere ted s chuti pouzivam. Vsechen hardware byl nainstalovan hned pri prvnim spusteni!!! (A mimo jine se mi jeho graficke prostredi Gnome libi vic, nez Widle). Jednalo se o distribuci Ubuntu 6.10. Prave tento system je podle me urcen pro bezneho uzivatele. Takze: Proc by mel bezny uzivatel platit za Windows??

0/0
2.2.2007 7:45

Rotoped

Visty jsou výhodné pro školy i studentyVisty jsou výhodné pro školy i studenty...

...a taky na smažení a do pomazánek.

Jenže co taky chtít do rozhovoru, při kterém jsou jako odpovědi používány hesla PR oddělení, že... :-©

0/0
1.2.2007 14:57

fritzek

Jehovista mi do domu nesmi!

www.ubuntu.cz

0/0
1.2.2007 13:36

Dynko

airbagy?

jak muze srovnavat xp a vistu stylem "1 nebo 4 airbagy" :))) ja bych to srovnal spis stylem: bud mate zamceny u auta jen jedny dvere, nebo tri" :))

0/0
1.2.2007 12:20

Čovek

Re: airbagy?

Bohužel je to tak ;-D

0/0
1.2.2007 12:33

Kevin Costner

školy

Nevím nevím, jestli jsou Visty vhodné pro školy. Na těch PC, která na většině škol jsou, sotva běží XPčka ;-D

0/0
1.2.2007 10:43

Tomach

Re: školy

Dokud se CR skoly nenauci ze pocitac ma jit po 4 letech do kytek a ze darovany pocitac je 2x drazsi nez kupovany, tak to lepsi nebude... U nas samozrejme taky potrva plna migrace na Vistu cca 3 roky (a minimalne prvniho pul roku bude stejne jen sociability testing, user testing a packaging). Do 3 let budeou obmeneny temer vsechny starsi PC a ty co jsou dnes maximalne rok stare uz budou Vistu zvladat.

Ale jinak souhlasim, jak jsem psal drive, do skol se mi to moc nezda, nejaky cas to potrva nez se obmeni HW, Vista je zrout. Na druhou stranu vsechny aplikace od Department of Education jsou uz na Vistu testovane (alespon neco)

0/0
1.2.2007 13:46

Petr

Re: školy

prominte,ale vubec bych neresil jestli do kosl patri Visty nebo ne! Nepatri! Uz to, ze jsou tam nyni Xpecka a jina havet od Microsoftu je neuveritelne plytvani nasich penez! Uz zde byli nekolikrat zminovane Ubuntu a jejich mutace. Specialne pro skoly a vzdelavani je urcena distribuce Edubuntu http://www.edubuntu.org/ ktera podle meho obsahuje vse potrebne alespon pro zakladni skoly (textovy editor, jenoduchde matematicke a jinak zamerene programy, co se tyce nejakych programu jako psani vsema deseti nebo jiny matematicka programy, stejne jsou vsechny psany pod Dos a taokveto aplikace pod Linuxem bez problemu pustite). O vhodnosti by se uz mozna dalo polemizovat u SOS, kde naprikald potrebuji Autocad nebo jine specializovane programy (strojari,...).

0/0
1.2.2007 15:17

fritzek

Re: Re: školy

Vetsina lidi pouziva Widle beztak jenom proto, ze nic jineho neznaji. Navic je drtiva vetsina Widli(alespon u nas) na domacich PC kradena. Nechapu, jak nekdo muze klidne zit s tim, ze pouziva kradenou vec :-©

0/0
1.2.2007 17:24

Tomach

Re: Re: Re: školy

Nemas pravdu. Spousta lidi pouziva Win protoze je pouzivat MUSI protoze je to jejich pracovni nastroj. A tam zatim jakykoliv linux ci OS X SILNE pokulhava (applikacni SW, provazanost aplikaci, manageent,...) A spousta lidi neni pocitacove zamerena a ucit se neco jineho je proste nad jejich sily.

Jinak jsi zhavy kandidat na nevidany ukaz - osobne neznam v CR jedineho cloveka majici PC ktery by na nem nemel kradenou vec - SW, MP3 nebo film. Neznam. Tady u nas kupodivu ano, ale opravdu - vazne na Tvem PC jsou jen Free a Royalty free veci? Zadna nelegalni MP3, movie, SW? Blahopreji. Divim se ze jsi jsi jeste porad v CR, protoze tam musis byt povazovan za blba...

0/0
2.2.2007 4:56

fritzek

Re: Re: Re: Re: školy

Software mam na svem PC nepreberne mnozstvi a vsechno legalni. Napisu sem jen veci, ktere skutecne casto pouzivam: OS Linux legalni, Open Office, Gimp(graficky editor), Eclipse(vyvojove prostredi pro Javu), Matlab(legalni),... Pokud jde o software, tak jsem cisty. Nejaka ta mp3 by se tam ale asi taky nasla;)

0/0
2.2.2007 7:54

Nyqqq

Re: Re: školy

edubuntu @ ubuntu je shit, kdyz uz takhle tak nejake opravdu solidni distro jako suse nebo mandrivu, tyhle distra se vubec do skol nehodi a to hlavne z duvodu technicke podpory a kvuli tomu ze komunita ubuntu je nejurvanejsi. To samy debian... nejlepsi by byli asi susy :-) maji i crossroad office intergrovane tak si zaci muzou spoustet windowsi exace bez nutnosti skoly neco zacalovat. Celkem slusne ne ?

0/0
2.2.2007 13:33

Petr

Re: školy

To same jsou male formy nevim tedy esi az do 50-to pocitacu... JInak

samozrejme firmy o kapacite 1000 pc maji prechod velice tezky, tam uz

se Microsoft natolik zazral, ze bude jen velice tezke se od neho

dostat. Ale uz z  to, ze deti jsou od malicka tlaceni na cestu platit

Microsoftu, je mi na bliti! :-© A je to jen lenost a neschopot lidi, kteri maj tohle na starosti! Vzdycky se muzete na neco vymluvit...

0/0
1.2.2007 15:18

vist

Re: školy

u nas ve skole bezi xp i na 386, jsou nejak oklesteny, nabihaj asi 5 minut, ale jedou

0/0
5.2.2007 1:06

Meandry Botiče

Odpovědi mne nepřekvapily

:-))) Ty odpovědi šéfa českého Microsoftu mne nepřekvapily. Jak vystřižený z fanatických dýchánků páně Balmera a Gatese, kdy se všichni drží za ruce a zpívají gospely na velikost, nesmrtelnost a dokonalost Microsoftu.

Považovat dotaz na dodržování standardů za příliš technický :-) to toho moc o produktu co prodává moc neví!!!

0/0
1.2.2007 10:43

Marcelus Wallace

Re: Odpovědi mne nepřekvapily

Neblázni, žádný ředitel velke firmy neví vše do detailů o svych produktech. Na to ma lidi a on je od toho, aby firmu a lidi managoval, takze ja chapu, ze na vsechno odpoved nema. Spis moc nerozumim, proc do diskuze o vistacch šel big boss a ne nakej specnas na vista.8-o

0/0
1.2.2007 11:57

Karel

Nebezpečné Visty

Také jsem se minule dva měsíce zabýval Vistama a tím co je skryto pod povrchem a popravdě se divím, že EU tento produkt dovolí na svém území prodávat. Osobně Visty považuji za ohrožení bezpečnosti EU, nevím jak jinak nazvat situaci, kdy umožním soukromé firmě sídlící mimo území EU, de fakto ovládat všechny PC s VIstama.

Vista obsahuje dvě „zajímavé“ vlastnosti a to nutnost reaktivace sytému vůči serverům MS, každých 180 dní a dále klopné bity pro, jak MS kulantně říká, kontrolu obsahu. Nebudu to zde nijak zvláště rozpitvávat, ale představme si, že EU se s USA dostane do nějaké ostré obchodní války, co zabrání USA zakázat MS reaktivovat Visty na území EU , pak stačí jen 180 počkat až v evropě zhasnou :-). Uvědomme si, že za nějakých 5-10 let již XP a podobně na většinu PC ani nepůjdou instalovat, stejně jako dnes 95.

0/0
1.2.2007 10:21

??

Re: Nebezpečné Visty

a jak na tom budou PC, ktere nebudou pripojeny do internetu ? Ty po 180 dnech kleknou ?

0/0
1.2.2007 13:44

Petr

Re: Re: Nebezpečné Visty

Podle me uz se nepredpoklada, ze nekdo kdo si dnes kupuje novy pc nebude pripojen do internetu, asi stejne jako se jiz dnes do pc nedavali diketove mechaniky...

Jinak tohle je vrchol vsecho, oufam, ze hromada lidi neskonci jen u remcani a oravdu prejde na jine alternativy, viz. (K)Ubuntu, Suse, Madriva apod. ktere jsou jednak skoro stejne v uzivani jako Wokna a jsou budto zdarma nebo nejak minimalne placene,ale ne takto ovladane!

0/0
1.2.2007 15:09

Bruce Schneider

Windows Vista budou sledovany?

Znamy kryptolog a odbornik na pocitacovou  bezpecnost Bruce Schneider na svem blogu poodkryva a komentuje skutecnost ze Microsoft spolupracovala na vyvoji Vista s NSA, tedy prevazne nechvalne znamym uradem pro narodni bezpecnost, ktera  proslula jako prava ruka vlady pro odposlouchavani obcanu a jejich dalsi sledovani...(Y)

0/0
1.2.2007 9:37

sadlo.sadlo

Re: Windows Vista budou sledovany?

No možný to je, když si vezmeš jakou má MS novou politiku proti necertifikovanému HW...

0/0
1.2.2007 9:58

nick carter

LINUX

Nevím proč tak všichni plačete? Nekecám vemu instalačku Linuxu a už to jede. Nainstalil jsem SUSE asi před týdnem a krásně maká s 3D efekty, otáčení plochy na kostce a ještě má poloviční nároky na HW než Vista. A navíc zavádění systému ti dá vybrat jestly bootovat do Linuxu nebo Windows :-)

0/0
1.2.2007 7:34

visa

všechno jen kecy

do roka a dne to budou mít na pc všichni, stejně jako kdysy xp. taky sme řvali, že jsou na houby a nepodporujou to či ono a dneska se jich nechceme zbavit

0/0
1.2.2007 2:28

sadlo.sadlo

Re: všechno jen kecy

Do roka asi ne, Visty mají ještě spoustu chyb a není v nich až tak moc převratného kvůli čemu přecházet (platit) za nový operační systém a za nový hardware, XP ještě minimálně tak 4-5 let vydrží bez větších problémů.

0/0
1.2.2007 9:35

johny

Re: všechno jen kecy

dneska se jich nechceme zbavit?ano,lidi kteri nevedi o lepsich vecech se jich urcite nebudou chtit zbavit...kdyz budu mit bryle ptz bez nich nic neuvidim nebudu se jich chtit zbavit...az do momentu kdy si necham vymenit oci....

0/0
4.2.2007 19:07

tommy

Je videt ze odchod Cupy z GLDN firme prospel ;)

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=GLDN&t=my

0/0
31.1.2007 22:42

Pavel

Proč se člověk zaprodá?

Co vede člověka k tomu aby sloužil takovému peklu jako je Microsoft a dalším společnostem, které ničí svět svojí politikou a kvůli kterým budeme mít v budoucnu strach vůbec mluvit na ulici?  :-©

0/0
31.1.2007 20:30

ntw

Re: Proč se člověk zaprodá?

Freuda se ptej.

0/0
31.1.2007 23:03

Tomach

Re: Proč se člověk zaprodá?

Sak se nezaprodavej! Pouzivej OS X, nebo Linux, nebo Unix, nebo si napis vlastni OS. Nikdo Te nenuti MS pouzivat....

Na druhou stranu ty tomu rikas peklo, ja tomu rikam solecnost ktera je schopna alespon nejak svoje produkty pospojovat - AD, Win, Office suite, Project, Class Server, LCS server,...  Ukaz mi nekoho jineho kdo mi podobne veci takhle zaintegruje...

0/0
1.2.2007 7:48

ha

no toto

Pro studenty dostupne ...ha ha. Studoval jsem tak vim o cem to je. Vetsina studentu ma problemy s penezi, velke casti studentu mohou dat rodice par tisic korun (nekteri dokonce nic) a pokud chce mit clovek cas na vlastni studium, vic jak par tisicn si nevydela. A tak vetsinu casu clovek premysli nad financni potizi nez nad studiem. V takovehle neutesene situaci abych jako student dal penize za operacni system a jeste tak prohloubil financni nedostatek, to uz by me mohli rovnou odvest do blazince. Na koleji neznam 1 cloveka, kdo by nemel vypalene windows a je samozrejme proc.

0/0
31.1.2007 19:55

no asi takhle

Re: no toto

V dobe kdy clovek studuje to maji byt ty nejlepsi roky zivota. Cim je clovek mladsi, tim se lepe utraceji penize a clovek si lip uziva. Kdyz uz mohu disponovat par tisici navic, radeji si usetrim na cestu k mori ci na nejakou zabavu... Windows a Office... to studenti obecne pouzivaji zadarmo. Staci co uz jen co microsoft vysava nase podfinancovane skolstvi (kde za software instalovany v pracovnach se plati! .. a castky dle meho nehorazne vysoke). V tech pracovnach, kde studenti beztak jen pisi dokumenty a prohlizi internet - tam by mel byt Linux (na nekterych zahranicnich univerzitach to delaji protoze umi hospodarit s penezi) - na vlastnim PC at si ma kazdy co chce.

0/0
31.1.2007 20:02

Tomach

Re: Re: no toto

No, neprehanel bych to s tim placenim za MS produkty ve skolstvi. My platime tusim nejakych A$80 za plny office. Vzhledem k tomu kolik mame PC tak se nam rozhodne vyplati office nez cokoli "free" protoze naklady na udrzbu jsou u "free" mnohokrat vyssi nez u MS. A jak kazdy vi takove naklady mnohonasobne predci nakupni cenu.

Na druhou stranu, ani my si nebudeme moci dovolit Vistu do vsech PC. Bude to hodne postupny process tak minimalne na 3 roky... HW naroky jsou silene :-(

0/0
1.2.2007 1:11

Kirk

Re: Re: Re: no toto

To s tema vyssima nakladama na udrzbu, to jste nejak meril, jedna pani to povidala, nebo to tvrdi studie sponzorovana Mrkvosoftem?

0/0
1.2.2007 1:31

Tomach

Re: Re: Re: Re: no toto

No spis to jedna pani povidala - shodou okolnosti nase CIO :-P. Naklady na instalaci (testing, packaging, distribuce,...), udrzbu+servis, skoleni, nekompatibilita (i kdyby jen 1 z tisice dokumentu delal problemy), interoperabilita s dalsima app (cokoliv od custom made applikace po Sharepoint) delaji - as se nam to libi nebo ne - tolik, ze zatim pro firmy s vice jak nekolika tisici PC neni jina sance. (akorat Univerzity jsou trosku neco jineho).

Samozrejme pro firmu s 5ti PC (klidne i s 50ti) je asi levnejsi linux s OpenOffice. Pro nas (cca 7000PC a do 3 let mozna 15000PC) zatim ekonomicky jina moznost neni...

(Samozrejme nejvetsi naklady jsou tady personalni, par set dolaru za SW nic neni)

0/0
1.2.2007 7:27

sadlo.sadlo

Re: Re: Re: no toto

MS má dobrou strategii, ono ani tak nejde o to kolik školy zaplatí, ale jaký z toho bude mít MS užitek v budoucnu, až studenti dostudují a půjdou pracovat asi budou spíš chtít MS Office a Visty než Linuxi a Open Office, ikdyž je to skoro to samé :).

0/0
1.2.2007 9:42

Petr

VISTA

Viruses, Intruders, Spyware, Trojans and Adware :-))

0/0
31.1.2007 17:48

Guerrilla warrior

Re: VISTA

;-D;-D;-D Dobrý.R^R^

0/0
31.1.2007 17:59

ahoy

Re: VISTA

Windows VISTA nikdy neinstalovat. Ja osobne beru pocitac a virtualni prostredi jako nastroj (a prostor) kde si mohu delat cokoliv co je tecnicky proveditelne delat. Operacni system ktery ma regulovat moznosti meho pocitace (kvuli zajmum zkorumpovanych a neetickych vydavatelskych korporaci), si nenainstaluji ani zadarmo. Jeste tak nekolik let budu pouzivat xp a pak se poohlidnu po linuxu ktery v te dobe bude pravdepodobne jiz lepe rozsireny a kompatibilni se softwarem i hardwarem.

0/0
31.1.2007 20:09

Vik

Re: Re: VISTA

Zančni už dnes. Zkus třeba www.opensuse.org R^

0/0
31.1.2007 23:54

kraxna

Navrhuji překlad názvu do češtiny :

Okna Mr/dka !  ;-D

0/0
31.1.2007 16:19

Chink

WV

VISTA prostě byla odsouzena ještě předtím, než byla na trhu. Viz Longhorn. Je až neuvěřitelné kolik lidu v ČR se nechá masírovat od Billa. Já už mám pět objednávek na nové kompy s Vistama :-© Je to kšeft, takže když ke mne příjde uživatel s radou, tak se většinou nechá ovlivnit mým doporučením aka VISTY nebrat, ale pár těch co slyšeli od strejčka že nic jinýho kupovat nemá, tak těm je s chutí prodám ;) Musím se ale opravdu smát těm, kteří příjdou a chcou komp do 15000,- i s vistama a o těch ostatních si myslí něco o póvlu. Mám velký přehled o tom kdo co kupuje. Za tu dobu co to dělám, dokáži slušně odhadnout člověka. Takže závěr: ano WV se bude prodávat....

Díky Bille ;-D

0/0
31.1.2007 16:08

Re: WV

Proč na nový HW chtít Vistu: nový nezastaralý systém; perspektivní, plně podporovaný od MS i ostatních výrobců, funkční (možná sice s drobnými problémy, které ale mají i ostatní OS a které se průběžně upgradují). Logické řešení oproti alternativě "koupit výběhové XP".

Proč na nový HW nechtít Vistu: napiš konkrétně.

0/0
31.1.2007 20:37

zdl

Re: Re: WV

Zkusil jsem nainstalovat na jednom disku jejich beta verzi. Hrál jsem si s nimi cca týden. Můj první dojem byl, jakoby se tvářily, že jsou tím jediným a nejdůležitějším programem, který je tím nejvyšším cílem, samé animace atd... Pro mne Windows nejsou cílem ale prostředkem. Nešla pod nimi spustit většina programů, které používám. Znamenalo by to pro mne to, že bych musel začít shánět upgrade všech těchto programů, takže jsem je zase vymazal. Možná tak za rok to ještě jednou zkusím.

0/0
31.1.2007 22:15

Homer1

Re: Re: Re: WV

Raději až po SP2 VISTA, ale to nebude dříve než za roka půl, spíše dva...

0/0
31.1.2007 22:32

ntw

Re: Re: WV

Na to hlavní jsi zapomněl. Přece na luxusní DRM!

0/0
31.1.2007 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.