Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Windows Vista nedoporučujeme, jsou moc drahé.“ tvrdí britové

Podle britské agentury BESA nepřinesou nové Windows Vista školám nic tak zásadního, aby to zdůvodnilo jejich vysokou cenu. Anglickým školám proto přechod na Visty nedoporučuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš Marný

kdy bude konec widlí?

Víte co by bylo potřeba? Nekoho inteligentního na postu ministra informatiky, který by řekl DOST!

Od teď.. ..nahrazení OS widle ve státní správě linuxem a zavádění svobodného software. To samé ve školách. Znamenalo by to přece obrovské úspory a osvobození se o prohnilé monopolní společnosti. Odtut je síla m$. Když se vyučuje jen na widlích, tak k jiné alternativě sáhne jen málo zájemců.

Jenže m$ tohle ví a tlačí školám a velkým institucím corporate licence za "zvíhodněné" ceny, aby si upevnil svou uživatelskou základnu.

Osobně používám widle i linux a když vidím kam to směřuje, odmigruju na linux úplně a definitivně. AERO je hodně vtipné.. ..trvalo jim to dlouho, než vykradli jiné OS, co mají podobné vychytávky už hoodně dlouho.. :-/ Taky by mě zajímalo, v jakém roce se M$ pokusí konečně vykrást modulární architekturu a přestane stavět na DOSu, který v 80.letech ukradli..

0/0
28.2.2007 13:31

Czuraczech

Re: kdy bude konec widlí?

Co bys chtel,aby se ve skolach ucilo neco co pouziva ubohe 1% uzivatelu?? Asi je lepsi kdyz se uci Windows,preci jen budou decka umet to co je dulezite a hlavne rozsirene po svete.To je jako s anglictinou,taky se uci pro svoji rozsirenost a univerzalnost,i kdyz italstina je snazsi.Takze konec win snad nikdy nebude ;-D

0/0
27.7.2007 16:19

franta straka :D

LINUX!!!

;-D

0/0
6.2.2007 22:01

Deloix

cena

Kolik stoji Vista ?

0/0
6.2.2007 18:34

Deloix

linux

Kdyz Linux, tak at koupi do skol PlayStation 3 a uci programovat hry. Alternativa Exelu a wordu tam taky funguje a jeste je muzou pouzivat misto DVD prehravacu... Zabiraji min mista delaji min kravalu, jsou levnejsi a vykonejsi nez PC.

Herni prumysl ma stejnej potencial jako filmovy. Nehlede na to ze uspesnou hru muze vytvorit banda 20 letych kluku, kdezto na celosvetove uspesnej film je potreba spousty penez... Takze bych jeste ve skolach ucil Zaklady programovani a Grafiky

S tim PS3 to byla jen takova sranda, ale i pravda.

0/0
6.2.2007 18:33

lojza

Co ucit ?

Zakladka je zakladka, tam at nauci zaklady, ale proboha co se to uci v informatice na strednich skolach ? Ve firme kde je stovka zamestnancu s maturitou a jedinej umi neco delat poradne treba v exelu... Cesi jsou prej jeden z narodu co umi nejhur s pocitaci...

Ja byl na technicke skole a mam za to ze nas mohli ucit vic a treba nejaky obchodky mohli ucit aspon to co nas.

0/0
6.2.2007 18:30

jurij

hodnoceni OS

Ktery system je nejlepsi?

OS hodnocen dle celkové kvality a použitelnostiR^

http://mobile-iphone.blogspot.com/2007/02/os-hodnocen-dle-celkov-kvality.html   R^

0/0
6.2.2007 9:34

Me

LINUX do škol

Ve školách by měl být podle mne Linux. Když se maj děcka učit něco na počítačích, ať se naučí Linux zdarma a pak ať si vyberou jestli winy za prachy, nebo jim ten lin stačí. Nejsem linuxák a sám používám win, ale nevím proč bychom měli z daní platit Microsoftu školní licence. Linux musí bohatě stačit na naučení psaní dokumentů, brouzdání a takových těch blbostí co se ve škole dělaj. Školy fur brečej jak nemaji prachy, tak ať sakra šetřej, na OS mohou ušetřit docela nezanedbatelnou částku.

0/0
5.2.2007 14:53

iuos

hmm

existuje nějaký nonstop helpdesk,na který by se škola mohla v případě problémů obrátit a to tak, aby bylo vše "oficiální"?   na všechno je třeba papír

0/0
5.2.2007 15:01

Me

Já nevim

jestli školy potřebují HelpDesk, co já vím, tak většinou mají nadšence, kteří prahnou být správcem sítě. Stačí školám třeba: Micos HelpDesk pro Windows i Linux?

0/0
5.2.2007 15:21

.

Re: hmm

když si koupí linux od omerční firmy bude to i s podporou. i komercni verze linuxu je ale levnejsi nez win, navic zaci ziskaji mnohem vic zkusenosti - velka ast z nich bude steje pozivat win doma kvuli hram a tak. Se znalosti vice systemu budou mit onkurencni vyhodu, k zahozeni neni ani to ze se pak neuci ovladat pocitac stylem "kliknete na tuhle ikonu, pak na treti plozku v pravem menu" ale spis se nauci proncipy

0/0
5.2.2007 15:30

kriwan

Re: Re: hmm

Sekretářka nepotřebuje princip, ale cvaknu na ikonku, která udělá tohle. Linux ano - na technických školách, ale ne na základce, kde je to přece jen pořád ještě spíš o malování, než o použití. ;-)

0/0
5.2.2007 15:44

Me

Re: Re: Re: hmm

A jakej je rozdíl mezi spuštěním malování v linuxu a ve win. Právěže ty nejobyč.věci jsou stejné, ne?

0/0
5.2.2007 16:23

Bob

Re: Re: Re: hmm

Z toho, co jsme delali na stredni jsme nabyl dojmu, ze pocitac je psaci stroj, ktery 1 min pred kontrolou celohodinnove prace pada. Naproti tomu na zakladce jsem se take zenamil s psanim bat souboru, konfiguraci systemu atp.

Mam takovy dojem, ze by to melo byt obracene, ale v mem pripade to tak nebylo. A nevim, proc by se deti nemely seznamovat s nejakymi zaklady a principy.

Sice kdyz se ted zpetne podivam na to, co pouziji z toho, co jsem se o pocitacich na zakladce naucil, tak toho moc neni. Ale jsou to spise ty zaklady, portoze na co mi je, ze jsem se ucil jake klavesove zkraty se pouzivaji v Norton Commanderu a na stredni pouzivani klavesovych zkratek ve win3.11??? Asi na nic. Zbydou pouze principy jako, ze kdyz chci neco zeditovat, tak k tomu musim mit vhodny editor a ne to, co se uci (a ucil jsem se i na stredni), ze se klikne a ono to funguje. To je potom tovarna na vopice a ne vyuka informatiky.

0/0
5.2.2007 16:59

Ale vůbec

Re: Re: Re: hmm

Malování pod linuxem a pod Windows je uplně o tom samém...

Jste si asi nevšimli, že i linuxová Guítka jsou téměř zaměnitelná za Windows (téměř jen proto, že nemáte nabítku start, některé věci jsou na linuxech lepe vyřešené a podobně)

0/0
6.2.2007 11:26

blabla

Re: Re: Re: hmm

a taková sekretářka potřebuje při přechodu na novou verzi zaškolit. Cesta do pekel. Mnohem lepší je chápat princip.

0/0
6.2.2007 12:32

Jetel

Re: Re: Re: hmm

Pouzivani linuxu i windows je prakticky stejne. Rozdil je pouze v nastaveni systemu a od toho jsou spravci site a ne deti ktere si v nem maluji.

0/0
12.2.2007 22:01

štěpán

Re: Re: hmm

bohužel, nebo bohu díky, nemáte rpavdu. Nákup od komerční firmy sice zaručuje určitou úroveň služeb, ale při masivním nasazení, což případ škol je, nebude mít žádná česká linuxová firma dostatečný počet odborníků, kteří by požadavky tisíců škol mohli zvládat.

Odkaz na fóra, FAQ a heslo RTFM v případě škol naprosto není na místě, stejně jako v segmentu SMB. jeidně velké firmy mají personální kapacity na udržitelnou implementaci linuxu, a to v drtívé případě pouze na serverech či pro specifické aplikace.

v případě škol navíc musíte brýt v potaz další parametry: nakoupené licence výukového software, školení vyučujících a zejména - povinnost školy připravit žáky na profesní život. A v něm je při současném rozložení sil mnohem důležitější znalost windows a komerčních programů. Neříkám, že je to dobře, ale je to skutečnost, se kterou se musí pracovat. mimochodem, školy sw od MS moc nestojí díky rámcové smlouvě, kterou ČR s MS má.

0/0
6.2.2007 11:12

blabla

Re: Re: Re: hmm

ať se přihlásí všichni školní správci sítí, kterým kdy byla platná podpora MS víc, než mrtvýmu zimník. Ta podpora je jen VIRTUÁLNÍ. Navíc mám pocit, že v případě škol tě odkážou na dodavatele miltilicence - a ten určitě má stovky odborníků, čekajících na drátě;-D

0/0
6.2.2007 12:36

Jarda

Re: Re: Re: Re: hmm

Souhlas, ona podpora MS i beznym komercnim firmam stoji za (mnoho sprostych slov). V tomhle pohledu vychazi linux podstatne lip, ucitele maji daleko bliz k nastudovani postupu na internetu nez na hodinove telefonaty s cvicenymi simpanzy na MS infolince...

0/0
12.2.2007 15:29

Fido

Re: LINUX do škol

Souhlas. Na skolach by melo byt oboji a obojimu by se mel venovat stejny cas.

Dneska vsichni znaji akorat windows a pak se jima zda linux slozity. Ale on ve skutecnosti neni slozity jen je trochu jiny.

Takhle pak vznika zavislost na jednom komercnim produktu a jeho fakticky monopol.

0/0
6.2.2007 13:19

Me

Re: Re: LINUX do škol

No právě, jsem přesvědčen, že pokud by smráďata měla ve škole Linux, nechaj si doma taky linux a jakmile by se zvýšil podíl linuxu na počích (i kdyby jen o to školství a pár studentíků) dramaticky se zvedne podpora linuxu u výrobců hw a sw - pak se zase o něco zvýší zastoupení lin na počích atd. Podle mě linux ve školách a státní správě = téměř smrt windows.

0/0
6.2.2007 13:34

gofry

Re: Re: Re: LINUX do škol

A miesto nejakej poriadnej hry nech hrajú tux racer alebo nech si sedujú a grepujú nejaké súbory. Pánečku, to bude zábava.

0/0
9.2.2007 13:37

Deloix

Re: LINUX do škol

Kdyz Linux, tak at koupi do skol PlayStation 3 a uci programovat hry. Alternativa Exelu a wordu tam taky funguje a jeste je muzou pouzivat misto DVD prehravacu... Zabiraji min mista delaji min kravalu, jsou levnejsi a vykonejsi nez PC

0/0
6.2.2007 18:24

Doom

kecaj

kecají - WinXP byly dobře použitelné od doby prvního service packu. můj názor, vyvraťe mi ho :-) :-)

0/0
5.2.2007 14:29

mooD

Re: kecaj

nevim.. jsem kdysi zkoušel nainstalovat SP1 a totálně mě to podělalo celý Win. Musel jsem přeinstalovat. Ale vidím to, že zůstanu u XP SP2 jsem s nimi spokojen...  k čemu Vista? Abych mohl machrovat před známými? Trošku drahá machrovinkaRv  A zase tak převratné novinky Vista nenabízí...

0/0
5.2.2007 14:43

paja

Re: kecaj

Chpali o čom tu mluvíte kdybyste pracovali na MACu tak tahle diskuze neexistuje.

0/0
5.2.2007 17:38

Boomer

Re: kecaj

Jojo moje slova. Problém je cena MACu u nás:-/

0/0
6.2.2007 9:18

Kocour

Re: Re: kecaj

To máš pravdu, uživatelů MACu je tak málo, že by neměl kdo diskutovat. ;-D

0/0
6.2.2007 12:53

Rup

Re: kecaj

Mam XP SP1 Professional a jedou v pohode. System je stabilni, nepada, bezi temer vse, co potrebuju. Zatim jsem postradal SP2 pouze 2x, kdyz se ho dozadovali jakesi obskurni programky od jinych firem a vzdycky se to dalo udelat jinak. Zaver: WinXP SP1 jsou bohate dostacujici.

0/0
6.2.2007 12:51

Jarda

Re: kecaj

Staci prosta statistika - libovolny system os Microsoftu je pouzitelny az od 2. service packu, od 4. uz je i primerene stabilni

0/0
12.2.2007 15:31

Paflik

Re: kecaj

pripoj si winxp sp1 na net bez dalsich programu.. do pul hodiny mas totalne zavirovanou masinu..pokud nejsi na netu pak je sp1 vpoho

0/0
14.2.2007 11:54

Robos

Re: Re: kecaj

Bohužel firewall a antispyware je dnes nutností, dneska už není net ani liberální, ani bezpečnej. Zato je rychlej :-)

0/0
28.2.2007 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.