Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropu a Afriku spojí podmořský tunel. Vlakem pod hladinou moře

Nový tunel propojí Španělsko a Maroko. Bude dlouhý 40 kilometrů, vlaky v něm pojedou v hloubce 300 až 800 metrů pod Gibraltarským průlivem. Za méně než 20 let budou moci cestující nastoupit do rychlovlaku, vyrazit ze stanice Sevilla a 90 minut nato vystoupit v Tangeru na africkém pobřeží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blalaa

Blbost

tomuhle neverim vubec to nechapu a nikde sem o tom neslysela neni to mozny!!!!!!!!!(Y)

0/0
8.5.2007 18:26

duhastrecht

To je opravdu

stavba, bez které se neobejdeme, tunelovod pro mohamedánské davy za miliardy našich peněz opravdu Evropa potřebuje:(((

0/0
1.3.2007 18:18

Tux

nevěřím

..k tomu v nejbližších dvaceti letech nedojde. Další "projekt" který skončí jen na papíře.. Hloubka, proudy, to vše je až příliš komplikované a riskantní. Navíc si myslím, že zde není až taková potřeba. Vše elegantně řeší námořní doprava, která je levnější než silniční a převeze toho nesrovnatelně více najednou než kolona kamionů..

0/0
1.3.2007 0:01

podivin

Re: nevěřím

A není článek náhodou o železničním tunelu? ;-D

0/0
9.3.2007 15:23

zden

šílenost

já takovéhle obří projekty jedině vítám, ale vzhledem k tomu, v jakých finančních problémech byl tunel la manch, tak si nedovedu představit, že tohle by mohlo být úspěšné. la manch spojuj londýn s paříží, tedy dvě dvě z nejvýznamnějších měst a tenhle tunel spojuje co? relativní prdel s ještě větší prdelí

0/0
24.2.2007 13:07

Topinka

Nechapu ty pocty ...

Proc africky tunel co ma byt hloubejia mnohem obtizneji stavitelny s delsi dobou ma byt levnejsi ? :)

0/0
22.2.2007 8:28

sherman

Re: Nechapu ty pocty ...

;-D

0/0
26.2.2007 17:11

upetr

Hmmmm,

jenom mne docela zaráží ten rychlovlak. Píšou, že to bude dlouhé 40 km a rychlovlak to ujede za 90 minut. To nepotřebují rychlovlak, to by tam byli dříve na kole.......;-D

0/0
21.2.2007 22:17

Hellenios

hm..

Blbost, Eurotunel je ztrátový a to mezi největšími ekonomikami. Už vidím, jak to bude někdo dotovat....;-D

0/0
21.2.2007 20:48

halo?

Tunel

A vy tomu věříte?8-o

0/0
20.2.2007 23:43

Igrož

Re: Tunel

No a proč ne? Je to neuvěřitelný JEN proto, že nic takovýho ještě nikdo nezkusil... Ale když jsou peníze, jde všechno.

0/0
21.2.2007 15:01

T.

cestina

Co to psalo za trotla? "bude vést oklikou"? Snad "povede oklikou"! ;-€

0/0
20.2.2007 20:19

jirspi

Jedna bankrotující EuroNora nestačí...

... hlavně že se kola kapitalismu točí ... nebo protáčí?

0/0
20.2.2007 20:00

marian

tunel

Panove je tam pisek.

A o pisku i sahaře se mluvilo už za komunistu.;-D

0/0
20.2.2007 19:31

pepa riha

hasis

0/0
20.2.2007 19:24

pisar

Pravopis

Skoda, ze autorovi prekladu clanku nedoslo, ze italske "Siviglia" je ve skutecnosti Sevilla. Kdy uz konecne budou na iDnes fungovat vzdelani korektori???:-/

0/0
20.2.2007 16:30

CZBlack.

Další utopený miliardy

Clovek by cekal, ze se poucej z fiaska eurotunelu. Ten navic jeste vede mezi druhou a treti nejvetsi ekonomikou evropy, kde ma potencialne spoustu zakazniku. Ale tenhle? To vsechno navic v dobe expanze nizkonakladovych letu, ktery prepravej cloveka za nizsi cenu a rychleji.

Ackoli predpokladam, ze to maj investori mnohokrat spocitany, myslim, ze bude mit tenhle projekt stejnej osud jako eurotunel.

0/0
20.2.2007 15:35

hufnágl pišta

.

Řekl bych, že je nesmyslná každá stavba, která předpokládá neměnnost podloží, terénu, dna apod. Stát se může cokoliv, zemětřesení, posuvy zemských desek, co během okamžiku celý ten slavný projekt zlikviduje.

0/0
20.2.2007 15:07

Necroman

jiny napad

A nebylo by lepsi tam postavit obrovskou prehradu, vysusit stredozemni more a ziskat tak miliony km^2 novych pozemku na tezbu a staveni :-)

0/0
20.2.2007 14:46

x

Re: jiny napad

A reky tekouci do stredozemniho more odvest jako kam ???

0/0
21.2.2007 15:44

JBetak

Re: Re: jiny napad

Těch moc není, zůstalo by tam trochu větší Mrtvé moře.

0/0
22.2.2007 8:32

wostrey

Re: jiny napad

to yb bylo super :) do mesta "na dne" bys mohl letat rogalem :)

jenze pak by ta prehrada praskla a papa satecek. Nicmene, takovyto projekt uz se taky diskutoval a doslo se k nazoru, ze ikdyby na to technologie byly, tak by se to stejne nepostavilo, nebot by se tim narusilo jakesi oceanske proudeni a nasledne by to mohlo postihnout klima v evrope.[>-]

0/0
14.3.2007 1:29

Klaus

Největší tunel

Největší tunely dělá ODS,na tu nikdo nemá,ani v Evropě,ani v Africe

0/0
20.2.2007 14:36

roba21

Oprava článku

Tak jsem si o tom tunelu něco přečetl a opravil bych pár nesmyslů... za prvé není vůbec jasné, zda se tunel vůbec bude stavět a za druhé, tunel by vedl v hloubce 300 metrů, a to pěknou oklikou, právě aby se vyhnul oblastem s níže položeným dnem (až 900 m). Přímá trasa je z tohoto důvodu vyloučena a proto je taky ten tunel o mnoho delší než původně uvažovaný most.

Více info:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gibraltar_Tunnel

0/0
20.2.2007 13:31

Václav Nývlt

Re: Oprava článku

Děkujeme za upozornění.

0/0
20.2.2007 14:22

packa1

To se vyplati?

I tunel mezi Britanii a Francii je stratovy. A to je nejakej provoz.

Je doprava mezi Spanelskem a Marokem vetsi?

0/0
20.2.2007 13:19

Karel

využití tunelu

Ano přesně, tunel bude dobrý tak pro migraci černochů (i s nemocemi typu AIDS) do Evropy. Vždyť už teď to v noci vypádá na Václaváku jako na Pobřeží slonoviny či někde v Mozambiku :-© Rv (Y)

0/0
20.2.2007 12:37

roba21

Re: využití tunelu

A teď migrovat nemůžou? Loď je navíc levnější, takže pochybuju že budou jezdit tunelem...

0/0
20.2.2007 13:19

gapička

smajlíci

[>-][>-][>-](Y)RvR^:-)8-oR^

0/0
20.2.2007 12:34

Martin

komu to prospívá

Eurobetonová lobby se zase jednou napakuje a ty mi všichni to zaplatíme. A co se týká nerostných surovin a dalších věcí - další válka na obzoru. Začínáme škrábat na dně hrnce a poslední zbytky bere ten s největší lžící :-)

0/0
20.2.2007 12:12

Pepan

Re: komu to prospívá

Byls s tím už na psychině? 8-o

0/0
20.2.2007 12:15

filuta

Jasně

poměrně krátce po krachu tunelu po La Manche, který se v průběhu výstavby prodražil asi 3x se začně stavět něco ještě pitomějšího. Navíc na úplné prdeli Evropy a Afriky. Pokud bude chtět Franzouz do Tunisu, vyplatí se mu sednout na trajekt a jet do Tunisu. Ne sednout do auta, jet celý den k tunelu, který projdede za 90 minut a pak další půl den pojede Marokem do Tunisu. Ital a ostatní dále na sever či východ to mají ještě jasnější. Je to úplně k ničemu. Gigantické náklady na údržbu v porovnání s levnou lodní dopravou nemůžou vyhrát.

0/0
20.2.2007 12:06

Marťas

Re: Jasně

Průjezd tunelu 90 minut? Spojení mezi evropským otvorem tunelu se stanicí Siviglii (odhadem 80-100 km) a africkým otvorem tunelu se stanicí Tanger jako nebude trvat nic?

Jinak souhlasím s tím, že to absolutně nemá smysl.

0/0
20.2.2007 12:27

brsoň

Prosím autora

o zodpovězení otázky, jaký vliv má síla proudů (předpokládám mořských) na stavbu tunelu pod dnem oceánu. Nějak mi to není jasné.

0/0
20.2.2007 12:01

Václav Nývlt

Re: Prosím autora

Síla proudů nemá vliv na tunel, ale na pripadnou stavbu mostu, respektive jeho nosne pilire.

0/0
20.2.2007 14:44

Greg

probudte se

Je to dobra investice, jedine v Africe lze jeste najit nerostne suroviny, samozrejme od cinskych spolecnosti, co zde leta funguji a tezi je. Ted jde o to kdo driv zkolonizuje Afriku, jestli Cinani, Americani nebo Evropane. Ostatni diskutujici si nevidi ani na spicku nosu. Stale maji iluzu o stredu Evropy, jako stredu sveta.

 Tak ekonomove muzeta zase diskutovat.  

0/0
20.2.2007 11:37

zombice

Re: probudte se

nejak si zapomel na Antarktidu ekonome.. tu taky budem kolonizovat tunelem? :-P

0/0
20.2.2007 12:01

slávek

to už tady bylo

No když to budou financovat ze svýho , tak a´t to zkusí. Jinak ne.

0/0
20.2.2007 11:20

sazkar(tecka)net

pro ty co stale nechapou

k cemu bude takovy tunel, tak bych si dovolil podotknout ze za 20+ let bude marihuana jiz zcela legalni...

0/0
20.2.2007 11:16

pan

Re: pro ty co stale nechapou

;-DR^

0/0
20.2.2007 14:30

drevorubec

Zase další projebaný prachy

Soudruzi by se měli poučit, že když je ekonomicky ztrátový tunel po La Manche, zak na zapomenutém konci Evropy to nebude o nic lepší.

Ten tunel bude dorbý tak pro místní přepravu lidí, kteří mezi těmi dvěma místy cestují.

Fakt si neumím představit, že bych si koupil chatku v Maroku, v Čechách sedl do auta, dojel k Gibraltaru, najel do vlaku, projel drahým tunelem a pak vesele pokračoval dál. Myslím, že mnohem levněji mě převeze trajekt z Itálie a to nemluvím o únavě trmácet se dolu na konec Španělska a spálené naftě. ... Takže pro koho a proč je taková kravina?

0/0
20.2.2007 10:49

Pašerák

nevim nevim

co by se tím tunelem na vlacích vozilo. Maroko není Anglie, takže bohatých tam moc není. Když chcete vézt nákladní kontejnery, tak na loď se jich dneska dá naložit několik tisíc. Ale zase takovej obchod s Afrikou není. Jedině mě napadla souvislost s dovozem řelezné rudy, která se v západní Africe těží. A to je velmi, velmi cenná věc. Nová naleziště odhadují další zásoby na cca 1,5 mld tun a více :-/ a tohle kdyby se vyfouklo Číňanům, Indům a Rusům tak nějakejch 13 mld eur za tunel je směšná částka...:-/

0/0
20.2.2007 10:39

Martin

transatlantický tunel

To je snad ještě větší pitomost než projekt trans atlantického tunelu Londýn - New York

http://www.popsci.com/popsci/science/5e610b4511b84010vgnvcm1000004eecbccdrcrd.html

0/0
20.2.2007 10:13

svazak1

no jasne!

Tim tunelem tak akorat pobezi nonstop petistup nelegalu z rovnikove afriky a jen co se dotknou nohou evropy tak zazadaji o azyl nebo neco podobneho...

0/0
20.2.2007 10:10

Mirek

Na co?

8-o K cemu budeme hazet nase dane do more???

0/0
20.2.2007 10:05

Goudy

Re: Na co?

;-D;-D(Y)

0/0
20.2.2007 10:08

erben3

.

40 km za 90 minut??? 8-o No to je rychlovlak, jako prase ;-D Tuhle rychlost, byť s velkou námahou, zvládám na kole.

0/0
20.2.2007 9:42

Marťas

Re: .

By mě zajímalo, jak jsi přišel na těch 40 km. Přečti si to ještě jednou a zjistíš, že tou 90 minutovou cestou se nemyslí spojení mezi jednou a druhou stranou tunelu.

0/0
20.2.2007 10:28

Tom

Re: Re: .

20 minut čekáš

20 minut naložit auto

30 minut jízda

20 minut - vyložit auto ;-D

0/0
20.2.2007 15:03

x

Re: Re: Re: .

Na nalozeni na trajekt se taky ceka....

0/0
21.2.2007 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.