Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se připravují letadla, aby mohla v zimě létat. Byli jsme u toho

Zima vždy nedělá starosti jen silničářům, ale způsobuje problémy i v letecké dopravě. Namrzlé okénko u auta je nemilá věc, ale pokud se námraza objeví na křídle letounu, může způsobit potíže při letu. Podívejte se s námi, jak s námrazou bojují technici ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Machek32

dotaz

nikde nemohu sehnat chemické složení odmrazovací kapaliny kilfrost. poradí mi někdo prosím.

0/0
14.5.2007 16:49

wildge

Hmmm

Zrejme se nesmeli na to letadlo krive podivat.

0/0
14.3.2007 9:47

Sporadany_obcan

Oceňuji, že autor článku vstupuje do této diskuse

a neskrývá se, jak je to obvyklé u autorů v ostatních rubrikách iDNES.cz

Můžete jim pane Nývlte alespoň vyřídit, že je to jejich chování přinejmenším velmi hloupé? Mnohdy jsou přímo v diskusích sami autoři voláni k polemice, ale oni se tváří asi takto (Y)

Jinak fajn článek, díky! R^ Sám jsem takový postřik na palubě letadla zrovna v Ruzyni minulou zimu zažil.

0/0
13.3.2007 20:47

Tobey

oprava

Luxusni, samozrejme ;-D

0/0
12.3.2007 21:27

Tobey

Parada

Luxisni clanek, diky.R^

0/0
12.3.2007 21:27

Kirk

Super

Zase článek o něčem zajímavém, skvělé. Sice tam zřejmě jsou sem tam faktické chyby, ale autor se nestydí přiznat chybu a nechat se opravit v diskusi.

Bohužel žijeme v době, kdy lze takovýto článek označit za klenot (vzhledem k tomu moři článků nízké úrovně, kterými nás jinak idnes zasypává).

0/0
12.3.2007 20:59

Razor

Fajn clanek

svezi, informacemi nabitý: Diky.R^

0/0
12.3.2007 20:27

rob

nepřesnosti

Článek je napsán pěkně, ale jak psal někdo níže, pro člověka znalého problematiky, obsahuje nepřesnosti (ale nikdo nejsme dokonalý). Za všechny snad jen jednu, která mě nejvíc rvala za oči - letadlo nemá snímač dynamického tlaku, dynamický tlak je vypočítaná hodnota.

0/0
12.3.2007 14:31

Desperado

Re: nepřesnosti

Třeba u Pitot-statické trubice se snímá celkový tlak (statický + dynamický) prostředním kanálkem a potom čistě statický dírkami po obvodu trubice, no a rozdíl těchto dvou veličin dá jen ten dynamický pro určení vzdušné rychlosti...

0/0
12.3.2007 15:36

karamba

Re: nepřesnosti

 Neni to pravda , vetsina velkych letadel ma snimace dynamickeho tlaku,je pravda ze jsou i pitot-staticke trubice .R^ Ale treba Boeing (i jine )pouzivaji samostatne snimace dynamickeho tlaku - to jsou ty trubky pod kokpitem a snimace statickeho tlaku - to jsou ty leskle ovalne plochy na dolni polovine trupu cca 2 metry za vstupnimi dvermi

0/0
12.3.2007 20:40

rob

Re: Re: nepřesnosti

Ale to o cem hovoris jsou snimace celkoveho tlaku.. Dynamicky ziskas tak, ze od celkoveho odectes staticky (zjednodusene receno). Z tveho popisu je videt, ze se v oblasti nepohybujes, tak jestli mas zajem, najdu ti nejakou webovou stranku, ktera to strucne popisuje..

0/0
12.3.2007 21:08

spartaman

Dobrý článek

Článek je zajímavý. Jen mi přijde divné, že je uvěřejněn ve chvíli, kdy všichni už víme, že je tu jaro. ;-D

Ale jinak díky za něj.

0/0
12.3.2007 14:22

spartaman

Re: Dobrý článek

I když na druhou stranu chápu, že čekání na mráz by mohlo být nekonečné. ;-D

0/0
12.3.2007 14:24

m

Re: Re: Dobrý článek

Vydrž do května ;-D

0/0
14.3.2007 13:56

ML

CSA vs CSL

Zaujalo me ze kazda letecka spolecnost ma vlastni odmrazovace. Spis jsem cekal ze tyhle "standardni" sluzby bude zajistovat samo letiste (tedy CSL) a ne primo letecka spolecnost (tedy CSA). Copak ma CSA i vlastni cisterny, dispecery, ...? Nebo jak vlastne jsou pravomoce a sluzby na letisti rozdelene?

0/0
12.3.2007 14:11

xromano

Re: CSA vs CSL

Tohle bych videl jako dobry tip na dalsi clanek, nebo spis serii clanku. Jak vlastne funguje letiste? Myslim, zeby to mohlo byt pro ctenare docela zajimave cteni, dozvedet se, co je v pozadi fungovani takoveho kolosu.

0/0
12.3.2007 17:14

piErcE

Re: CSA vs CSL

Nikoli. sice se mluvi o CSA .. ale neni tim mysleno primo CSA ale handling CSA.

o odbaveni letadel na letisti se stara vice spolecnosti, kazda nabizi jinou uroven sluzeb (a s tim i jine ceny). spolecnost, ktera na ruzyni leta, si pak vybere spolecnost ktera se o ni stara. neresi jen odmrazovani, ale treba i catering, odbaveni pasazeru apod.

pokud me pamet neklame, tak na ruzyni jsou minimalne tri spolecnosti - handling csa (krome csa poskytuje sluzby i pro dalsi spolecnosti), dale menzies a pak handling CSL.

0/0
12.3.2007 19:27

planes.cz

Re: CSA vs CSL

pokud te to zajima, koukni do diskuzniho fora na serveru planes.cz, kde ti lide z oboru na vetsinu otazek odpovi.

0/0
13.3.2007 13:06

Kubik

Poucne a zajimave

Poucne a zajimave, dik, idealni clanek k obedu :-)

Jen dodam, ze jednotce knot se cesky rikavalo uzel a je to pokud vim rychlost jedne namorni mile za hodinu.

0/0
12.3.2007 12:48

Sordid

Re: Poucne a zajimave

Jenže to je IAS, nikoli rychlost vzhledem k zemi.

0/0
13.3.2007 0:13

xor

zajímací článek

R^články z leteckého prostředí se mi velmi líbí....

0/0
12.3.2007 12:48

Tectosagos

stojánka

Článek je napsaný dobře a zajímavě.

"Použitá kapalina odtéká po ploše odmrazovacími stojánky (mají nepatrný sklon) do kanalizace" - jste si jist že jste se nepřehlédnul? Stojánka na letišti je rodu ženského, ale pravopis je jen důsledek: nejde o malé stojany (stojánky), stojánka je plocha na letišti na které postávají letadla než je někdo vezme na výlet.   "Kapalina teče po ploše odmrazovací stojánky (má nepatrný sklon, ta stojánka=plocha) do kanalizace."

0/0
12.3.2007 10:45

Václav Nývlt

Re: stojánka

Díky za upozornění, máte pravdu.

0/0
12.3.2007 11:05

A.C

Jen tak dál

Tyto reportáže jsou moc pěkné a zajímavé. Zvlášť to že jsou z míst, kde se člověk hned tak nedostane ( třeba kanál :-) ) a o věcech zdánlivě tak  samozřejmých, že si mnohdy ani neuvědomujete že existují, o to jsou ale zajímavější. Jen tak dál!

0/0
12.3.2007 8:46

Bláha

Re: Jen tak dál

Reportáž je zajímavá, pro člověka znalého problematiky ale nepříliš přesná. Zřejmě se jedná o důsledek informačního šumu mezi zdrojem a novinářem.

Když pominu drobné technické a technologické nepřesnosti, tak co mě opravdu zaráží je např. foneticky uváděné jméno výrobce odmrazovacích vozidel (Seifeiro místo Safeaero, správný tvar je vidět i na jedné fotce). Také zmiňovaný jev namrzání křídel se správně jmenuje "cold soak", nikoli "soap cold".

0/0
12.3.2007 11:56

Václav Nývlt

Re: Re: Jen tak dál

Diky za upozorneni.

0/0
12.3.2007 13:08

marek

este raz diky

na clanku sa mi pacil hlavne ten zaciatok, "predstavte si, ze mrzne. Diky".

Neprecital som ho cely, ale je vidiet ze si s tym dal niekto robotu.

0/0
12.3.2007 0:36

marek

supis clanok

prijemny pokec, diky

0/0
12.3.2007 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.