Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První dojmy a obrázky z českých Windows Vista

Vyzkoušeli jsme pro vás nový operační systém od Microsoftu v české verzi. Prohlédněte si s námi opěvované rozhraní Aero nebo vylepšenou nabídku Start. První screenshoty z finální verze Windows Vista.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ivo a benda

já už viděl

i modrou obrazovku smrti...hahahahahaha...za to aštar billa nevezme na flotilu

0/0
14.6.2007 11:11

pazout666

no ja nwm

No podle me je to system uplne na nic.:-© Mozna tak graficky je excelentni, ale jinak mi to prijde jako klasicky XP. Mam doma a osobne sem vyskousel.

0/0
27.2.2007 13:27

Romand

Skutečný uživatel Visty Ultimate Cz

Musím se pousmát nad článkem a diskusí :-)

Instalace Visty je podle redaktorů pod hodinu. Mne se instalují samotné Visty cca 17min.

Instalace všech driverů je naprosto automatická, jenom sledujete, jak po instalaci se windows update snaží (a úspěšně) doplnit chybějící ovladače. Starší programy (účetnictví, ..) lze nainstalovat v modu kompatibility XP SP2 (totéž bylo i v XP, kdy se šlo na mod W2k). Ne všechny starší verze antivirů fungují-ale je jich dost již pro Vistu (nod32, Trend micro, AVG). je tu přepracovaný protokol TCP/IP, stahování souborů je svižnější (z rychlosti 110 na cca 150 kb/s na WiFi). Co se týče ochran DRM, to spadá spíše do kategorie HD filmů,  na současná DVD to nemá vliv. Jinak visty fungují bez problémů na dva roky starých PC s grafikou od nVidia6200 výše (včetně AERO). Ale lepší zážitek je na Core2Duo.

Visty mám nasazené naostro přes 3 měsíce (testovací RC1,2 a poté i oficiální) a během této doby nejsou o nic větší problémy (téměř žádné) jako na klasickém XP.

0/0
27.2.2007 7:42

CZMiki

Re: Skutečný uživatel Visty Ultimate Cz

Většina z toho, co jsi napsal je pravda (s ovladači mám opačnou zkušenost). Ale pořád jsem se nedozvěděl v čem je vylepšení, kvůli kterému by si měl běžný uživatel Visty koupit. Pominu li grafické serepetičky a subjektivní zrychlení sítě...

Visty Ult. mám paralelně instalované s XP přes měsíc a průběžně je zkouším, ale nic, fakt nic navíc oproti svižnějším, nenáročnějším a podporovanějším XP mi nedalyRv

0/0
27.2.2007 14:23

Cybermud

občas mám takovej divnej pocit...

...že kdyby s sebou "gejcovina" netáhla knihovny snad ještě z DOSu, tak by zas takové nároky na HW nebyly nutné.

K měsíci doletěl komp o výkonu 80386ky a "wokýnka" neutáhnou téměř superpočítače.

Přeju Billovi podnikatelský úspěch, ale asi už nic nezmění jistou hořkost z toho, že mi to pořád připadá jako krám...

0/0
26.2.2007 12:24

dodo

Re: občas mám takovej divnej pocit...

k mesici nic takoveho neletelo, paluvni pocitace na lodi apollo ridily jen zakladni funkce, system navadeni byl ovladan pocitaci na zemi

0/0
26.2.2007 13:11

Frfeň

Re: Re: občas mám takovej divnej pocit...

Přesně tak, to palubní zařízení mělo tenkrát schopnosti jako dnešní nejlevnější kalkulačka pouze se zákl. funkcemi.

0/0
26.2.2007 22:29

pavlusa

Re: Re: Re: občas mám takovej divnej pocit...

Naprostý souhlas, mobilní telefon je dneska daleko složitější než elektronika která byla /tenkrát/ na měsíci.

0/0
27.2.2007 0:17

Demon666

PLS PORADTE

potreboval bych vedet jestli doslo k ceske lokalizaci i u ovladani OS hlasem. U en vist se mi to dost libilo a v cestine by to mohla byt bomba... ale asi sem naivni kdyz si myslim ze by se tomu mohl nekdo venovat...

0/0
26.2.2007 9:36

Demon666

Re: PLS PORADTE

LOL tak ted sem volal na tech. podporu WIN na microsoft a po 5ti prepojenich mezi operatory sem se dozvedel ze oni vlastne taky nevi jesli to je prelozeny nebo ne......

0/0
26.2.2007 9:48

Moff

Re: Re: PLS PORADTE

Samozřejmě že není.

0/0
26.2.2007 10:55

Demon666

Re: Re: Re: PLS PORADTE

skoda byla to jedina zajimava vec kterou maji visty oproti winxp navic.

0/0
26.2.2007 11:49

Sprinter

Re: Re: Re: PLS PORADTE

Je smutné, že jsou mnohem dražší než v USA a přesto obsahují nedodělané věci... Rv

0/0
26.2.2007 21:19

Cybermud

Re: PLS PORADTE

Takzvaný "Text To Speech a Speech To Text" a ovládání hlasem měly už office 2000, problém je v tom, že čeština je malinko složitější než angličitina. Je tady ale docela hodně společností, který to mají dobře zmáknutý - kdyby nebyli lakomí, tak to mohli koupit hotový...

0/0
26.2.2007 12:46

CZMiki

Re: Re: PLS PORADTE

Nějaké tipy?

0/0
27.2.2007 14:25

Flasher

Je to OS?

Mkrněte kdekoliv na net na Teorii operačních systémů. Jedna definice zkráceně říká, že pokud v systémů dojde k nějaké nestandartní události, jako je zatuhnutí nějakého programu, ta k tato událost nesmí shodit celý systém a vždycky musí existovat cesta zpět. Ukažte mi Widle, který neshodíte úplně a poběží vám třeba rok v kuse při velké zátěži a velkém množstí programů. Unix byl odjakživa koncipovám právě tak, aby byla VŽDY cesta zpět a taky to tak je. A z unixu vychází linux. Proto sysémy od MS nikdy nebyly skutečný OS. Myslíte, že v televizich používají Windows? Nebo v nahrávacích studiích? Nebo že jsou v robotech, kteří operují? Nevím jak by se vám líbílo, kdyby vás operovali a najednou se tam objevila hláška "Program provedl neplatnou operaci a bude ukončen!". Widle nejsou OS, protože nefungují tak, jak byl OS definován.

0/0
26.2.2007 9:33

The Lighter

Re: Je to OS?

Garantuji ti, ze shodit se da uplne jakykoliv OS, at uz jde o Unix, Linux, MacOS nebo Windows. Delam na Linuxu i Windows a v podstate je to uplne jedno. Jinak v nahravacich studiich a televizi se pouzivaji jak Windows, tak Linux naprosto bezne. Ad. roboti - ti maji casto vlastni "operacni system". Ale mozna te prekvapi, ze temer kazde auto ma Windows Automobile ;)

0/0
26.2.2007 12:03

hajo

Re: Re: Je to OS?

Ty jsi mi nějaký vtipálek:-). Ty šibale! Ty si z nás tropíš srandu. Souhlasit lze jen s tim, že shodit lze jakykoliv OS. Taky mam všechny typy OS. A Windows tuhnou casto. Linux zridka. Mac OS je taky OK. Problem s Linuxem zpravidla konci po instalaci a konfiguraci. A pak uz o nem clovek nevi. Pracuje a pracuje a pracuje, na nic nestezuje. A opravdu na tu stanici ve funkci server dokazete i nekdy zapomenout. Ona proste fakt maka.

0/0
26.2.2007 19:53

gilhad

Re: Re: Re: Je to OS?

$ uptime

10:16:16 up 757 days, 22:41,

0/0
27.2.2007 10:09

artus.l

Hezky obrazky

Jinak funkcnost nic moc. Nainstaloval sjem si W V na notebook a nejela pulka hardware(ted je situace pry lepsi) Muzu na ni nadavat jak chci ale ma vynikajici zpravu pameti, vse je rychlejsi jen musim mit 2GB ram jinak se nic poradne nerozbehne. Ale neni se cemu divit ted je v prodeji beta verze a hotovy vyrobek bude az za dva roky kdy bude mit za sebou priponu SP2 jako v pripade windows XP. Zatim vypadaji jako by je varily jak pejsek a kocicka dort. Od vseho tam dali neco a nakonci pradrazenej a nefunkcni produkt. Jediny program ktere je od MS povedeny je Poznamkavy blok.... tam se nedalo nic zkazit

0/0
25.2.2007 17:28

Oak

Re: Hezky obrazky

Když dám stranou diskuze o Linuxu co tu vřou, opravdu mě to jako technická novinka zajímá. Máte zkušenosti, jestli lze instalovat nový témata (skiny) bez hacknutí Visty?

Spravili už konečně widgety, tj. jde třeba měnit velikost dilaogových oken, ovládat numerický pole kolečkem apod.? Většina recenzí o Vistách jsou buď o vzhledu, o pár nových funkcích, nebo o zabudované ochraně proti pirátskému chování, ne o novinkách (snad tam nějaký jsou, ne?) v desktopu...

0/0
25.2.2007 18:23

dotaz

Re: Re: Hezky obrazky

Uprimne, vy si kupujete novy system kvuli desktopu ?

0/0
26.2.2007 7:33

iuos

hmm

já používám na XP prográmek aston shell...  a nemůžu si stěžovat ;-)

0/0
26.2.2007 11:36

Jana

Re: Re: Hezky obrazky

Nejdulezitejsi vlastosti OS jsou skiny?8-o a moznost zmeny velikosti dialogovych oken.8-o A system, ktery to umi je nejlepsi? TO jsem nevedela

0/0
28.2.2007 11:30

fritzek

Re: Hezky obrazky

A v cem konkretne ta super sprava pameti spociva? Ze musim mit 2 giga pameti, aby se utahla rezie systemu je opravdu zarny priklad uspory systemovych prostredku.

0/0
25.2.2007 21:21

wwwand

Používám Apple OS X - a jsem rád, že i Vista teď vypadá dobře

Používám počítače Apple, už asi 15 let. Vždy jsem se na nový systém zároveň těšil i se ho bál, vždy to ssebou totiž přineslo i nečekané zádrhely... Ale to asi znáte všichni, ať už používáte jakoukoliv platformu. Grafická stránka byla sice vždy hezčí a barevnější (a dnes i pohyblivější), ale mě především zajímalo, jak spolupracuje systém s programy. Řekl bych že, Apple byl asi vždy o krok vředu s grafickým rozhraním, s "přátelskostí". Ale jak se zdá, už se snad po této stránce programátoři vyblbli dost, podle mě je teď konečně snad začne také zajímat ona spolupráce s programy. Ono totiž to, jestli je "okno" poloprůhledné a po odkliknutí se scvrkne a přitom ještě udělá pukrle, je sice možná na první pohled zábavné, ale mě osobně to nebere. Já bych spíš uvítal totální korektnost spolupráce se vším možným hardwarem (mobil, foťák, sítě) a to bez ohledu na to od koho to je. A také plnou konektivitu dat. A pokud by se toto stalo novým kolbyštěm poměřování sil systémů, bylo by jen dobře.

0/0
25.2.2007 16:17

ahm

Re: Používám Apple OS X - a jsem rád, že i Vista teď vypadá dobře

No ja si stahnu cracklou verzi zadarmo a vyzkousim. Zajima me jestli je pravda to ze nebude mozne pouzivat crackle programy, prehravat A SVOBODNE KOPIROVAT HD media atd. Nekdo tvrdi ze to jsou jen "drby z netu" a podobne obavy byly i pri prichodu XP. Uvidim. Btw. microsoft je k smichu, jak tvrdi, ze piratske verze ohrozuji uzivatele. Ja mel s normalnimi cracklymi windows vzdy mnohem mene problemu nez s legalkou: nemusim skemrat (telefonovat!!!! , cekat !!!) jestli a kdy si muzu reinstalovat system, -ze to muzu mit jen na 1 PC i kdyz jsem zaplatil nehorazne drahou cenu ?? (jsme velka rodina a mame kazdy PC :) - no asi takhle. Kdyz budu chtit zkusit visty, stahnu si je pekne upravene /crackle/ na :::::::::::  www.freedreamer.net ::::::::::::::

0/0
25.2.2007 17:10

Todd Bertuzzii

Zajimavé

Pokud se kdekoli objeví článek o Linuxu , nikdy jsem si pod ním nevšiml davů  uživatelů Windows s výkřiky "Linux je šit" , "Windows rulezzz " ...

Za to článek o Windows přiláká Linuxáky, jak houno masařky ačkoliv s Windows nemají nic společného.

Čím to je ? Komplexy ? ;-).

0/0
25.2.2007 14:24

Oak

Re: Zajimavé

Já mám s Windows společnýho mnoho, užívám je 52h týdně v práci (tj. víc než Linux doma) a často chodím budit omldletý Windowsy ke svým známým, když si neumí poradit.

Proč tu píšu svý názory? Důvodů je víc. Protože Linux není komerční produkt, ale je to naše bejby, sami se podílíme na jeho rozvoji, třeba jen tím, že napíšeme vývojovýmu týmu, že by jsme na tom a tom programu chtěli vylepšit to a to. Ale hlavně, proč to nepřiznat, když bude víc uživatelů Linuxu, tak zmizí i poslední problémy, který v Linuxu skutečně existujou - jmenovitě třeba s tím že zbrusu nově vyvinutý HW či nějaký extravagantní někdy nemá linuxové ovladače (no Vista je na tom teď mnohonásobně hůř), či že na Linux není takové množství her a některého soecific. SW, protože linux není jejich cílovou platformou. Hlavně ale, že větší členská základna bude znamenat ještě víc SW, ještě lepší "konkurenci" (i když to asi není správný slovo pro nekomerční prostředí), ještě větší výběr a rychlejší rozvoj. Co je na tom špatnýho?

0/0
25.2.2007 16:20

Flasher

Re: Zajimavé

No to, že na ty články uživatelé Windows pnpíšou znamená, že vůbec nevědí, co je to linux, nebo s ním neumí a tak nemají co k němu napsat.

0/0
26.2.2007 9:18

DoubleThink

Re: Zajimavé

Dobrý postřeh. Důvod je jednoduchý. Uživatelé Win berou systém jako framework pro používání svých programů. Větší díl pozornosti Windowsu nevěnují, protože on ji ani nepotřebuje. Proto taky Windowsáci nezakládají sekty, nenosí přiblblé tričta s logem a nesnaží se obracet ostatní na víru.

0/0
26.2.2007 11:28

Jury

Re: Zajimavé

Já přešel po několika letech používání Windows na Linux, a musím říci, že to se srovnávat vážně nedá. Krom toho M$ neumí nic jiného, než jen kopírovat. "Nový" IE7 vypadá jako Firefox s novým jménem. A odkud vzali ten oranžový pruh na ikonce, že? Tahle podobnost je taky jen náhoda? A to jejich úžasné Aero mi až nezdravě připomíná OS X. Vydávají nanejvýš tak opisy osvědčených řešení jiných společností a označují to za revoluci. Cenu jejich softwaru nepočítaje. Proč Linux? Je zdarma a v mnoha ohledech lepší než Win. Má své nedostatky, to ano, ale je snad Windows dokonalý? Za ty prachy by měl být...

0/0
27.2.2007 18:03

reindeer

JAKA PANDA???

Muze mi nekdo vysvetlit jak souvisi CERVENA PANDA s Firefoxem??? Vzdyt uz v nazvu je LISKA, ne panda, tak co to melete za kraviny?8-o

0/0
25.2.2007 13:22

AllOs

Re: JAKA PANDA???

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

A pritom to tu bylo v diskuzi uz tolikrat...

Styd se.

0/0
25.2.2007 13:34

fritzek

Re: JAKA PANDA???

Zajdi si do ZOO v Troji. Pokud se nepletu, tak byla asi 100 metru za hlavnim  vchodem po prave strane. Panda cervena/fire fox

0/0
25.2.2007 14:42

Jana

Re: JAKA PANDA???

FIREFOX JE ANGLICKY NAZEV PRO PANDU CERVENOU. S liskou (a ohnivou) to nema nic spolecneho.

0/0
28.2.2007 11:32

tomulli

aha...

takze, jestli tomu dobre rozumim potvrdilo se to, co normalni clovek cekal

Za nemaly peniz dostane clovek to co uz ma doma, v novem kabate a s neskutecne velkymi HW naroky. Ted uz jen zbyva doufat, ze se nezanou psat programy, ktere z "neznameho duvodu" nepojedou na WXP ci W2000.

0/0
25.2.2007 9:34

Oak

Re: aha...

Tak to určitě ano, ale ten důvod je velmi dobře známý. Vista je "pokroková" hlavně v tom, že se při běhu neustále kontroluje obsah se kterým pracuje.

V budoucnu tedy nebude reálně možné (dokonce asi ani pro hackery) zkopírovat obsah z Blue-Ray média, či spustit "chráněnou" aplikaci na počítači, pro nějž nebude licencovaná. Přičemž tato ochrana nebude jen softwarová, ale má být i hardwarová; do budoucna mají být chráněny dokonce i sběrnice.

Suma sumárum, až přijde nový HW, tak asi bude jenom tolik nelegálních Windows a jeho SW, kolik MS uzná za rozumný...

0/0
25.2.2007 16:27

Oak

Re: Re: aha...

Oooops, ujela mi poenta... Tj. takový nový SW (aplikace) nebudete moci spouštět na předchozích  "nechráněných" systémech. Týká se to ale i obsahu, jako videa, hudby, či dokonce dokumentů. Přičemž hudba i video Vám nejspíš pojede, ale ve velmi snížené kvalitě a možná s nějakými omezeními typu nápisu přes půl obrazovky.

0/0
25.2.2007 16:30

[eT]

Amiga

byla lepší už pře dvaceti lety - ono COKOLIV bylo lepší - je zajímavé, jak si konzouši zásadně vybírají vždy to nejhorší řešení :-/

PROČ by si kdokoliv měl VISTY koupit? Aby měl barevnější ikony a lépe se mu rovnaly???

0/0
25.2.2007 8:10

Kim_Ir_Sen

Re: Amiga

Jak se to dělá, aby byl člověk tak skvělý jako ty ?  Linux, Firefox, rapová tzv. muzika, co ?  Frikulín, co ? Jak já ti, ty nekonzumente, závidím !!!! ;-D;-D Ale vážně, je to super, hned po ránu potkat tak parádního vylízance jako jsi ty...;-D

0/0
25.2.2007 9:21

I hate Gates

Re: Re: Amiga

Až ten přiblblej Widláckej mar

bude na

0/0
4.3.2007 12:51

kido

he he ...

Rojeni kazatelu linuxove prave viry u kazdeho clanku o win me vzdycky rozesmeje ... obavam se, ze zadna jina komunita nema tolik narcisu jako prave linux ...  ;-D;-D;-DR^

0/0
25.2.2007 1:19

fritzek

Re: he he ...

Kazatele Linuxove prave viry? Zajimavy nazev. Ja mam lepsi: "Lide, kteri presli na Linux a mohou srovnavat."  Ja rikam, ze Linux je v MNOHA ohledech lepsi OS, nez Windows a to nejen bezpecnosti a pod., ale take uzivatelskou privetivosti(pri vyberu vhodne zacatecnicke distribuce). Rikam to, jelikoz mam zkusenosti s obema OS. Ted mi ale na to prijdou kriticke odpovedi od lidi, kteri videli Linux mozna z vlaku. Take jsem byl zaryty widlak, ale "prozrel jsem". Preji totez i ostatnim: Aby nezavirali oci a nez se k necemu budou vyjadrovat, tak to alespon vyzkouseli. btw duvod, proc vubec cpu sve nazory pod tento clanek je ten, ze MS se opet chlubi cizim perim a plagiatorstvim a lidi jim na ty nove omalovanky zase skoci.

0/0
25.2.2007 3:22

tomulli

Re: Re: he he ...

neda mi, abych na take nereagoval. Pracuji s obema systemy. Nejdrive jsem byl zaprisahly windowsak, pote zaprisahly linuxak a da se rict, ze teprve pote jsem "prohledl".

Neexistuje idealni system a to ani mezi linuxovymi distribucemi. kazdy ma sva velka plus a samozrejme take minus. Kazdy z taboru hajici pouze jednu stranu je jen banda zaslepencu bez poradneho uvazovani.

0/0
25.2.2007 9:38

shweed

Re: Re: Re: he he ...

Souhlasim je dobre nemit zaslepene oci. A videt realitu.  Nejsem nadsen z ani jednoho OS,  ale linux pouzivam protoze mi vyhovuje. Byl bych prvni kdo by rozmluvil grafikovi pouzivat linux pro renderevani 2d Animace programech od Adobe.  O Vistu se zajimam. Protoze mne zajima jestli je neco kvuli cemu by se oplatila uzivateli na PC instalovat. Zatim tento duvod marne hledam.  PS: Tricka s Tuxem nosim rad.

0/0
27.2.2007 14:54

pisatel69

lamy řvou

jen si nadávejte na win xp, vista... jen si vychvalujte váš linux. jděte si tou vaší trnitou cestou hrátek...s operačním systémem. my spokojení uživatelé windows xp si užíváme svobodu volby ticísů aplikací a her, neztrácíme čas takovými samozřejmostmi, jako jsou instalace tiskáren, modemů, bluetooth zařízení či usb2com2mobil portů ;-D

jen si sněte ve vašem světě mimo realitu ;-D;-D

0/0
25.2.2007 0:10

Oak

Re: lamy řvou

Tisíců aplikací - hmmm komerčních možná. Taky Virusů, Intruderů, Spyware, Trojanskejch koníčků a Addware (odtud mimochodem zkratka VISTA ne?). Díky, nechci. Počet očišťování systému, čištění registrů, odvirovávání, atd. za posledních 7 let se SuSE: 0, slovy: Nula.

Počet zmíněných operací v práci a u známých: Mnoho a mnoho... Tak nevím, kterej systém je na hraní a kdo sní.

Ne že by byl Linux dokonalej, skutečně jsou problémy s některým, hlavně exotickým HW, ale Vista je na tom dneska mnohem hůř.

No ale vy určitě už bez kradenýho SW, tralware, demoverzí, addware apod. už asi nemůžete žít, že.

0/0
25.2.2007 0:20

ph

Re: Re: lamy řvou

No prosím. Používáš tak skělej systém a kecáš o něčem do čeho ti tedy vlastně nic není. Windows nemáš ani ho nepoužíváš, takže se k němu ani nevyjadřuj. Jinak bys nám mohl zdůvodnit proč linux přez jeho údajnou dokonalost a svobodu používá s bídou 1% uživatelů a proč se 96% dalších uživatelů "trápí" s Win XP, ale za tu dlouhou dobu existence linuxu je jaksi nic nedonutilo ani nedonutí k tomu aby houfně přešli na linux který je zadarmo a podle tebe a dalších linuxáků nad něj není.

0/0
25.2.2007 0:44

Oak

Re: Re: Re: lamy řvou

Windows používám už od DOSu :-D. V práci ho používám 52h týdně, tj. víc než Linux doma. Taky spravuju počítače známým, za což většinou můžou padlý Widle.

No samozřejmě že tu je víc uživatelů Windows, když se běžný člověk všude potká jen s Windows, který jsou "zadarmo". Kradený Wokna má doma "každej", jsou ve firmách, no a na úřadech ve školách to zaplatí státní rozpočet, že? V prostředí, kde by měli všichni za Widle platit by MS neměl ani takový podíl jako má dnes OS X.

Kdyby se ve školách učil Linux, OS X stejně jako Windows (tj. uživatelé znali možnost výběru) a museli jste si všechen ten ukradenej SW platit, tak by situace byla jiná.

0/0
25.2.2007 16:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.