Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se bourá panelák. Anatomie demolice

Potřebujete-li rychle a levně zbourat vysoký dům, obvykle se použije řízený odstřel. Pokud ovšem se čtrnácti patrovou budovou sousedí dvě blízké komunikace s velmi hustým provozem a v těsné blízkosti se nachází hustá zástavba, musí se použít technologie rozebrání. Na příkladu bývalého sídla Armabetonu v Praze se podívejte, jak se takové rozebírání provádí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Purista

ach ta češtin

Vrtání se provádí pneumatickou vrtačkou - toje humus,

proč nenapsat vrtá se pneu.......

jako na vojne  - provadeni cisteni sobotni zbrani........

0/0
7.5.2007 12:59

památkář

Re: ach ta češtin

To jsou tu ještě horší "špeky" i ve věcném obsahu: podlahový panel místo stropního panelu. Psal to vůbec stavař?

0/0
29.12.2008 14:10

qq

Škoda že tu není známý panelový zavilec barbůdo.

Ten by hrůzou ejakuloval.....;-D

0/0
4.4.2007 10:22

ruprecht

to jsme už viděli

ale tohle všichni víme.. ..jak vypadá řízená demolice paneláku.. ..každý z nás jí viděl.. ..11.9.2001

Amíkům to tenkrát hezky spadlo.. ..přesně podle plánů a propočtů :-©:-©:-©

0/0
3.4.2007 23:26

x

Re: to jsme už viděli

Leda v tve fantazii - Mrakodrap totiz neni budova jako nas panelak, ale budova s ocelovou kostrou jen obestavena....

0/0
4.7.2007 16:33

amer

Obecné ohrožení azbestem

Jakto, že je možné, aby se takto bourala stavba plná azbestu - mohou laskavě novináři zvednout zadek a psát kriticky také o něčem, co má skutečně význam? Majitel firmy, co to dělá, páchá trestný čin obecného ohrožení. Bůhvíkolik lidí kvůli němu za čas onemocní z azbestových vláken rakovinou. Takže bych prosil pisálky, aby místo pěkné dokumentace pro chalpečky ve smyslu "jů, bouráme panelák" dali na první místo titulek, že prase podnikatel mrví lidem zdraví.;-€

0/0
3.4.2007 17:21

_kritik_

Re: Obecné ohrožení azbestem

mate pro to, ze se v teto budove nachazi azbezt nejake dukazy? ja si to take myslim a pokud tomu tak je, tak je to neuveritelny svinstvo Rv

0/0
3.4.2007 20:10

edita

Re: Re: Obecné ohrožení azbestem

Je to z podobné doby jako Motokov - nejazbestovější barák v ČR, který stojí kousek opodál a kde se kvůli tomu dodnes provádí asanace. Důkazy mají ti, kteří mají stavební dokumentaci budovy Armabetonu.

0/0
3.4.2007 20:45

pavel

fakt dobrý

Super článek, konečně nějaké zajímavé téma na netu. Kdyby se vám povedla nějaká sonda do prací při rekonstrukci staré pražské kanalizace (případně vystavby kolektorů), bylo by to taky žůžo. :-)

0/0
3.4.2007 15:39

buml

Jo jo,

clanky tohoto typu jsou super, jeste kdyby si clovek mohl prohlidnout vsechny fotky pekne zasebou a nemusel na kazdou klikat zvlast, pak uz by to bylo temer dokonale :-/

0/0
3.4.2007 11:10

Demolition Man

Jinak to nejde?

Článek je zajímavý, to bezesporu. Možná by neuškodilo více detailů. Třeba důvod, proč nepoužít odstřel není ani tak přítomnost komunikace (komíny se bourají v zástavbě bez problémů), ale použitá technologie - panely. Když si vzpomenu na záběry z Ground Zero, kolik tam zbylo suti, napadá mne, co s tím odpadem? Nebylo by jednodušší panely oddělovat postupně tak, jak se panelák stavěl, tedy odříznout sváry armatury a celé, nepoškozené panely dostat dolů? Daly by se pak použít třeba jako základ pro stavbu dálnic.

0/0
2.4.2007 14:38

Exner

Re: Jinak to nejde?

To nejde, neb to není panelák, ale železobetonový skelet

0/0
3.4.2007 9:42

Danny_Kay

To se dela jinak...

...panelaky se prece nejlepe bori boeingama...

0/0
2.4.2007 14:26

Brigety

Re: To se dela jinak...

Stačí říct brigeťákům, že v betonu je železo......

0/0
2.4.2007 19:32

kenx

oceňuji

Dobré kvalitní články a oceňuji to že jejich autorem je opravdu někdo z iDNESu. Kéž by tomu taky bylo i v ostatních sekcích.

0/0
2.4.2007 14:14

kocur

Podlahový panel

Žádný takový panel neexistuje, proboha! Když už, tak stropní. Navíc to není panelový dům (montovaný výhradně z plošných prvků) ale prefabrikovaný železobetonový skelet s tuhým jádrem. Autor by si měl nastudovat alespoň základní názvosloví, s vědomostí "je to z betonu, musí to být panelák" si nevystačí.

0/0
2.4.2007 13:06

Tom

"improvizace"

"Improvizace je nejvíce vidět na provedení kotvení plášťových panelů".

Cekal sem nejakou ukazku te improvizace ? Ale kde nic-tu nic.

Sam sem kdysi pri prolezani jednoho zvlastniho panelaku nasel zazdenou mistnost i s bantamovym koleckem a novinami z roku 76.

0/0
2.4.2007 12:01

bukin

Re: "improvizace"

že by schránka pro budoucí generace?

0/0
2.4.2007 13:22

NevericiTomas

Re: Re: "improvizace"

Jeste ze tam v tom kolecku nebyl nejakej cestovatel casem....

0/0
2.4.2007 17:39

p

Re: Re: Re: "improvizace"

;-))))

0/0
3.4.2007 10:45

Sezima

Azbest

A že je zrovna tenhle barák plnej azbestu, který by se měl před demolicí odborně odstranit, o tom už autor článku mlčí. To by bylo pro investora asi moc drahý.

Bourat azbest bez povolení, to pan Ptáček umí (a nejen na této stavbě). Docela lituju ty jeho dělníky, který to svinstvo musí dejchat.. A lidi v okolí taky. !

0/0
2.4.2007 11:36

_kritik_

Re: Azbest

konecne nekdo kdo si uvedomuje nebezpecnost azbestu ... je to obecne hodne podcenovane riziko ... Rv

0/0
2.4.2007 14:56

:o)

Re: Re: Azbest

Interstate 82: azbest je naprosto neskodna latka prirodniho puvodu;-D

0/0
2.4.2007 20:38

Pecaf

Re: Azbest

ve WTC se nakonec žádná sanace taky nedělala, že ;-)

0/0
4.4.2007 12:50

Rosťa Jančar - Technet.cz

Ď

opraveno

0/0
2.4.2007 10:47

PájaZítra

Ach jo, ty chybějící korektury!!!

Obsahově zajímavý článek, ALE:

Ten, kdo dělal grafiku článku si zřejmě plete levou a pravou stranu - "...na fotce vlevo..." a žádná tam není, protože je vpravo.

No a autor se ve škole o češtině nejspíš flákal: slovní spojení "...dvou až tří tunových bloků" znamená "dvou až tří kusů bloků vážících asi  tunu". Správně by to mělo být dohromady, tedy "...dvou- až třítunových bloků...", pak to má ten správný význam.

0/0
2.4.2007 9:59

Imperatot_rex

jj

No je videt, ze autor neni odbornik pres stavarinu, tak tam je par nepresnosti...ale jinak pekny clanek, dekujeme ;-)

0/0
2.4.2007 9:16

PING

Moderne stavebnictvo

"Rozebírání budovy postavené panelovou technologií je velkým testem schopností techniků, protože budova bývalého sídla Armabetonu je produktem socialistického stavebnictví. To se muselo vypořádat s neustálou "fušeřinou v panelárně" a nedostatkem čehokoliv. "Improvizace je nejvíce vidět na provedení kotvení plášťových panelů" říká šéf demolice, Jiří Epstein z firmy Ptáček"

Pan Ptacek......dnes je to celkom ine na stavbach, rozkradacky sa na celkom inej urovni a pocitate kolko striech a stien spadlo na novych modernych budovach.... to nema obdobu. Vsimol si to aj pan Havel, ktory mal na tento problem pekny clanok. Padaju a padaju len nove budovy a nove strechy, tie socialisticke treba burat. Myslim si ze aj prazske metro by trebalo zasypat a postavit nove. 

0/0
2.4.2007 9:14

fuk

Re: Moderne stavebnictvo

O čom točíš? Kde spadla nejaká budova? (nová)

0/0
2.4.2007 13:09

PING

Re: Re: Moderne stavebnictvo

Ostrava - LIDL - 2005, Liberec - byznys centrum - 2006.......2005-2006 takmer 50 striech pod tarchou snehu

0/0
2.4.2007 15:31

Pan K.

Re: Re: Re: Moderne stavebnictvo

Ty nové střechy padali proto, protože byli navrženy normativně a na základě sněhových oblastí, které vycházejí ze skutečných hodnot v daném území za posledních x let. V době kdy padali ony střechy byl mokrý sníh mnohem těžší než se kdy vůbec dalo čekat. To že to měli naddimenzovat by byl sice hezký a i pádný argument, nicméně ve stavebnictví se při návrhu konstrukcí uvažuj i s ekonomickou částí věci - pravděpodobně bohužel.

0/0
3.4.2007 14:53

Stíhací bombardér Havel

Re: Moderne stavebnictvo

Myslíš to metro, které skončilo z důvodu fušeřiny pod vodou, ačkoliv mělo vydržet?

0/0
2.4.2007 15:58

VíKo

Re: Re: Moderne stavebnictvo

Ne! Myslí to mestro, které je by nebylo zatopeno ani na centimetr, kdyby někdo povolanej nečekal s jeho zavřením a zajištěním. Pražské metro, je v ohledu bezpečnosti jedno z těch lepších, tak nerej, když nevíš...

0/0
2.4.2007 16:35

4sAd

Re: Re: Re: Moderne stavebnictvo

Nejen lidský faktor za to mohl. Viz ony slavné kabelové průchodky...

0/0
3.4.2007 20:29

x

Re: Re: Re: Moderne stavebnictvo

A misto betonu tenka vrstva cihel, kabelova pruchodka jen trochu zamaznuta pojivem.... Betonovy prah tlakoveho uzaveru bez oceloveho prahu...

"Ne! Myslí to mestro, které je by nebylo zatopeno ani na centimetr, kdyby někdo povolanej nečekal s jeho zavřením a zajištěním. " Zjisti si pravdie udaje usek Nadrazi Holesovice Florenc byl zavren 24 Hod pred tim, nez do obratovych koleji vnikla voda a stejne se dal dostala kabelovyma pruchodkama..

Pripad Palmovka to same - rovnez uzavrene , jenze rovez selahali kabelove pruchodky - ktere  privedli vodu ze zapalveneho podochodu (neni uzaviratelny) k uzavrenemu nastupisti....

0/0
4.7.2007 16:42

pingu

technologická

ty ďoury tam nejsou pro piloty ale pro traverzy bednění stavební jámy...

0/0
2.4.2007 9:00

Já1.

No,

zajímalo by mě, jestli autor článku už někde viděl odstřelit panelák. Ten se totiž dá zbourat jedině rozebráním, protože výztuže sousedících panelů jsou svařeny dohromady a musí se přeřezat, protože odstřel je nepřeruší. Panelák např. vydrží pohromadě i po atomovém výbuchu.

0/0
2.4.2007 8:23

Milan

Re: No,

Důl, viděl jste někdy důl? Ten se může zasypat, zatopit, ale nikdo vám ho nemůže vzít! ;-)

0/0
2.4.2007 21:42

KirovReporting

Re: Re: No,

pane Hlavsa, tyhle triky s tim lepidlem já znám....R^

0/0
2.4.2007 23:09

Láďa

Re: Re: No,

R^R^R^;-D;-D;-D

0/0
3.4.2007 14:09

Ano, prosím

Re: No,

Začátkem 70. let se na Pankráci odstřelem zbourala železobetonová budova, zvaná Moderna, kvůli výstavbě metra C. Byl o tom krásnej článek v ABC i s fotkama, snad v roce 1973 nebo 74.

0/0
5.4.2007 11:57

exe

com

He, to nic není! Běžte se podívat do Chánova jak paneláky dokážou rozebírat cigoši.

0/0
2.4.2007 8:12

SZYslak

no comment

Zboura se jeden "vred" a na jeho miste se postavi jiny "moderni"

0/0
2.4.2007 8:12

corner

Osminápravové vozidlo???

Osminápravové vozidlo tam nikde nevidim, pouze ctyrnapravovou Tatru.

0/0
2.4.2007 0:40

War13

Dobre članky

Tohle jsou dobre članky na technetu

0/0
2.4.2007 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.