Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové digifoto od Sony přináší i 15x zoom

Sony se patrně nehodlalo smířit s tím, že konkurenční Samsung nabízí digitální elektronickou EVF zrcadlovku s 15násobným přiblížením a přišlo s vlastní. Navíc nabídlo i optický stabilizátor. Je to však jen jedna ze sedmi novinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bob

Nejlepší SONY

Našel jsem dobré ceny na Sony fotáky www.datapoint.cz

zatím jsem tedy jen koukal, ale i reakce prodejcu celkem good

0/0
11.3.2007 20:08

Lada

ZOOM?

Sakra, proc musim hledat udaje o zoomu na anglickych strankach SONY?

To autor neni schopen pouzit mimo prospektu i svuj rozum?

0/0
6.3.2007 9:04

bramborka

velikost snímače

8 mega na 1/2,5?? Ti výrobci jsou fakt hovada. Kde jsou snímače 1/1,8 nebo 2/3?? Kde budeme za pět let? snímač 1/10, rozlišení 20 Mpx a citlivost 10000 ISO? - Hle nová kategorie - abstraktní fotografie - nikdo už nemá šanci poznat, co na fotce je...

0/0
5.3.2007 20:59

MychalB

Re: velikost snímače

skutečnost je taková, že pro větší čip by musel být větší průměr čoček objektivu - větší rozměr, hmotnost, náklady na vývoj a materiál - cena. Honba výrobců za Mpix je cesta do pekel. Teď mi odchází Canon S1 (3Mpix na 1/2,7") a přemýšlím, co místo něj. Asi to bude S3 (6Mpix na 1/2,5"), ale když vidím, jaký je to šumák, tak se mi do něj moc nechce. Ale ostatní alternativy jsem v podstatě vyloučil...

0/0
6.3.2007 8:07

saldo

Re: Re: velikost snímače

Kup si H5. Cena šla dolů a kromě větší aberace (dá se vyspravit) má jen velmi málo chyb.

0/0
6.3.2007 11:51

ABC

Re: Re: Re: velikost snímače

Aberace se dá vyspravit? Od kdy? Aberace je optická vada daná přílisš levným objedktivem. Aberaci nic (bez vedlejších následků) nespraví a to softwarové dorovnávání umí jakýkoli sw.  

0/0
6.3.2007 13:31

dromy

Re: Re: Re: velikost snímače

ach jo, tady to asi někdo nechápe.. ..jo, když je malej čip, je tam šum, ale koho to zajíma? Příklad.. ..máte 4Mpix a 8Mpix na 1/2,5" snímači, co to znamená? že za dobrého světla, kdy se šum neprojeví, můžete udělat dobrou 8Mpix fotku. A pokud se šum projeví, při špatném světle, resamplujete na 4Mpix a máte lepší výstup než na 4Mpix foťáku. Zvyšující se rozlišení naopak vítám, není to cesta do pekel, proč taky? Resamplováním na nižší rozlišení se šum hodně ztratí a více Mpix = lepší možnosti ve všech směrech. S tou citlivostí už to tak nefunguje, ale je fajn že má člověk alespoň tu volbu a záleží na něm. Sám mám DSC-W12 a vadí mi, že má jen ISO400, protože má 1/1,8" CCD a i při této citlivosi je šum ještě hodně dobrý..

0/0
6.3.2007 13:53

Marek

Re: Re: Re: Re: velikost snímače

Toto je fajn příspěvek. Já vážně NECHÁPU, co iracionální strašák "šum" vlastně znamená. Mám Panasonic DMC-FZ 50. 10 mega snímač. Jestli šumem někdo myslí to, že fotku na 21" monitoru zvětší na 800 % a "odhalí" šum? Vemte klasickou "analogovou" fotku a mrkněte na ní lupou... Dále je logické, že při vyšší citlivosti šum stoupá (stejně jako u analogu), atd. atd. Spousta "recenzentů" tento foťák odstřelila ještě před jeho uvedením na trh. Přitom podává vynikající výsledky.

0/0
7.3.2007 1:14

kromec

Re: Re: Re: Re: Re: velikost snímače

Jasne ze zadnej sum nevidis kdyz je vyzehlenej. Tady jde spis o to ze k cemu potrebujes 10mpx kdyz diky sumu a jeho redukci mas min detajlu nez napr. u FZ30. Dival jsem se na testy nekterych 10mpx fotaku a i na nizke ISO maji min detajlu nez nektere 6mpx fotaky. A to nemluvim o tom ze casto ani objektiv neni schopen vykreslit tolik detajlu aby vyuzil 10mpx rozliseni.

0/0
7.3.2007 10:07

Marek Pech

Re: Re: Re: Re: Re: Re: velikost snímače

Fotím i v RAWu, plnej manuál - co se detailů týče ABSOLUTNĚ to nemá chybu. Netvrdím, že 10 mega je parametr, kterej mluví o kvalitě foťáku. Tady FZ 50 hodnotím komplexně (kvalitní optika,...)  Jen tak mimochodem - pokud fotím do jpegu, tak většinou v klasickým foto-formátu a tam je "pouze" 8,5 mega a SAMO, že to úplně stačí...

0/0
8.3.2007 1:05

Marek Pech

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: velikost snímače

jen pro doplnění (nevím jak u jiných foťáků) - FZ 50 při focení do RAW nepoužívá SW "žehličku" šumu. A prostě má supr výsledky. Netvrdím, že nad FZ 50 není (to by mohl jenom vůl), ale má své místo, je to velmi dobrý přístroj i přes tu "vadu", že má 10 mega...

0/0
8.3.2007 1:07

Queribus

Re: Re: velikost snímače

http://digiarena.zive.cz/default.aspx?server=1&article=4098

0/0
6.3.2007 21:07

MychalB

Re: velikost snímače

jo, k té nákladové stránce objektivu - samozřejmě i dražší výroba ;-)

0/0
6.3.2007 8:08

MychalB

ISO 3200 při 8,1Mpix na 1/2,5"?

jako vtip dobré ;-D

poznámka pro autora - kromě rozsahu zoomu by nebylo od věci uvést také rozsah ohniskové vzdálenosti (přepočet na 35mm).

0/0
5.3.2007 14:59

pp

Re: ISO 3200 při 8,1Mpix na 1/2,5"?

31 až 465 mm

0/0
5.3.2007 20:08

MychalB

Re: Re: ISO 3200 při 8,1Mpix na 1/2,5"?

jj, už vím. Ale musel jsem to hledat na anglickém webu Sony. Na české lokalizaci byla jenom zpráva o úžasné hodnotě zoomu. Odtud zřejmě čerpal autor...

0/0
6.3.2007 8:17

sfp

Kvalitnejsi opticka soustava

"... Kvalitnější je ovšem i optická soustava, takže můžete využít služeb až 15násobného optického zoomu..."

   To je trosku protimluv ne! ;-D Nic proti, ale vicenasobnym zoomem se opticka soustava spis zhorsuje nez zkvalitnuje....

0/0
5.3.2007 11:14

xtonda

Re: Kvalitnejsi opticka soustava

Přesně tak, větší rozsah neznamená vyšší kvalitu, při stejné celkové ceně objektivu spíše naopak. A světelnost 4,9 na dlouhém konci mi moc solidní nepřipadá.

0/0
5.3.2007 13:29

Pepik

Re: Re: Kvalitnejsi opticka soustava

ctrl+c, ctrl+v // asi spatne pouzili tyto prikazy jak uz u redaktoru technet bývá :D

0/0
5.3.2007 15:50

rad

Re: Kvalitnejsi opticka soustava

není to tak,že původní optika byla sony

a nyní Carl Zeiss?

0/0
6.3.2007 10:27

cernobila_televize

Re: Re: Kvalitnejsi opticka soustava

nema sony od zeise skla uz tak dobrych 10 let (vic si ted nevzpomenu), v podstate min. od pocatku digi maji zeisse

0/0
6.3.2007 21:57

dromy

Re: Re: Re: Kvalitnejsi opticka soustava

první df vyrobilo sony, tuším, v roce 1980, nebo 1981?

Jinak zeiss optika a sony optika je jedno a to samé vše se odehrává stejnými technologiemi, možná že i ve stejné fabrice. Jen pod něco se zeiss nepodepíše, protože si tím chce sony vytvořit jakýsi image exklusivity vyšších modelů..

0/0
7.3.2007 0:52

cernobila_televize

Re: Re: Re: Re: Kvalitnejsi opticka soustava

a vedel jste, ze uz firma Zeiss dodavala zamerovace pro nemecke tanky(a spoustu dalsiho) za 2.sv.valky?

0/0
7.3.2007 9:29

dromy

Re: Re: Re: Re: Re: Kvalitnejsi opticka soustava

ano, to vím

firma zeiss je tu už hodně dlouho ;-)

ale nevím přesně jak to je v jejich vztahu se sony. Buď jen sdílejí know-how nebo ji sony částečně/plně vlastní. Neměl sem potřebu tohle zjišťovat.. Zkrátka, optika sony je jedna a ta samá, nehledě na to, je-li tam napsáno sony lens, carl zeiss. Vždyť víte jak to bylo u první "H" - zeiss se tam nepsalo, protože se odmítli podepsat pod optiku ze stabilizátorem. Tak se tam napsalo sony lens. To podporuje fakt, že technologie je stejná..

0/0
7.3.2007 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.