Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Víte, kdo vidí vaše soubory? Hacker testoval bezpečnost Wi-Fi sítí

Na včerejší konferenci IDC Security Roadshow předvedl etický hacker Sebastian Schreiber test zabezpečení Wi-Fi sítí. Jak je na tom Praha? Stačí obyčejný firewall?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Karlos

:)

To je <a href="http://idnes.cz">silne</a> kafe :)

0/0
3.8.2007 23:06

484444444448888888888888888888

1111111111111111

8-o

0/0
29.5.2007 15:05

Peta

http://wardriving.security-portal.cz

To je prekvapko :-)

Zajimava stranka k teme

http://wardriving.security-portal.cz

http://www.security-portal.cz/clanky/hacking-wifi-siti-v-praxi.html

0/0
15.3.2007 1:02

Uživatel Linuxu

Kdo je HACKER ?

"Mít Windows je něco jako dát na rušné chodbě v kancelářské budově tajné údaje na papíře textem na zem. Dříve nebo později někdo pújde kolem a list papíru otočí" - asi tak by se dala přirovnat bezpečnost operačního systému od MIcrosoftu.

Začněme otázkou Proč jnejvíce napadených počítačů je právě těch kde běží Windows?

1. Nenabízí ke kontrole zdrojový kód, takže žádná třetí strana nemůže prověřit obsah.

2. bezpečnostní software a antivirové společnosti jsou závislé jen na těch informacích, které Microsoft poskytne.

Hacker - je hodnotové slovo uznání - odborník s nejvyššími znalostmi v IT oboru - říci o někom že je hacker je tedy ocenění. Skovo HACKER není tedy pomluva, jenž má identifikovat neznámého škůdce - tak jak nám to často chybně novináři podsouvají.  Lidé by o bezpečnosti svých osobních informací měli více přemýšlet a uvažovat také nad Linuxem

0/0
12.3.2007 8:21

Budulínek s.r.o

Re: Kdo je HACKER ?

Reknu ti to takhle, windows je neustale napadan protoze jej pouzivaji vice firmy a narozdil od linuxu ma 95% trhu. Kso by se tentil s prolomenim obrany linuxu, kdyz na tom nevydela? Myslim ze kdyby se pokousel stejny pocet lidi proniknout do linux, proniknou mnohem snadneji a rychleji nez do windows. Asi tak

0/0
13.3.2007 22:52

Phanosh

Re: Re: Kdo je HACKER ?

Drž se prosím zásady číslo 1: Nikdy nemluv o tom, o čem nemáš páru. A teď k nesmyslům v příspěvku:

1) Důvodem rozšíření virů pro Windows je fakt, že je to špatný operační systém, který jako jediný na světě umožňuje existenci virů. Pro Linux, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Solaris, OpenSolaris, Irix, Mac OS X a mnohé další systémy žádné viry neexistují, protože díky správnému návrhu systému není technicky možné je vytvořit. Pro tyto systémy nikdy neexistoval ani jediný virus a jistě to tak i zůstane, bez ohledu na rozšířenost.

2) Na desktopech (většinou) nejsou koncentrované cenné informace ani prostředky (přenosová kapacita, diskový prostor atd.) Desktopy nejsou vždy online a jsou častěji pod dohledem. Proto je na ně zaměřena mizivá část útoků. Jaké zastoupení mají Windows na serverech? Velmi malé. A přesto se žádné velké útoky na linuxové servery se nedějí.

0/0
14.3.2007 15:55

FantomasS

Re: Re: Kdo je HACKER ?

S těmi 95% mluvíš doufám o desktopech, pokud ne, tak tě musím informovat, že na hooodně serverch běží Linux, když si to tak vezmu, tak třeba Apache má nějakých 65% na trhu a už jenom MINIMÁLNĚ půlka z toho jede na Linuxu, takže by měl Linux na serverch jen nějakých 5%? To ses trochu ucákl ne? Widle jsou dobrý tak na hry, ale na serverech je jednoznačně Linux, vždyť si vem, že skoro všechny hostingy maj Linux, školy, firmy(SuSE, RedHat,...).

Vždyť je spousta serverů, kde je LAMP pro web, Jabber server pro komunikaci mezi zaměstnancema, OpenVPN pro připojování vzáleně.Prostě hafo toho je ... Na desktopech věřím, že je 95% widlí, ale na serveru si neškrtaj ...

0/0
12.4.2007 21:36

FantomasS

Re: Kdo je HACKER ?

A ještě k bezpečnosti.Nic proti, ale měl by sis někam dojít k doktorovi, u M$ dělaj widle jen oni, nikdo nemůže najít chybu a opravit jí, nikdo jinej to nemůže vylepšit než oni. Na Linuxu, Linux je z programů, který nevyvýjí jeden člověk(myslím distro, ne samotný jádro) a každej se stará o svuj Apache o svojí MySQL a dělaj jednu věc a pořádně a jsou volně dostupný zdrojáky, takže každej může chybu najít, opravit, vymyslet něco lepšího a opravy vychází hned, u M$ tuším, že vychází každý měsíc? Neřeknu ti to přesně, já totiž widle nepoužívám, na Linuxu se opraví všechno do pár dnů, ne-li hodin ... Od tý doby, co nepotřebuju hrát nejnovější hry jse vymázl widle a jedu jen na Linuxu, on je totiž jinak ve všem imho lepší(teda, možná složitější), on přináší i lepší prostředí pro vývojáře, pro hračičky tu je perfektní 3D desktop a pro občasný odreagování se tu nějaká ta hra najde, pokud má někdo dobrou grafárnu, tak si zahraje i něco náročnějšího ...

0/0
12.4.2007 21:40

FantomasS

Re: Re: Kdo je HACKER ?

Omlouvám se, to mělo být ještě k minulýmu příspěvku, jsem se přreklikl ...

0/0
12.4.2007 21:42

Phanosh

Směšné!

Zaprvé, "hacker", který používá Window$ - to je úsměvné... Ten pán je showman, který chce být zajímavý, nic víc. Jen aby z těch zkoumaných sítí nedostal pěknou sbírku virů nebo jak se ten software pro Window$ jmenuje...

Zadruhé, prosím redakci už asi podvacáté, aby si ujasnila význam slova hacker. Není třeba otrocky překládat jeho špatné použití a argument, že je veřejnost na jeho špatné používání "zvyklá", mě opravdu neřesvědčí.

Zatřetí, uživatelé, kteří si neumí svůj přístupový bod nastavit tak, aby používal solidní zabezpečení, své způsoby jen tak nezmění a jakékoliv varování je zcela zbytečné.

0/0
11.3.2007 10:16

Bob

Hlavne nikoho neupozornujte

Díky těm dobrým lidem co si koupí ADSL wifi router a nic nenastaví jsem na netu uz pul roku rychlosti 4Mbity :D takze radeji nikomu nerikejte at si to hlida, nebo me nekdo jednoho pekneho dne odpoji :D A ja budu muset platit :D Jinak hackovat se da pouze z internimi wifikartami ,to je dulezite vedet. Na externich nejede sw pro hekovani. Ja mam externi Ovislink 5460AP :D A antenu z obalu od cd :D a to ze sem pripojeny je stesti :D Zadne zabezpeceni- dobre zabezpeceni ;-D;-DR^

0/0
9.3.2007 22:24

SZYslak

Re: Hlavne nikoho neupozornujte

poslal bys mi autogram?

0/0
10.3.2007 12:25

Michal

Re: Hlavne nikoho neupozornujte

Nápodobně :-) až na to že když přes to spustim DC a utorrent tak je tam za 2dny FUP a je z tohoh 256 :-(. Jinak ... když se připojim na nezabezpečenou síť a fungujemi tam net tak nedělám nic trestnýho (nebo ano?)

Jinak nejrozšířenější program na prohlížení cizích disků má doma skoro každej :Total comander :-P

0/0
10.3.2007 20:32

dd

iDNES.cz nema uroven

idnes.cz SUX, Microsoft "Hacker" XP testoval WiFi. Takovy mel byt nadpis.

0/0
9.3.2007 11:37

Beanko

Nesmyslé statistiky zabezpečení

Usuzovat na zabezpečení jen podle netscambleru je dosti scestné. Plno sítí dovolí komukoliv přihlásit se k APčku, autorizace se realizuje až následně např. tak, že uživatel je po připojení na AP přesměrován na webový formulář (https), kde musí zadat heslo aby mu byl umožněn někam nějaký přístup.

0/0
9.3.2007 0:20

Jan Lodl - Mobil.cz

Re: Nesmyslé statistiky zabezpečení

Dobrý den,

v tomhle máte naprostou pravdu. To je samozřejmě problém řady sítí. Navíc, jak jsme uvedli v článku - aby nepřestoupil zákon, nemůže Sebastian při takovýchto veřejných testech zkoušet, jak silné zabezpečení je.

Celá jeho akce je především osvěta. Samozřejmě, že nejde o vás, o mně, případně o spoustu poučených majitelů AP, kteří mně tady v diskusi osočují z neznalostí problematiky wi-fi. Celý problém je v tom, upozornit ty méně technicky zdatné, že vybudovat si domácí wi-fi, nenastavit tam žádné zabezpečení a nastavit si sdílení disku je prostě hazard.

Upřímně, mně je hej, signál mojí domácí wi-fi dosahuje přesně k hranicím zahrady, takže pokud si mě nevyhlédne někdo s velkou anténou ...

Jako lidé, kteří už se v oboru nějakou dobu pohybují, samozřejmě víme, že WEP není zrovna bezpečný. Ale ví to většina čtenářů, která přijde na hlavní stránku iDnes? No, schválně!

0/0
9.3.2007 9:41

nyt

ad.

pan zapomel zminit standard 802.1X @ radius ktery je nejspolehlivejsi a nejlepsi v zabezpeceni vramci wifi resp. vramci 802.11, v kombinaci s wep2 si moc hacker nepohraje

0/0
8.3.2007 20:02

Jan Lodl - Mobil.cz

Re: ad.

Dobrý den,

máte samozřejmě naprostou pravdu. I když tvrzení, že si hacker nepohraje je asi trochu nadsazené. Každé zabezpečení se minimálně prvních pár minut tváří, že tentokráte přes něj nikdo neprojde.

I když máte pravdu, že 802.1X @ radius odolává už docela dlouho.

0/0
9.3.2007 9:43

Ladik

skryte SSID

Mam dotaz k tematu, tak snad nekdo z diskutujicich odpovi.

Pujde stejne "jednoduse" hacknout sit, kde je pouzito WEP a je skryte SSID?

0/0
8.3.2007 16:52

christo

Re: skryte SSID

samozrejme zalezi jak pro koho:) urcite spis wpa... moc tomu nerozumim, ale to je co mi rekli ti co tomu rozumi.. problem je ze to sifrovani s wpa mi na nekterych kompech nejelo.. ale to je spis mojim amaterismem, ten wep je proste asi jednodussi

0/0
8.3.2007 16:56

Ladik

Re: Re: skryte SSID

Dejme tomu, ale jak je to s tim skrytym SSID? Cekal bych, pokud nekdo vylozene nezna nazev site, tak se tezko provadi nejaky utok.

0/0
8.3.2007 18:33

marek

Re: Re: Re: skryte SSID

Ja bych tomu moc neveril. Myslim, ze by nemel byt zas takovy problem ssid vypozorovat z komunikace. I kdyz ap explicitne ssid nevysila.  Vypnute posilani ssid muze byt bezpecne jenom do doby, nez po te siti bude probihat nejaka komunikace ... tedy nic moc:-P

0/0
8.3.2007 19:16

nyt

Re: skryte SSID

z 1 paketu

0/0
8.3.2007 20:03

Roman

Re: skryte SSID

Netstumbler vidí i sítě co mají skryté SSID

0/0
8.3.2007 21:10

christo

..

No to ze nektere site muzou nezabezpecene muze byt i schvalne ne? Kdyz opomenu jiz zminene hotely, tak muze byt mnoho dalsich duvodu proc je sit "otevrena"

Treba v byte ktery pronajimam, bydli clovek s firemnim pocitacem a ja nebyl shopen ze zahadneho duvodu na ten pocitac nastavit zaheslovanou wifi.. tak sem sit proste otevrel bez hesla.. pokud par dobrodruhu v okoli ten slabounkej signal z routru dokazou chytit tak mi to je  uplne fuk, ze se mi brouzdaj po netu, zatim jsem nezaznamenl ze by me to nejak bytostne omezovalo. Ani snad nemuze, protoze pochybuju ze by na tom dokazali rozjet nejake stale stahovani.. a navic kdo by chtel obetovat cas aby se neznamemu cloveku vrtal pres wifinu v kompu...

0/0
8.3.2007 16:48

Jan Lodl - Mobil.cz

Re: ..

Dobrý den,

v tom máte naprostou pravdu. Ale myslíte, že do takové sítě je vážně vhodné připojit se spočítečem, kde jsou některé soubory nastaveny jako sdílené (ideálně s příznakem všem) a bez firewallu? Udělal byste to nebo ne?

0/0
9.3.2007 9:45

masox

hotely

Tohle měření mi přijde zcela k ničemu. Pouze detekuje úroveň zabezpečení toho či onoho WiFi vysílače. Ale třeba takový hotel, ten může mít zcela záměrně nekryptovanou WiFi, aby se k nim byli hosti schopni vůbec připojit. A ochrana proti zneužití konektivity, nějaká autentifikace, ta se řeší uplně jinde. A že si někdo může odposlechnout komunikaci takového klienta? Co na tom. A jestli je to nějaký specialista s důvernými daty, ten si vybuduje VPN tunel i na takto nechráněné síti.

0/0
8.3.2007 16:35

*J

Srovnání

No,je velice interesantní s kýmže nás

onen člověk srovnával*Bukurešť a Bělehrad-i to něco říká*Dále-kolik sítí bylo veřejných(i-kavárny,kluby...)*Svazáci,potažmo pionýři z Mladé Fronty vyližte si p*del*

0/0
8.3.2007 16:05

filip777

Pro me zajimavy clanek

Az do ted jsem nevedel, ze WEP se da zlomit behem par minut. Ted uz to vim. Cili - alespon mne ten clanek pomohl.

Nekteri z diskutujicich by si meli uvedomit, ze i kdyz vy se z daneho clanku nic noveho nedovite tak to neznamena, ze se nic noveho nedovi nikdo.

0/0
8.3.2007 13:32

komisar

Re: Pro me zajimavy clanek

nejbezpecnejsi je co vim je WPA sifra.....ale kdyz nekdo neco prolomit chce...a umi tak se dostane temer vsude.....de uz jen o cas

0/0
8.3.2007 13:35

Gougy

milé lamy a milí odborníci

Na článek jste naběhli, návštěvnost Technetu se zvýšila, účel splněn a to, že je článek o ničem....;-)

0/0
8.3.2007 12:42

komisar

Re: milé lamy a milí odborníci

a ty si mezi nima taky;-D

0/0
8.3.2007 13:34

Gougy

Re: Re: milé lamy a milí odborníci

Si piš;-)

0/0
8.3.2007 15:23

jose.dump.cz

"Ste se pos*ali v kine, ne?"

Tohle by bylo aktualni mozna pred 3mi lety - ted nekdo objevuje Ameriku.

Ale chapu redakci. Je tezka doba, neni moc zajem psat clanky a je tezke drzet vysokou kvalitu obsahu v ramci rozpoctu.

0/0
8.3.2007 11:08

velky bratr

Re: "Ste se pos*ali v kine, ne?"

udrzet kvalitu? Tady bylo co udrzovat?

0/0
8.3.2007 11:17

jose.dump.cz

Re: Re: "Ste se pos*ali v kine, ne?"

To uz nehodnotim:) Mluvim obecne - udrzet kvalitu portalu.

Pripada mi, ze ted jakoby se autori vycerpali, nemaji zajem psat,... - predevsim u technickych portalu. Jinde nevim.

0/0
8.3.2007 11:29

iuos

hmm

ne každý se pohybuje ve virtuálním světě několik let... přicházejí stále noví a noví lidé, pro které jsou podobné články odrazovým můstkem.. případně se na nich naučí, že tudy cesta nevede ;-)

0/0
8.3.2007 12:13

windovs 1

haker

já taky jednou hakeroval kolegyni počítač.Klavesou PrtScr/SysRq jsem jí sejmul aktualní obrazovku a tuto sejmutou obrazovku (skrín) jsem jí pak nastavil jako pozadí a schoval ikony;-DR^. Nemohla si sputnit nic ve svym hakerlim počítači. Neni to nic složiteho můžete taky skusit hakernout počítač kolegy.;-D

0/0
8.3.2007 11:05

windovs 1

Re: haker

odpuste mi ty odborné výrazy, ale to je proste takova naše řeč (slenk) tak mi mezi sebou mluvíme. Pokud by bylo něco nejasnýho tak vám helfnu (pomohu);-)

0/0
8.3.2007 11:07

The_crusher

Re: Re: haker

Nejdriv helfni sam sobe s kurzem psani jo? .. dik... jinak ten tvuj komentar vypada na to ze ti je tak 10 ne?8-o

0/0
8.3.2007 14:26

Alphi

Re: Re: Re: haker

Náhodou dobrý. ;-D

0/0
8.3.2007 15:02

I

Re: haker

To je moc nápadné, já už před mnoha lety kolegovi vložil jeho původní pozadí na jsem přidal jednu jedinou ikonu (nejpoužívanější) a ostatní zůstaly jak byly. Nepomohlo mu vůbec nic a dokud jsem mu to neřekl tak na to nepřišel :)

0/0
8.3.2007 16:32

McQuack

radobyodbornik

uz mam techto radobyodborniku co nas uci slezat ze stromu plny zuby. Myslim ze tento "hacker" nasel i moje verejny APecka, ktery jsou otevreny, protoze jsou VEREJNY. Ale to zrejme zminit neni atraktivni. Jen takhle z nas podvedome delaji debily, ktery musi "zahranicni odbornici" poucovat. Proberte se pani redaktori a uvedomte si, ze treba nekdo to ma otevreny schvalne, a kdyz to chci vyuzit ja BEZPECNE tak prolezu skrz VPNku... boze to je clanek o debilnim machyrkovi... sorry, ale to me fakt vytaci!!!

0/0
8.3.2007 10:52

velky bratr

Re: radobyodbornik

Vis, tenhle clanek neni pro pochopeni cehokoliv, je to reklama na zabudovany softwarovy firewall ve widlich vista :)

0/0
8.3.2007 11:19

Jan Lodl - Mobil.cz

Re: Re: radobyodbornik

Cože? Je tam někde slovo o Vistách?

0/0
8.3.2007 11:20

Jan Lodl - Mobil.cz

Re: radobyodbornik

Dobrý den,

¨zcela vás chápu. Je samozřejmě logické, že veřejná AP nejsou nijak chráněná, ostatně v článku píšeme, že to nejdůležitější je nainstalovat si na PC aspoň firewall.

Asi se se nebudete přít, že píchnout nezabezpečený počítat do veřejné nekryptované sítě a mít na něm citlivá data je ruská ruleta, že?

Navíc, celý ten článek a vlastně i celá Sebastianova akce není kvůli vám, věřím, že vy si v pohodě poradíte. Ale víte kolik lidí si domu přinese wi-fi router, nechá na něm původní nastavení hesla a připojí se k němu přes ADSL?

0/0
8.3.2007 11:19

christo

Re: Re: radobyodbornik

ten clovek co si prinese wifi router domu a necha tam puvodni nastaveni nemuze mit v kompu zadna duverna data, ktera by stala nekomu byt i minutu za vyhledani tech hesel na googlu ;-) NEJDUVERNEJSI  data toho pocitace odhaduju na lechtive snimky co taji pred manzelem / manzelkou ;-)

0/0
8.3.2007 16:54

Homer1

Re: Re: Re: radobyodbornik

Hlavě že jsi ulevil svému zmuchlanému egu - pane chytrý za každou cenu...

Může být, že přes takovou wifinu jedou lidi od poldů nebo lidi z banky (a dosaď si sám jakékoli jiné zaměnstnání)... Ti mohou mít data co se mohou "hodit". A taková sorta lidí ví o počítačích a sítích kulový. Ani netuší že se vlastně procházejí nahatí po Václaváku.

To že kompům nehoví ale vůbec nevylučuje že informace v jejich pošítačích nejsou pro někoho cenné...

0/0
8.3.2007 23:29

McQuack

Re: Re: radobyodbornik

jak souvisi, pripojeni do nezabezpeceny site s citlivymi daty na pc? jabka x hrusky... FIREWALL je snad dnes samozrejmost, tyto hotspoty jsou k brouzdani po netu. Pokud nekdo pouziva POP3 apod. je to jeho problem ne muj. My pouze poskytujeme lidem pripojeni ZDARMA. Napadaji me analogicky principy treba s rizenim auta, ale necham to byt. Jen se opet utvrzuju v tom, ze rozsirovani pc je obrovsky ale lidsky potencial je stale stejny, proste bez urazky ale ne kazdy ma na to pouzivat pc... a kdyz neco neumim tak to proste nedelam. Ridit auto bez ridicaku, resp. bez znalosti provozu a zkusenosti je /sebe/vrazda... No nic hezky kryptovany den :-)

0/0
12.3.2007 10:26

drtič

Re: radobyodbornik

Pro mě v tom článku jsou zajímavé informace,sorry

0/0
8.3.2007 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.