Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušejte si, co vás ve škole (mimo jiné) nenaučili

Chemie, přírodopis, čeština, matematika - to všechno jsou předměty, při vzpomínce na něž leckomu vyskáčou pupínky. Máme pro vás programy, které vám zdarma pomohou trauma z dětství překonat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Amazon Lachtan

Ostuda českého školství Kuchtová chce žádky kádrovat podle účasti v kroužcích místo aby psali testy znalostí

Proč se nepíše o primátorovi Bémovi? Zcela jistě je nyní na školení v Moskvě a až se vrátí, bude předstírat, že byl na Mount Everestu - pěkné krytí jeho ruského proškolení. Když netrénoval vcholové horolezectví, nepobýval ve výškách na 5 000 metrů, byla by to sebevražda lézt na nejvyšší horu světa. Ale ve svém megalomanství mu Rusové vymysleli tohle přiblblé krytí, a ˇˇceši jim to spolkli i s návnadou. Vždy´ˇt v médiích nepadlo ani slovo o tom, kdo bude velet výpravě, kolik členů bude mít výprava, kolik šerpů, jakou výzbroj a od jaké značky bude mít Bém, kde a jak a jak dlouho trénoval horolezectví, v jaké je fyzické formě, jaké jídlo si berou, atd.Navíc si ještě ´ˇ my Ceši necháváme líbit hrobařku čského školství Kuchtovou, která je ostudou pro národ Komenského

0/0
5.4.2007 21:55

pehabv

free - no to jo teda

Diktáty Holubec - Demoverze je volně šiřitelná. Šiřte ji prosím.

0/0
3.4.2007 20:06

i-Petr

Autorovi - jeste par oprav

Jak je uvedeneno vicekrat v diskuzi - program, ktery ma na Slunecnici napsano "Stahnout zadarmo" nemusi byt zadarmo. Hned prvni dva jsou shareware. Autor by mel vse jeste jednou zkontrolovat a OPRAVIT.Rv

0/0
3.4.2007 14:55

Tom

Souhlas

Ano přesně tak. Je to více než jen opakování školních předmětů. Je to opakování toho, že české školství se chová jako kdyby počítač = windows. A ti, kteří se již osvobodili a začali používat něco jiného, tak při vzpomínání na přírodopis, matiku atp. zase naleznou staré špatné vzpomínky na M$ Windows.

0/0
3.4.2007 13:11

rooman

A co Linux? Nic?

Ma Linux podobne programky pro deti? Nebo musim pouzivat zase jen Windows?

0/0
3.4.2007 10:58

Alfik

Re: A co Linux? Nic?

asi má, ale tenhle článek je psaný pro masy. Když se kouknu do statistiky návštěv svého webu tak Linux je někde kolem 1%

0/0
3.4.2007 17:29

David

Re: Re: A co Linux? Nic?

Já myslím, že je to trošku jinak. Tenhle článek je psaný pro lidi, které zajímá produktivita a ne blbnutí s Linuxem. Linux je prima věc na servery, ale na desktop už bych ho nechtěl. Chápu že pro někoho není čas tak drahý, ale mě se těch "pár korun" za Win XP vrátí v čase ušetřeném při tom, kdy nebudu muset blbnout s konfigurací systému, prostě ho nainstaluju a on JEDE.

0/0
4.4.2007 8:45

rooman

Re: Re: Re: A co Linux? Nic?

Naprosty souhlas

0/0
4.4.2007 9:30

fritzek

Re: Re: Re: A co Linux? Nic?

Ja zase radsi usetrim cas tim, ze pouzivam stabilni system, kde se nestavaji nepredlozenosti, jejichz pricina se ani neda zjistit.

0/0
4.4.2007 11:36

rooman

Re: Re: Re: Re: A co Linux? Nic?

Ma Linux programy pro deti? V cestne? Ma? pa prosim o link. Nema? Tak bezte s Linuxem do ...

0/0
4.4.2007 19:56

betmysoul

Re: Re: Re: Re: Re: A co Linux? Nic?

Vazeny pane, o tom, ze Linux je plnohodnotny operacni system, ktery v mnohem predci i mainstreamovy system od firmy z Redmontu snad nemuzete pochybovat (teda pokud jste Linux v posledni dobe alespon vyzkousel).

Mam pro vas darek, par Vami vyzadovanych odkazu:

0/0
5.4.2007 11:03

betmysoul

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Linux? Nic?

http://www.ucimehrou.cz/

http://www.root.cz/zpravicky/edubuntu-vyukovy-linux/

http://www.slunecnice.cz/product/MobyDict/

http://klavaro.sourceforge.net/cs/index.html

http://www.stahuj.cz/podnikani_a_domacnost/vyukove_programy/ajpuz/

0/0
5.4.2007 11:04

rooman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Linux? Nic?

Diky za linky, jsou ale naprosto k nicemu RvAz budu chit ucit deti podnikat a psat vsemi deseti tak mozna o tom pouvazuju ;-DOpet se potvrdilo ze Linux je pro obycejne uzivatele k nicemu. Deti se uci ve skole stejne Windows.

0/0
5.4.2007 13:16

betmysoul

Re: Re: Re: Re: Re: A co Linux? Nic?

Mimochodem uz i TeraSoft ma nektere sve prdukty pod Linux.

Cekam na reakci. :-©

0/0
5.4.2007 11:07

rooman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Linux? Nic?

A s tim "plnohodnotnym" Linuxem, dovolte abych se zasmal ;-DMozna za 10let, ale to uz bude Linux nabizen pred Microsoft.

0/0
5.4.2007 13:18

Topná spirála

Re: A co Linux? Nic?

Jistě! Na Linu nainstalneš vyukové programy přímo z repozitářů, kde je nabídka docela bohatá, např pro distro Kubuntu (KDE) se nabízí kdejaké blbiny a párkráte jsem se na tom učila i funkce..

0/0
6.4.2007 22:29

Tom

Protestuji

Jsem učitel a protestuji proti napisu článku! "Vyzkoušejte si, co vás ve škole (mimo jiné) nenaučili" - co to jako má být? Nechápu proč si většina lidí myslí, že když se posadí do lavice a jen pasivně sedí a čučí, případně se snaží dělat v hodině binec a co nejvíce vyrušovat, tak jim učitel naleje vědomosti do hlavy. Učení se je sloveso! A jako takové vyžaduje aktivitu. Kdo se sám aktivně nechce něco naučit, tak se prostě nenaučí i kdyby se učitel před tabulí rozkrájel.

0/0
3.4.2007 9:49

r541

Re: Protestuji

nesmite si to tak brat. Napis clanku proste musel autor nazvat nejak aby lidi zaujal a klikli na clanek..

0/0
3.4.2007 10:27

Brundi

Re: Protestuji

"Uceni" je podstatne jmeno, pane uciteli. :-D

0/0
3.4.2007 10:37

Tom

Re: Re: Protestuji

A zase další co pořádně nečte! Já jsem tam napsal "učení se" a to je sloveso a ne podstatné jméno. Pak nemají mít žáci pětku, když ani pozorně nečtou zadání úlohy ;-)

0/0
3.4.2007 10:47

Brundi

Re: Re: Re: Protestuji

To uceni se je porad podstatne jmeno, pane uciteli. Ze je u neho zvratne zajmeno, na tom nic nemeni. Stejne jako je podstatne jmeno plavani, behani, cteni a jine cinnosti. ;-)

0/0
3.4.2007 10:56

lopaticak

Re: Re: Re: Protestuji

0/0
3.4.2007 10:59

Svinka

Re: Re: Re: Protestuji

Nesouhlas, sloveso je učit se, žádné učení se, to je nějakej paskvil.

0/0
3.4.2007 11:18

Todd Bertuzzii

Re: Re: Re: Protestuji

No ty jseš blbec. Doufám , že učíš maximálně  cikány v pomocné škole. ;-D

0/0
3.4.2007 15:58

Rotačák

Re: Re: Re: Re: Protestuji

Blbec jsi ty. Zaprvé jen evidentně hledáš jakoukoli záminku někomu nadávat a zadruhé tu větu ani neumíš správně napsat, hlupáku. Rv

0/0
3.4.2007 19:29

AllOs

Re: Re: Re: Protestuji

;-D to je teda ostuda pane uciteli... Ackoli je zrejme, ze neucite cestinu, takze se snad tolik stydet nemusite, ze nepoznate sloveso...

0/0
3.4.2007 16:42

David

Re: Re: Re: Protestuji

Nikoli, učení se je substantivum, ať k tomu přidáte těch "se" třeba padesát :-)

Stejně jako třeba "rýpání se" v nose. Takže jste zřejmě při hodinách ČJ taky dělal binec a nedával moc pozor, že? ;-D

P.S: Jsem (mj.) taktéž učitel, ale neberu si článek tak osobně :-)

0/0
4.4.2007 8:48

Tom

Re: Protestuji

Drahý učiteli, jestli vaši žáci pasivně sedí a čučí, případně se snaží dělat v hodině binec a co nejvíce vyrušují, tak to je neumíte zaujmout a nadchnout pro předmět, který učíte - pak jste velmi špatný učitelRv

0/0
3.4.2007 10:51

Tom

Re: Re: Protestuji

Chtěl bych vidět Vás, jak dokážete zaujmout a nadchnout pro předmět třicet deváťáků, které nezajímá absolutně nic kromě alkoholu, tunningu aut, sexu a trávy. Vy jste učitel?

0/0
3.4.2007 11:28

Zaujmout

Re: Re: Re: Protestuji

Je třeba na to jít přes jejich zájmy.

Ve fyzice: kolik vytáhnete z auta když máte tak a tak velký motor?

V biologii: Jak to dělají kytičky?;-)

0/0
3.4.2007 11:35

jaj

Re: Re: Re: Protestuji

proto nejsem učitel! vy jste si toto povolání - poslání vybral dobrovolně a studoval jste 5 let, aby jste tyto dovednosti ovládal. Pokud tomu tak není, nezlobte se, ale nemáte tam co dělat. ostatně jako i někteří Vaši kolegové.;-( CHVÁLA kvalitním a schopným učitelům !!! R^(umí zaujmout, naučit a přitom nepotlačují osobnosti)

0/0
3.4.2007 12:33

David

Re: Re: Re: Re: Protestuji

Jo hlavně že tu zase někdo začne o potlačování osobnosti... Děti nejsou blbé, jsou jen "jiné" a když se je člověk snaží trochu vychovat (když to doma nemají), potlačuje jejich osobnost. Byl jsem moc zvědav, který "poďobanec" s tím potlačováním přijde...:-©

0/0
4.4.2007 8:50

jenda

Re: Re: Re: Protestuji

naprostej souhlas R^

0/0
3.4.2007 14:39

marvin

Re: Protestuji

Dobry den :-)

"uceni" TO uceni je podstatne jmeno slovesne stredniho rodu vzor "staveni". Ucit se je ale sloveso, a to zajmeno zvratne poukazuje na nutnost vlastni aktivity jakehokoli "uciciho se".

Takze, pres tu legracni chybu, souhlasim s panem ucitelem. Navic, naprosta vetsina uceni se, at uz zamerneho nebo mimovolniho, a vychovy a rozvoje nejruznejsich predpokladu, ktere jsou k uceni potreba, a ktere jsou potreba k tomu, aby clovek aspon byl schopen pobyvat ve skupine lidi, netrpel takovou depresi a prazdnotou ..., ze potrebuje neustale reakce okoli, a neni tedy schopen "se ucit" vedomostem..., naprosta vetsina takoveho uceni se, probiha v rodinach v predskolnim veku.

Ne vzdy maji deti doma aspon bezpecne zazemi. A tezko muzete chtit, aby ucivo a skolni PRACE byla natolik atraktivnim podnetem, aby se nekteri zaci dokazali od svych mimoskolnich zazitku a existence vůbec, behem vyucovani nejak zazracne "odstrihnout". Hazet vse na ucitele, je rozhodne dost zjednodusujici pohled. 

0/0
3.4.2007 11:43

Jury

Re: Re: Protestuji

Procetl jsem si zde uvedene prispevky, a musim rici, ze se vsemi nazory castecne souhlasim. Ano, castecne. Ono totiz jak pristup ucitele, tak i zaka, jsou dve strany teze mince. Pokud je zak k uceni lhostejny, tak mu neni pomoci. Ovsem existuji ucitele, kteri dokazi predmet nanejvis tak znechutit a vlastne ve skole ani nemaji co delat. Sam jsem student a nase hodiny ekonomiky vypadaji asi takto: "Co to delas? Ty vubec nedavas pozor!!" "Divej se do sesitu a ne z okna!" "Jaktoze nepises, kdyz diktuju?" "Ted si nic nepis!!!" "Coze? Ty to jeste nemas? Takze vsichni cekame na Petra. No deleeej!"... A nejlepsi, kdyz se vam nahodou rozbije prupiska: "Co to zase delas? Nehraj si a pis!!!"... mno... Kazdy si udelejte sami obrazek o tom, jak se za pritomnosti takoveho ucitele uci. Jsou to vyjimky, ale jsou.

0/0
3.4.2007 16:26

Karel Anonym

je to reklama

Fuj, to od vás není hezké, nejedná se o freeware, ale placený soft.

0/0
3.4.2007 8:21

Libor76

Re: je to reklama

to víte, autor si asi myslí, že když našel crack, je to freeware ;-)

0/0
3.4.2007 8:42

ligh

Re: Re: je to reklama

jj ;-D

0/0
3.4.2007 8:47

Tom

Re: Re: je to reklama

pak ho mel v clanku uvest!;-D

0/0
3.4.2007 10:52

Libor76

Proč tyto předměty?

Mě zrovna matematika a chemie bavily, čeština snad není problém... Mně naopak skáčou pupínky z dějepisu, filosofie, zeměpisu a podobných předmětů bez logiky, kde se člověk musel jen drtit hromadu dat... :-(

0/0
3.4.2007 6:58

Ludek_II

Re: Proč tyto předměty?

Dejiny maji taky v sobe logiku...ale ne kazdy ji vidi ;-D. Navic - Vy nevite, ze se dejiny opakuji ?:-P

0/0
3.4.2007 8:37

Libor76

Re: Re: Proč tyto předměty?

možná je to tím, že můj dějepisář (platí pro všechny) neuměl zaujmout a žádnou logiku nebo souvislosti nám neukázal. 

Jinak logikou jsem myslel spíš to, že pokud ve fyzice znám pár vzorečků, dalších pár si už odvodím, zatímco v dějepisu to moc neplatí

0/0
3.4.2007 8:41

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Proč tyto předměty?

he he, jakto že ne? Když mám datum narození nějakého třeba krále a znám délku jeho života, lehce si odvodím i datum jeho smrti, ne?;-D;-D

0/0
3.4.2007 8:54

Ed

Re: Re: Re: Re: Proč tyto předměty?

coz je zalezitosti matematiky a ne dejepisu..

0/0
3.4.2007 10:03

Tom

Re: Re: Re: Re: Proč tyto předměty?

Opravdu si myslite ze nekdo v dejepisu dostane otazku: Jindrich X se narodil 1810 zil 50 let kdy umrel?;-D

0/0
3.4.2007 10:55

Honza

autor prispevku

autor prispevku si ze ctenaru dela blazny. Prispevek Botanika vyšší rostliny Léčivky 2.0 – freeware  neni zadny freeware. Tohle neni clanek seriozniho novinare ale skryta reklama na netuRv.

0/0
3.4.2007 4:48

Roman Všetečka - Technet.cz

Re: autor prispevku

Dobrý den,

díky za upozonění, omlouváme se, informace je již upavena.

0/0
3.4.2007 10:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.