Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se vyrábějí trolejbusy, které nepotřebují trolej

Sen konstruktérů o výrobě trolejbusu, který nepotřebuje elektrickou trakci, je skutečností. Byli jsme se podívat, jak se tyto ekologické, moderní a nízkopodlažní trolejbusy vyrábějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pr

rt

začinam delsi dobu litovat že se trapim s tim smejdem tr 24-5 :-©

0/0
27.5.2007 17:09

gangel

Zlín

Hoši ale my tady máme takové stroje už věky (cca rok).(Y)

0/0
23.5.2007 23:06

Standa Blábol

Re: Zlín

Věky=1rok?

V tom případě Plzni je taky máme leta..Co leta! Leta letoucí! Neřkuli Letapáně!!

0/0
24.5.2007 11:40

gangel

Re: Re: Zlín

Ne, my je tady máme dýl!

0/0
26.5.2007 22:13

Trpmn

Re: Re: Re: Zlín

Abyste se nehádali, tak vám prozradím, že první trolejbus s pomocným dieselagregátem jezdil v Hradci Králové ;-)

0/0
1.6.2007 14:57

Tom

zase Polsko

Jasně, nakupujte autobusy/trolejbusy z Polska a český výrobce nechte krachovat... Výborně pánové...

0/0
23.5.2007 19:18

Mrak

Re: zase Polsko

Ale no tak, ty si myslis, ze dominantni vyrobce u nas snad vyrabi autobusy u nas, privezou to z Francie a tady dodelaji par detailu, v podilu casti vyroby tady v cechach na tom bude solaris se skodou/karosou podobne

0/0
23.5.2007 21:19

pr

Re: Re: zase Polsko

z francie je pouze kloubova verze;-D

0/0
27.5.2007 17:11

sadlo.sadlo

bus

Jen je škoda, že nikdo zatím nepřišel s novými aku články, které by byly schopné efektivně uchovat el. energie, to už by ten "trolejbus" nepotřeboval žádný dieselagregát a nemluvě o ekologii.

0/0
22.5.2007 14:34

9 Tr

Re: bus

A co nynější pokusy s kondenzátory? Zatím v dopravě nevyužitelné, ale to taky je jen otázkou času.

0/0
23.5.2007 6:42

x

Re: Re: bus

Opravdu velmi velkeho casu - kdy budou tak kvalitni a pritom levne  kondenzatory - zrejme driv budou bezne v provozu paliivove clanky - ono je totiz nutno nejak i pro nabiti tu elektrinu vyrobit a dukud nebude vyresena tato otazka dobre bude celkem vyhodne vyrabet elektrinu primo v dopravnim prostredku v paliovem clanku z chemckych surovin...

0/0
23.5.2007 11:45

9 Tr

Re: Re: Re: bus

článek je vzdálená budoucnost, zatím je to skoro nevratná investice

0/0
29.5.2007 13:41

x

Re: bus

Muzes se o to sam pokusit... - neni to totiz vubec jednoduche - snazi se o to svetove laboratore - a to jsou zatim soucasne vysledky - bud jsou materiali baterii prilis drahe nebo je to prilis nebezpecne a jedovate...

0/0
23.5.2007 11:41

Opaváček

Redaktor

Ten redaktor by měl psát čemu rozumí (pokud něčemu rozumí) a taky by si mohl najít, co to doopravdy ten duobus je. V ČR není ani jeden (bohu dík), natož v Opavě. :-©

0/0
22.5.2007 0:29

geroc

Re: Redaktor

Já bych řekl že to jsou uplný technický analfabeti, články zveřejňované poslední dobou(zejména o voj.technice) o tom svědčí. Mám pocit že u i-hojte stačí když někdo umí psát.

0/0
22.5.2007 9:54

jbb

Duobus - hrobař trolejbusů...

Diskuse se trošku zvrhává do podoby Škoda vs. Solaris... Byť dneska Škoda vlastní Ganz, takže Solaris-Ganz je vlastně Škoda Plzeň... ale to je fuk, to jen tak nadhození pro znalé..

Nicméně chci nakousnout něco jiného - označení duobus mne tak dožralo hlavně proto, že všude (s výjimkou San Franciska) byly duobusy (tedy plnohodnotní kříženci tbusů a abusů) hrobaři trolejbusů...Hlavní výhodou tbusu s agregátem je, že nutí provozovatele používat agregát jen v nutných případech...Tedy mobilita ano, ale ne za cenu, že pak začnou dua jezdit i pod dráty bez tykadel (kdo by se s tím nahazoval, že jo...).

Pro pana redaktora: když něčemu nerozumím, tak o tom nepíšu... anebo si o tom zkusím něco dopředu přečíst (pokud ovládám kromě psaní i čtení...)

0/0
22.5.2007 0:12

Arnošt Hackl

Re: Duobus - hrobař trolejbusů...

Jistě že se to zvrhávává, jenže už článek je sám o sobě natolik jednostraný, že se nic jiného nedalo čekat.

Než budete kritizovat pana redaktora, podívejte se na přehled jeho článků a pochopíte, že tohohle pána nějaká kritika nerozhodí. Před časem se tady znemožnil článkem o údajném čištění WC pomocí Coca-Coly. Koukněte na diskuzi pod tím článkem, to byla slušná morální poprava, ale pan redaktor se nenechal vyvést s míry a píše dál Rv

0/0
22.5.2007 0:26

Arnošt Hackl

Re: Duobus - hrobař trolejbusů...

Ganz je moc pěkný případ. O tom se v článcích na technetu také psát nebude, protože by se muselo napsat že poslední do Maďarska dodané karoserie Solarisu budou jezdit se znakem Škoda a navíc tím nejspíš dodávky pro Solaris definitivně končí.

No jo, ale to se do PR článků nehodí že aaano? ;-O

0/0
22.5.2007 0:31

Novák

Vážený pane redaktore

mám pocit, že více informovanosti by neškodilo! Trolejbusy například v Plzni jezdí už od roku 1941. Než něco pustím do éteru, tak se raději informuji!Rv

0/0
21.5.2007 21:20

Arnošt Hackl

Re: Vážený pane redaktore

Pššššt. o tom se nesmí mluvit! Tohle je totiž public relation Solarisu a jakákoli zmínka o Škodovce je zakázaná! :-©:-©:-©:-©:-©

0/0
21.5.2007 23:41

Antabus

Re: Re: Vážený pane redaktore

Hele, pane chytrej, tak začněte psát na Technet taky. Je pravda, že autor je evidentně zaháčkovaný v DPO a ostatní výrobce vozidel pro MHD zcela ignoruje. Ale pokud se vám to nelíbí, tak si nestěžujte v diskuzi a ukažte, jak umíte napsat článek vy.

Já osobně bych přivítal, kdyby se tady psalo o dalších výrobcích. A ani ne tak o Škodovce, o té se toho jinde napsalo dost, ale takové reportáže o SORu nebo TEDOMu, to by byla paráda :-)

0/0
22.5.2007 11:01

kejkl

???

v Plzni už takové trolejbusy jezdí min. 3 roky

0/0
21.5.2007 19:48

zdenek

ja nevim co furt mate

Ja tedy nevim jak vy, ale ja jsem moc rad, ze v tak male zemicce 2 firmy vyrabi trolejbusy (je uplne jedno, ze kastle kupuji od jinud, v podstate to delaji stejne).  taky zvladl, dlouho jsem tam nebyl a nevim v jakem stadiu zrovna jsou). Dal 3 vyrobci lokomotiv, opet Skoda Plzen,  Pars Nova, ČMKS, pravda 2 znich jen repasuji.

Dal tu mame 3 vyrobce autobusu: Karosa/Irisbus, SOR, Tedom a vyrabi se tu skelety pro Mercedes.

Dale 3 vyrobce nakladaku - Tatra, Avia, Tedom/Liaz.

0/0
21.5.2007 18:57

zdenek

ja nevim co furt mate- cast II

2 vyrobce osobaku - netreba jmenovat:-)

2 vyrobce letadel - Aero, Let a nebo to co znej zbylo...

Nad tak sirokym zaberem by treba Norove jen valili oci. Pravda oni maji ropu, no ale my taky ne?:-)

0/0
21.5.2007 18:58

geroc

Re: ja nevim co furt mate- cast II

Výrobu v Aeru a Letu nelze označit za výrobu letadel.To jen tak na okraj když už se tady oháníš různými montovnami.

0/0
22.5.2007 9:58

9 Tr

Re: ja nevim co furt mate- cast II

Kdo tu ještě dělá osobáky, Kvalitní výrobce-Tatra jaksi už není..

0/0
23.5.2007 6:39

9 Tr

Re: Re: ja nevim co furt mate- cast II

a vůbec Jihlavan Jihlava dělá nějaké malé potvory, snad se to jmenovalo Sova a ony ty sovičky nějak padají, jedna sletěla i s ředitelem jihlavanu na dálnici....+

0/0
29.5.2007 13:51

zdenek

Re: ja nevim co furt mate

Sorry, nejak jsem to blbe zkratil je z toho gulas...

Vypadla mi pasaz o tramvajich...

0/0
21.5.2007 19:00

Karel

Elekrobus na metanol

Trolejbus bez troleje není trolejbus, ale autobus, a ten asi není nic nového. Řešení jako má Solaris v Ostravě má již Škoda Plzeň leta. Elektrobus na spalování vodíku (nebo metanolu) však zatím v České republice nikdo nepostavil, i když palivové články, které to umožńují, jsou již v prodeji. Napište o tom něco. Ať to ale napíše nějaký odborník, a ne ten kdo vypadá jako by psal na objednávku firmy Solaris (nebo snad Dopravního podniku Ostrava?).

0/0
21.5.2007 15:20

x

Re: Elekrobus na metanol

"Elektrobus na spalování vodíku (nebo metanolu) však zatím v České republice nikdo nepostavil, i když palivové články, které to umožńují, jsou již v prodeji. Napište o tom něco."

Zivotnost palivovych clanku zatim je velmi omezena a cena velka a i cena paliva neni nejmensi... Musi tam byt navic siganlizace proti zvyseni teplty z duvodu poruchy a moznemu vybuchu...

Tam kde to provozuji berou elektrinu na vyrobu vodiku ze site - takze to jen nahrazuje trolejove vedeni se zhruba 50% ucinnosti palivoveho clanku.

0/0
21.5.2007 16:24

mpixel

Re: Re: Elekrobus na metanol

No mě připadá jako větší nesmysl vyrábět elektřinu dieslagregátem a pouštět jí do elektromotoru. Místo aby dieslový motor přímo autobus poháněl. Vodík má větší budoucnost, ale chce to víc snahy o něco komplexnějšího. Ztráty při výrobě vodíku mohou být kompletně využity třeba k vytápění domů.

0/0
21.5.2007 19:34

x

Re: Re: Re: Elekrobus na metanol

Ono taky presvedcit lidi, aby nasedli do neceho kde je vodik je velky problem.

Pokud vim tak i u nas byla podana trestni oznameni za obecne ohrozeni, kvuli provozovani autobusu na zemni plyn, ktery je mnohem mene vybusny....

". Ztráty při výrobě vodíku mohou být kompletně využity třeba k vytápění domů"

Nejsou to ztraty pri vyrobhe vodiku elektrolyzou, ale hlavne hlavne pri jeho reakci s kyslikem v palivovem clanku autobusu - tem totiz ucinost zatim jen asi 50% - proste vyzaduje to chlazeni a  vznikajici voda je uvolnovana ve forme pary. 

0/0
22.5.2007 0:37

Antabus

Re: Re: Re: Re: Elekrobus na metanol

Cože? Trestní oznámení za provoz autobusu na zemní plyn??? Lidská omezenost je nekonečná... :-(:-©

0/0
22.5.2007 9:05

Standa Blábol

Re: Re: Re: Elekrobus na metanol

Proč ti to přijde jako blbina?

Elektromotor už tam je, a ten spalovací agregát může být lépe seřízený pro optimální otáčky (max účinnost nebo moment) než když jsou otáčky motoru promněnlivé podle jízdy (rychlosti)

Nebo to tak není?

0/0
24.5.2007 11:37

Tomas

Re: Re: Re: Elekrobus na metanol

"O tematu nic nevim, tak jdu delat chytreho na technet", co? Jojo, ty jsi nejchytrejsi, ostatni jsou de*ili. A jak si myslys, ze funguji diesel-elektricke lokomotivy? Tam tez naftovy mator krouti generatorem a elektricke motory pohybuji lokomotivou.

0/0
24.8.2007 18:01

Gogo

Re: Re: Elekrobus na metanol

V Parizi maji 12 autobusu co fungujou pouze na elektrinu...

Le parc des bus écologiques Diesel + filtre à particules 3 064

Euro 3 423

Aquazole310

Electrique12

0/0
21.5.2007 19:35

wet_cunt

ano ano

R^R^R^R^

0/0
21.5.2007 14:59

J.S.

A Plzeň ?

Nezapomínají náhodou na iDnes na výrobky Plzeňské Škodovky (tramvaje, trolejbusy 21Tr, 24Tr, 25Tr)? Toto je již několikátý článek o dopravních prostředcích MHD, které jsou vyráběny v Polsku a Ostravě, ale o Škodovce tu nic není.

0/0
21.5.2007 14:13

Ublemcan0 bl9z8tko

Re: A Plzeň ?

vědí oni, to je o tom, kdo a jak umožní redaktorskejm nakouknout pod pokličku... a když ta snaha chybí, tak nejsou ani tyto články. PS. vzhledem k tomu, že můžu srovnávat, tak v těch Solarisech se jezdí jak v bavlnce oproti Škodováckým žebřiňákům. A to nemluvím o spoustě společných náhradních dílech, což u škody nehrozí :-(

0/0
21.5.2007 14:43

Buss

Re: Re: A Plzeň ?

Aha, a společný karoserie pro IVECO Citybus/Citelis a Škoda 24Tr + 25Tr jsou teda co?

BTW, když jsou teda Škodovky tak strašné, pročpak je kupuje většina dopravních podniků v republice? Kdo kupuje ve velkém Solarisy? Ostrava, protože je vyrábí. Opava, protože výrobce ve vedlejším městě je lepší než výrobce na druhém konci republiky. A kromě nich už jen  Chomutov-Jirkov.

A kdo kupuje Škodovky? všichni ostatní. Brno, Plzeň, Hradec, Pardubice, Mariánské Lázně, Jihlava...

Pročpak asi většina kupuje Škodu? Že by proto, že je horší? To asi ne, že jo, pane chytrej.

BTW, je mi jedno, jestli budu jezdit ve Škodovce nebo v Solarisu, ale mám plný zuby ptáků, který maj rudo před očima, když se řekne Škoda (protože pro ně existuje jedině Solaris) anebo když se řekne Solaris (protože oni uznávají jedině Škodu). Rv

0/0
21.5.2007 16:07

Ota

Re: Re: Re: A Plzeň ?

Kde jezdí Solarisy?

Kromě zmíněné Ostravy, Opavy a Chomutova tady máme ještě Vilnius, Kaunas, La chaux de fonds, Wintherthur, Gdynia, Tychy a budoucnous viz. článek. Je třeba si uvědomit, že Ostrava těch trolejbusů vyrobila víc, než škodovka.

Jinak nákupy vozů se v žádném případě neřídí tím, co je lepší (to nehodlám posuzovat)....fakt, že vozy vybírají páni radni snad mluví za vše

0/0
21.5.2007 17:02

Arnošt Hackl

Re: Re: Re: Re: A Plzeň ?

Ostrava vyrobila víc trolejbusů než Škoda. Tak to je vtip roku!!! ;-D;-D;-D

Asi stejně pravdivá informace jako že Země je plochá.

0/0
21.5.2007 23:57

Mrak

Re: Re: Re: Re: Re: A Plzeň ?

Kdyz by se vzala novodoba era Skodovky v Plzni, tak je to dost dobre mozny, ze Trollin bylo vyrobeno vic nez 24/25Tr

0/0
22.5.2007 10:46

Antabus

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A Plzeň ?

Nějak nechápu, o jakou novodobou éru se má jednat. Výroba se přestěhovala z Ostrova do Plzně, ale jinak se nezměnilo nic. Podle toho přece nejde odlišovat nějaká období...?

A hlavně to tam autor příspěvku nenapsal, že má na mysli jen nějaké období výroby. Taky jsem to v první chvíli pochopil tak, že podle něj DPO celkově vyrobil víc trolejbusů než Škoda...

0/0
22.5.2007 10:58

Mrak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A Plzeň ?

Jinak se nezmenilo nic ? Ja myslim, ze tam nastala docela velka zmena a to ze s koncem Ostrova padla vyroba cistych trolejbusu, v Plzni se jen montuje do puvodne autobusovych kastli.

0/0
22.5.2007 15:27

slivamichal

Re: Re: Re: A Plzeň ?

V Plzni jezdní právě Solarisi.Jezdím denně do školy a z 90% jezdím právě tímto autobusem. A komfort? Popravdě, jezdit Solarisem je pohádka, o ostatních se to už bohužel říct nedá.

0/0
21.5.2007 21:19

Crauss

Re: Re: Re: Re: A Plzeň ?

Já myslel, že je tady řeč o trolejbusech, ne o autobusech 8-o

0/0
21.5.2007 23:23

Antabus

Re: Re: Re: Re: Re: A Plzeň ?

No to je právě ten problém popsaný v článku: cestující ani nevědí, jestli jedou autobusem nebo trolejbusem ;-D

0/0
22.5.2007 11:03

9 Tr

Re: Re: Re: A Plzeň ?

Tak třeba  v Jihlavě řekl ředitel-Škodu! A proč, protože tu už jezdí 55 let a on nemá dopravu jako svůj koníček, takže jede ze setrvačnosti.

0/0
23.5.2007 6:32

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: A Plzeň ?

Ne, nezapomínáme, pro zajímavost ti kluci v Ostravě vyrobili první 15 m trolejbus na světě, proto se záměrně věnujeme výrobě. Pro DPO nebyl problém v ničem, ani v dodání seznamu všech dodávek

0/0
21.5.2007 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.