- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Věky=1rok?
V tom případě Plzni je taky máme leta..Co leta! Leta letoucí! Neřkuli Letapáně!!
Jasně, nakupujte autobusy/trolejbusy z Polska a český výrobce nechte krachovat... Výborně pánové...
Ale no tak, ty si myslis, ze dominantni vyrobce u nas snad vyrabi autobusy u nas, privezou to z Francie a tady dodelaji par detailu, v podilu casti vyroby tady v cechach na tom bude solaris se skodou/karosou podobne
Jen je škoda, že nikdo zatím nepřišel s novými aku články, které by byly schopné efektivně uchovat el. energie, to už by ten "trolejbus" nepotřeboval žádný dieselagregát a nemluvě o ekologii.
A co nynější pokusy s kondenzátory? Zatím v dopravě nevyužitelné, ale to taky je jen otázkou času.
Ten redaktor by měl psát čemu rozumí (pokud něčemu rozumí) a taky by si mohl najít, co to doopravdy ten duobus je. V ČR není ani jeden (bohu dík), natož v Opavě.
Já bych řekl že to jsou uplný technický analfabeti, články zveřejňované poslední dobou(zejména o voj.technice) o tom svědčí. Mám pocit že u i-hojte stačí když někdo umí psát.
Diskuse se trošku zvrhává do podoby Škoda vs. Solaris... Byť dneska Škoda vlastní Ganz, takže Solaris-Ganz je vlastně Škoda Plzeň... ale to je fuk, to jen tak nadhození pro znalé..
Nicméně chci nakousnout něco jiného - označení duobus mne tak dožralo hlavně proto, že všude (s výjimkou San Franciska) byly duobusy (tedy plnohodnotní kříženci tbusů a abusů) hrobaři trolejbusů...Hlavní výhodou tbusu s agregátem je, že nutí provozovatele používat agregát jen v nutných případech...Tedy mobilita ano, ale ne za cenu, že pak začnou dua jezdit i pod dráty bez tykadel (kdo by se s tím nahazoval, že jo...).
Pro pana redaktora: když něčemu nerozumím, tak o tom nepíšu... anebo si o tom zkusím něco dopředu přečíst (pokud ovládám kromě psaní i čtení...)
Jistě že se to zvrhávává, jenže už článek je sám o sobě natolik jednostraný, že se nic jiného nedalo čekat.
Než budete kritizovat pana redaktora, podívejte se na přehled jeho článků a pochopíte, že tohohle pána nějaká kritika nerozhodí. Před časem se tady znemožnil článkem o údajném čištění WC pomocí Coca-Coly. Koukněte na diskuzi pod tím článkem, to byla slušná morální poprava, ale pan redaktor se nenechal vyvést s míry a píše dál
mám pocit, že více informovanosti by neškodilo! Trolejbusy například v Plzni jezdí už od roku 1941. Než něco pustím do éteru, tak se raději informuji!
Pššššt. o tom se nesmí mluvit! Tohle je totiž public relation Solarisu a jakákoli zmínka o Škodovce je zakázaná!
Ja tedy nevim jak vy, ale ja jsem moc rad, ze v tak male zemicce 2 firmy vyrabi trolejbusy (je uplne jedno, ze kastle kupuji od jinud, v podstate to delaji stejne). taky zvladl, dlouho jsem tam nebyl a nevim v jakem stadiu zrovna jsou). Dal 3 vyrobci lokomotiv, opet Skoda Plzen, Pars Nova, ČMKS, pravda 2 znich jen repasuji.
Dal tu mame 3 vyrobce autobusu: Karosa/Irisbus, SOR, Tedom a vyrabi se tu skelety pro Mercedes.
Dale 3 vyrobce nakladaku - Tatra, Avia, Tedom/Liaz.
2 vyrobce osobaku - netreba jmenovat:-)
2 vyrobce letadel - Aero, Let a nebo to co znej zbylo...
Nad tak sirokym zaberem by treba Norove jen valili oci. Pravda oni maji ropu, no ale my taky ne?
Trolejbus bez troleje není trolejbus, ale autobus, a ten asi není nic nového. Řešení jako má Solaris v Ostravě má již Škoda Plzeň leta. Elektrobus na spalování vodíku (nebo metanolu) však zatím v České republice nikdo nepostavil, i když palivové články, které to umožńují, jsou již v prodeji. Napište o tom něco. Ať to ale napíše nějaký odborník, a ne ten kdo vypadá jako by psal na objednávku firmy Solaris (nebo snad Dopravního podniku Ostrava?).
"Elektrobus na spalování vodíku (nebo metanolu) však zatím v České republice nikdo nepostavil, i když palivové články, které to umožńují, jsou již v prodeji. Napište o tom něco."
Zivotnost palivovych clanku zatim je velmi omezena a cena velka a i cena paliva neni nejmensi... Musi tam byt navic siganlizace proti zvyseni teplty z duvodu poruchy a moznemu vybuchu...
Tam kde to provozuji berou elektrinu na vyrobu vodiku ze site - takze to jen nahrazuje trolejove vedeni se zhruba 50% ucinnosti palivoveho clanku.