Diskuze

Podívejte se, jak se vyrábějí trolejbusy, které nepotřebují trolej

Sen konstruktérů o výrobě trolejbusu, který nepotřebuje elektrickou trakci, je skutečností. Byli jsme se podívat, jak se tyto ekologické, moderní a nízkopodlažní trolejbusy vyrábějí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pr

27. 5. 2007 17:09
rt

začinam delsi dobu litovat že se trapim s tim smejdem tr 24-5 :-©

0 0
možnosti

gangel

23. 5. 2007 23:06
Zlín

Hoši ale my tady máme takové stroje už věky (cca rok).(Y)

0 0
možnosti

Standa Blábol

24. 5. 2007 11:40
Re: Zlín

Věky=1rok?

V tom případě Plzni je taky máme leta..Co leta! Leta letoucí! Neřkuli Letapáně!!

0 0
možnosti

Tom

23. 5. 2007 19:18
zase Polsko

Jasně, nakupujte autobusy/trolejbusy z Polska a český výrobce nechte krachovat... Výborně pánové...

0 0
možnosti

Mrak

23. 5. 2007 21:19
Re: zase Polsko

Ale no tak, ty si myslis, ze dominantni vyrobce u nas snad vyrabi autobusy u nas, privezou to z Francie a tady dodelaji par detailu, v podilu casti vyroby tady v cechach na tom bude solaris se skodou/karosou podobne

0 0
možnosti

sadlo.sadlo

22. 5. 2007 14:34
bus

Jen je škoda, že nikdo zatím nepřišel s novými aku články, které by byly schopné efektivně uchovat el. energie, to už by ten "trolejbus" nepotřeboval žádný dieselagregát a nemluvě o ekologii.

0 0
možnosti

9 Tr

23. 5. 2007 6:42
Re: bus

A co nynější pokusy s kondenzátory? Zatím v dopravě nevyužitelné, ale to taky je jen otázkou času.

0 0
možnosti

Opaváček

22. 5. 2007 0:29
Redaktor

Ten redaktor by měl psát čemu rozumí (pokud něčemu rozumí) a taky by si mohl najít, co to doopravdy ten duobus je. V ČR není ani jeden (bohu dík), natož v Opavě. :-©

0 0
možnosti
GR

geroc

22. 5. 2007 9:54
Re: Redaktor

Já bych řekl že to jsou uplný technický analfabeti, články zveřejňované poslední dobou(zejména o voj.technice) o tom svědčí. Mám pocit že u i-hojte stačí když někdo umí psát.

0 0
možnosti

jbb

22. 5. 2007 0:12
Duobus - hrobař trolejbusů...

Diskuse se trošku zvrhává do podoby Škoda vs. Solaris... Byť dneska Škoda vlastní Ganz, takže Solaris-Ganz je vlastně Škoda Plzeň... ale to je fuk, to jen tak nadhození pro znalé..

Nicméně chci nakousnout něco jiného - označení duobus mne tak dožralo hlavně proto, že všude (s výjimkou San Franciska) byly duobusy (tedy plnohodnotní kříženci tbusů a abusů) hrobaři trolejbusů...Hlavní výhodou tbusu s agregátem je, že nutí provozovatele používat agregát jen v nutných případech...Tedy mobilita ano, ale ne za cenu, že pak začnou dua jezdit i pod dráty bez tykadel (kdo by se s tím nahazoval, že jo...).

Pro pana redaktora: když něčemu nerozumím, tak o tom nepíšu... anebo si o tom zkusím něco dopředu přečíst (pokud ovládám kromě psaní i čtení...)

0 0
možnosti

Arnošt Hackl

22. 5. 2007 0:26
Re: Duobus - hrobař trolejbusů...

Jistě že se to zvrhávává, jenže už článek je sám o sobě natolik jednostraný, že se nic jiného nedalo čekat.

Než budete kritizovat pana redaktora, podívejte se na přehled jeho článků a pochopíte, že tohohle pána nějaká kritika nerozhodí. Před časem se tady znemožnil článkem o údajném čištění WC pomocí Coca-Coly. Koukněte na diskuzi pod tím článkem, to byla slušná morální poprava, ale pan redaktor se nenechal vyvést s míry a píše dál Rv

0 0
možnosti

Novák

21. 5. 2007 21:20
Vážený pane redaktore

mám pocit, že více informovanosti by neškodilo! Trolejbusy například v Plzni jezdí už od roku 1941. Než něco pustím do éteru, tak se raději informuji!Rv

0 0
možnosti

Arnošt Hackl

21. 5. 2007 23:41
Re: Vážený pane redaktore

Pššššt. o tom se nesmí mluvit! Tohle je totiž public relation Solarisu a jakákoli zmínka o Škodovce je zakázaná! :-©:-©:-©:-©:-©

0 0
možnosti

kejkl

21. 5. 2007 19:48
???

v Plzni už takové trolejbusy jezdí min. 3 roky

0 0
možnosti

zdenek

21. 5. 2007 18:57
ja nevim co furt mate

Ja tedy nevim jak vy, ale ja jsem moc rad, ze v tak male zemicce 2 firmy vyrabi trolejbusy (je uplne jedno, ze kastle kupuji od jinud, v podstate to delaji stejne).  taky zvladl, dlouho jsem tam nebyl a nevim v jakem stadiu zrovna jsou). Dal 3 vyrobci lokomotiv, opet Skoda Plzen,  Pars Nova, ČMKS, pravda 2 znich jen repasuji.

Dal tu mame 3 vyrobce autobusu: Karosa/Irisbus, SOR, Tedom a vyrabi se tu skelety pro Mercedes.

Dale 3 vyrobce nakladaku - Tatra, Avia, Tedom/Liaz.

0 0
možnosti

zdenek

21. 5. 2007 18:58
ja nevim co furt mate- cast II

2 vyrobce osobaku - netreba jmenovat:-)

2 vyrobce letadel - Aero, Let a nebo to co znej zbylo...

Nad tak sirokym zaberem by treba Norove jen valili oci. Pravda oni maji ropu, no ale my taky ne?:-)

0 0
možnosti

Karel

21. 5. 2007 15:20
Elekrobus na metanol

Trolejbus bez troleje není trolejbus, ale autobus, a ten asi není nic nového. Řešení jako má Solaris v Ostravě má již Škoda Plzeň leta. Elektrobus na spalování vodíku (nebo metanolu) však zatím v České republice nikdo nepostavil, i když palivové články, které to umožńují, jsou již v prodeji. Napište o tom něco. Ať to ale napíše nějaký odborník, a ne ten kdo vypadá jako by psal na objednávku firmy Solaris (nebo snad Dopravního podniku Ostrava?).

0 0
možnosti

x

21. 5. 2007 16:24
Re: Elekrobus na metanol

"Elektrobus na spalování vodíku (nebo metanolu) však zatím v České republice nikdo nepostavil, i když palivové články, které to umožńují, jsou již v prodeji. Napište o tom něco."

Zivotnost palivovych clanku zatim je velmi omezena a cena velka a i cena paliva neni nejmensi... Musi tam byt navic siganlizace proti zvyseni teplty z duvodu poruchy a moznemu vybuchu...

Tam kde to provozuji berou elektrinu na vyrobu vodiku ze site - takze to jen nahrazuje trolejove vedeni se zhruba 50% ucinnosti palivoveho clanku.

0 0
možnosti