Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlepší elektronika dorazila do Prahy. Viděli jsme, slyšeli jsme...

Termínem "high end" označujeme audiovizuální přístroje, které splňují ty nejnáročnější požadavky na věrnou reprodukci hudby či filmů. Jednou ročně na celý víkend distributoři shromáždí to nejlepší v této kategorii a pak technické skvosty předvádějí veřejnosti v akci. Pojďte se s námi podívat, co bylo letos k vidění a slyšení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sonikk

hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

R^;-€X:-)

0/0
10.4.2007 19:45

Enik

To Petr

Lidé, kteří se zajímají a nějaký obor lidského konání se většinou v daném oboru také vzdělávají. Bývá to dobrým zvykem, a je k tomu i mnoho dobrých důvodů. Proto např. profesionální zvukaři studují fyziologii slyšení a pod. Pokud se tedy někdo zajímá o hudbu a ozvučovací techniku, pak by se měl na patřičné úrovni také vzdělávat, aby byl schopen ze své aparatury a poslechového prostoru dostat co možná nejlepší výsledky. Pokud si takový člověk pořídí patřičnou literaturu, a začne ji studovat, pak se celkem rychle dozví, že lidské ucho není chopné rozeznat dva stejné signály jejichž úroveň se liší méně než o 3dB v komparativním, a o 6dB v nekomparativním režimu. V praxi to znamená, že když levá reprobedna bude hrát výkonem 100W, a pravá 50W, tak 99% nepozná rozdíl v hlasitosti!!! Je zcela zbytečné hovořit o tom, že když levá bedna bude hrát čistý záznam, a pravá totéž v 256kb MP3, tak to nepozná vůbec nikdo. Je zbytečné o tom diskutovat, je to totiž prokázané nesčetnými testy!!!

0/0
25.3.2007 8:39

nikdo

Re: To Petr

Když vhodně nastavím podmínky dokážu cokoliv a opakovaně v x testech. Realita je jinde.

0/0
26.3.2007 12:32

spisiak

Re: To Petr

;-DTřípásmové reprobedny AKAI 100W sin,magnetofon SONY TC378 ,Gramo Technics,zesilovač Akai 2x80Wsin to je poslechové pošušňáníčkoV

0/0
28.3.2007 3:43

Petr

Má pro mě hi-end smysl?

Rád bych se vážně zeptal - myslíte, že pro mě má smysl se zajímat o hi-end, když v ABX testu nerozpoznám MP3 nad 200 kbps od originálního WAV z CD? Slyšel bych nějaký rozdíl?

0/0
24.3.2007 17:14

nagra

Re: Má pro mě hi-end smysl?

Když si to pouštíš na bakelitové Aiwě, tak určitě nepoznáš nic.:-© MP3 má smysl do walkmena, ale do bytu mi to nesmí. Maximálně jako zvonění do mobilu.;-D Nevím, odkud jsi, ale zajdi si nekam do trochu slušnějšího hifi studia a nech si tam něco pustit. Za předpokladu, že máš zdravé uši, poznáš rozdíl.:-) Nenech si nic nabulíkovat a jen poslouchej. To je nejdůležitější a vlastně jediné pravidlo. Zvuk tě nesmí srát, ani po 20 min unavit. Ani to nenech hrát moc nahlas. Otupí tě to a nebudeš vědět, co je pravda a co pískot v uších. ;-)

0/0
24.3.2007 17:30

fritzek

Re: Re: Má pro mě hi-end smysl?

Ba prave naopak. Sposta lidi si necha nabulikovat, ze je tam slysitelny rozdil. Take, ze musi mit zlate kabely a  ze originalni CD hraje lepe, nezli vypalene.

0/0
24.3.2007 18:27

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: Má pro mě hi-end smysl?

kdo neslyší rozdíl, měl by audio-hobby změnit na malování nebo balet:-)

0/0
24.3.2007 18:55

fritzek

Re: Re: Re: Re: Má pro mě hi-end smysl?

Myslim, ze i mezi lidma, kteri si kupiji hifi za miliony, bude mnoho takovych, kteri rozdil nepoznaji. ;-D

0/0
24.3.2007 23:25

nikdo

Re: Má pro mě hi-end smysl?

Víš co si myslím o hifi hiend a mp3 ?

Chce to někoho kdo má bicí, nech si od něj přehrát nějaký "nátěr" a nahrávej ho na PC s nějakou lepší zvukovkou, pak si nahrávku vem do hiend poslechovky pak si ho pust doma na hifi a pak na mp3.

Zjistíš že je všechno oničem a jenom taková náhražka, asi jako plastový dudlík s umělým mlíkem ve flašce místo pořádného živého prsu s pravým mlíkem s protilátkama. ;-)

0/0
24.3.2007 19:20

old fashioned Vince III...

Re: Re: Má pro mě hi-end smysl?

R^

0/0
24.3.2007 19:24

sadlo.sadlo

Re: Re: Má pro mě hi-end smysl?

tady, ale nešlo o přístroje ale spíš o formát souborů ne?

0/0
26.3.2007 11:00

nikdo

Re: Re: Re: Má pro mě hi-end smysl?

šlo o přístroje, horší formáty tomu šizení už jen nasadí korunu.

0/0
26.3.2007 12:30

Petr

Re: Re: Re: Má pro mě hi-end smysl?

Vycházím z toho, že audiofilské diskuze se hemží opovržením vůči MP3, jak znějí hůř vůči CD, a CD je hnus proti SACD apod.

Jde mi o to, jestli je správná moje úvaha, že když na KOSS Porta Pro sluchem nerozeznám MP3 nad 200 kbps od originálního WAVu z CD, tak pro mě ani nemá smysl zajímat se a investovat do drahých reproduktorů, CD přehrávačů, zesilovačů, SACD atd.

0/0
26.3.2007 22:00

listener

Re: Re: Re: Re: Má pro mě hi-end smysl?

já řeknu zcela upřímně, že mám MP3, které jsem na svých prozatimních komponentech nebyl schopen rozeznat od origoš CD. (Jednalo se tedy o kvalitně vyrobené MP3 přímo od nahrávací společnosti)

Ale přesto slyším veliký rozdíl mezi zvukem mé aparatury oproti dražším sestavám - neni to vlastně o detailech, ale o celku - pevné, nedunící basy, bicí nástroje jsou zřetelné a přesnější, akustické nástroje je radost poslouchat; kapela není slitá do jedné bakule, ale nástroje jsou zcela nezávislé. Člověk taky nemusí poslouchat klasiku ale klidně (lepší) hard rock a taky pozná rozdíl (záleží teda na nahrávce). Je to o pohltivém zážitku.

Tedy člověk nemusí být netopýr. Jsem (snad) realista a poslouchám i MP3 z iTunes, ale něco fakt solidnějšího na poslech plánuju.

0/0
27.3.2007 2:03

nagra

Výstava

Byl jsem tam. Jako už spoustu let před tím. Žádná velká revoluce se nekoná. I já jsem postižen nemocí hifimania pernamentis. Mám raději muziku zahranou živě, ale není prostě možné všechno slyšet naživo. Tak si to rád poslechnu na dobém aparátu. žil jsem dlouho s velmi dobrým high-endem (Pass Aleph 3) a vím, ža to není pokaždé jen o penězích, ale také o umění skloubit to dohromady. Kabely jsou nedílnou součástí systému. Na tkaničky od bot nemůžete pořádně hrát. ;-€ Nicméně, už jsem jednou v jedné podobné jalové diskuzi nabídl jiné řešení: čistou profi techniku. Já přešel na z relativně drahého hifi na siliče Alesis, monitory Yorkville, gramec Technics 1210 (neúnavný dělník), nahrávám na Nagru (mono, ale to fakt nevadí). Předek mám Rotel-drátů plný kotel (taky to hraje) a cd 16 let starý a tolik kilo těžký Sony. Všechno z bazaru. I za pár krun můžete doma hrát velmi kvalitně. Pápá, Lálá.:o)

0/0
24.3.2007 7:17

nikdo

Re: Výstava

Tak nějak, jak tam není původní dynamika tlak a kmitočtovej rozsah je to ubohost, ať si i klidně za milion.

0/0
24.3.2007 19:30

Albertus

Pane Nývlt,

hlavně jste zapoměl napsat, že jedinej, komu to hrálo pěkně (stejně jako loni) je Luděk Šroll. Příště se vyprdněte na pr článek a napište pravdu.

0/0
23.3.2007 23:18

Magumi

Proč si hudbu neposlechnout raději naživo?

Když si chci užít nějaký pěkný hudební zážitek, raději si zajdu poslechnout živé hudebníky. Za 4 milióny by se dalo pět let jezdit každý víkend do Milána, Berlína, Vídně nebo New Yorku na živé vystoupení. Kdybych měl za stejné peníze sedět doma, hladit repráčky, oprašovat kovové bedničky a slastně vzdychat nad kabely z bezkyslíkaté mědi, připadal bych si jako pitomec.

Nemluvě o tom, že když má někdo netopýří sluch a poslouchání běžné audiokonfekce z Datartu ho uráží, dají se za stejné peníze koupit slušná sluchátka, sluchátkový zesilovač a nějaký ten CD přehrávač, a nemusí se kvůli tomu zakramařit celý pokoj.

0/0
23.3.2007 18:31

Honza

Re: Proč si hudbu neposlechnout raději naživo?

Toto je kvalitní názor R^

0/0
23.3.2007 20:58

listener

Re: Proč si hudbu neposlechnout raději naživo?

živě je to nejlepší, ono s hifi se to určitě nesmí přehánět, ucho může potěšit i aparaturka za skromnější peníze, je-li na ní poslouchána opravdová muzika.

Mimochodem na sluchátka jsem dlouhá léta poslouchal, a - repro mají něco do sebe, pakliže jsou sousedi tolerantní :-) - takový Marcus Miller musí s člověkem zacloumat, jinak to není zážitek ;-D chci určitě slušnější aparaturu na doma, ale přehnaná hifi-alchymie mi nic neříká - to si radši pořídím pár dalších B.B.Kingů, a třeba Freak Power, když na to přijde...

0/0
27.3.2007 2:17

JM

ja tomu rozumim prd

ale přičuch jsem k tomu od bráchy, co dělá v nahrávacím studiu. Vim, o čem diskutujou zvukoví inženýři, nebo jak ty profesionální audio-lidi nazvat. Na webu jsem to jeden čas čet, ty nekonečný debaty.

Řekl bych, že tyhle zlatý kabely, designový bedny a tak, tak to je pořád obor spotřební elektroniky.

Profesionální audio-lidi vycházejí předevšim z vlastností poslechového prostoru:napřed odstranit všechny ty pasti a reflexy, které jsou v normálním pokoji. Jaký tvar, jaké materiály. Potom řeší umístění beden a poslechového místa.

Potom se teprve přechází k převodníkům a bednám.

0/0
23.3.2007 18:07

Enik

Re: ja tomu rozumim prd

Konečně je tu někdo, kdo opravdu "přičuch." Máš 100% pravdu!R^

0/0
23.3.2007 18:41

Allstar

Jak to je?

Vazne mi mrzi ze lide si napr. do auta koupi super radio, ale pak z nej poslouchaji jen mp3. Spoudta lidi proste neslisi ten rozdil, ba vic - nevi ani o tom ze mp3 je ztratova. Pokud to neslisite, nema cenu si kupovat neco High-End.

0/0
23.3.2007 17:26

dave

Re: Jak to je?

zalezi v jaky kvalite kompimujes, 128kbs je poznat vpohode. 192kbs a vys s dobrym encoderem je vpohode a v aute to absolutne nepoznas. Mozna na kvalitnim repro, ale v aute urcite ne.

0/0
23.3.2007 18:42

nikdo

Re: Re: Jak to je?

Ztrátové formáty hrozně przní vejšky bo ty jsou nejvíc náročné na ukládací kapacitu.

MP3 je největší nouzovka. Ale když člověk neposlouchá nic než MP3 tak si zvykne a ani mu to nepřijde když nemá srovnání.

0/0
24.3.2007 19:50

Kocour

Re: Jak to je?

Nejdřív se nauč pravopis.

0/0
23.3.2007 22:36

fritzek

Re: Jak to je?

Je skvele, ze se k veci vyjadri i lide s dokonalym sluchem. Diky za nazor.

0/0
24.3.2007 18:28

pvlkc

každému co jeho jest

Jsou dva typy lidí - ti co mají doma "high end" a tři a půl CD s dechovkou - a ti co mají zde tolik pohrdaný "plast" a sbírku muziky, nad kterou se tají dech. Ještě jsem nenarazil na kombinaci obojího.

A třeba se tady vichni zblázněte!

0/0
23.3.2007 16:13

Allstar

Re: každému co jeho jest

Ano, mas pravdu. (Ale obavam se ze nenajdes moc lidi, kteri to pochopi.)

0/0
23.3.2007 17:23

old fashioned Vince III...

Re: Re: každému co jeho jest

;-D

0/0
23.3.2007 17:28

cernobila_televize

Re: každému co jeho jest

no proste uz jim kvuli tomu Highendu nezbylo :-)

0/0
23.3.2007 18:21

mazlikuzlik

MPtrojkaři

Prosím Vás přátelé,abychom tu diskuzi trochu zkultivovali, žádám všechny, kdo vlastní MP3 přehrávač a za vrcholnou nahrávku považují CD, aby nepsali něco o nesmyslech, kravinách a blbostech. Takový člověk totiž objektivně nemůže posoudit skoro nic;-) A druhé velké téma - kabely. Dejte si prosím tu práci, zadejte do vyhledávače a najdete desítky testů a srovnání od profi hudebníků a audiofilů. To jen tak naokraj pro ty, co tvrdí, že na tom nezávisí.Neumím si představit, že máte změť obyčejných pouťových kabelů od vaší aparatury a nevšimnete si rušení obrazu a nebo zvuku-to přinejmenším.Možná jste si někdy koupili v obchodě nějaký bič na krávy, co se tvářil jako kvalitní kabel a pak jste doma zjistili, že k žádné změně nedošlo.Ale to za to ta skutečně dobrá kabeláž nemůže;-)

0/0
23.3.2007 14:33

old fashioned Vince III...

Re: MPtrojkaři

to je slovo do pranice, jsem zvědav na reakce:-)R^

0/0
23.3.2007 14:38

kdo neslyšel,neuvěří

Re: Re: MPtrojkaři

:-)No nevím. Já taky nepoznám rozdíl mezi kabelem za 3000,- a nebo 4000,- ale poznám rozdíl mezi kabelem za 100 Kč a za 3000Kč a to mi stačí.A jak řekl kolega dole, jsem blb a blbům tohle stačí;-) Nevěřím nikomu, kdo má doma gramo nebo SACD či DVD-A přehrávač, zesilovač,pořádné repro, DVD nad tím plazmu či LCD a má to spojené kabely z "telefoní linky",že mu to hraje a svítí bez problémů, krásně a čistě...Když si vzpomenu na to drátování minimálně na půl hodiny, tak by to musel být malý zázrak.

0/0
23.3.2007 14:53

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: MPtrojkaři

máš recht, že tenhle rozdíl asi těžko...ale v cenovejch hladinách, kde rozdíl jsou řád nebo dva, pak jistě ano:-)

0/0
23.3.2007 14:59

Avocado

Re: MPtrojkaři

Přesně tak, naprosto souhlasím. Ten, kdo jezdí škodovkou, taktéž nemůže objektivně posoudit nic - o autech totiž nemůže nic vědět, když je spokojený se svou Oktávkou. :-/

0/0
23.3.2007 15:25

mazlikuzlik

Re: Re: MPtrojkaři

Já bych nikomu nevyčítal, že je spokojený s Octávkou, kdyby netvrdil, že kupovat si Mercedes,Audi,BMW a co já vím ještě, je blbost;-)

0/0
23.3.2007 15:34

old fashioned Vince III...

Re: Re: Re: MPtrojkaři

asi takR^

0/0
23.3.2007 15:38

Josef

Re: MPtrojkaři

Co mi to všechno pomůže když jsu hlechej jako Smetana.:-/;-(

0/0
23.3.2007 16:58

Danny_Kay

Re: MPtrojkaři

Me zase fascinuji radobyodbornici, co tyhle veci precenuji a de facto tyto argumenty pouzivaji jen aby zamachrovali...Rozdily jsou dobre meritelne pristroji a mohou byt znacne, ncmene lidske smysly, at uz oci si usi jsou znacne omezene a s pribyvajicim vekem se stale zhorsuji...Jinak co se tyce kabelaze u videa, da se rict, ze souhlasim, u audia jiz znema kvality neni tak postrehnutelna..

0/0
23.3.2007 22:07

Ralf

Špičkové bedny z plastu?

;-D;-D

0/0
23.3.2007 10:52

old fashioned Vince III...

Re: Špičkové bedny z plastu?

třeba Wilson...;-)

0/0
23.3.2007 11:07

jirka

Re: Špičkové bedny z plastu?

Typický příklad nepřemýšlejícího demagoga popírajícího vývoj.:-© Musím se spíš zasmát tobě a tvé naprosté nevědomosti.R^ dnešní plasty můžou mít různé parametry a vsadím se že zrovna tady tyto trumfnou i nějaké dřevotřísky, popř. dřeva.

0/0
23.3.2007 12:36

old fashioned Vince III...

Re: Re: Špičkové bedny z plastu?

proto jsem synáčkovi připomněl WilsonAudio...stačí, když si nakliká vlastnosti jejich materiálu :-)R^

0/0
23.3.2007 12:48

hifista

Tyhle věci mají smysl

, protože posunují opět hranice dál. Problém je ve dvou věcech. Tyhle mašiny si nezapnete dálkáčem jen tak, trvá kolem minuty i déle než to začne hrát ale pak to stojí za to a druhý ještě větší problém je kvalita nahrávek, protože zaomeňte na to, že si na takovém to zařízení pustí normální cd natož ten shit MP3:-© . Je to neposlouchatelné.Kvalitních nahrávek je velice málo a jsou neuvěřitelně drahé, takže z mého pohledu uživatele je to úplně k ničemu.škoda.

0/0
23.3.2007 12:59

kotouč

Hrálo jim to dobře, ale

naprosto neúměrně nákladům. Odcházel jsem si domů poslechnout obdobnou kvalitu za pár tisíc.Ona ta fyzika totiž funguje tak, že doma na koleně zpatlané jednoduché komponeny hrají úplně stejně. Můj zes- trafo 1200W, kondenzátory 80mF na větev + kvalitní 350W moduly + ochrany, chladič ze starého haraburdí - náklady cca 9000. Bedny 30mm MDF - měniče Seas Excel - náklady 23000. Kabely - prodlužovák na cirkulárku. Obdobná kvalita High end tak 400k. Pokud někdo tvrdí, jak se mu vlivem kabelů zlepší zvuk, má jen na prd komponenty, které nemají dobře sladěné výstupní a vstupní obvody - a to výrobci rádi dělají a blbci pak kupují kabely místo aby si vyměnili v CD 2 odpory a 1 kondík za 3,5Kč se stejným efektem na skoro jakékoliv kabely.

0/0
23.3.2007 10:12

old fashioned Vince III...

Re: Hrálo jim to dobře, ale

mno, a teď si spočítej, za kolik to musíš prodat, abys uživil firmu s (dejme tomu) dvaceti zaměstnanci?;-)

0/0
23.3.2007 10:30

mazlikuzlik

Re: Hrálo jim to dobře, ale

Mě by zajímalo, jaká je ta konstrukce reproduktorů a jaké je chlazení? Věřím a vím, že jsou lidé, kteří doma na koleně postaví high-end za čtvrtinovou cenu,ale nevěřím nikomu, kdo to dělá poprvé a jen proto, že za to nechce vyhazovat peníze...Asi jsi postavil dobré bedny, ale pokud nemáš zkušenosti, tak jako sestava za 400000,- to nehraje ani náhodou...;-)A tomu zase věř ty;-)

0/0
23.3.2007 14:37

old fashioned Vince III...

Re: Re: Hrálo jim to dobře, ale

mazlíku, chtěl bych tě upozornit, že takový jedince prostě nepřesvědčíš...svět je plnej dobrejch amatérů, o kterejch nikdo neví, ale to si trh nežádá...navíc domácí slepenec nebude nikdy opticky na výši (o audio kvalitě úmyslně mlčím...)

0/0
23.3.2007 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.