- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lidé, kteří se zajímají a nějaký obor lidského konání se většinou v daném oboru také vzdělávají. Bývá to dobrým zvykem, a je k tomu i mnoho dobrých důvodů. Proto např. profesionální zvukaři studují fyziologii slyšení a pod. Pokud se tedy někdo zajímá o hudbu a ozvučovací techniku, pak by se měl na patřičné úrovni také vzdělávat, aby byl schopen ze své aparatury a poslechového prostoru dostat co možná nejlepší výsledky. Pokud si takový člověk pořídí patřičnou literaturu, a začne ji studovat, pak se celkem rychle dozví, že lidské ucho není chopné rozeznat dva stejné signály jejichž úroveň se liší méně než o 3dB v komparativním, a o 6dB v nekomparativním režimu. V praxi to znamená, že když levá reprobedna bude hrát výkonem 100W, a pravá 50W, tak 99% nepozná rozdíl v hlasitosti!!! Je zcela zbytečné hovořit o tom, že když levá bedna bude hrát čistý záznam, a pravá totéž v 256kb MP3, tak to nepozná vůbec nikdo. Je zbytečné o tom diskutovat, je to totiž prokázané nesčetnými testy!!!
Když vhodně nastavím podmínky dokážu cokoliv a opakovaně v x testech. Realita je jinde.
Rád bych se vážně zeptal - myslíte, že pro mě má smysl se zajímat o hi-end, když v ABX testu nerozpoznám MP3 nad 200 kbps od originálního WAV z CD? Slyšel bych nějaký rozdíl?
Když si to pouštíš na bakelitové Aiwě, tak určitě nepoznáš nic. MP3 má smysl do walkmena, ale do bytu mi to nesmí. Maximálně jako zvonění do mobilu. Nevím, odkud jsi, ale zajdi si nekam do trochu slušnějšího hifi studia a nech si tam něco pustit. Za předpokladu, že máš zdravé uši, poznáš rozdíl. Nenech si nic nabulíkovat a jen poslouchej. To je nejdůležitější a vlastně jediné pravidlo. Zvuk tě nesmí srát, ani po 20 min unavit. Ani to nenech hrát moc nahlas. Otupí tě to a nebudeš vědět, co je pravda a co pískot v uších.
Byl jsem tam. Jako už spoustu let před tím. Žádná velká revoluce se nekoná. I já jsem postižen nemocí hifimania pernamentis. Mám raději muziku zahranou živě, ale není prostě možné všechno slyšet naživo. Tak si to rád poslechnu na dobém aparátu. žil jsem dlouho s velmi dobrým high-endem (Pass Aleph 3) a vím, ža to není pokaždé jen o penězích, ale také o umění skloubit to dohromady. Kabely jsou nedílnou součástí systému. Na tkaničky od bot nemůžete pořádně hrát. Nicméně, už jsem jednou v jedné podobné jalové diskuzi nabídl jiné řešení: čistou profi techniku. Já přešel na z relativně drahého hifi na siliče Alesis, monitory Yorkville, gramec Technics 1210 (neúnavný dělník), nahrávám na Nagru (mono, ale to fakt nevadí). Předek mám Rotel-drátů plný kotel (taky to hraje) a cd 16 let starý a tolik kilo těžký Sony. Všechno z bazaru. I za pár krun můžete doma hrát velmi kvalitně. Pápá, Lálá.:o)
Tak nějak, jak tam není původní dynamika tlak a kmitočtovej rozsah je to ubohost, ať si i klidně za milion.
hlavně jste zapoměl napsat, že jedinej, komu to hrálo pěkně (stejně jako loni) je Luděk Šroll. Příště se vyprdněte na pr článek a napište pravdu.
Když si chci užít nějaký pěkný hudební zážitek, raději si zajdu poslechnout živé hudebníky. Za 4 milióny by se dalo pět let jezdit každý víkend do Milána, Berlína, Vídně nebo New Yorku na živé vystoupení. Kdybych měl za stejné peníze sedět doma, hladit repráčky, oprašovat kovové bedničky a slastně vzdychat nad kabely z bezkyslíkaté mědi, připadal bych si jako pitomec.
Nemluvě o tom, že když má někdo netopýří sluch a poslouchání běžné audiokonfekce z Datartu ho uráží, dají se za stejné peníze koupit slušná sluchátka, sluchátkový zesilovač a nějaký ten CD přehrávač, a nemusí se kvůli tomu zakramařit celý pokoj.
Toto je kvalitní názor
ale přičuch jsem k tomu od bráchy, co dělá v nahrávacím studiu. Vim, o čem diskutujou zvukoví inženýři, nebo jak ty profesionální audio-lidi nazvat. Na webu jsem to jeden čas čet, ty nekonečný debaty.
Řekl bych, že tyhle zlatý kabely, designový bedny a tak, tak to je pořád obor spotřební elektroniky.
Profesionální audio-lidi vycházejí předevšim z vlastností poslechového prostoru:napřed odstranit všechny ty pasti a reflexy, které jsou v normálním pokoji. Jaký tvar, jaké materiály. Potom řeší umístění beden a poslechového místa.
Potom se teprve přechází k převodníkům a bednám.
Konečně je tu někdo, kdo opravdu "přičuch." Máš 100% pravdu!
Vazne mi mrzi ze lide si napr. do auta koupi super radio, ale pak z nej poslouchaji jen mp3. Spoudta lidi proste neslisi ten rozdil, ba vic - nevi ani o tom ze mp3 je ztratova. Pokud to neslisite, nema cenu si kupovat neco High-End.
zalezi v jaky kvalite kompimujes, 128kbs je poznat vpohode. 192kbs a vys s dobrym encoderem je vpohode a v aute to absolutne nepoznas. Mozna na kvalitnim repro, ale v aute urcite ne.
Jsou dva typy lidí - ti co mají doma "high end" a tři a půl CD s dechovkou - a ti co mají zde tolik pohrdaný "plast" a sbírku muziky, nad kterou se tají dech. Ještě jsem nenarazil na kombinaci obojího.
A třeba se tady vichni zblázněte!
Ano, mas pravdu. (Ale obavam se ze nenajdes moc lidi, kteri to pochopi.)
Prosím Vás přátelé,abychom tu diskuzi trochu zkultivovali, žádám všechny, kdo vlastní MP3 přehrávač a za vrcholnou nahrávku považují CD, aby nepsali něco o nesmyslech, kravinách a blbostech. Takový člověk totiž objektivně nemůže posoudit skoro nic A druhé velké téma - kabely. Dejte si prosím tu práci, zadejte do vyhledávače a najdete desítky testů a srovnání od profi hudebníků a audiofilů. To jen tak naokraj pro ty, co tvrdí, že na tom nezávisí.Neumím si představit, že máte změť obyčejných pouťových kabelů od vaší aparatury a nevšimnete si rušení obrazu a nebo zvuku-to přinejmenším.Možná jste si někdy koupili v obchodě nějaký bič na krávy, co se tvářil jako kvalitní kabel a pak jste doma zjistili, že k žádné změně nedošlo.Ale to za to ta skutečně dobrá kabeláž nemůže
to je slovo do pranice, jsem zvědav na reakce