Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zapomeňte na ICQ, vyzkoušejte konkurenci

Chatování, nebo chcete-li instant messaging, přenáší vaše zprávy po internetu pomocí komunikačních aplikací a různých komunikačních protokolů. Nejpopulárnější kecálek je ICQ, ale existují i jiné programy. Vyzkoušejte je.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duppy

PSI

ve výpisu freeware programu jsem nezaznamenal PSI, který podobně jako třeba Miranda32 sdružuje více protokolů a je též zdarma.

0/0
10.5.2007 12:20

pavlix

Re: PSI

Přesně tak, chybí Psi a spousta dalších klientů pro Jabber/XMPP/Gtalk.

Navíc se tu vůbec nezmiňují problémy, které má ICQ síť sama o sobě - viz http://icq.xmpp.cz/

Už je docela na čase, aby se články psaly seriózně a s dostatkem informací.

0/0
16.5.2007 4:01

Anunnaki

MSN/Live messenger

Pane autore, odkud berete ze pocet uzivatelu SKYPE roste ? Prave naopak, skype dokazal udelat neskutecny BOOM na zacatku a ted jiz prichazi o obrovsky pocet lidi, ktery ho prestavaji pouzivat, vyuzivaji ho jen na placene volani na pevne linky v zahranici ale pro PC to PC komunikaci se vyuziva jen v zanedbatelne mire. Skype ma velice malou kapaicitu vlastnich linek a serveru a vyuziva "konektivitu" svych uzivatelu pro prenosy coz vede k velice chabe kvalite obrazu a zvuku.

Myslim ze dnesni IM svet sezral kompletne MS, v nekolika oficialnich spravach ma MSN/LIVE messenger vic jak 90% trhu aktivnich klientu komunikujicich PC to PC pomoci AUDIO a VIDEO. U textovych sprav je to pes 60% (pokud beru protokol a ne klienta).

A pozor! MSN/LIVE messenger se na rozdil od SKYPE vyporada daleko lip s firewallem, proxy a take se slabou linkou nez jakkykoly jiny komunikacny IM. Udelejte si par testu sam a uvidite. Nenechte se oklamat reklamov a nazorem jinych uzivatelu.

0/0
30.3.2007 9:29

qwerty

Re: MSN/Live messenger

MSN je popularni hlavne v USA, nebo Turecku (;-D) zatimco v nasich krajich vladne jednoznacne icq protokol. MSN pouziva pouze mizive procento lidi, co znam a znam jich dost. Naopak icq ma kazdy... Je zrejme ze v USA se clovek dozvi zkreslene informace ve prospech cehokoli... 

0/0
31.3.2007 18:41

Petr

qip a odkazy na www stránky

Zdravím, mám problém. Nainstaloval jsem si qip a když mi poslala známá url odkaz na stránku s flash gameskou, tak to nešlo zobrazit. Pak jsem to zkusil přes icq a jelo to. Kde je problém?

0/0
29.3.2007 12:43

xmanka

Re: qip a odkazy na www stránky

musíš w nastaweních qipu powolit příjem funkčních odkazů, je to tam tuším defaultně zakázáno kwůli odkazům šířícím wiry;-)R^

0/0
29.3.2007 14:12

HUP

???

(Y)

0/0
28.3.2007 22:26

Michal O.

QIP

Měl jsem ICQ - nic moc, plno reklamy, viry (.dll soubory, ne odkazy), zkusil jsem Mirandu - slabý, program často "neodpovídal", byl nestabilní, někdy se odmítal připojit na ICQ, Zatímco stejný účet pod ICQ fungoval. Teď mám QIP a mohu vřele doporučit. Dá se tam toho poměrně dost nastavit a současně je to velmi jednoduché a rychlé na ovládání. Základní skin vypadá dost stroze, ale není problém si najít a stáhnout jiný. R^

0/0
28.3.2007 11:42

nameless one

ICQ

Hehe, libi se mi, jak tu vsichni nadavate na ICQ klienta. Zkusil nekdo z vas Icq2003pro? Viditelne ne... A vubec nejlepsi jsou kecy o reklame v techto klientech. Co takhle banner killer panove? Pokud jde o skype, vrele doporucuju pouzivat jako jediny IM. Staci nechat pusteno pres noc a pak se podivat na traffic. 100MB neni problem. Yahoo IM a MSN u nas sice moc lidi nepouziva, ale v zahranici si z kolace ukousli docela dost a naopak ICQ docela strada...

0/0
27.3.2007 13:59

Linuxak

Re: ICQ

ICQ - No me hlavne na ICQ vadi ze funguje pres server vlastneny potazmo vojskem a neustale se snazi skenovat porty a odesilat informace jenz nejsou soucasti komunikace.

Idealnim nastrojem je JABBER. Modifikaci je mnoho a zcela jiste vam pres nej nikdo nebude hrabat na disk.

0/0
27.3.2007 18:22

zemko

Re: ICQ

pravda, skype je shit, hlavne to jeho generovani cd klice od win pri kazdem spusteni je dosud celkem zahadou

0/0
27.3.2007 21:10

mastnak

GAIM!!!

Kde je Gaim?! ;-O

0/0
27.3.2007 13:31

fritzek

Re: GAIM!!!

Take ho postradam, ale uz jsme to rozebirali nize... Proste klient, ktery byl napsan pro Linux a na Widle byl portovan nemuze mit u hardcore M$ privrzencu sanci.

0/0
27.3.2007 14:37

Janča

Re: GAIM!!!

Co to je?;-D Asi trosku neznamy, ne? Nikdo koho znam to nema...

0/0
28.3.2007 11:35

fritzek

Re: Re: GAIM!!!

Velmi nenarocny klient, ktery umi spoustu veci a je open source. To, ze neznas lidi, kteri jej pouzivaji neznamena, ze je spatny.

0/0
28.3.2007 15:32

pavlix

Re: Re: GAIM!!!

Gaim nemam, ale plno mých přátel jo

0/0
16.5.2007 3:56

Venca

Miranda

Pro me nejlepší Miranda .. A je to hlavne tím že je pěkná (narozdil do qipa) je to taky tím že není omezena jenom na jeden protokol, je nenáročná. Bezpečná...a dá se všelijak nastavit tak aby my vyhovovala. Nechápu lidi co pořád vidí na tom ICQ 5.1. Asi tu reklamu.

0/0
26.3.2007 18:37

Tom30

Kecalkove

Libi se mi kecalkove se zalozkami... Original ICQ mi prislo jako nejhorsi - strasnej design, neustale padání... Uz dlouho pouzivam alternativy, ktere drzi co je rok dlouhej... Proteus, Audium... R^

0/0
26.3.2007 10:24

zemko

Re: Kecalkove

nepada program, ale server

0/0
26.3.2007 18:39

zemko

nevyhody a nejasnosti

nezapomina se na nektere velke nevyhody? napr, ze skype si pri kazdem prihlaseni generuje z registru licencni klic k windows? je sice hezke, ze jsou zde uvedeny klienti jako yahoo M, Windows Live Ma Google talk, ale v tom pripade by me docela zajimalo kolik lidi (alespon v procentech) je pouziva, netipuju si nejak velke cislo, myslim, ze neprekroci ani 1%. Dale se mi libi,ze autor zminuje miltiprotokolove klienty, ale proc u nich uvadi, jen tri IM protokoly a to jeste ke vsemu stejne, ze by zadne jine neznal? Nebo, ze by mel zakazano o nich psat?

Pro priklad uvadim moznost transportu protokolu do Psi (jabber klient) http://i.turboimagehost.com/p/291407/jabber.JPG.html jak je mozno videt, nejsou tam jen IM protokoly, ale i ruzne doplnky (pocasi, tv, sms....) A kdyz uz jsme u tech multiprotokolovych klientu, prod zde neni Gaim? Ze by proto, ze byl vyvinut pro linux a tudiz zde nesmi byt?:-(

0/0
26.3.2007 0:55

zemko

Re: nevyhody a nejasnosti

jeste jedna nevyhoda, kterou mi nebylo povoleno napsat z duvodu maleho poctu pouzitelnych znaku. Nikde v clanku jsem nenasel ani zminku o nestabilite icq serveru. A priciny? To jsou ty zminovane "vyhody" - sms, hry, video hovory...ptze icq bylo stvoreno pro rychlou komunikaci a ne pro preplacane sluzby.

A na autory bych mel prosbu, zkuste se neky vymanit z klece jmenem windows, ci placena licence a zkuste nekdy udelat clanek o GNU GPL (open source) softwaru, a ne se o nem jen zminovat v clancich typu Změňte vzhled okoukaných Windows, třeba v Mac OS X nebo Co vznikne mixováním Windows Vista a Linuxu? Hnus zelený ... Vzdyt microsoft je to nejhorsi svinstvo co existuje (kradez napadu od applu...)

0/0
26.3.2007 1:06

Tom30

Re: Re: nevyhody a nejasnosti

ad apple: o zlodejině bych si dovolil polemizovat, protože tady jde přece o uživatele a ergonomický standard musí vytvářet všichni výrobci. Dá se jedině říct, že Apple je asi tak o 5 let ve kvalitě GUI svých výrobků napřed...

0/0
26.3.2007 10:37

zemko

Re: Re: Re: nevyhody a nejasnosti

ne, MS delal na spolecny projekt s vyvojari Applu, ale nahle spolupraci zrusil a vysledky prace si nechal a implementoval je do win vista jako sve vlastni, bez slova o spolupraci s applem

0/0
26.3.2007 23:15

marzena

Re: Re: Re: Re: nevyhody a nejasnosti

hmm, tak to jsou na tom v Apple dost spatne, pokud si neco takovyho nechaji libit, nemyslis?

0/0
27.3.2007 12:21

zemko

Re: Re: Re: Re: Re: nevyhody a nejasnosti

oni se soudi, ale kdo myslis, ze ma vic penez na pravniky a necistou soutez?:-(

0/0
27.3.2007 16:54

zemko

Re: Re: Re: nevyhody a nejasnosti

jinak v te kvalite souhlasim, taky jim odpovida cena:-(

0/0
26.3.2007 23:20

dezzo

Re: Re: nevyhody a nejasnosti

Jdi si sirit to svoje evangelium nekam jinam ;-D

0/0
26.3.2007 11:35

zemko

Re: Re: Re: nevyhody a nejasnosti

toto je verejna a svobodna diskuze, totalitni rezim uz nejaky ten rok neuraduje, a tudiz je svoboda slova, tisku...a jestli se vam nelibi me nazory, tak je ignorujte, (Y)

0/0
26.3.2007 18:37

Dvorix

Re: Re: Re: Re: nevyhody a nejasnosti

Alespon ze mohu na tvuj nazor reagovat... Mohu se t zeptat: copak za OS pouzivas?Mac?8-o

0/0
31.3.2007 13:35

abcdefg

Trillian

____

/ _ ' // ' _

( / / (( / (/ /)

0/0
25.3.2007 23:13

hh

A co Jabber ?

Inzerenti vam zakazali psat o Jabberu, kasparci ?

0/0
25.3.2007 20:14

miuan

Re: A co Jabber ?

to by me taky zajimalo proc o nem nepadlo ani slovo asi pro to ze to neni komerce :-)

0/0
25.3.2007 20:19

czechian

Re: Re: A co Jabber ?

Zato Miranda a QIP jsou komerční, až hanba, že? 8-o

0/0
25.3.2007 20:26

VladaD

Re: Re: Re: A co Jabber ?

Teď tady nejde o samotou aplikaci, ale o protokol.

Z Vaší otázky vyplývá, že asi vůbec netušíte, o co tady jde.

Myslím, že každému kdo preferuje Jabber je úplně jedno, jestli na něho používáte PSI, Mirandu, Gaim nebo cokoliv jiného. Jde tu pouze o použití otevřeného protokolu Jabber.

0/0
25.3.2007 21:06

czechian

Re: Re: Re: Re: A co Jabber ?

Tak sis odbyl večerní orgasmus a teď se podívej na obsah článku. Srovnává totiž mezi sebou alternativní klienty, ne sítě. Autor vycházel z počtů uživatelů jednotlivých sítí a ty nejpoužívanější pochopitelně zahrnul do svého článku. Já pak následně reagoval na narážku o komerci.

Příště by stačilo číst. Když nepochopíš, tak si to přečti ještě jednou. Špatné chápání psaného textu je docela problém.

0/0
25.3.2007 21:32

VladaD

Re: Re: Re: Re: Re: A co Jabber ?

Článek jsem pochopil moc dobře a reagoval jsem pouze na hloupou reakci.

PS: S tím orgazmem to bylo fakt inteligentní. Asi s ním máš problémy, že?.

0/0
25.3.2007 21:48

czechian

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Jabber ?

Reagoval jsi na něco zcela jiného, než co bylo napsáno.

Orgasmus zcela evidentní: "Z Vaší otázky vyplývá, že asi vůbec netušíte, o co tady jde."

0/0
25.3.2007 22:05

Mr.Slider

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Jabber ?

Sorry, ale např. Yahoo používá svůj protokol, stejně jako Microsoft a o obou tu je. Stejně tak Google talk běží nad Jabberem, ale klient je ušit primárně na míru Google. Vzhledem k tomu, že se jedná o alternativy k ICQ, mělo by tu být víc klientů pro Jabber, když už jsou tu klienti i pro jiné sítě. To tím chtěl říct. Než někoho začneš urážet, nejdřív si zjisti fakta.

0/0
26.3.2007 11:05

jkk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co Jabber ?

To je prave ono. Pro naprostou vetsinu techto lidi je zjistit si fakta naprosto neprekonatelnou veci. Oni potrebuji, aby jim nejakou informaci nekdo strcil az pod nos. A prave toho dovedne vyuzivaji ruzne firmy prostrednictvim reklamnich platku jako je napr. Technet :-)

0/0
26.3.2007 12:48

zemko

Re: A co Jabber ?

jen co sem si to precetl byl jsem zklaman, ze se na open source zapomina, proc? proc vsichni musej inzerovat o tom komercnim hnusu, ve kterym je kazdy v kleci, ze ktere neni uniku? proc delaji jako by jabber neexistoval? vzdyt ma tolik vyhod oproti klientum vyuzivajicim icq protokol primo a ne transportem, jabber ma vice serveru = stabilita, icq jede pres transport, ma vice funkci, existuje mnoho klientu pro jabber, a vsechno sou lepsi nez vyse zminene....jinak pro ty co nevedi o cem je rec doporuduji www.jabber.cz

0/0
26.3.2007 0:26

GA

Re: Re: A co Jabber ?

Jabber jako síť tam přece zahrnuta je - Google Talk

Ještě bych tam hodil klienta PSI...

Ono je tam vůbec špatně vysvětleno např. že GTalk multiprotokolovým klientem není...

0/0
26.3.2007 1:02

zemko

Re: Re: Re: A co Jabber ?

ano Psi bych take uvital, a jeste gaim. Ale google talk stejne neni nejpouzivanejsi

0/0
26.3.2007 8:42

night.sniper

Hlavně ne skype

Skype Vám udělá totální díru do PC. Lidem s menší uploadem to totálně zboří připojení k internetu. Funguje na principu P2 a to tak, že po nějaké době přes Váš PC půjdou hovory i jiných telefonujících. Tragédie katastrofa.

0/0
25.3.2007 20:07

czechian

Re: Hlavně ne skype

Ale nepůjdou. Pokud nejseš blbec a nepustiš Skype na firewallu příchozí připojení, tak se supernodem nestaneš.

0/0
25.3.2007 20:22

Jenik

Re: Re: Hlavně ne skype

A kdyz tohle udelaji vsichni, tak je Skype v haji.

0/0
25.3.2007 22:51

czechian

Re: Re: Re: Hlavně ne skype

Když to takhle udělají všihni, tak má ještě vlastní servery. Akorát by byly trochu přetížené. Žádná škoda, Skype stejnak za moc nestojí.

0/0
25.3.2007 23:22

Toicem

Re: Re: Hlavně ne skype

Muzu se zeptat, jak se to dela? (Omlouvam se za negramotnost...)

0/0
26.3.2007 23:44

solimPC

Jsou i jiné varianty, než Wokna a ICQ

Mno, když už jde o bezpečí, jak se tu často opakuje, nainstalujte si Linux a třeba v Kobuntu máte rovnou v instalaci Kopete, který umí jak ICQ, IRC, jabber, MSN .... ;-)

0/0
25.3.2007 16:30

solimPC

Re: Jsou i jiné varianty, než Wokna a ICQ

Omlouvám se za překlep, pochopitelně ne Kobuntu, ale Kubuntu.

0/0
25.3.2007 16:31

k8

Re: Re: Jsou i jiné varianty, než Wokna a ICQ

To je úplně jedno, jestli kobuntu nebo kubuntu, táhni si s tím víš kam. Linux mi nikdy nevadil, ale kvůli "jehovistům" ,jako jsi ty a další, jsem na něj už poměrně alergickej. Není článek, aby se v diskuzi neobjevilo plno dementů, co vychvalujou ten skvělej systém, i když se článek týká něčeho úplně jiného. Takže tímhle lidi naopak úplně odradíte. Pokud můžu prosit, zalezte si na svoje servery a diskuze a neotravujte už ostatní lidi.

0/0
26.3.2007 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.