Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prozkoumali jsme luxusní tryskáč Embraer Legacy 600

Soukromé proudové letadlo je stále ještě symbolem určitého snobismu. Pořizuje si je více a více českých podnikatelů, ale nahlédnout do něj můžete i vy. My vám totiž nabízíme pohled zvědavým objektivem fotoaparátu na luxusní soukromý tryskáč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fr

bubu

Karta mi iďě,sem fotil krajinky a teď fotim u krajinky;-)

0/0
17.4.2007 0:51

SZYslak

no comment

"Pilot se nesmí zmýlit při ovládání jednotlivých zařízení letounu"

Ted nevim, jestli se mam smat a nebo brecet. Slysel jsem, ze se treba neurochirurg nesmi zmylit pri operaci mozku. Je to mozne?

0/0
4.4.2007 21:21

hurvínek

rozdíl

a jaký je rozdíl mezi vrtulníkem a helikoptérou

0/0
1.4.2007 8:06

Smil Flaska z Polzic a Bezdruz

Az na to ze...

Karhanek se jmenuje krestnim jmenem Tomas.

0/0
31.3.2007 17:34

Borecek

re:

ty si debil...Rv

0/0
31.3.2007 15:48

Xor

Dobrej článek,jen tak dál :-)

Nešla by třeba udělat reportáž o nově otevřeném řízení letováho provozu v Jenči u Prahy?Myslím,že by to mohlo být velice zajímavé.

0/0
29.3.2007 23:59

Martin87

Článek

Škoda, že se tady sešlo tolik odborníků na slovo vzatých, kteří řeší technické údaje, které jsou pochopitelně od výrobce vypočtené správně. Ale já bych chtěl vyzdvihnout a pochválit idnes za to, že se poslední dobou věnuje letectví a letecké technice. Jsou to vesměs velice zajímavé články a myslím si, že bouřlivé diskuze pod nimi to dokazují.

Děkuju ;-)R^

0/0
29.3.2007 23:40

SZYslak

Re: Článek

Dekujeme panu Josefu Idnesovi

0/0
4.4.2007 21:23

dexx

Impozantní pohled na lopatky kompresoru (levá fotografie)

Impozantní pohled možná..ale ne na lopatky kompresoru, nýbrž na lopatky dmychadla!

0/0
29.3.2007 19:12

Tomas

Re: Impozantní pohled na lopatky kompresoru (levá fotografie)

Samozrejme ze je to kompresor!!! Dmychadlo ma cca 10x mensi kompresni pomer! jinak nevim co je na ty fotce impozantni, vubec nic!!! Je to jen takovej malinkatej moturek, takova "kocka"!

0/0
30.3.2007 12:50

Salada

Re: Re: Impozantní pohled na lopatky kompresoru (levá fotografie)

Predpokladam, ze to je dvouproudy motor takze toto je dmychadlo. Kompresor je az za nim a nezabira cely prumer motoru, jde jim jen cast vzduchu.

0/0
30.3.2007 20:47

rob

Re: Re: Re: Impozantní pohled na lopatky kompresoru (levá fotografie)

Je to dvouproudovy motor a jde o dmychadlo. Ale dmychadlo neni v principu nic jineho, nez kompresor :)

Ze skrz nej prochazi vzduch i pro obtok je celkem fuk, resite zbytecnosti..

0/0
31.3.2007 9:49

A.J.Rimmer

Re: Impozantní pohled na lopatky kompresoru (levá fotografie)

a nebude to jenom ventilátor ... jo je to jenom ventilátor protože tohle je turboventilátorový motor;-)

0/0
30.3.2007 19:58

thegrid

spotřeba

teda, letectví asi není moc ekologické že? spotřeba 1000kg/h u tak malého letounu, to je horší jak naše 105ka 8-o

0/0
29.3.2007 16:22

fekkal

Re: spotřeba

Bude to kolik... tak miliontina, desetimiliontina... nebo ještě méně hodinové produkce exhalací a zbytečných energetických ztrát v Číně? ;-)

Řešte skutečné problémy, tohle je drobnost.

0/0
29.3.2007 17:33

Liquid

Re: Re: spotřeba

To je skutečný problém. JAKÉKOLIV, byť jen sebemenší plýtvání je problém!

0/0
29.3.2007 21:07

kiliannedory

Re: Re: Re: spotřeba

a čí problém ?

0/0
1.4.2007 10:13

Dan

Re: spotřeba

Tak si spočítej, kolik za hodnu urazíš letadlem km, pak si přepočti, kolik by sežrala  tvoje 105 na tuto vzdálenost a vynásob to 13. Už to tak nesrovnatelné není, co? 

0/0
29.3.2007 22:12

fritzek

Re: Re: spotřeba

Porad je to nesrovnatelne.

0/0
31.3.2007 0:03

Pok

Re: Re: Re: spotřeba

Spocital sis to? Asi tam nas chybu,  soudruhu z NDR, protoze srovnatelne to je... :-P

850 km za hodinu, to stopetak udela tak za 8-10... 13 lidi, na to potrebuje 5 aut (prece jen nebudes ridit jako socka a pojede ridic ;-D) 5 ridicu + 13 lidi. Pri tak ostre jizde si takto plne nalozene auto vezme 10 litru na stovku, tedy 85 litru to je asi 80 kilo. Celkem 400 kg.

1000 kilo a 400 neni NESROVNATELNE, neni to ani 3x!

Jinak vem casovou usporu, pohodli, bezpecnost a pak hadej, kdo dostava mensi plat 1 pilot za hodinu nebo 5 ridicu za 10 hodin. Zkus se zeptat Kelnera, zda piloti u nej berou 50x vic jako ridici. On ma oboji, tak muze srovnavat...

Jinak ve firmach ridici berou 20-40, piloti u CSA 90-150 tisic. Takze faktor neni 50 ale asi tak max 10...

0/0
31.3.2007 13:19

dzandra

Každý kdo má na tokovou věc

By měl polovinu výdelků dát na umírající hladem v africe nebo v jiné lokalitě. I když popravdě nevím, jestli kdybych byl v takovém balíku by mě to napadlo. No nebylo by na škodu být krapet movitější;-D

0/0
29.3.2007 15:50

fekkal

Re: Každý kdo má na tokovou věc

Pojďme si tedy říct něco o drsné životní realitě. Pokud dáte polovinu majetku na děti umírající hladem v africe, dosáhnete v zásadě jediného - přežije jich o něco více. Tím se samozřejmě zvýší populace a vzhledem k tomu, že na místě není jak vydělávat peníze, bude hlad po několika letech o něco větší a bude umírat více dětí. Ostatně - peníze cpané do potravin a léků v Africe jsou primárním důvodlem toho, že je dnes na místě totální krize, hlad, promoření aids atd.

Dejte tedy peníze do vzdělávání a vybudování pracovních příležitostí. Až budou bubáci umět číst a mít jak vydlělávat, pak je můžete i krmit a nechat přežít.

Lituji. Jinak to nejde.

0/0
29.3.2007 17:32

xrocky

Re: Re: Každý kdo má na tokovou věc

V zásadě s Vámi souhlasím. Ale až budou Afričané umět číst a mít jak vydělávat, tak už je pak přece nebude nutné krmit, nakrmí se sami.

0/0
29.3.2007 18:48

Durgen Chugaa

Re: Re: Každý kdo má na tokovou věc

Ano, populace tech jak rikate "bubaku" se zvysi. Jenze to nejsou vsi, to jsou lide. A kdo vi - jednomu z desetitisicu techto cernochu se podari stat lekarem, dostane se do UK, kde treba Vam jednou zachrani zivot, protoze tam zrovna pojedete jako turista a chytne Vas slepak. Je to sice docela krkolomne, ale hlavni myslenkou je to, ze kdyz nekomu pomuzete prezit a odvratite jeho smrt, tak je to v zasade dobra vec. Potencialne dobra vec. Nemuzete proste rict - no a co, tech cernochu bude docasne vice. To jsou lide, pozor! To nejsou jen tak nejaka morcata.

0/0
31.3.2007 22:47

klas

Re: Každý kdo má na tokovou věc

možná vás to překvapí, ale pokud vím, tak kromě toho posledního jména (které mic nic neříká), všichni dotčení pánové a další nevyjmenovaní uživatelé Legacy dávají na dobročinné účely mnohamilionové částky ... podporují různé školy pro psotižené děti, pro tělesně postižené, přispívají na vzdělání sirotkům apod.

0/0
29.3.2007 20:18

hrouda

Re: Re: Každý kdo má na tokovou věc

Ty z těch pekáren jsi  R^

0/0
30.3.2007 8:01

plex

Re: Každý kdo má na tokovou věc

kazdy, kdo ma na takovou vec uz davno dava dost velkou cast svych vydelku na "dobrocinnost" v podobe danovych odvodu

0/0
30.3.2007 15:19

Micanek

Re: Re: Každý kdo má na tokovou věc

Přesně tak. Ať si říká kdo chce co chce, zdanění je u nás extrémní a kdo si pořídí takové letadlo, tak už na daních (on + jím vlastněné firmy) odvedl až až...

0/0
31.3.2007 18:04

kachna

Kuli drevu kaceji pralesy

A kuli tomu krasnemu drevu na prepazce si Brazilci pro tyhle letadla kaceji pralesy.Kdyby tam radeji dali uslechtile plasty (Y)

0/0
29.3.2007 14:50

Ace2

Re: Kuli drevu kaceji pralesy

vyrábějící se z ropy narozdíl od dřeva, které je obnovitelné :D Nehledě na ekologickou zátěž při zkončení životnosti ;-D

0/0
1.4.2007 20:33

Tom

0.8 Machu

Vy tuponi, 0.8 Machu je 0.8nasobek rychlosti zvuku (1225 km/h), coz je 980 km/h, ne 850... takze nejdriv si o tom neco prectete...

0/0
29.3.2007 13:55

Honza

Re: 0.8 Machu

Tomasi precti si ty neco o rychlostech udavanych v jednotce MACH..0,8MACHu muze byt i 850km/h zalezi na letove vysce...

Záleží na rychlosti šíření zvuku v daném prostředí...takže 0.78M může

být čistě teoreticky 500km/h a klidně 5000km/h (například v kovech)...u

letadel to rozmezí závisí na nadmořské výšce, ve které letoun

letí...čím výš tím je mach méně km/h

0/0
29.3.2007 14:16

tos42

Re: Re: 0.8 Machu

ano, takovej tryskac se pomerne casto pohybuje v kovu... ;-D;-D

v letectvi je Mach pomerne konstantni... na hladine more ve vysce 0-500 metru je to +- 1220 km/h

0/0
29.3.2007 14:18

Honza

Re: Re: Re: 0.8 Machu

ten kovy byl pro vysvetleni, ale az poletis letadlem do ameriky 500 metru vysoko na hladinou more tak o tom napis clanek na iDNES...letadla letaji mnohem vyse vis chytraku?

0/0
29.3.2007 14:21

tos42

Re: Re: Re: Re: 0.8 Machu

jsem se upsal, tam mela byt este jedna nula

0/0
29.3.2007 14:22

Pavel

Re: Re: Re: 0.8 Machu

Rychlost zvuku v 0 výšce (15°C) je 340 m/s. Ve výšce 11000 m (-57°C) je 295 m/s. Což je docela znatelnej pokles rychlosti. ;-)

0/0
29.3.2007 15:33

tos42

Re: Re: 0.8 Machu

mimochodem, v 10 km letam (normalnim boeingem, na vlastni nemam) klidne 1100 km/h (ukazuje to ta obrazovka), takze nejaky zasadni snizeni Machu nehrozi

0/0
29.3.2007 14:19

To je fuk

Re: Re: Re: 0.8 Machu

Jenže tam ti to ukazuje rychlost vůči zemi, kterou zjištuje GPS. Pokud se chceš dozvědět o měření rychlostí v letectví něco víc, pak hledej v googlu pojmy jako: IAS, TAS, GS, MACH

0/0
29.3.2007 16:18

Pok

Re: Re: Re: 0.8 Machu

Pokud Te jeste unasi vitr a Zeme se Ti toci naproti... Proc ne? :-P

0/0
31.3.2007 13:23

Rosťa Jančar - Technet.cz

Re: 0.8 Machu

Výrobce by mohl ve svém materiálu mít správný údaj, jinak rychlost k okolnímu vzduchu a k zemi se může zásadně lišit

0/0
29.3.2007 14:41

Pavel

Re: 0.8 Machu

Ve výšce 11 km, je rychlost zvuku přibližně 1070km/h. Takže 0,8 Mach v této výšce je oněch 850 km/h. ;-D

0/0
29.3.2007 15:22

Pavel

Re: 0.8 Machu

Takovýho trotla jako ty bych potkat na ulici nechtěl. Když napíšou rychlost 0,8 Machu, tak tím určitě nemyslej rychlost v nulový výšce. Letadla totiž lítají trošku výše. A s přibývající výškou se rychlost zvuku snižuje.;-D

0/0
29.3.2007 15:42

Pavel

Re: 0.8 Machu

Takovýho trotla jako ty bych potkat na ulici nechtěl. Když napíšou rychlost 0,8 Machu, tak tím určitě nemyslej rychlost v nulový výšce. Letadla totiž lítají trošku výše. A s přibývající výškou se rychlost zvuku snižuje.;-D

0/0
29.3.2007 15:43

Charlie

Výškovka, které laici říkají zadní křídlo!!!!!!!

Výškovka, které laici říkají zadní křídlo!!!!!!!

Laici říkají výškovka, ostatní VOP (vodorovné ocasní plochy). Pokud se nejedná o plovoucí výškovku, ale E600 nevypadá na letové vlastnosti, u kterých by byla třeba.

0/0
29.3.2007 12:06

Okrasná kytka Tulipán

Re: Výškovka, které laici říkají zadní křídlo!!!!!!!

.... se divíte ....

.. redktoři iDNES ji říkají výškovka, a protože si myslí že jsou ve všem odbornící, musí přece laici - jejich čtenáři tomu řikat jinak .... ach jo ;-(

0/0
29.3.2007 12:19

Karel

Re: Re: Výškovka, které laici říkají zadní křídlo!!!!!!!

No nevím, u nás se říká výškovka (a píše VOP). Ono se "vop" dost divně skloňuje v normální větě.

0/0
1.4.2007 1:46

Stíhací bombardér Havel

tomu říkám drzost

klidně mi vlezou do letadla, fotí si to tam a ani se mě nezeptají!

0/0
29.3.2007 10:41

wiliz

Good

Pěkný letadlo:-)

0/0
29.3.2007 9:43

Ladha

výška

teda ta výška to docela kazí .... kdokoliv kdo má víc jak 180cm se pořádně nenarovná (natož aby se prošel) ani uprostřed trupu ....to je docela škoda ...cca 10cm by tomu pomohlo

0/0
29.3.2007 8:49

Riccardo

Re: výška

... může se natáhnout na gauč, to je lepší :-)

0/0
29.3.2007 9:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.